Program för att göra fil-lista

Permalänk
Medlem

Program för att göra fil-lista

Finns det något gratis program så man kan göra en fillista på sina filer&kataloger typ: http://www.crown-s-soft.com/cddatabase.htm
(som man kan spara till en fil för att ha som backup)
Anledningen att jag inte använder CDDataBase v4.00 är för att den stannade upp scanningen på grund av ett filnamn den inte gillade (sa inte vilken fil det var)
Vore suveränt om den sparade ikonerna också.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Sötast

Vill du få ut ett träd med alla kataloger och filer? Det kan man enkelt fixa i cmd isåfall, bara att googla typ "tree file folder list"

Permalänk
Medlem

tree /f > tree.txt
Det kommandot borde göra vad du vill eller? Inga ikoner dock.

EDIT: tree /f /a> tree.txt blev bättre.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vill du få ut ett träd med alla kataloger och filer? Det kan man enkelt fixa i cmd isåfall, bara att googla typ "tree file folder list"

Tänkte mig ett fil träd som i explorer som man kunde gå in och "browsa" i.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Sötast

Då är jag tyvärr inte med på noterna längre, är det inte bara att öppna disken i explorer då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Då är jag tyvärr inte med på noterna längre, är det inte bara att öppna disken i explorer då?

Skulle vilja kunna spara ner den som backup fil om hårddisken skulle krascha tex, eller HD-rack/USB-minne om man inte har den igångsatt/tillgänglig.
Som LemonIllusion ovanför menar på.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97