Permalänk
Medlem

Ingen koll när dom släpps?

|Edit| Det enda jag lyckas hitta är 28 april

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolixe:

Ingen koll när dom släpps?

|Edit| Det enda jag lyckas hitta är 28 april

Editade just mitt förra inlägg, såg inte ditt. Conrad anger 25 april på Prisjakt.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Aha, är sjukt sugen på den nu! Men är det dumt att köpa den direkt, värt att vänta med tanke på priset och att det bara finns en modell?

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem

Jag har haft min ett par dagar och jag diggar den skarpt, första intrycket var att jag tyckte det var synd att bilden börjar en bit in på "ytan" så att säga, annars hade den varit redigt snygg!

Tycker även att den är lite för ljus om man inte ska ha det helt tänt i rummet, får köra brightness på runt 25-30 när jag har några enstaka små lampor i rummet.

Permalänk
Medlem

Någon som har möjlighet att ta lite skärmdumpar i Euro truck Simulator 2 med skärmen? Skulle verkligen uppskattas Tänker främst på om man får med båda backspeglarna med en sådan bred skärm.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Verkar grym! Men som någon sa tidigare i tråden, den lär ju kräva ett rätt häftigt grafikkort.

EDIT: Conrad har angett 25 april som lagerdatum på Prisjakt.

https://www.google.se/search?q=LG+34UM95-P&ie=utf-8&oe=utf-8&...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Någon som har möjlighet att ta lite skärmdumpar i Euro truck Simulator 2 med skärmen? Skulle verkligen uppskattas Tänker främst på om man får med båda backspeglarna med en sådan bred skärm.

Oft: Ser inte ut att vara båda speglarna...
http://www.wsgf.org/dr/euro-truck-simulator-2/en

Googla: "Euro truck Simulator 2" 21:9 så får du lite info/bilder...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Blir ingen AOC för mig nu, speciellt inte efter att jag såg hur kass foten var.

Nu har min åkt upp på väggen på en ledad arm. Superstabilt!
Bild kommer.

EDIT:

https://onedrive.live.com/redir?resid=B734C219ACD80724!1018&a...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

D3 funkar fint nu med lite hax.

Säg inte det till någon dock

Visa signatur

Current: AOC Q2963PM | 4770K @ 3.9Ghz | MSI Z87-GD65 Gaming | MSI GTX 770 TF 2GB OC | Dominator GT 8GB @ 2133mhz | Lian Li PC-8FIR | AX860i | H80i | Samsung 840 EVO 250GB | 4TB WD RED | 2x SP120 Quiet Front / 2x AF120 Quiet Rear

Permalänk
Medlem

Sitter med Dellen här och försöker få Skyrim att fungera i 21:9. Jag har ändrat res i conf-filen till 2560x1080 samt så använder jag Flawless Widescreen som enligt programmet självt kör spelet i 2560. Spelet fyller upp hela skärmen men det gjorde det även innan jag började ändra någon inställningar öht. När jag tar screenshot så blir bilden i 16:9-format och enligt windows är upplösningen på bilden 1920x1080, då kör jag alltså inte i ultra widescreen?

Det är bekräftat att spelet bara drar ut sig på 21:9 skärmen i 1920, vad är det här?!

Permalänk
Medlem

Ni som har skärmen, finns det märkbart input lag som killen i recensionen sa eller är han bara väldigt överkänslig?

Är i princip bara input lag som får mig att fundera en tredje gång.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av PixelVixen:

D3 funkar fint nu med lite hax.
http://i.imgur.com/vr2ovlE.jpg

Säg inte det till någon dock

För min del räckte det jag valde windowed (full-screeen) så fick jag 21:9 i D3. Vad är det för hax du gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Nice! Men hur var den på standard foten?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bakgrund:

Ni som har skärmen, finns det märkbart input lag som killen i recensionen sa eller är han bara väldigt överkänslig?

Är i princip bara input lag som får mig att fundera en tredje gång.

Jag blev också livrädd för det. Men jag chansade då jag ju fick 14 dagar öppet köp. Inte upplevt några bekymmer o då har jag hunnit nöta ett par timmar BF4

Smällde upp den i 70hz och kör där utan bekymmer. Nu är jag visserligen ingen hardcore gamer, men ändå så pass "känslig" att jag vägrade åka o lira på internetcafe för ett gäng år sen då jag upplevde släpningar på deras plattskärmar.

Skärmen är dock väldigt låg enligt mitt tycke så jag har satt kartongen till min Padfone Ininity som ställ inunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Nice! Men hur var den på standard foten?

Det gick ganska lätt att få den i svaj om man knuffade till den. Mitt skrivbord är fastskruvat i väggen så för min del hade den stått ganska still vid normal användning men VESA upphängning rekommenderas.

Bakgrund: jag märkte inget input lag utom när jag körde med Xbox kontrollen på datorn. Tror inte det beror på skärmen. Kolla testet jag länkade till tidigare, där mäter dom lag på 9st 21:9 skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Jag blev också livrädd för det. Men jag chansade då jag ju fick 14 dagar öppet köp. Inte upplevt några bekymmer o då har jag hunnit nöta ett par timmar BF4

Smällde upp den i 70hz och kör där utan bekymmer. Nu är jag visserligen ingen hardcore gamer, men ändå så pass "känslig" att jag vägrade åka o lira på internetcafe för ett gäng år sen då jag upplevde släpningar på deras plattskärmar.

Skärmen är dock väldigt låg enligt mitt tycke så jag har satt kartongen till min Padfone Ininity som ställ inunder

http://i.imgur.com/SsGBkvb.jpg

Blir mer och mer sugen på denna så får nog bli en sådan, är inte heller någon hardcore-gamer så om inte du märker det tror jag inte att jag gör det. Foten lär nog inte heller bli ett problem då jag sitter på någon röten Fujitsu utan höjdjustering.

Ännu ett plus att den går att skrämma upp i högre frekvenser

Tackar för informationen!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Vet någon förresten hur stor den är motsvarande en 16:9 skärm i höjden?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Vet någon förresten hur stor den är motsvarande en 16:9 skärm i höjden?

Som en 23"

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Som en 23"

Tack för det, var och kikade på en idag, kändes som att den var hur ihoptryckt som helst på höjden, men det var bara en synvilla alltså

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tack för det, var och kikade på en idag, kändes som att den var hur ihoptryckt som helst på höjden, men det var bara en synvilla alltså

Fick samma reaktion först men när man väl sitter och spelar eller surfar eller vad man nu gör så försvinner känslan. Snarare känns det som om man ser mycket mer. Nu gick jag ändå från en 16:10 skärm som faktiskt var 1cm högre i skärmyta (om än mycket smalare). Dessutom passar den klockrent under hyllan på mitt skrivbord.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Det gick ganska lätt att få den i svaj om man knuffade till den. Mitt skrivbord är fastskruvat i väggen så för min del hade den stått ganska still vid normal användning men VESA upphängning rekommenderas.

Bakgrund: jag märkte inget input lag utom när jag körde med Xbox kontrollen på datorn. Tror inte det beror på skärmen. Kolla testet jag länkade till tidigare, där mäter dom lag på 9st 21:9 skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var just det jag var rädd för Sitter och försöker bestämma mig, 27" 1440p eller 29". Varför det lutar mot 27" är just pga höjden och att den går att vrida(underlättar vid lite jobb) samtidigt som jag skulle vilja ha 1440p.

Samtidigt som 29" är förjävla sexigt.

Dagens ilandsproblem.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det var just det jag var rädd för Sitter och försöker bestämma mig, 27" 1440p eller 29". Varför det lutar mot 27" är just pga höjden och att den går att vrida(underlättar vid lite jobb) samtidigt som jag skulle vilja ha 1440p.

Samtidigt som 29" är förjävla sexigt.

Dagens ilandsproblem.

Hehe, ja, alla dessa val!

Om du skall chansa så är ju en 29''AOC en billigare chansning än en 27'' 1440. Tror du skulle bli nöjd med vilken som helst av dom formaten. Det bästa av två världar är väl annars en 21:9 34'' som nämndes innan.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Entusiast

https://www.youtube.com/watch?v=KnrxNfxRK_4

Visserligen LG's "aningen" dyrare 34", men Linus diggar formatet 21:9

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Hur är det med prestanda? Finns det några jämförelser eller vanliga benchmarks? Sitter nu på en röten fujitsu tn skärm och är väldigt sugen på en sådan här skärm

Men ja, har bara ett 7950 och är rädd att det inte riktigt ska räcka till så om ni har sprungit på någon jämförelse eller benchmark av något slag så länka gärna.

Kan ju också fråga er, hur tror ni att spelen skulle flyta i 2560x1080? Är ju ändå 33% fler pixlar att dra runt, betyder det att prestandan kommer bli 33% sämre?

har en 29" 2560x1080 (se sign) driver runt den med ett GTX 660, och 7950 är bättre så prestanda har du. funkar fint med mitt kort iaf

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklas_Jensen97:

har en 29" 2560x1080 (se sign) driver runt den med ett GTX 660, och 7950 är bättre så prestanda har du. funkar fint med mitt kort iaf

Jag driver min på ett GTX 760 (se sign.) som ju bara är snäppet över 660 och det funkar också utmärkt. Provade Race Room Experience igår och man blir nästan åksjuk!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det var just det jag var rädd för Sitter och försöker bestämma mig, 27" 1440p eller 29". Varför det lutar mot 27" är just pga höjden och att den går att vrida(underlättar vid lite jobb) samtidigt som jag skulle vilja ha 1440p.

Samtidigt som 29" är förjävla sexigt.

Dagens ilandsproblem.

Sitter med samma beslutsångest, men lutar åt AOC för tillfället. Är ju dock van med 27" 16:9 .. Svårt beslut man står framför haha

Permalänk
Medlem

Var iväg nu på lunchen och impulsköpte denna skärmen, ska bli spännande att se hur det känns att spela på.
dels för att jag går över från 21.5" 16:9 och dels för att det är första IPS panelen för min del, sitter och längtar hem nu! ^^

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Var iväg nu på lunchen och impulsköpte denna skärmen, ska bli spännande att se hur det känns att spela på.
dels för att jag går över från 21.5" 16:9 och dels för att det är första IPS panelen för min del, sitter och längtar hem nu! ^^

Du lär ju vara en av få som får en ökning på höjden mot din nuvarande skärm!

Har inte kalibrerat min skärm ännu, dels på grund av tidsbrist men också för att fabriksinställningarna var helt OK. Har inte kört IPS tidigare heller, gillar det skarpt.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Var in på Webhallen i Västerås och köpte mig AOC skärmen, Fy tusan så nöjd man vart detta formatet är helt galet trevligt på alla sätt och vis.. Klockade även upp skärmen till 70hz.. Kände inte av något input lag i CS:GO heller.. Helt klart värt pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Du lär ju vara en av få som får en ökning på höjden mot din nuvarande skärm!

Har inte kalibrerat min skärm ännu, dels på grund av tidsbrist men också för att fabriksinställningarna var helt OK. Har inte kört IPS tidigare heller, gillar det skarpt.

Jodå, en liten ökning på höjden och sjukt mycket på bredden!

Måste säga att jag är otroligt nöjd med skärmen, den är verkligen gigantisk på mitt skrivbord och min andra skärm ser nu väldigt liten ut
skruvade upp den till 70Hz över det så började den skippa frames, kanske beror på att jag kör med HDMI kabel som följde med skärmen; fick inte någon DVI kabel i min kartong, trodde det skulle följa med..? fick iaf en värdelös VGA kabel (facepalm)

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-