Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikGbg:

Eller så kan du flytta till Göteborg.

Inte för att jag vill ha regn i verkligheten. Jag är ju tidningsutdelare och det är inget höjdarjobb när det regnar, speciellt inte när man ska försöka ge ut tidningarna i torrt skick

Skrivet av kr0owe:

Ska också testa den moden, det är trevligt med oväder, framförallt när man knappt kan se något också.

Jag fick ändra inställningen lite då 33% är lite för vekt. Nu regnar det lite mer och det blir mörkare när det regnar

Annars har du ju denna:

Nån som känner till en bra Assassin armor? Jag tycker att den som Oblivion har är snyggare än den i Skyrim

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inte för att jag vill ha regn i verkligheten. Jag är ju tidningsutdelare och det är inget höjdarjobb när det regnar, speciellt inte när man ska försöka ge ut tidningarna i torrt skick

Jag fick ändra inställningen lite då 33% är lite för vekt. Nu regnar det lite mer och det blir mörkare när det regnar

Annars har du ju denna:
http://www.youtube.com/watch?v=lGeKS-7psTA

Nån som känner till en bra Assassin armor? Jag tycker att den som Oblivion har är snyggare än den i Skyrim

Vilken tänker du på? Nightingale är annars nice, man får den från Thief guildet om jag minns rätt.

Jag använder Supreme Storms för tillfället, den fungerar bra men det går nog alltid få bättre, den du länkade ett klipp till såg rätt nice ut också.

Hm jag får en massa Papyrus errors när jag kör Skyre, ingen aning om vad det beror på, logen är inte liten...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Ärligt talat så tycker jag personligen inte att Skyre var riktigt värt besväret. Använde det för min förra karaktär och visst gjorde det en viss skillnad gameplaymässigt, men i längden så kändes de flesta ändringarna helt onödiga och inte direkt något man tänkte på alls. Det enda jag känner att jag vill behålla är förbättringarna på AI'n, men det finns det andra betydligt simplare och säkert lika bra alternativ för som jag tänkte prova lite snart i min nya installation. Ekonomin är lite kämpig i början, men längre fram i spelandet så är det inga som helst problem att dra in pengar och köpa vad man vill (Som vanligt). Samma sak gäller ändringarna på hälsa/skada, då det var lite kämpigt i början men inga problem en bit fram. Absolut inte värt besväret att behöva "reprocca" varenda gear-mod man installerar i efterhand. Perk-träden kändes också väldigt "meh" längre fram, då de flesta nya perksen är allmänt ointressanta.

Så för er som envisar med att försöka få det att fungera, så kan jag bara tillägga att det inte är så speciellt som man tror. Från lvl20+ så är det ingen större skillnad från vanilla med högre svårighetsgrad. Upplever ni en massa problem med det så skit i det bara. För mig fungerade det bra, men det blev en märkbar tröghet i laddningar och större save-filer. En mängd kompativilitetspatchar för andra moddar är inte heller särskillt upphetsande att ständigt behöva fippla med.

Jag tänkte återkomma om någon vecka eller två med tips på alternativa enklare moddar som gör i stort sett samma ändringar på de enstaka delar som Skyre gör bra Behöver bara testa det ett tag först.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ärligt talat så tycker jag personligen inte att Skyre var riktigt värt besväret. Använde det för min förra karaktär och visst gjorde det en viss skillnad gameplaymässigt, men i längden så kändes de flesta ändringarna helt onödiga och inte direkt något man tänkte på alls. Det enda jag känner att jag vill behålla är förbättringarna på AI'n, men det finns det andra betydligt simplare och säkert lika bra alternativ för som jag tänkte prova lite snart i min nya installation. Ekonomin är lite kämpig i början, men längre fram i spelandet så är det inga som helst problem att dra in pengar och köpa vad man vill (Som vanligt). Samma sak gäller ändringarna på hälsa/skada, då det var lite kämpigt i början men inga problem en bit fram. Absolut inte värt besväret att behöva "reprocca" varenda gear-mod man installerar i efterhand. Perk-träden kändes också väldigt "meh" längre fram, då de flesta nya perksen är allmänt ointressanta.

Så för er som envisar med att försöka få det att fungera, så kan jag bara tillägga att det inte är så speciellt som man tror. Från lvl20+ så är det ingen större skillnad från vanilla med högre svårighetsgrad. Upplever ni en massa problem med det så skit i det bara. För mig fungerade det bra, men det blev en märkbar tröghet i laddningar och större save-filer. En mängd kompativilitetspatchar för andra moddar är inte heller särskillt upphetsande att ständigt behöva fippla med.

Jag tänkte återkomma om någon vecka eller två med tips på alternativa enklare moddar som gör i stort sett samma ändringar på de enstaka delar som Skyre gör bra Behöver bara testa det ett tag först.

Håller delvis med, t.ex Deadly Combat är mycket lik Skyres combat, däremot erbjuder DC inte en bleed effekt vad jag vet.
Duel Combat Realism's AI är även den bättre, det är nog faktiskt den bästa AI jag har testat.

Men det är det där med Skyre's perkträd, plus Frostfalls perkträd som är det intressanta, jag gillar även de racial abilitys som Skyre erbjuder.

Jag tror dock jag stannar med Requiem ändå efter att jag pillat lite med mcm menyn och plockat bort så att man inte känner sig som en snigel i heavy armor, jag kan helt enkelt inte leva utan de visuella effekterna från poison och lite andra saker som Requiem erbjuder men visst för maximal kompatibilitet så bör man nog inte köra med någon overhaul alls.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har ett irriterande problem och det är runt Whiterun floden som går mot öster. Fiskarna simmar lång upp på land där man tror att man är säker utan att bli biten. Brukar vara en hel del mudkrabbor där också. Har ni det problemet?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Men det är det där med Skyre's perkträd, plus Frostfalls perkträd som är det intressanta, jag gillar även de racial abilitys som Skyre erbjuder.

Jag tänkte samma sak med Frostfall, särskilt då jag lirade mycket som jägare och livnärde mig på crafting i början samt hade kall vinter i hela Skyrim. Men iom att man var så klen i början så lade man ju alla unlocks på träden för vapen och rustning istället. När man sedan började bli nöjd med det så kändes det inte lönt att lägga något på Frostfall-trädet längre då det inte direkt gav några värdefulla fördelar på den nivån (lvl ~15).

Racial abilities kan jag iof hålla med om nu när jag tänker efter, men jag är usel på att någonsin nyttja dom Lirar man en custom race dessutom så spelar det ingen roll.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon lvl requierment för Falskaar och /eller Moonpath to Elsweyr? Har iaf installerat dessa 2 "dlc's" nu samtidigt som jag förhoppningsvis kan stanna med Requiem så att man faktiskt kan börja spela seriöst någon gång... (:

Skrivet av AMD-FX:

Jag har ett irriterande problem och det är runt Whiterun floden som går mot öster. Fiskarna simmar lång upp på land där man tror att man är säker utan att bli biten. Brukar vara en hel del mudkrabbor där också. Har ni det problemet?

Inget jag har lagt märke till men man hittar ju nya buggar varje dag i Skyrim...

Skrivet av Mr. Bravo:

Jag tänkte samma sak med Frostfall, särskilt då jag lirade mycket som jägare och livnärde mig på crafting i början samt hade kall vinter i hela Skyrim. Men iom att man var så klen i början så lade man ju alla unlocks på träden för vapen och rustning istället. När man sedan började bli nöjd med det så kändes det inte lönt att lägga något på Frostfall-trädet längre då det inte direkt gav några värdefulla fördelar på den nivån (lvl ~15).

Racial abilities kan jag iof hålla med om nu när jag tänker efter, men jag är usel på att någonsin nyttja dom Lirar man en custom race dessutom så spelar det ingen roll.

Jag är också dålig på att nyttja mina racial abilitys, däremot så använder ju npc dom, jag gillar framförallt Dark elfs aura som går igång vid 25% HP och Khajits har ju även dom fått sig en rejäl boost.

Största problemet jag har med Skyre är dock looten, det är helt enkelt för lätt att få bra loot, framförallt om man dessutom har Immersive Patrols och creatures installerat.

Skyrim Unleashed verkade dessutom göra det ännu enklare...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Text

Skyrim Unleashed verkade dessutom göra det ännu enklare...

Va bra då kanske även du kan spela på Legendary

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Va bra då kanske även du kan spela på Legendary

Jag kör Requiem nu, det finns bara en svårighetsgrad och den är gissningsvis Legendary++ och bara Embershard mine utanför Riverwood är en pain in the ass...

Grejen med Skyrim Unleashed var att den skulle fixa levellist och stats på items utan att behöva använda reproccer för det, den gjorde även motståndare svårare, fixade med valutan, crafting osv, den a också till recept för diverse vapen som man kunde hitta, t.ex för silver vapen.
Felet var bara att den inte gjorde det speciellt bra, kanske i ett vanilla game men med Immersive Patrols/creatures så kändes det mer som att det regnade gear, t.ex så fick jag glass dagger, bonemold armor, orc armor osv typ 20min in i spelet...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Är det någon lvl requierment för Falskaar och /eller Moonpath to Elsweyr? Har iaf installerat dessa 2 "dlc's" nu samtidigt som jag förhoppningsvis kan stanna med Requiem så att man faktiskt kan börja spela seriöst någon gång... (:

Kom ihåg att installera Requiem-patcherna för Falskaar och Moonpath bara.

Jag har inte än själv följt någon av dessa quest lines. Men jag funderar på att ta omvägen förbi Falkreath med min nu level 22 Nord enhands/sköld karaktär och påbörja Moonpath då jag känner att jag är redo. Dock har jag ingen aning om vad som väntar.
Falskaar ska tydligen mest vara bandits, det är möjligt att jag tar den direkt efter jag är klar med Moonpath. Förhoppningsvis är jag då flera levels högre.

Jag har även Wyrmstooth som väntar, dock eftersom den ska vara fylld med drakar kommer jag förstås vänta tills jag kan slåss mot drakar utan att gömma mig bakom en vägg 95% av tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Kom ihåg att installera Requiem-patcherna för Falskaar och Moonpath bara.

Jag har inte än själv följt någon av dessa quest lines. Men jag funderar på att ta omvägen förbi Falkreath med min nu level 22 Nord enhands/sköld karaktär och påbörja Moonpath då jag känner att jag är redo. Dock har jag ingen aning om vad som väntar.
Falskaar ska tydligen mest vara bandits, det är möjligt att jag tar den direkt efter jag är klar med Moonpath. Förhoppningsvis är jag då flera levels högre.

Jag har även Wyrmstooth som väntar, dock eftersom den ska vara fylld med drakar kommer jag förstås vänta tills jag kan slåss mot drakar utan att gömma mig bakom en vägg 95% av tiden.

Wyrmstooth har jag kört, dock inte med Requiem men du får vara väl förbered när du påbörjar mainquest på den eftersom det finns ingen återvändo tills du är klar och det är många timmar.

Kan tänka mig att Wyrmstooth kommer vara extremt svår med Requiem...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Började med Requiem nyss, rätt kul har dock tweakat lite så det inte är allt för hardcore.. Men fortfarande svårt och belönande

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Sedan jag testade NLA ENBn som -ronz rekommenderade och att jag gick tillbaka till den gamla igen så har spelet funkat ganska dåligt. Spelet fryser till ibland några sekunder innan det fortsätter. Har kraschat några gånger också. Kan vara nåt annat, men det är bra lustigt bara för att man testat en ENB. Ska kolla genom filerna ifall jag glömt ta bort en fil eller nåt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Sedan jag testade NLA ENBn som -ronz rekommenderade och att jag gick tillbaka till den gamla igen så har spelet funkat ganska dåligt. Spelet fryser till ibland några sekunder innan det fortsätter. Har kraschat några gånger också. Kan vara nåt annat, men det är bra lustigt bara för att man testat en ENB. Ska kolla genom filerna ifall jag glömt ta bort en fil eller nåt

Låter ju skumt, du kom ihåg att ta bort .esp filen också?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Låter ju skumt, du kom ihåg att ta bort .esp filen också?

Jo den är borta. Man ska inte pilla om Skyrim redan fungerar.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ladda ner ENB FXAA SweetFX Manager från Nexus, den ser till att du har avinstallerat ENB ifall du nu har missat någon fil.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att lira skyrim men vet inte vilka moddar som är lämpliga vid första rundan. Jag har sökt runt lite och vad jag kan förstå finns det många brister i spelet om man inte moddar det. Vad tror ni om dessa 10moddarna? http://megazine.se/2013/01/de-tio-basta-skyrim-moddarna/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ladda ner ENB FXAA SweetFX Manager från Nexus, den ser till att du har avinstallerat ENB ifall du nu har missat någon fil.

Ok, men det är lite lustigt ibland så man undrar om det är ENB. Ibland hänger sig nästan spelet när jag bara ska byta vapen. Kanske för mycket skrips? eller kan det vara så att nåt blivit korrupt? Nu i slutet så funkade det ganska bra, man blir inte riktigt klok på det här spelet. Tror inte det finns nåt annat spel med så mycket problem som det kan bli med Skyrim, men det finns inte så många spel med så mycket moddar heller kan jag tro

En fråga. Jag har dödat en hel del vampyrer på ett ställe, nu är det bara en Master Vampyr kvar och han tar knappt ingen skada med pilbågen. Måste man ha silverpilar för att det ska bita på honom? Han tog lite skada i början, men nu rör sig inte mätaren alls trots x3 skada

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Jag funderar på att lira skyrim men vet inte vilka moddar som är lämpliga vid första rundan. Jag har sökt runt lite och vad jag kan förstå finns det många brister i spelet om man inte moddar det. Vad tror ni om dessa 10moddarna? http://megazine.se/2013/01/de-tio-basta-skyrim-moddarna/

Jag har testat/använt eller använder alla dom modsen utom Imps så dom är bra val.

Det finns extremt många brister i spelet, man börjar med en mod men slutar upp med hundratals och man upptäcker nya buggar varje dag...

Skrivet av AMD-FX:

Ok, men det är lite lustigt ibland så man undrar om det är ENB. Ibland hänger sig nästan spelet när jag bara ska byta vapen. Kanske för mycket skrips? eller kan det vara så att nåt blivit korrupt? Nu i slutet så funkade det ganska bra, man blir inte riktigt klok på det här spelet. Tror inte det finns nåt annat spel med så mycket problem som det kan bli med Skyrim, men det finns inte så många spel med så mycket moddar heller kan jag tro

En fråga. Jag har dödat en hel del vampyrer på ett ställe, nu är det bara en Master Vampyr kvar och han tar knappt ingen skada med pilbågen. Måste man ha silverpilar för att det ska bita på honom? Han tog lite skada i början, men nu rör sig inte mätaren alls trots x3 skada

Kan vara, mitt spel låser/hackade t.ex när jag bytte vapen med Equiping Overhaul, ett problem jag dock inte hade i början så det kan mycket väl ha med för många scripts att göra.

Jag har försökt dra ner på scripts och installerade mods, lättare sagt än gjort dock eftersom de större bra modsen även kommer med en hel del scripts...

Nu när jag gått över till Requiem så har jag dock slopat ~40st .esp's. Jag börjar dock även tröttna på att modds spelet, jag vill egentligen bara spela känner jag nu.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Jag har testat/använt eller använder alla dom modsen utom Imps så dom är bra val.

Det finns extremt många brister i spelet, man börjar med en mod men slutar upp med hundratals och man upptäcker nya buggar varje dag...

Kan vara, mitt spel låser/hackade t.ex när jag bytte vapen med Equiping Overhaul, ett problem jag dock inte hade i början så det kan mycket väl ha med för många scripts att göra.

Jag har försökt dra ner på scripts och installerade mods, lättare sagt än gjort dock eftersom de större bra modsen även kommer med en hel del scripts...

Nu när jag gått över till Requiem så har jag dock slopat ~40st .esp's. Jag börjar dock även tröttna på att modds spelet, jag vill egentligen bara spela känner jag nu.

Har funkat bra utan krascher och hackande på slutet nu. Jag gjorde en Cell reset igen genom Skyrim Immersive Creatures. När det hackar så brukar jag få lägre fps än normalt också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Skyrim har blivit läskigt farligt ställe... Har en Draamara drake som härjar runt Falkreath området och slaktar allt i sin väg... Jag lyckades dock komma undan så jag började döda lite krabbor vid stranden istället för att kunna levla någon gång men då blir jag nästan uppäten utav denna istället:

Kort därefter så får jag en pil i ryggen och dör...

Skrivet av AMD-FX:

Har funkat bra utan krascher och hackande på slutet nu. Jag gjorde en Cell reset igen genom Skyrim Immersive Creatures. När det hackar så brukar jag få lägre fps än normalt också

Mitt spel blev ostabilt... Plockade bort Immersive Battle's från Immersive Patrols och lite annat som verkar ha hjälpt men för tidigt att säg.

Min nuvarande loadorder...

# This file was automatically generated by Mod Organizer.
Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
Falskaar.esm
ClimatesOfTamriel.esm
moonpath.esm
Xvision Children.esm
Xvision Children - Complete.esp
Chesko_Frostfall.esp
PNENB.esp
AMatterOfTime.esp
Immersive Patrols Merged All.esp
Skyrim Immersive Creatures.esp
Skyrim Immersive Creatures - DLC2.esp
WetandCold.esp
WetandCold - Ashes.esp
SkyUI.esp
Cloaks.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
1nivWICCloaks.esp
1nivWICSkyCloaksPatch.esp
Remodeled Armor - Vanilla Replacer.esp
7Base Remodeled Armor - Replacer.esp
Remodeled Armor - Vanilla Replacer - Dawnguard.esp
7Base Remodeled Armor - Replacer - Dawnguard.esp
Remodeled Armor - Vanilla Replacer - Dragonborn.esp
7Base Remodeled Armor - Replacer - Dragonborn.esp
mothPriestSandals_weightsliderFix.esp
Requiem.esp
Requiem - Resources.esp
Requiem - USKP Patch.esp
Requiem - Dragonborn.esp
Requiem - HearthFires.esp
Requiem - Immersive Patrols Merged All.esp
Requiem - Frostfall.esp
Requiem - SIC Patch.esp
Requiem - SIC Patch - DLC2.esp
moonpath_questdata.esp
Requiem - Moonpath Patch.esp
FalskaarDawnguard.esp
Requiem - Falskaar.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dungeons.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dawnguard Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Exteriors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Minor Cities and Town Interiors.esp
ClimatesOfTamriel-Dawnguard-Patch.esp
ClimatesOfTamriel-Dragonborn-Patch.esp
ClimatesOfTamriel Falskaar.esp
Supreme Storms - Cot Version.esp
CoT-WeatherPatch.esp
CoT-WeatherPatch_DB.esp
CoT-WeatherPatch_SupStorms.esp
Purewaters.esp
Purewaters-Falskaar.esp
Xvision Children - USKP.esp
Xvision Children - Falskaar.esp
Xvision Children - Requiem.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
Bashed Patch, 0.esp

Dold text
Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Jag har testat/använt eller använder alla dom modsen utom Imps så dom är bra val.

Det finns extremt många brister i spelet, man börjar med en mod men slutar upp med hundratals och man upptäcker nya buggar varje dag...

Kan vara, mitt spel låser/hackade t.ex när jag bytte vapen med Equiping Overhaul, ett problem jag dock inte hade i början så det kan mycket väl ha med för många scripts att göra.

Jag har försökt dra ner på scripts och installerade mods, lättare sagt än gjort dock eftersom de större bra modsen även kommer med en hel del scripts...

Nu när jag gått över till Requiem så har jag dock slopat ~40st .esp's. Jag börjar dock även tröttna på att modds spelet, jag vill egentligen bara spela känner jag nu.

Jag känner också som dig att jag moddat i flera dagar nu med hur många mods som helst, fixat krascher och buggar och avinstallerat och installerat nya gjort över 30 nya clean saves efter varje gång jag lagt till eller tagit bort en mod som skapar problem... Längsta jag kommit på en save över 1 vecka är Bleak falls barrow.. Det är inte värt det. Bestämde mig nu för att slå på dem viktigaste gameplay moddsen för mig och in och spela istället.

Testade Requiem men det var inte för mig alldeles för svårt motstånd 1 shottar dom inte så sitter man med 0% i stamina och kan inte göra något.

Så min modlista ser ut såhär nu:

Väldigt lite mods men dem gör väldigt stor skillnad och det räcker med en 10-15 mods imo och helst mods med så lite scripts som möjligt.

Stängt av kompassen/quest markers på mappen/crosshair ingame också så det är väldigt roligt att köra Archer med SkyRe + gå på känsla istället för siktet och använder "Even Better Quest Objectives" för att få så mycket information som möjligt nu när jag inte kör med någon form utav vägvisningshjälp. Riktigt kul!

Grafikmods sket jag fullständigt i det skapade bara problem avinstallerade ENB'n också så nu kan jag äntligen börja spela iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Jag känner också som dig att jag moddat i flera dagar nu med hur många mods som helst, fixat krascher och buggar och avinstallerat och installerat nya gjort över 30 nya clean saves efter varje gång jag lagt till eller tagit bort en mod som skapar problem... Längsta jag kommit på en save över 1 vecka är Bleak falls barrow.. Det är inte värt det. Bestämde mig nu för att slå på dem viktigaste gameplay moddsen för mig och in och spela istället.

Testade Requiem men det var inte för mig alldeles för svårt motstånd 1 shottar dom inte så sitter man med 0% i stamina och kan inte göra något.

Så min modlista ser ut såhär nu:

http://i.imgur.com/OdbVIOz.png

Väldigt lite mods men dem gör väldigt stor skillnad och det räcker med en 10-15 mods imo och helst mods med så lite scripts som möjligt.

Stängt av kompassen/quest markers på mappen/crosshair ingame också så det är väldigt roligt att köra Archer med SkyRe + gå på känsla istället för siktet och använder "Even Better Quest Objectives" för att få så mycket information som möjligt nu när jag inte kör med någon form utav vägvisningshjälp. Riktigt kul!

Grafikmods sket jag fullständigt i det skapade bara problem avinstallerade ENB'n också så nu kan jag äntligen börja spela iallafall.

Jag har undrat vad Uncapper är till för. Vet inte om jag frågat någon förut dock (kort minne )

Skrivet av kr0owe:

Skyrim har blivit läskigt farligt ställe... Har en Draamara drake som härjar runt Falkreath området och slaktar allt i sin väg... Jag lyckades dock komma undan så jag började döda lite krabbor vid stranden istället för att kunna levla någon gång men då blir jag nästan uppäten utav denna istället:

http://i60.tinypic.com/qr154l.jpg

Kort därefter så får jag en pil i ryggen och dör...

Mitt spel blev ostabilt... Plockade bort Immersive Battle's från Immersive Patrols och lite annat som verkar ha hjälpt men för tidigt att säg.

Min nuvarande loadorder...

# This file was automatically generated by Mod Organizer.
Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
Falskaar.esm
ClimatesOfTamriel.esm
moonpath.esm
Xvision Children.esm
Xvision Children - Complete.esp
Chesko_Frostfall.esp
PNENB.esp
AMatterOfTime.esp
Immersive Patrols Merged All.esp
Skyrim Immersive Creatures.esp
Skyrim Immersive Creatures - DLC2.esp
WetandCold.esp
WetandCold - Ashes.esp
SkyUI.esp
Cloaks.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
1nivWICCloaks.esp
1nivWICSkyCloaksPatch.esp
Remodeled Armor - Vanilla Replacer.esp
7Base Remodeled Armor - Replacer.esp
Remodeled Armor - Vanilla Replacer - Dawnguard.esp
7Base Remodeled Armor - Replacer - Dawnguard.esp
Remodeled Armor - Vanilla Replacer - Dragonborn.esp
7Base Remodeled Armor - Replacer - Dragonborn.esp
mothPriestSandals_weightsliderFix.esp
Requiem.esp
Requiem - Resources.esp
Requiem - USKP Patch.esp
Requiem - Dragonborn.esp
Requiem - HearthFires.esp
Requiem - Immersive Patrols Merged All.esp
Requiem - Frostfall.esp
Requiem - SIC Patch.esp
Requiem - SIC Patch - DLC2.esp
moonpath_questdata.esp
Requiem - Moonpath Patch.esp
FalskaarDawnguard.esp
Requiem - Falskaar.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dungeons.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dawnguard Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Exteriors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Minor Cities and Town Interiors.esp
ClimatesOfTamriel-Dawnguard-Patch.esp
ClimatesOfTamriel-Dragonborn-Patch.esp
ClimatesOfTamriel Falskaar.esp
Supreme Storms - Cot Version.esp
CoT-WeatherPatch.esp
CoT-WeatherPatch_DB.esp
CoT-WeatherPatch_SupStorms.esp
Purewaters.esp
Purewaters-Falskaar.esp
Xvision Children - USKP.esp
Xvision Children - Falskaar.esp
Xvision Children - Requiem.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
Bashed Patch, 0.esp

Dold text

Är det där dagtid? ser väldigt mörkt ut. Jaså, kraschar det för dig med? det sprider sig som virus över nätet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Jag känner också som dig att jag moddat i flera dagar nu med hur många mods som helst, fixat krascher och buggar och avinstallerat och installerat nya gjort över 30 nya clean saves efter varje gång jag lagt till eller tagit bort en mod som skapar problem... Längsta jag kommit på en save över 1 vecka är Bleak falls barrow.. Det är inte värt det. Bestämde mig nu för att slå på dem viktigaste gameplay moddsen för mig och in och spela istället.

Testade Requiem men det var inte för mig alldeles för svårt motstånd 1 shottar dom inte så sitter man med 0% i stamina och kan inte göra något.

Så min modlista ser ut såhär nu:

http://i.imgur.com/OdbVIOz.png

Väldigt lite mods men dem gör väldigt stor skillnad och det räcker med en 10-15 mods imo och helst mods med så lite scripts som möjligt.

Stängt av kompassen/quest markers på mappen/crosshair ingame också så det är väldigt roligt att köra Archer med SkyRe + gå på känsla istället för siktet och använder "Even Better Quest Objectives" för att få så mycket information som möjligt nu när jag inte kör med någon form utav vägvisningshjälp. Riktigt kul!

Grafikmods sket jag fullständigt i det skapade bara problem avinstallerade ENB'n också så nu kan jag äntligen börja spela iallafall.

Tror jag har fastnat för Requiem nu efter att jag har spelat det en hel del idag men jag tror dock det är Requiem som gör mitt spel ostabilt...

Skrivet av AMD-FX:

Jag har undrat vad Uncapper är till för. Vet inte om jag frågat någon förut dock (kort minne )

Är det där dagtid? ser väldigt mörkt ut. Jaså, kraschar det för dig med? det sprider sig som virus över nätet

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/1175/?

Det är dagtid (eftermiddag) eller framåt kvällen om man kollar solen (uppe till vänster) men kolla storleken på den fisken! Btw även jag har börjat se fiskar på land...

Mjo jag har fått 3-4st ctd's idag... :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Tror jag har fastnat för Requiem nu efter att jag har spelat det en hel del idag men jag tror dock det är Requiem som gör mitt spel ostabilt...

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/1175/?

Det är dagtid (eftermiddag) eller framåt kvällen om man kollar solen (uppe till vänster) men kolla storleken på den fisken! Btw även jag har börjat se fiskar på land...

Mjo jag har fått 3-4st ctd's idag... :/

Så det var en fisk? börjar likna Oblivions jättefirrar. Ok angående modden, man kan alltså använda alla existerande skills med den modden om man ökar till t ex 1000? nästan för lätt då tycker jag. Jag har inte haft en enda krasch efter jag resetat cells med Skyrim Immersive Creatures och spelet flyter på bättre. Det behövs så lite för att Skyrim ska faila

Vad hette den där dag/natt mätaren? kan vara bra att se hur lång tid det är kvar tills det blir ljust/mörkt nästa gång

Skulle adoptera en unge men det mitt yrke var inte helt populärt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Så det var en fisk? börjar likna Oblivions jättefirrar. Ok angående modden, man kan alltså använda alla existerande skills med den modden om man ökar till t ex 1000? nästan för lätt då tycker jag. Jag har inte haft en enda krasch efter jag resetat cells med Skyrim Immersive Creatures och spelet flyter på bättre. Det behövs så lite för att Skyrim ska faila

Vad hette den där dag/natt mätaren? kan vara bra att se hur lång tid det är kvar tills det blir ljust/mörkt nästa gång

Skulle adoptera en unge men det mitt yrke var inte helt populärt

https://www.youtube.com/watch?v=YlAms5Nz0x4&feature=youtu.be

Ja det var en fisk, en mycket stor sådan.

Ja det går men det tar ju ett tag att komma dit beroende på inställningarna.

01:46PM stod det visst på klockan uppe till vänster, jag trodde först det var irl klockan men det var ingame, moden heter A Matter of Time.

Hehe nej det är nog inte ett så populärt yrke.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag har undrat vad Uncapper är till för. Vet inte om jag frågat någon förut dock (kort minne )

Uncapper låter dig helt enkelt levla vidare efter 50 med perk points. Det är ett måste om du spelar SkyRe men kom ihåg att använda SkyRe's .ini fil och inte uncappers default när du installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Uncapper låter dig helt enkelt levla vidare efter 50 med perk points. Det är ett måste om du spelar SkyRe men kom ihåg att använda SkyRe's .ini fil och inte uncappers default när du installerat.

Jag använder inte SkyRe. Jag tror jag testade SkyRe men tog bort det igen. Jag var inte så glad åt skillträdet vad jag minns. Är det inte 80 skillpoints i Skyrim?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har lagt märke till att det seriöst tar år och dagar att levla i Requiem, jag körde på ganska bra igår men är endast lv 4 och är alldeles för låg lv/kasst gear för att lyckas ta mig igenom hela Bleak fall barrow, jag lyckades döda spindeln där inne men sedan tog det stop, jag gör i stort sett noll i skada på undeads där inne...

EDIT:Zzz CTD... Har lagt märke till att jag oftast får CTD när jag 1, dör. 2. går in/ut från Whiterun...

EDIT2: Dog av exakt samma spindel och fick CTD igen...

Skrivet av AMD-FX:

Jag använder inte SkyRe. Jag tror jag testade SkyRe men tog bort det igen. Jag var inte så glad åt skillträdet vad jag minns. Är det inte 80 skillpoints i Skyrim?

Det är 100 skillpoint per perkträd, maxar du ett träd så kan du göra det legendary (återvinna spenderade perks och starta om från skillpoint 15 i det träd du gör legendary), man kan ha sammanlagt 252 perks (allt maxat) och max lvl är lv81 eller oändligt, vet inte riktigt hur det fungerar men läst både lv81 och oändligt, det sistnämnda låter dock troligast med tanke på dom 252 perks som man kan få.

Vanilla mobs slutar dock levla med dig vid lv50.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Har lagt märke till att det seriöst tar år och dagar att levla i Requiem, jag körde på ganska bra igår men är endast lv 4 och är alldeles för låg lv/kasst gear för att lyckas ta mig igenom hela Bleak fall barrow, jag lyckades döda spindeln där inne men sedan tog det stop, jag gör i stort sett noll i skada på undeads där inne...

EDIT:Zzz CTD... Har lagt märke till att jag oftast får CTD när jag 1, dör. 2. går in/ut från Whiterun...

EDIT2: Dog av exakt samma spindel och fick CTD igen...

text

Testa att vänta i ett par dygn [T] och sedan spara spelet. Jag brukar starta om spelet efter det. Det kan hjälpa

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare