vad funkar och inte i en gråimporterad xbox one och tips på spel

Permalänk
Medlem

vad funkar och inte i en gråimporterad xbox one och tips på spel

Jag är sjukt sugen på att köpa en X1. Jag undrar helt enkelt vad som kommer fungera just nu. Kan jag spela online? Kan man köpa saker?
Måste jag ha ett utländskt xbox livekonto? Är det kanske smartare att vänta till de släpper den officiellt i Sverige i september?

Jag vet inte ens varför jag vill ha en, jag spelar ju på PC och jag har htpc... Men det suger i tekniktarmen och det är ju inga pengar.
PS4 har jag kollat på men som vanligt gillar jag inte handkontrollerna, så har det varit sen PS1.

la till speltips i rubriken
Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Det enda jag inte kan svara på är tv-funktionerna, jag kör bara film och tv-spel i min man cave... Men anyways, jag har köpt AC4 och Rayman Legends via Xbox Live, multiplayer fungerar som vanligt och jag använder samma xbox live-konto som jag hade till 360:n. Jag ser ingen anledning alls att vänta till svensk release om man är intresserad av xbox one, bara att köpa.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Alla spel kommer funka oavsett var du köper den ifrån.

Köper du konsolen från USA så kan du enbart spela upp region 1 DVD/BD filmer, köper du den inom EU så har du heller inte detta problem, Du behöver också skaffa en ny nätagg om du köper den från USA annars behöver du beroende på land bara en plugg för att konvertera till Svensk standard.

Garanti kommer du inte få från Microsoft, så får du problem får du vända dig till där du köpt den och hoppas. Tänk på att vissa länder har bara 30 dagars garanti.

Ja du måste fixa ett konto och regga det till ett land där Xbox one har släppt. Du kan förvisso byta konto när det släpps i Sverige.

Det är nog allt om jag inte missat något.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Dåså. Tack för svaren

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Någon som har fått tv integrationen och One Guide att rulla i Sverige? I så fall med vilket leverantör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Någon som har fått tv integrationen och One Guide att rulla i Sverige? I så fall med vilket leverantör?

Tror inte att det kommer att starta förräns officiell launch. Kan dock ge ett glatt besked att samtliga TV leverantörer i USA verkar stödja One smidigt och enkelt, hört samma sak om de Europeiska leverantörerna.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Inköpt och uppkopplad. Tack för löjligt snabb leverans Webhallen

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Köpte:

Fifa 14
Forza 5
Kinect Sports Rivals
Metal Gear Solid - Ground Zeroes
Ryse Son of Rome

Förhandsbeställde, med sista ungefär ett år bort

Alien - Isolation
Mass Effect 4
Metal Gear Solid V - The Phantom
Mirrors Edge 2
Watch Dogs inkl Förbokningserbjudande

Har jag missat någon must-have-game?

Jag änvänder Hulu ofta, och har en användare där. För att använda Hulu+ måste jag ha ett amerikanst utfärdad kort. Det kan inte vara omöjlig... Tips?

Önskar jag kunde ändra rubriken för att avspegla den utökade frågeställningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk

du behöver inte ett amerikansk kort för Hulu men vpn/dns server i routern och ett amerikanskt paypal. Jag har själv gjort flertal amerikanska paypal konto till mig och vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Köpte:

Fifa 14
Forza 5
Kinect Sports Rivals
Metal Gear Solid - Ground Zeroes
Ryse Son of Rome

Förhandsbeställde, med sista ungefär ett år bort

Alien - Isolation
Mass Effect 4
Metal Gear Solid V - The Phantom
Mirrors Edge 2
Watch Dogs inkl Förbokningserbjudande

Har jag missat någon must-have-game?

Jag änvänder Hulu ofta, och har en användare där. För att använda Hulu+ måste jag ha ett amerikanst utfärdad kort. Det kan inte vara omöjlig... Tips?

Önskar jag kunde ändra rubriken för att avspegla den utökade frågeställningen

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver Killer Instinct. Ladda ner gratis-versionen från Storen, spelet är sjukt kul

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swetrojan:

du behöver inte ett amerikansk kort för Hulu men vpn/dns server i routern och ett amerikanskt paypal. Jag har själv gjort flertal amerikanska paypal konto till mig och vänner.

Inte för hulu, men för hulu plus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro