Permalänk
Medlem

1 dag hahahahahaaha "Tack"

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Någon här som kör Xbox 360 verisionen? Har faktiskt börjat med den tillsammans med Pc (mest för att några kompisar började med det på 360.) Och tycker det är ganska trevligt speciellt att man slipper Crew träning.
Sen skadar det ju inte att man kör skiten ur "alla" eftersom de flesta än så länge inte kan taktik. Eller att det finns weakspots
Men tycker de borde fixa så att jag kan använda tanks jag köpt på pc även på 360.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har tänkt att testa world of Tanks. Vad rekommenderar ni; xbox eller pc? Är det stora skillnader?

Permalänk
Skrivet av muzzepigg:

Har tänkt att testa world of Tanks. Vad rekommenderar ni; xbox eller pc? Är det stora skillnader?

Har inte testat på Xbox men då det ser bättre ut på PC samt att kontrollerna från början är designade för PC skulle jag hellre köra på där.
Kostar det inte pengar på Xbox med?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

World of Tanks: Developer Diaries 2014 - Physics

Havok motorn verkar intressant, stora förändringar på väg.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

World of Tanks: Developer Diaries 2014 - Graphics

Gillar med videon klimatförändrings effekten

Lite lustigt det här med grafik. En person jag känner har en bättre dator än mig och har lägsta inställningarna på grafiken, just för att han hatar rök och att exempelvis gräs och vind är helt onödigt och bara i vägen när man siktar.
En annan sitter på en laptop, han har även någon modd/addon som reducerar allt(noll rökeffekt) som bara går för att få så hög fps som möjligt.

Själv har jag max på grafiken, flyter på fint och det finns bara en sak jag stör mig på, som också är rök men det är bara i de fallen där man står nära och antingen pansarvagnar går sönder framför en eller att min och motståndarens eldkraft skapar rökmoln när man pangar på varandra så vi inte ser något. Har då den andre lägre inställningar på grafiken blir det ju en slags fördel jämfört den vägg av rök jag ser....

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Threat of Personal Data Leak Successfully Removed, alltså om “Heartbleed”...
Någon som vill ha lite guld. Sen är det ju alltid bra ur säkerhetssynpunkt att förnya sig ibland(har någon sagt).

If you change your password now, you will receive 300 in your account!

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Bara några timmar(15+ just nu iaf) kvar nu tills:
Version 9.0 Release on Wednesday 16th April!

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Tog och skaffade en ok dator i helgen så nu kan man köra på high istället för 14-30 fps på low. Blev lite skillnad

Det ser ju helt ok ut, fast skulle inte hus och sånt rasa på ett mer realistiskt sätt i denna uppdateringen? Såg inget sånt i videon.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tog och skaffade en ok dator i helgen så nu kan man köra på high istället för 14-30 fps på low. Blev lite skillnad
Det ser ju helt ok ut, fast skulle inte hus och sånt rasa på ett mer realistiskt sätt i denna uppdateringen? Såg inget sånt i videon.

Frågan om inte havok skulle komma med här svarar en på wot forumet på:
"The developers didn't make it in time for 9.0, but it should come 9.1 or (at latest, but I think sooner) 9.2."

Så som det verkar är det bara mer detaljerade pansarvagnar(10st till att börja med), historiska slagfält, reviderade kartor.
Märkligt att Sacred Valley är med i videon då den kartan är borta, och om kanontorns sprängning är med står ju inte heller.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tog och skaffade en ok dator i helgen så nu kan man köra på high istället för 14-30 fps på low. Blev lite skillnad
Det ser ju helt ok ut, fast skulle inte hus och sånt rasa på ett mer realistiskt sätt i denna uppdateringen? Såg inget sånt i videon.

Patch 9.0 lägger grunden för framtida uppdateringar så som Havok, bättre grafik etc. Värt att nämna är att PBS (Physical based shading) är med i 9.0 också som gör att alla tanks ser bättre ut även om de inte har gjorts om till HD modeller än.

Permalänk

Lite svårt att säga ärligt vad man tycker om denna patch men allt känns lite konstigt.
Utan "Historical Realism Gun Sound Mod" låter ju allt dåligt, ljudet i hangaren är bara störande och efter några matcher med grafiken på max har jag fått ont i huvudet. Grafiken(färgerna) var ju perfekt förut men nu är någonting helt fel.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Lite svårt att säga ärligt vad man tycker om denna patch men allt känns lite konstigt.
Utan "Historical Realism Gun Sound Mod" låter ju allt dåligt, ljudet i hangaren är bara störande och efter några matcher med grafiken på max har jag fått ont i huvudet. Grafiken(färgerna) var ju perfekt förut men nu är någonting helt fel.

vad är fel menar du med färgerna? märker då inget sämre snarare bättre bara. Alla tanks ser ju lite mer realistiska ut nu än förut dessutom.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

vad är fel menar du med färgerna? märker då inget sämre snarare bättre bara. Alla tanks ser ju lite mer realistiska ut nu än förut dessutom.

Ska jag vara ärlig ser jag ingen skillnad till det bättre, mer än att det möjligen är ljussättningen som framhäver färger och sen bländar på ett sätt så att man stör sig på det. Förra patchen som gav mer realistiska skuggor störde jag mig också på i början men kom över, så det ska nog ordna sig med den här till slut.
Ljudet: Det spelar ju mindre roll hur fin ens pansarvagn ser ut om kulorna man skjuter låter som ärtor ur ärtrör, och sen att alla tanks låter lika tråkigt är nästan lika illa, saknar bandgnissel på det.

En som skrev så här om ögonvärk ser jag nu:
"Grainy textures that besides looking bad, give a nasty headache and hurt my eyes (remember the awful grainy shadow textures in GTA 4 everyone was complaining about - that's how this entire game looks now at times)"
Har inte själv spelat GTA 4 men jag är inte ensam om att ögonen störs av grafiken.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punnisher:

Lite svårt att säga ärligt vad man tycker om denna patch men allt känns lite konstigt.
Utan "Historical Realism Gun Sound Mod" låter ju allt dåligt, ljudet i hangaren är bara störande och efter några matcher med grafiken på max har jag fått ont i huvudet. Grafiken(färgerna) var ju perfekt förut men nu är någonting helt fel.

Tycker som du. Jag skulle vilja kunna välja att ha ljudet som det var förr. För mig är allt mycket fulare också. Grafikmässigt och går piss dåligt.

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Ska jag vara ärlig ser jag ingen skillnad till det bättre, mer än att det möjligen är ljussättningen som framhäver färger och sen bländar på ett sätt så att man stör sig på det. Förra patchen som gav mer realistiska skuggor störde jag mig också på i början men kom över, så det ska nog ordna sig med den här till slut.
Ljudet: Det spelar ju mindre roll hur fin ens pansarvagn ser ut om kulorna man skjuter låter som ärtor ur ärtrör, och sen att alla tanks låter lika tråkigt är nästan lika illa, saknar bandgnissel på det.

En som skrev så här om ögonvärk ser jag nu:
"Grainy textures that besides looking bad, give a nasty headache and hurt my eyes (remember the awful grainy shadow textures in GTA 4 everyone was complaining about - that's how this entire game looks now at times)"
Har inte själv spelat GTA 4 men jag är inte ensam om att ögonen störs av grafiken.

Håller inte alls med. PBS gör att det är otroligt mycket skönare att se på spelet i min mening, då skuggorna ser naturliga ut. I den senaste patchen har alla mina tanks blivit finare!

Ljudet håller jag dock med om. Detta kommer dock ändras när WG introducerar de fysiska växlar som tanken ska få inom en snar framtid.

Kanonerna däremot, där är det HR som gäller.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Lite svårt att säga ärligt vad man tycker om denna patch men allt känns lite konstigt.
Utan "Historical Realism Gun Sound Mod" låter ju allt dåligt, ljudet i hangaren är bara störande och efter några matcher med grafiken på max har jag fått ont i huvudet. Grafiken(färgerna) var ju perfekt förut men nu är någonting helt fel.

Vadå ljud? Varför klagar du på något som inte ens har något om patchen att göra? Ja ljuden i kanonerna har alltid varit dåligt, inget har förändrat i den här patchen så varför ens nämna det? Men men, man ska alltid förbli förvånad om någon inte kan hitta något "fel" i något.

Permalänk

Ingen dålig video dom släppt i alla fall

Hoppas det finns moddar ute nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Vadå ljud? Varför klagar du på något som inte ens har något om patchen att göra? Ja ljuden i kanonerna har alltid varit dåligt, inget har förändrat i den här patchen så varför ens nämna det? Men men, man ska alltid förbli förvånad om någon inte kan hitta något "fel" i något.

Det nya garaget ser ju trevligt ut men hur kom de fram till ljudet här(nytt ljud), då "ambiance" ljudet i garaget är rent av jobbigt att lyssna på.
Alternativ stänga av och sen slå på i matcherna(lite onödigt jobbigt), men tänk om de hade varit så trevliga att erbjuda fler ljudfiler att välja på...
Då hade man inte behövt ha en massa moddar för att kunna njuta av spelet.

ca 40% av de som spelar har en pc som ligger under minimikravet, ganska många som inte bryr sig ett skit om grafiken.
Skillnaden mellan 2 olika ljudfiler ger inte sämre prestanda(fps, lagg, mm) men kan påverka spelupplevelsen positivt.

Har kört med mina hörlurar nu och kan erkänna att mina datorhögtalare inte riktigt håller hela vägen, och då är det inte så farligt illa som jag tidigare sagt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

har bara t54 i garaget av dom nya högupplösta men den ser nice ut, tkr spelet ser bättre ut överlag men skulle vilja ha mer aa på avstånd dock =/ joelgbg ifall ni vill ta en öl å lira lite nån helg

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ok, jag läste för några dagar sedan igenom lite kungliga grejer ute på rocketbrainsurgeon och gick genast och testade att byta ut rammern lite här och där mot GLD eller Stab.
Vet inte vad jag ska känna om't ännu. Sure, man är lite mer ninja. Men samtidigt så saknar man otaliga situationer där en halv sekund hade hållit en vid livet.
Har bytt ut rammern på bl.a. 54an och ja, den känns mer ninja. För mig går väl gränsen mellan rammer och GLD ungefär vid 12 sekunder, men jag kan känna att jag saknar en sekund här och där och kanske ska känna om.

Vad tror ni? Var går gränsen för er när rammern inte gör samma nytta som ett säkrare snapp? Var går den gyllene gränsen mellan aim time, reduced bloom och reload time? Vilka mediumtanks skulle ni _inte_ byta ut rammern för något annat?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Ok, jag läste för några dagar sedan igenom lite kungliga grejer ute på rocketbrainsurgeon och gick genast och testade att byta ut rammern lite här och där mot GLD eller Stab.
Vet inte vad jag ska känna om't ännu. Sure, man är lite mer ninja. Men samtidigt så saknar man otaliga situationer där en halv sekund hade hållit en vid livet.
Har bytt ut rammern på bl.a. 54an och ja, den känns mer ninja. För mig går väl gränsen mellan rammer och GLD ungefär vid 12 sekunder, men jag kan känna att jag saknar en sekund här och där och kanske ska känna om.

Vad tror ni? Var går gränsen för er när rammern inte gör samma nytta som ett säkrare snapp? Var går den gyllene gränsen mellan aim time, reduced bloom och reload time? Vilka mediumtanks skulle ni _inte_ byta ut rammern för något annat?

Jag använder det som är på bilden typ

vent, stab och gun rammer sistnämnda ger 10%:) sen personal på Smooth Ride och snapp:) på T62 ger det stor skillnad, nästan minimalt sikte utom när man svänger tanken.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

vent, stab och gun rammer sistnämnda ger 10%:) sen personal på Smooth Ride och snapp:) på T62 ger det stor skillnad, nästan minimalt sikte utom när man svänger tanken.

Mjo det är just det, vad skulle hända dig om du bytte ut rammern mot GLD? Hade det förändrat din spelstil, hade det förbättrat den spelstil du redan spelar? Hur ofta får du anävndning av GLD jämfört rammern?
Eller för att ta det längre, om du bytte ut rammern mot t.ex. optics, hade din experience-utveckling accelererat? Skulle du få mer spot-exp med optics än vad du får dmg-exp med rammer?

Just på 62an så handlar det om ett skott var 6e sekund och något mer spotting range jämför en halv sekund snabbare reload och kortare spotting range. En halv sekund är viktigt när man 1v1 en annan 62a eller motsvarande scenario. Optics ger övertag eller jämnar ut fiendens övertag i andra situationer. GLD likaså osv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Mjo det är just det, vad skulle hända dig om du bytte ut rammern mot GLD? Hade det förändrat din spelstil, hade det förbättrat den spelstil du redan spelar? Hur ofta får du anävndning av GLD jämfört rammern?
Eller för att ta det längre, om du bytte ut rammern mot t.ex. optics, hade din experience-utveckling accelererat? Skulle du få mer spot-exp med optics än vad du får dmg-exp med rammer?

Just på 62an så handlar det om ett skott var 6e sekund och något mer spotting range jämför en halv sekund snabbare reload och kortare spotting range. En halv sekund är viktigt när man 1v1 en annan 62a eller motsvarande scenario. Optics ger övertag eller jämnar ut fiendens övertag i andra situationer. GLD likaså osv.

snarare 5,44 sek och 5,22 med maten

Jag har inte provat runt så många kombon GLD ger bättre sikte när man står still (rättare sagt när man stannar). Man ska helst inte stå stil med t62 (blir lätt mål).

Men står man som sniper (med six senc), så kanske GLD kommer till nytta. XP är svårt sia om, men har jag fått ace tanker med den:)

Optic kan möjligt göra den till en bättre scout. om man kör typ som batchat Men är ingen expert.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/44/special-annivers...

Gift Tank: Type 94-97 Te-Ke 

IMPORTANT: The tank will be distributed only to players who log in to the game from Friday 1 August at 07:10 until Saturday 9 August at 07:00 CEST (UTC +2). Make sure you don’t miss getting your hands on this piece of machinery!

Ja just ja, en ny patch också, 9.2.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/44/special-annivers...

Gift Tank: Type 94-97 Te-Ke 

IMPORTANT: The tank will be distributed only to players who log in to the game from Friday 1 August at 07:10 until Saturday 9 August at 07:00 CEST (UTC +2). Make sure you don’t miss getting your hands on this piece of machinery!

Ja just ja, en ny patch också, 9.2.

https://www.youtube.com/watch?v=tV5tjuJhjT8

Te-Ke:n såldes direkt utan någon match. Jag är allergisk mot onödiga tanks i garaget, till skillnad från många samlare som vill ha alla.

Jag försöker hålla endast de som är roligast. Jag köpte t.ex. tillbaka ELC:n nyss, då den är så jäkla kul att köra.

Angående grafiken så tycker jag att det är markant bättre grafik nu än när jag började spela för ett par år sedan. Riktigt snyggt är det nu och flyter på rätt bra med allt på max.

Det enda jag alltid stört mig på är motorns draw range. Man ser på minimappen att fiender är spottade, men motorjäveln vägrar rita ut dem för att man är lite för långt bort (trots att man alldeles utmärkt att kunna snipa dem).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem

Motorns begränsningar börjar bli uppenbart trista, undra hur de ska komma runt det?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Angående grafiken så tycker jag att det är markant bättre grafik nu än när jag började spela för ett par år sedan. Riktigt snyggt är det nu och flyter på rätt bra med allt på max.

Det enda jag alltid stört mig på är motorns draw range. Man ser på minimappen att fiender är spottade, men motorjäveln vägrar rita ut dem för att man är lite för långt bort (trots att man alldeles utmärkt att kunna snipa dem).

/hulle.

Efter 9.0 stängde jag av grafiken(har nämnt detta tidigare), men andra kanske gillar den. Även lägsta nivån har stigit lite med 9.2 å det enda jag egentligen saknar är vattnet och gräset som är riktigt snyggt på full grafik, samtidigt som gräset alltid är i vägen i kullar, där man missar om en tank står under gräsnivån.

Å sen att alla mod'ar slutar funka efter varje patch gör att gå från någonting som varit perfekt till att bli sämre, då ljudet gjorde halva spelet. Man kunde höra artilleriets "projektil" innan man blev träffad.
Installera om moddarna då, gjorde det med Historical Realism Gun Sound Mod men det blev aldrig samma känsla som förut, och av någon anledning laggade det jättemycket på ex Murovanka i skogen.

Pratar du om view range? man kan ju bara se 500m så som bilden här visar från Locastan's Enhanced HD MiniMaps.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Motorns begränsningar börjar bli uppenbart trista, undra hur de ska komma runt det?

Dom har pratat om (gör väl det fortfarande). Att uppgradera motorn, vet inte om bristerna rättas till eller bli värre. Ska snart fungera mer än på 1 kärniga cpu:er Men tror inte har fixat det i denna patchen.

Har aldrig kommit över High, cpu:n har begränsat för mycket, får bara ut strax över 60FPS, så känns meningslöst att pilla på grafiken.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem

Mer än på en kärna är väl i verkligheten att de kommer att lägga Havoc på en annan kärna än den originalmotorn ligger på?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.