Permalänk
Medlem

Steam Felkod:-130 Fel på datorn?

Hej! Nu har jag haft ett mycket stort problem dom senaste veckorna. När jag ska logga in på steam så ser jag "Felkod:-130" hela tiden och det går inte att få bort. Jag har gjort det som han har gjort här https://www.youtube.com/watch?v=bi3Fle4omF0 men det funkar inte häller. Jag tror att det är något fel på datorn för när jag testar på min laptop som är på samma nätverk så funkar det fel fritt. Jag har med testat att ominstallera steam men det funkade inte heller. Så vad ska jag igentligen göra för att fixa detta problem?

Permalänk
Medlem

En googling gav detta: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=261348...

Citat:

The Steam Support has already replied to me and it is now solved.

Heres the response to help anyone with the same issue:
"Exit Steam.
Click Start > Run (or Windows Key + R)
Type inetcpl.cpl and click OK.
Click the Connections tab.
Click the LAN settings button.

Note: You may want to write down the settings currently found in this window if you need to undo these steps later.

If any items on this window are checked, uncheck them.
Click OK to close any open windows and restart your computer.
Now, launch Steam and test the issue."

Hope it helps.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Det var exakt det som visades på videon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckonzz:

Det var exakt det som visades på videon...

Har du provat lösningen då?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Har du provat lösningen då?

Aaa och inget resultat

Permalänk
Medlem

Om du misstänker att din dator är boven så prova att inaktivera eventuella antivirus och lokala brandväggar.

Att det skulle vara något fel på själva datorn har jag väldigt svårt att tro, något du installerat i Windows å andra sidan låter rimligt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.