Permalänk
Medlem

Utkickad av PB

När jag försöker spela BF4 så blir jag utkickad av PB efter ca 15 sekunder med det här meddelandet:

Har testat att avinstallera Punkbuster men det hjälper inte? Nån som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Master of Overkill

Rätt många som får detta nu.
Jag har slutat orka fixa skiten nu.
Satans BF4.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi hörde om detta igår på vår Mumble, hur många har fått detta problemet senaste veckan?

Har ingen lösning tyvärr men ska forska på det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Rätt många som får detta nu.
Jag har slutat orka fixa skiten nu.
Satans BF4.

Har inte haft lust att spela och när suget kommer tillbaka möts man av det här...

Skrivet av Lan:

Vi hörde om detta igår på vår Mumble, hur många har fått detta problemet senaste veckan?

Har ingen lösning tyvärr men ska forska på det.

Fick det första gången idag, inte spelat på 3 veckor nu:/

good job DICE, good job...

Dold text
Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Master of Overkill

Och jag gillar HIT box buggen som är atm.
Om du dödar någon framför dig.
Som går att reviva så kan du inte skjuta raket gevär eller handgranater på dom.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Och jag gillar HIT box buggen som är atm.
Om du dödar någon framför dig.
Som går att reviva så kan du inte skjuta raket gevär eller handgranater på dom.

https://www.youtube.com/watch?v=0IRIbIMO0SY

Den där var ny... kan nog förklara vissa saker.
Men det är ju synd att spelet inte blir ordentligt fixat och att såna här buggar finns kvar.

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Och jag gillar HIT box buggen som är atm.
Om du dödar någon framför dig.
Som går att reviva så kan du inte skjuta raket gevär eller handgranater på dom.

https://www.youtube.com/watch?v=0IRIbIMO0SY

Detta förklarar mycket av min frustration helt klart...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Jag avinstallerade spelet, hoppas på någon nästkommande version som funkar.

Permalänk
Medlem

Igår var det ju en annan härlig kick en hel del folk fick: Game disconnected RESTRICTION: Corrupt Module List

Detta spelet skriker otur

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vad har du för os? Jag kan hjälpa dig, lösningen finns på battlelog och Youtube om man söker. Men vad har du för os?

Du ska INTE installera PB igen då detta redan sker när du installerar spelet.
Det är din windows firewall som blockerar.

Jag hade samma problem men några mus knappar så spelar du utan problem =). Finns lösning till det mesta problem

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_evil:

Vad har du för os? Jag kan hjälpa dig, lösningen finns på battlelog och Youtube om man söker. Men vad har du för os?

Du ska INTE installera PB igen då detta redan sker när du installerar spelet.
Det är din windows firewall som blockerar.

Jag hade samma problem men några mus knappar så spelar du utan problem =). Finns lösning till det mesta problem

kör med Windows 8.1

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Installera om bf4 om du orkar, återkom efter det. Är på jobbet nu men jag fixar lösningen imorgon

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem

Eller här har du, jag gjorde exakt så på 4 datorer med just 8.1 och aldrig haft problem med PB. Bara med portar med comhems kanaler.

http://youtu.be/qh7ayrsynr0

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem

Installera punkbuster och kolla så att punkbuster-tjänsterna är igång. Du kan installera med evenbalance-klienten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Avstängd

Eller så slutar man fuska?Älskar när folk skyller på spelet för att man kör nån suspekt programvara.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Men oh kolla på klippen jag postade först. Har inget med fusk att göra och pb installeras redan med spelet.

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Eller så slutar man fuska?Älskar när folk skyller på spelet för att man kör nån suspekt programvara.

Om du tycker drivrutiner och saker som fraps t.ex är värt att bli kickad av PB för så..Det är inte spelet folk skyller på, utan PB, för det är helt totalt jävla värdelöst

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Eller så slutar man fuska?Älskar när folk skyller på spelet för att man kör nån suspekt programvara.

Snälla, kom inte med sådana påstående när du inte har någon aning om vad du pratar om. Det skapar bara irritation. Du ser ju tydligt i felmeddelandet att han blir kickad för att kommunikationen misslyckas, och inte för att han har fuskat eller nyttjar otillåten programvara.

Här verkar finnas en tråd i EAs forum om bekymret, kanske kan det ge någonting?
http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/RESTRICTION-Service-Co...

Folk skriver "It worked!" i slutet, vet inte vilket inlägg man refererar till dock.

Någon:

Reinstall PunkBuster to fix the problem. Browse to your Battlefield 3 install folder and open pbsvc.exe. Select Install/Re-Install PunkBuster Service, click Next and wait for the installation to complete. You will be fixed

En annan

Hi ! Try to install it ! It worked for me ! http://www.evenbalance.com/downloads/pbsvc/pbsvc.exe

(filen ligger på evenbalances (punkbusters) servrar)

Någon som skrivit hur han löste det på Battlelog:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Eller så slutar man fuska?Älskar när folk skyller på spelet för att man kör nån suspekt programvara.

Jag antar att du inte har erfarenhet av PB, kan meddela att det är det absolut sämsta Anti-Cheat
programmet jag någonsin haft att göra med. Varför dom valde det överhuvudtaget är ju frågan