Permalänk
Proffsmoddare

Sista finliret klart.........för den här gången=)

Nya täckskivan monterad och ny SLI-box tillverkad. Är vanligtvis emot klistermärken men tyckte att nvidia märket lyfte SLI-boxen något, såg så naken ut innan=)
PCI-E kablarna är gjorda från scratch och dragna precis som jag ville ha dom. Rätt mycket jobb men klart värt det. Tror jag kommer fortsätta med custom kablar i framtida byggen också.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Älskar kabeldragningen.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Cigge88:

Riktigt snyggt!

Älskar kabeldragningen.

Tack Cigge!

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Gillar särskilt att du har använt lite mörkare sleeving överlag denna gång.

Stavning
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Luiyt:

Grymt snyggt! Gillar särskilt att du har använt lite mörkare sleeving överlag denna gång.

Tackar! Är själv nöjd med färgvalen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Jag har jobbat lite på en ny täckskiva för nedre kammaren, den kommer att täcka hela sidan denna gången. Det är en plexiskiva som jag klätt med kolfibervinyl och skurit ut texten PipeDream.

http://i.imgur.com/ilWJJcT.jpg

http://i.imgur.com/mSWq2Kz.jpg

Jag ska försöka få bort de sista luftbubblorna men det är inte lätt:/

Testa att ha lite diskmedel i en blomspruta med vatten, spruta ut över ytan innan du lägger på vinylen (klister sidan på vinylen kan oxå få sig en sprut).
Då kan du flytta den hur du vill ha den och sedan tar man en plastskrapa som har en vadderad kant (kanske funkar med en fönsterskrapa till bil som lindas med nåt tyg?) och använder den till att trycka ut luftbubblor/vatten-diskmedelblandningen.
Lätt sätt att få vinylen perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ReverenD:

Testa att ha lite diskmedel i en blomspruta med vatten, spruta ut över ytan innan du lägger på vinylen (klister sidan på vinylen kan oxå få sig en sprut).
Då kan du flytta den hur du vill ha den och sedan tar man en plastskrapa som har en vadderad kant (kanske funkar med en fönsterskrapa till bil som lindas med nåt tyg?) och använder den till att trycka ut luftbubblor/vatten-diskmedelblandningen.
Lätt sätt att få vinylen perfekt

Tack för tipset! Dock har jag ju redan lagt vinylen samt skurit ut texten, så det är ju lite kört så att säga=) Värt att tänka på till nästa gång=)

Permalänk
Master of Overkill

Riktigt snyggt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tvelander:

Riktigt snyggt

Tack!
Lägg märke till att jag dragit om kabeln till Aquaeron som du kritiserade i galleriet:) Syns bra på bild nr 2. Blev faktiskt mycket cleanare nu:)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MisterX:

Tack!
Lägg märke till att jag dragit om kabeln till Aquaeron som du kritiserade i galleriet:) Syns bra på bild nr 2. Blev faktiskt mycket cleanare nu:)

Åh fan satan va snyggt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Discokungen

Riktigt bra jobbat! Fin förbättring! Blir det några helhetsbilder också?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Flamso:

Riktigt bra jobbat! Fin förbättring! Blir det några helhetsbilder också?

Tack så mycket!:)
På några av bilderna syns ju nästan hela datorn iaf. Men du kanske menar mer utzoomade bilder? Har tänkt på det men har ingen bra bakgrund. Kanske är dags att fixa det;)

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MisterX:

Tack så mycket!:)
På några av bilderna syns ju nästan hela datorn iaf. Men du kanske menar mer utzoomade bilder? Har tänkt på det men har ingen bra bakgrund. Kanske är dags att fixa det;)

Det och en bild på hela datorn med chassisidorna på och dylikt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Satan vad snyggt!

Jag har två frågor dock. 1) Vart köpte du plexiskivan? 2) Är rören såna från Biltema?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av oTiuZ:

Satan vad snyggt!

Jag har två frågor dock. 1) Vart köpte du plexiskivan? 2) Är rören såna från Biltema?

Tack=)
1, Vilken skiva? Är ganska mycket plexi i bygget. Men antar att du menar LEDplexit? Här

2, Yes, halvhårda tror jag dom kallas. Dom har mjukare rör också men dom är på tok för mjuka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Tack=)
1, Vilken skiva? Är ganska mycket plexi i bygget. Men antar att du menar LEDplexit? Här

2, Yes, halvhårda tror jag dom kallas. Dom har mjukare rör också men dom är på tok för mjuka.

Ja, just den skivan mena jag Tackar!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Proffsmoddare

Jag beställde CaseLabs "XXL window" men det var ett par cm för litet så jag kapade upp det lite till för att kunna se PipeDream texten ordentligt=)
Satte även i 5mm plexi så dörren blir stabil och bra. Kan visa ett par bilder nu. Bättre bilder utan reflektioner kommer...

Permalänk
Proffsmoddare

Det ser fantastiskt ut! Skulle byta den här mot mina byggen vilken dag i veckan som helst.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Det ser fantastiskt ut! Skulle byta den här mot mina byggen vilken dag i veckan som helst.

Tack så mycket! Kul att höra:)

Permalänk

Tjena! Kan du skriva exakt alla delar du använder i din riktigt sexiga pc !:D Hade nämligen också viljat pröva att bygga en liknande build så hade varit jätte tacksam om du skrev allt !

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av chromebuildss:

Tjena! Kan du skriva exakt alla delar du använder i din riktigt sexiga pc !:D Hade nämligen också viljat pröva att bygga en liknande build så hade varit jätte tacksam om du skrev allt !

Det mesta står redan i loggen om du läser igenom;)
Kul att du gillar bygget:)

Permalänk
Proffsmoddare

PipeDream har blivit nominerad till "Mod Of The Month" på bit-tech, Släng iväg en röst vettja:D http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=274279

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Tack Cigge!

Gratulerar till ett utomordentligt bygge! Är det vanliga M3-skruvar för kabeldragning på baksidan av moderkortsplåten? Utgår ifrån att det är samma på alla caselabs lådor..

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av kribol01:

Gratulerar till ett utomordentligt bygge! Är det vanliga M3-skruvar för kabeldragning på baksidan av moderkortsplåten? Utgår ifrån att det är samma på alla caselabs lådor..

Tack så mycket!
Den plåten är helt ren. Man får borra och gänga själv;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Tack så mycket!
Den plåten är helt ren. Man får borra och gänga själv;)

Ahaaa.. Men finns det inga oanvända hål för distanser?

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Vackert bygge, nästan så man får en tår i ögat.

//ODM

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av kribol01:

Ahaaa.. Men finns det inga oanvända hål för distanser?

Jo, men då måste du ta bort "backplaten" till mb som jag använt. Blir inte lika cleant utseende då.

Skrivet av ODM:

Vackert bygge, nästan så man får en tår i ögat.

//ODM

Tack tack:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

PipeDream har blivit nominerad till "Mod Of The Month" på bit-tech, Släng iväg en röst vettja:D http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=274279

Röstningen var ju ett skämt. Bygget förtjänade högre än en tredje plats.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Jo, men då måste du ta bort "backplaten" till mb som jag använt. Blir inte lika cleant utseende då.

Tack tack:)

Jag förstår! Tackar!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

J*vligt snyggt bygge må jag säga! Bra jobbat!

Visa signatur

<3