Permalänk
Inaktiv

2 skärmar hdmi+dvi

Tjenare.

Kopplade precis in en andra skärm. Då denna skärmen jag kopplade in endast har vga och dvi tog jag dvi som jag hade i min vanliga skärm och kopplade in secondary skärmen med.
Tog då hdmi och kopplade in vanliga skärmen. Båda skärmarna fungerar men på min vanliga skärm som är benq 24" blir det en svart ram runt men på min samsung 21" blir det inte det.

Hur ska jag få bort ramen?? Jag har rätt upplösning på skärmarna!

Permalänk
Rekordmedlem

Justera overscaninställningarna i drivern.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Justera overscaninställningarna i drivern.

Och hur gör man det? Är inget vidare kunnig.. ^^

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon216160:

Och hur gör man det? Är inget vidare kunnig.. ^^

Du har väl fått nån form av kontrollpanel installerad av drivern där det går att justera , det är liteolika beroende på kort så sök på kortnamnet och overscan

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Du har väl fått nån form av kontrollpanel installerad av drivern där det går att justera , det är liteolika beroende på kort så sök på kortnamnet och overscan

Typ som catalyst control center? Vet att man kan ändra i grafiken där.

Permalänk
Medlem

I catalyst control center ska du leta efter skalningsinställningar eller liknande. Kan inte kolla upp det just nu då jag tyvärr är fast på min laptop med nvidia kort :c

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

i Samsungs skärmar brukar det finnas en inbyggd kompensation för Overscan som man kan slå av eller på

Lite olika på modell men kolla i manualen alt ring Samsungs Support på 0771-7267864

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lilla Tiger:

i Samsungs skärmar brukar det finnas en inbyggd kompensation för Overscan som man kan slå av eller på

Lite olika på modell men kolla i manualen alt ring Samsungs Support på 0771-7267864

Det är på Benq skärmen som det krånglar och när jag trycker på auto inställningsknappen så händer det inget :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LPG:

I catalyst control center ska du leta efter skalningsinställningar eller liknande. Kan inte kolla upp det just nu då jag tyvärr är fast på min laptop med nvidia kort :c

Jag hittade det tillslut efter letat runt en stund och nu är problemet löst!