Permalänk
Medlem

Ändra Fläkt hastigheter i PIMP

Hej, Har sökt runt en hel del på nätet men inte hittat några svar.

Jag kör Pimp 1.3 på min mining rig mobo asrock h81.
Ingen skärm,mus eller tangentbord är inkopplat utan allt styrs via ssh.

Jag har nu kopplat in ett par case fans i mina 3 och 4 pins portar. Frågan är om jag kan kolla fläkthastighet samt styra dessa på något sätt.

Någon här som vet kanske?

Permalänk
Medlem

Gå in och kolla i bios om det finns några inställningar för 3 pin portarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Tycker du pimp fungerar bra? Jag kör nu med litecoin bamt men funderar på att testa pimp.

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Har ändrat i bios nu funkade fint. Super mycket inställningar för fläktarna där på mitt H81 pro btc.

Pimp har fungerat super bra nu i en två veckor ungefär. Får samma hash som jag hade i bamt 1.3 och 1.5
Tycker webinterfacet är bättre på pimp och fler inställningsmöjligheter direkt via webbläsaren.

Permalänk
Skrivet av MaXaNN:

Har ändrat i bios nu funkade fint. Super mycket inställningar för fläktarna där på mitt H81 pro btc.

Pimp har fungerat super bra nu i en två veckor ungefär. Får samma hash som jag hade i bamt 1.3 och 1.5
Tycker webinterfacet är bättre på pimp och fler inställningsmöjligheter direkt via webbläsaren.

Nice! kanske blir att man testar det då. De har olika miners med från början om jag förstod det rätt? Så man kan switcha mellan t e x x11 coin och scrypt eller vert, x11, scrypt osv osv utan för mycket problem i mellan?

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

Nice! kanske blir att man testar det då. De har olika miners med från början om jag förstod det rätt? Så man kan switcha mellan t e x x11 coin och scrypt eller vert, x11, scrypt osv osv utan för mycket problem i mellan?

Yes hur enkelt som helst att byta bara en liten dropdown lista så kan man välja vilket script / config man vill ha.

Permalänk
Medlem

Jag ändrar fläkthastigheten direkt i cgminer.conf filen som ligger under /etc/bamt/cgminer.conf. Ställ bara in följande parameter i konfigurationsfilen.

"gpu-fan" : "95,95,95",

Hastigheten ställs in i enheten procent.

Visa signatur

Reason keeps escaping.

Permalänk
Skrivet av RedPanda:

Jag ändrar fläkthastigheten direkt i cgminer.conf filen som ligger under /etc/bamt/cgminer.conf. Ställ bara in följande parameter i konfigurationsfilen.

"gpu-fan" : "95,95,95",

Hastigheten ställs in i enheten procent.

Om du läser frågan "igen" ser du att det var chassi fläktar han frågade om inte gpu, och att det posten under är löst!

Visa signatur

//Totte

Permalänk

Nu har jag äntligen fått tid att installera pimp istället för litecoin bamt, bara haft igång det en liten stund men än så länge verkar det vara riktigt nice!

Ps: någon som minar darkcoin med r9 290 och en högre hashrate än 2300/kort som kan dela sina settings.

Visa signatur

//Totte