Permalänk
Medlem

BitFenix Ronin - Vattenkylt, belyst och sleeve.

Hejhopp!

Här kommer jag med ett litet galleri med bilder på ett chassi jag provat, recenserat och sedan gjort ett trevligt bygge i - nämligen i ett BitFenix Ronin!

Jag har vattenkylt processorn, använt mig av sleevade kabelförlängare och belyst systemet med LED-slinga och använt mig av en fläktkontroller som matchar utseendet. Ingen modifikation har gjorts på chassit vilket då visar hur det kan se ut när man bygger i det.
________________________________

Chassi och pynt:
Chassi: BitFenix Ronin
Fläktkontroller: BitFenix Recon
Sleeve (förlängare): BitFenix Alchemy Multisleeved Cables
Belysning: BitFenix Alchemy LED Strips

Hårdvara:
Moderkort: GIGABYTE Z77X-UP7
Grafikkort: GIGABYTE GTX 780 OC WindForce 3X 450W

Vattenkylning:
CPU-block: Alphacool NexXxoS XP³ Light - Black Chrome Edition
Radiator: Alphacool NexXxos ST30 240mm
Pump + Top: Laing DDC-pump 12V DDC-1T + Alphacool Laing DDC Acetal top
Kylmedel: Mayhem Paster Ice White
________________________________

Vill tacka BitFenix och Inet som gav mig möjligheten, genom att förse mig med chassit, att bygga ett roligt system i ett BitFenix Ronin.

________________________________

Tack för ni tittade in!
MVH
Nikkop

BitFenix Ronin - Vattenkylt, belyst och sleeve.

Permalänk
Medlem

Mycket stiligt, även att jag tycker att den inredningen hade gjort sig bättre i ett vitt chassi med fler vita detaljer! Men det är bara min subjektiva lilla åsikt, hur som helst, snyggt!

Permalänk
Medlem

skitsnyggt! men vad är skiten på baksidan av din pump? Har den smält?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Skrotat Big Bro?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Discokungen

Ganska vanlig dator. Men fina bilder! Hade behövt ett mer unikt koncept, känner jag! Sleevat nätagg och inga etiketter på IO-plåten, till att börja med!

Även om jag förstår att det är ett testbygge!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

skitsnyggt! men vad är skiten på baksidan av din pump? Har den smält?

Skulle gissa på att pumpen i ett tidigare liv varit limmat på en bit skumgummi för att hämma vibrationer.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Bitfenix

Riktigt trevligt bygge Nikola, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geiger:

Mycket stiligt, även att jag tycker att den inredningen hade gjort sig bättre i ett vitt chassi med fler vita detaljer! Men det är bara min subjektiva lilla åsikt, hur som helst, snyggt!

Jag tackar. Jag har haft den hårdvaran i ett vitt chassi innan faktiskt haha, om du kikar in mitt galleri på "Big Bro' Prodigy"
Det var hårdvaran jag hade tillgänglig och jag tycker ändå den gör sig bra, speciellt med vit vätska

Skrivet av Arvidbergstedt:

skitsnyggt! men vad är skiten på baksidan av din pump? Har den smält?

Skrivet av Manneh:

Skulle gissa på att pumpen i ett tidigare liv varit limmat på en bit skumgummi för att hämma vibrationer.

Tackar! Det är rätt det Manneh säger. Har haft den på en häftande vibrationsmatta innan som jag drog av för detta bygget och det blev att jag inte lade vikt vid att ta bort klistret som var kvar. Så det är inget som har smält hehe.

Skrivet av Sweede:

Skrotat Big Bro?

Skrivet av Flamso:

Ganska vanlig dator. Men fina bilder! Hade behövt ett mer unikt koncept, känner jag! Sleevat nätagg och inga etiketter på IO-plåten, till att börja med!

Även om jag förstår att det är ett testbygge!

Tackar! Förstår hur du tänker men jag ville göra ett bygge som är så icke-modifierat som möjligt, för att visa upp chassits kapacitet för utseende och innehåll. Om du förstår hur jag menar Tack igen!

Skrivet av BitFenix Sverige:

Riktigt trevligt bygge Nikola, tack!

Tackar så mycket själva! Varit ett roligt bygge och intressant chassi att få använda

MVH
Nikkop