The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet är helt okej, men blir tokig när jag försöker lira på kvällarna. Lagget gör det helt ospelbart, och ibland tar det flera minuter för ett kommando att faktiskt genomföras (då man vanligtvis redan är död). På dagarna går det hur smidigt som helst. Hoppas att de får bukt med det snarast. Lirar dock på den amerikanska servern, och det kanske inte är lika högt tryck på den europeiska.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Körde själv ganska mycket beta men tycker personligen att det kändes för mycket wow och för lite tes för att jag skulle vilja betala för spelet...
Jag hoppas dock att detta kommer att ändra sej med tiden då jag fortfarande tycker spelet är mycket lovande.

När wow var nytt så tröttnade jag vid lvl ~45. Vissa likheter finns helt klart och många koncept är likartade men det här är mer en värld att upptäcka och rolgia quests med eftertanke jämfört med wow där det till 97% var döda 15x och samla 10y. Jag har dock mina farhågor för engame pvp då jag tyckte siges var sjukt tråkigt samt att springa runt och göra mini saker som att sno bondgårdar / gruvor endast lär vara roligt några kvällar eller så. Men letar man upp guild sen så kanske det blir seriöst mycket roligare, vem vet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

När wow var nytt så tröttnade jag vid lvl ~45. Vissa likheter finns helt klart och många koncept är likartade men det här är mer en värld att upptäcka och rolgia quests med eftertanke jämfört med wow där det till 97% var döda 15x och samla 10y. Jag har dock mina farhågor för engame pvp då jag tyckte siges var sjukt tråkigt samt att springa runt och göra mini saker som att sno bondgårdar / gruvor endast lär vara roligt några kvällar eller så. Men letar man upp guild sen så kanske det blir seriöst mycket roligare, vem vet.

Ja jag är med dej men jag hade själv mer sett ett tes spel med möjligheten att spela med flera än som det känns idag (för mej) som ett wow med en liten känsla av tes...

Jag är ledsen men jag är ett stort fan av tes spelen och har spelat dem mycket sen är jag absolut ett stort fan av wow som jag lagt ner alldeles för mycket tid i med att jaga gear och ovanliga mounts och fixa rep mm (allt som är väldigt enkelt att få tag på idag). Men det känns som om alla nya mmorpgs på ett sätt tar en mall från wow på något sätt och säger att så här måste det vara och sedan bara pressar ut sitt innehåll istället för att fortsätta på sitt (i mitt tycket) vinnande koncept och bara införa ett sätt för folk att spela spelet tillsammans.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Ja jag är med dej men jag hade själv mer sett ett tes spel med möjligheten att spela med flera än som det känns idag (för mej) som ett wow med en liten känsla av tes...

Jag är ledsen men jag är ett stort fan av tes spelen och har spelat dem mycket sen är jag absolut ett stort fan av wow som jag lagt ner alldeles för mycket tid i med att jaga gear och ovanliga mounts och fixa rep mm (allt som är väldigt enkelt att få tag på idag). Men det känns som om alla nya mmorpgs på ett sätt tar en mall från wow på något sätt och säger att så här måste det vara och sedan bara pressar ut sitt innehåll istället för att fortsätta på sitt (i mitt tycket) vinnande koncept och bara införa ett sätt för folk att spela spelet tillsammans.

snälla sig igen hur wow var det första mmorpg spelet... snälla...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

snälla sig igen hur wow var det första mmorpg spelet... snälla...

Ok lol jag har aldrig påstått att wow är det första mmorpg spelet, det jag säger är dock att det är det mmorpget som många andra efterapar gång på gång när det ska skapas ett nytt mmorpg...

Nästa gång du ska göra dej lustig på någon annans bekostnad kanske du ska läsa vad dom egentligen skriver först!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Ok lol jag har aldrig påstått att wow är det första mmorpg spelet, det jag säger är dock att det är det mmorpget som många andra efterapar gång på gång när det ska skapas ett nytt mmorpg...

Nästa gång du ska göra dej lustig på någon annans bekostnad kanske du ska läsa vad dom egentligen skriver först!

Kan inte riktigt hålla med dig att WoW har satt någon form av standard då WoW är plagiatet och den som har efterapat/kopierat andra MMORPG. Saken med WoW är att det är det första riktigt folkliga MMORPGet, det fick människor som annars inte skulle ha spelat den här typen av spel att våga prova på. Det riktade sig till en bredare publik. Från en nördig sysselsättning för fantasyintresserade datornördar till något mer allmänt vanligt förekommande.

Som vanligt banar pionjärerna vägen för den stora massan. = )

Permalänk
Medlem

köpte precis spelet. kommer mina beta gubbar vara kvar ?
är servern nere kommer inte in eller måste jag installera om spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smooky95:

köpte precis spelet. kommer mina beta gubbar vara kvar ?
är servern nere kommer inte in eller måste jag installera om spelet?

Beta gubbarna är borta, är på jobbet så kan ej kolla men verkar som servern är nere just nu

Citat:

The European megaserver will be brought down at 5:00 AM BST / 6:00 AM CEST. At this time, we expect the European megaserver to be back online by late morning.

Enligt http://forums.elderscrollsonline.com/discussion/78452/eso-maintenance-eu-na-megaserver-4-15

Permalänk
Skrivet av Smooky95:

köpte precis spelet. kommer mina beta gubbar vara kvar ?
är servern nere kommer inte in eller måste jag installera om spelet?

beta gubbarna e borta, idag är det maintenance så du får vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Jo jag vet, jag ligger efter i crafting level i förhållande till min char level.
Men som sagt jag har aldrig varit crafter i MMO tidigare så det glöms bort
Samt det är kul att bara utforska världen.
Japps jag nämde bara dagger som exempel, men jag läste någon post om att dagger hade bra förhållande mellan resources/xp. Läste även att man får mer xp om man deconstruct lootade vapen/någon annans craftade vapen än om man decon sina egna. Någon nämde att snabbaste sättet va att crafta 10st, skicka dom till någon annan som skickade 10 tillbaka, typ

Ja, hitta en "craftingpartner". Skicka allt du gör till honom för deconstruct, och han gör samma sak. Man får mer xp om man tar isär något någon annan tillverkat.

Skrivet av IceDread:

Lootade vapen, framförallt gröna och blå eller bättre är bra att bryta ned för du får dessutom bra grejer av det för att senare själv kunna göra blå tex.

Ett tipps till dig som ny på crafter, ta lite tid att köra några rundor där du vandrar planlöst runt på kartan nästan och bara fokuserar på att samla material ibland när du känner att du ligger efter. Jag har gjort några sådana rundor för att hålla uppe nivån.

Jag kör sällan eller nästan aldrig research på blåa grejer. Har jag två grejer med samma trait så kör jag research på den sämsta, och deconstruct på den bästa
Eftersom jag själv använder medium armor på min gubbe försöker jag hitta bra ställen att farma läder och sånt, men annars är det helt rätt att dra ett par rundor på en karta i syfte att samla grejer. Då kan man ju också hitta sånt man annars kanske missar, som lorebooks eller småbossar osv..

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Ja, hitta en "craftingpartner". Skicka allt du gör till honom för deconstruct, och han gör samma sak. Man får mer xp om man tar isär något någon annan tillverkat.

Jag kör sällan eller nästan aldrig research på blåa grejer. Har jag två grejer med samma trait så kör jag research på den sämsta, och deconstruct på den bästa
Eftersom jag själv använder medium armor på min gubbe försöker jag hitta bra ställen att farma läder och sånt, men annars är det helt rätt att dra ett par rundor på en karta i syfte att samla grejer. Då kan man ju också hitta sånt man annars kanske missar, som lorebooks eller småbossar osv..

Det är bra, deconstruct är bäst att göra på gröna, blå och bättre för items. Man blir dock lika besviken varje gång man bryter ned något blått och inte får något speciellt även om det inte hittills tycks så vanligt, oftast får man något hyfsat. Vore intressant med statistik där dock.

Medium armor fokuserar jag också på, researchar det, jag är ju också nightblade fast.. springer runt med mest heavy armor i pve just nu.
Jag rekommenderar dock att plocka upp mycket crafting grejer för att tillverka light armor, det är mer tidsoptimerat men helt klart inte fel att ta de hides från djur du kommer över eller som råkar vara nära.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Är fan sugen på att köpa spelet... tött på alla andra mmorgps. gav bort min beta nyckel men snabb fråga. dungs och raids, speciellt raids, de finns eller? måste bara veta ifall det är som GW2 i max level eller som Wow, rift och många andra

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Är fan sugen på att köpa spelet... tött på alla andra mmorgps. gav bort min beta nyckel men snabb fråga. dungs och raids, speciellt raids, de finns eller? måste bara veta ifall det är som GW2 i max level eller som Wow, rift och många andra

Läs nedan stående länkar, så får du svar på dina frågor:

http://www.elderscrollsonline.com/en-uk/news/post/2014/04/07/...

http://elderscrollsonline.com/en/news/post/2014/04/14/ask-us-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det är bra, deconstruct är bäst att göra på gröna, blå och bättre för items. Man blir dock lika besviken varje gång man bryter ned något blått och inte får något speciellt även om det inte hittills tycks så vanligt, oftast får man något hyfsat. Vore intressant med statistik där dock.

Medium armor fokuserar jag också på, researchar det, jag är ju också nightblade fast.. springer runt med mest heavy armor i pve just nu.
Jag rekommenderar dock att plocka upp mycket crafting grejer för att tillverka light armor, det är mer tidsoptimerat men helt klart inte fel att ta de hides från djur du kommer över eller som råkar vara nära.

Ja, jag plockar allt jag ser i stort sett, även sånt jag inte själv craftar på. Alltid behöver nån i guilden såna grejer... Håller med om att det känns jobbigt om man tar isär en blå yxa och så får man ett "bone" eller liknande.. Känns tragiskt.

Har fått några finfina grejer via hirelings i alla fall. Jag har hirelings på två alts också, men öppnar allt jag får på min main eftersom den har högre i clothing och woodworking (du får bättre grejer ju högre skill du har), så det blir ett gäng hirelingväskor om dagen, och det har kommit några såna där enhance-grejer för epic till legendary. Det kommer väl till pass när man når endgame kan jag tänka..

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Ja, jag plockar allt jag ser i stort sett, även sånt jag inte själv craftar på. Alltid behöver nån i guilden såna grejer... Håller med om att det känns jobbigt om man tar isär en blå yxa och så får man ett "bone" eller liknande.. Känns tragiskt.

Har fått några finfina grejer via hirelings i alla fall. Jag har hirelings på två alts också, men öppnar allt jag får på min main eftersom den har högre i clothing och woodworking (du får bättre grejer ju högre skill du har), så det blir ett gäng hirelingväskor om dagen, och det har kommit några såna där enhance-grejer för epic till legendary. Det kommer väl till pass när man når endgame kan jag tänka..

Det tror jag deffinitivt. Jag har inte skaffat alts själv ännu faktiskt, känner att det är lite fel och galet att spelet stödjer det. Men man ganske borde ändra sig på den punkten och utnyttja det i stället... :s

Edit: Tror dock inte jag törs ännu, inte före de löst bank buggen. Tydligen är det en massa folk som förlorat utrustning och bankslots samt credits. Galet dåligt.. jag vill inte bli av med slots jag köpt och få annat strul.. knas

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Tycker att spelet är helt okej, men blir tokig när jag försöker lira på kvällarna. Lagget gör det helt ospelbart, och ibland tar det flera minuter för ett kommando att faktiskt genomföras (då man vanligtvis redan är död). På dagarna går det hur smidigt som helst. Hoppas att de får bukt med det snarast. Lirar dock på den amerikanska servern, och det kanske inte är lika högt tryck på den europeiska.

Köp spelet och ge det en chans. Betan var ganska bedrövlig, håller jag med om. När man väl har sin karaktär och kommit en bit så blir spelet bara bättre och bättre. Inte alls likt wow tycker jag.
Man kan spela spelet precis hur man vill. Jag brukar tex bara hoppa på hästen, stänga av quest trackern och explora, man mördar det man inte tycker ska leva och samlar på sig material.

Jag är frälst. Helt klart det bästa mmo jag spelat. Återstår att se hur endgame klarar sig.

Skrivet av iBigs:

Jag kör sällan eller nästan aldrig research på blåa grejer. Har jag två grejer med samma trait så kör jag research på den sämsta, och deconstruct på den bästa

Är inte det ganska självklart?
Man kan ju researcha traits från vita items level 1, så varför slösa dyr utrustning?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Är inte det ganska självklart?
Man kan ju researcha traits från vita items level 1, så varför slösa dyr utrustning?

Uppenbart inte för alla. I min guild var det en snubbe igår som gick och sålde ett lila svärd för 33g till en handlare istället för att köra deconstruct, eller ge det till en BS för att göra det..

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Någon som upplever problem med GPU load? Min hoppar konstant mellan 100 och 0 % load vilket skapar fryslagg varannan sekund. Otroligt jobbigt. Har ingen aning om vad orsaken är eller vad jag ska göra åt det.

Så ser loaden ut med ESO körandes. Detta åstadkommer inte i något annat spel.

Någon som har några idéer om vad som kan vara problemet?

Edit; Med Furmark körandes känns det som en mer normal belastning.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Uppenbart inte för alla. I min guild var det en snubbe igår som gick och sålde ett lila svärd för 33g till en handlare istället för att köra deconstruct, eller ge det till en BS för att göra det..

Hehe tragiskt. Hoppas han köpte tillbaks svärdet och rättade till misstaget. Fast än är väl alla fortfarande noobs. Mer eller mindre i alla fall. Det som är det härliga, mycket att upptäcka.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Någon som upplever problem med GPU load? Min hoppar konstant mellan 100 och 0 % load vilket skapar fryslagg varannan sekund. Otroligt jobbigt. Har ingen aning om vad orsaken är eller vad jag ska göra åt det.

Hade också problem med fryslagg ofta i ESO. Jag löste det genom att:

1. I aktivitetshanteraren sätta ESO.exe som hög prioritet
2. Stänga ner launchern när jag startat spelet

3. Gå till usersettings.txt och sätta SET RequestedNumThreads "-1" till SET RequestedNumThreads "0"

SET RequestedNumThreads "-1" Kan även visas som SET RequestedNumThreads "1"
Ändra siffran till "0"

Filen ligger i mina dokument/elder scrolls online/liveeu

Hoppas det hjälper

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spket:

Hade också problem med fryslagg ofta i ESO. Jag löste det genom att:

1. I aktivitetshanteraren sätta ESO.exe som hög prioritet
2. Stänga ner launchern när jag startat spelet

3. Gå till usersettings.txt och sätta SET RequestedNumThreads "-1" till SET RequestedNumThreads "0"

SET RequestedNumThreads "-1" Kan även visas som SET RequestedNumThreads "1"
Ändra siffran till "0"

Filen ligger i mina dokument/elder scrolls online/liveeu

Hoppas det hjälper

Tyvärr inte =/

Konstant denna belastningen på CPU också, det känns som att det är det som är problemet.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har lagt ner några timmar på ESO och tycker det är riktigt bra hittils och kommer med största sannolikhet spendera en hel del tid i spelet under förutsättning att det håller sig på denna nivå vid max-level.

Däremot har jag svårt för utgivaren med tanke på deras hantering av det exklusiva innehållet(imperial klassen) i Collectors Edition osv.

Jag fick för mig att maila supporten gällande en fråga kring huruvida de ska införa FOV-slider samt valet att spela på servrar som enbart tillåter förstapersonsvy, för oss som föredrar det.

Detta är svaret jag fick. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det.

Thank you for contacting The Elder Scrolls Online Team.

Unfortunately, we are unable to accept unsolicited ideas regarding
The Elder Scrolls Online. This is for legal reasons.
That being said, we do allow and welcome feedback and suggestions.
Players should feel free to post on our Facebook page or use the
/feedback function at any time in game to let us know what they think.

You can find more information about The Elder Scrolls Online on our
website and social channels (Facebook, Twitter, and Google+).

Thank you for your continued interest and support!

Permalänk
Medlem

Dom får inte ta emot idéer men dom tar gärna emot förslag. Är väl inget konstigt med det, kristallklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Dom får inte ta emot idéer men dom tar gärna emot förslag. Är väl inget konstigt med det, kristallklart

Precis. Särskilt inte onönskade idéer(unsolicited ideas)

Permalänk
Medlem

Skapade en alt för lite farming.

Skapade, lirade, körde excit game. Logga in på min main, allt var i sin ordning. Tydligen är det processen man ska företa sig för att ha bäst odds att inte råka ut för buggen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Tyvärr inte =/

https://dl-web.dropbox.com/get/Screenshots/Screenshot%202014-...

Konstant denna belastningen på CPU också, det känns som att det är det som är problemet.

Hittade på ett annat forum en snubbe som satte det till 4 istället i tron att detta skulle lägga ut fler trådar/kärnor.
Zenimax har ju hävdat att spelet ska stödja multipla kärnor och att spelet ska skala upp till fler kärnor när det behövs. Kanske fungerar inte denna funktion?

Permalänk
Medlem

Ni som har spelat spelet en tid nu rekomenderar ni spelet är den nåt att ha eller ??? beskriv gärna lite är sugen men vill ha lite info först...

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av zan76:

Ni som har spelat spelet en tid nu rekomenderar ni spelet är den nåt att ha eller ??? beskriv gärna lite är sugen men vill ha lite info först...

Vi är drygt 150 personer i vårt gille som har det toppen i Tamriel och rekommenderar tESO starkt. Men det är omöjligt att veta vilken typ av spel du föredrar och därför är kanske våra rekommendationer inte värda något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Vi är drygt 150 personer i vårt gille som har det toppen i Tamriel och rekommenderar tESO starkt. Men det är omöjligt att veta vilken typ av spel du föredrar och därför är kanske våra rekommendationer inte värda något.

Jag har spelat redan Skyrim singelplayer och tycker om såna spel och sån miljö i spelet kommer köpa spelet inom kort i alla fall...

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Med all respekt för folk som vill hålla fanan högt och känna entusiasm för sitt nya tidsfördriv, måste jag ändå säga att Elder Scrolls Online inte håller måttet.
En del är buggar, rätt och slätt. Att hålla på och falla genom "hål i världen" är helt oacceptabelt idag, buggade quests som har varit buggade sedan åtminstone tidig beta och så vidare, det är helt enkelt för dåligt.
Annat är speldesign. Hur gruppquests är upplagda, liksom soloquests som avslutas med gruppboss kan diskuteras. Pissirriterande goldsellers borde man kunna göra något åt tycker man. Men att ha ett PYTTELITET lagringsutrymme är bara att vara frustrerande med avsikt i ett spel som ESO där allt kan användas till något, och man kan bygga upp massor av crafting skills parallellt. Lösningen blir att skapa nya karaktärer (de har redan ett namn: "mules") och sedan administrera över sina inventarier på de olika karaktärerna. Dessutom kan man vara med i guilds som i praktiken fungerar som utökade förråd. Men detta är ju helt onödigt! Spelaren ovan som refererar till att han har lagt halva speltiden på att stuva runt med sin förvaring är ett bra exempel, och även om han verkar glad ändå, så är det förbannat bortkastad tid i livet. Jag vägrar ägna mitt liv åt sånt, men då funkar heller inte spelet.

Lägg som lök på laxen att hela ekonomin är körd i sank efter dupliceringsbuggen, som tydligen var känd sedan beta den också, och att Zenimax Online inte har gett någon indikation alls på vad i helskotta de tänker göra åt situationen, om något.

Här förnyas ingen prenumeration. De fick sina retailpengar, och jag fick ett Elder Scrolls spel som jag kunde spela i en månad. Kul.