Seasonic G-650 VS Cooler Master V650S (Möjligen fler alternativ?)

Permalänk
Medlem

Seasonic G-650 VS Cooler Master V650S (Möjligen fler alternativ?)

Letar efter ett agg mellan 600-700W, listar upp de jag har tittat på hittills. Listar bästa priser jag har hittat där jag vill köpa. (Bor i Belgien och har skrivit ner priserna i SEK för en enklare jämförelse.)

Seasonic G-650: Hittat detta för 974Kr
Cooler Master V650S: Detta kan jag få för 1029Kr
EVGA SuperNova G2 750: Bra agg men har inte hittat någonstans att köpa det. (1113Kr från Amazon.de)
be quiet! Straight Power E9 CM 580W: 1075Kr - Känns som de är dyra för vad man får i detta fall. (rätta mig om jag har fel)
be quiet! Straight Power E9 CM 680W: 1302Kr - Samma som ovan...
XFX Core Edition 650W: 801Kr - Enda XFX som jag har tillgång till. Endast 80+ Bronze

Andra förslag? Lutar just nu mot Seasonic och Cooler Master, frågan är om CM är värt de extra kronorna?

Permalänk
Medlem

Seasonic tillverkar sitt eget agg och säljer även sina agg till exempelvis Corsair och XFX som sätter på egen klisterlapp. Köp Seasonic-agget tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Letar efter ett agg mellan 600-700W, listar upp de jag har tittat på hittills. Listar bästa priser jag har hittat där jag vill köpa.

Seasonic G-650: Hittat detta för 974Kr
Cooler Master V650S: Detta kan jag få för 1029Kr
EVGA SuperNova G2 750: Bra agg men har inte hittat någonstans att köpa det. (1113Kr från Amazon.de)
be quiet! Straight Power E9 CM 580W: 1075Kr - Känns som de är dyra för vad man får i detta fall. (rätta mig om jag har fel)
be quiet! Straight Power E9 CM 680W: 1302Kr - Samma som ovan...
XFX Core Edition 650W: 801Kr - Enda XFX som jag har tillgång till. Endast 80+ Bronze

Andra förslag? Lutar just nu mot Seasonic och Cooler Master, frågan är om CM är värt de extra kronorna?

Supernova finns på netonnet! Skulle köra på det, 10 års EVGA garanti!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Supernova finns på netonnet! Skulle köra på det, 10 års EVGA garanti!

Låter bra det, betalar du frakten till Belgien eller? Skriver i tråden att jag listar priser av en anledning och står även vart jag bor........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Låter bra det, betalar du frakten till Belgien eller? Skriver i tråden att jag listar priser av en anledning och står även vart jag bor........

Du var inte så jättetydlig i din post med dina omständigheter, så klanka inte ner för det!
Kronor (SEK) funkar väl inte så bra som direktbetalning i Belgien...

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Du var inte så jättetydlig i din post med dina omständigheter, så klanka inte ner för det!
Kronor (SEK) funkar väl inte så bra som direktbetalning i Belgien...

Får be om ursäkt till NatureBoyyy trodde jag hade skrivit med det. Satt och redigera om hit och dit så måste ha råkat ta bort mer än jag tänkt.

Jag tycker det blir enklare om jag ger priset i SEK, och av erfarenhet så får jag inga svar om jag skriver i EUR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Får be om ursäkt till NatureBoyyy trodde jag hade skrivit med det. Satt och redigera om hit och dit så måste ha råkat ta bort mer än jag tänkt.

Jag tycker det blir enklare om jag ger priset i SEK, och av erfarenhet så får jag inga svar om jag skriver i EUR.

Av dom du listat så är bästa agget EVGA Supernova G2.. Men om du inte får tag i det så är Seasonic G650 nästa bästa alternativ i din lista.
CM V700 är också väldigt bra, vet inte om du kan hitta det till vettigt pris däromkring? Den CM VS som du listat är byggt av Enhance, inte alls i klass med V-serien ("Vanguard") som är Seasonics KM3 platform.
Har du kollat och sett om du kan få fatt i XFX XTR? Dom är rätt nya, är ett Seasonic G-serie i botten men med en lite bättre och större fläkt..
Kanske du kan få fatt i KingWins agg? Deras senaste och nyaste är på samma platform som EVGA G2; Superflower Leadex..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Av dom du listat så är bästa agget EVGA Supernova G2.. Men om du inte får tag i det så är Seasonic G650 nästa bästa alternativ i din lista.
CM V700 är också väldigt bra, vet inte om du kan hitta det till vettigt pris däromkring? Den CM VS som du listat är byggt av Enhance, inte alls i klass med V-serien ("Vanguard") som är Seasonics KM3 platform.
Har du kollat och sett om du kan få fatt i XFX XTR? Dom är rätt nya, är ett Seasonic G-serie i botten men med en lite bättre och större fläkt..
Kanske du kan få fatt i KingWins agg? Deras senaste och nyaste är på samma platform som EVGA G2; Superflower Leadex..

EVGA Supernova G2 kan jag få för 130EUR ink frakt (~1185 SEK) på Amazon.de, vet inte om de känns riktigt värt att lägga 210 SEK mer för det agget över Seasonic G650. Plus att jag klarar mig väldigt bra på 650W redan. Datorn drar runt 300W-350W så 650W känns väldigt bra.
XFX XTR kan jag inte hitta.
Inget KingWins tyvärr.
Cooler Master V700, 145EUR ink frakt (~1321 SEK) från Amazon.de

Frågan är om EVGA agget är värt pengarna, är det 210kr bättre i kvalité? Jag kommer knappt nå upp till 50% belastning på det så watt talet behöver man inte tänka på.

EDIT: Jag måste ha blandat ihop CM VS med XFX XTR, hade för mig att CM VS va Seasonic G-serie fast med bättre fläkt.

Permalänk
Medlem

EVGA SuperNova G2 750W är väl semi-passivt också ? Ett till större del ljudlöst nätaggregat som är av grym kvalité ? Du får också 10 år garanti, plus har de en riktigt bra garanti samt support.

Enligt mig, ja, det är värt det.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

EVGA SuperNova G2 750W är väl semi-passivt också ? Ett till större del ljudlöst nätaggregat som är av grym kvalité ? Du får också 10 år garanti, plus har de en riktigt bra garanti samt support.

Enligt mig, ja, det är värt det.

Finns en brytare för semi-passiv/alltid på för fläkten på G2. Så man väljer själv. Fiffigt! Borde vara standard på alla moderna agg, men kretsen kostar väl några tior extra i tillverkningskostnad..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

EVGA Supernova G2 kan jag få för 130EUR ink frakt (~1185 SEK) på Amazon.de, vet inte om de känns riktigt värt att lägga 210 SEK mer för det agget över Seasonic G650. Plus att jag klarar mig väldigt bra på 650W redan. Datorn drar runt 300W-350W så 650W känns väldigt bra.
XFX XTR kan jag inte hitta.
Inget KingWins tyvärr.
Cooler Master V700, 145EUR ink frakt (~1321 SEK) från Amazon.de

Frågan är om EVGA agget är värt pengarna, är det 210kr bättre i kvalité? Jag kommer knappt nå upp till 50% belastning på det så watt talet behöver man inte tänka på.

EDIT: Jag måste ha blandat ihop CM VS med XFX XTR, hade för mig att CM VS va Seasonic G-serie fast med bättre fläkt.

EVGA G2 är byggt av Superflower på deras Leadex platform. Den utmanar Seasonics KM3 platform som tex CM V700 är byggt på. Det är hugget som stucket vilken som är den bättre..
Seasonic G-serie är lite av en budgetvariant från Seasonic, men det är fortfarande väldigt bra och Seasonic har inte tummat på kvaliten.
Ja, mot G650 så är EVGA G2 värt några extra hundralappar.. men det är du som avgör själv hur du spenderar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Mitt val föll på EVGA SuperNOVA 750 G2.

Av någon dum anledning så lista även Amazon.co.uk samma butik som Amazon.de men till ett mycket lägre pris, 113 EUR istället för 130 EUR. Skillnaden mellan EVGA och Seasonic agget blev nu endast 6 EUR, plus att jag slipper handskas med tyska gubbar om något skulle gå snett.

Tack för all hjälp och hoppas andra kan få lite nyttig info från denna tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Mitt val föll på EVGA SuperNOVA 750 G2.

Av någon dum anledning så lista även Amazon.co.uk samma butik som Amazon.de men till ett mycket lägre pris, 113 EUR istället för 130 EUR. Skillnaden mellan EVGA och Seasonic agget blev nu endast 6 EUR, plus att jag slipper handskas med tyska gubbar om något skulle gå snett.

Tack för all hjälp och hoppas andra kan få lite nyttig info från denna tråd

Det var ju kanon! Lyckat till med agget! EVGA tar väl hand om sina kunder..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Det var ju kanon! Lyckat till med agget! EVGA tar väl hand om sina kunder..

Jo tack! Hoppas det blir ett utan några problem Har än så länge bara kunnat kolla på agget och "lyxförpackningen" (Väldigt välsorterat och fint i lådan med) som leksaken kom i, resten av dator delarna är försenade till nästa vecka