Vilket mmo kommer ni skaffa till Vintern?

Permalänk
Medlem

Vilket mmo kommer ni skaffa till Vintern?

Är bara nyfiken vilket mmo folk kommer skaffa till vintern eftersom 3 massiva mmos kommer. Skriv gärna varför också

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

WoD lätt för min del, det verkar bli väldigt lovande. TESO köpte jag men blev grymt besviken på det. Wildstar bara nje, inte mitt spel

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem

Eldar scrolls online

Men de visa sig jag köpte en beta

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk

WoD och Wildstar ska bli kul att lira

Men kommer inte everquest ut i år?
Eller är det bara "Landmark" som har release i år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractic:

WoD lätt för min del, det verkar bli väldigt lovande. TESO köpte jag men blev grymt besviken på det. Wildstar bara nje, inte mitt spel

Jag fick aldrig betan): Varför blev du besviken på Teso?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Jag fick aldrig betan): Varför blev du besviken på Teso?

Jag vet inte riktigt. Har spelat TES sedan Morrow. Har även spelat mycket WoW.
Personligen tyckte jag att man är inte riktigt den klassen man väljer. (Många tycker kanske detta är bra, men inte imo) Att man bara kan ha 6 active skills, 4 skills + Left, Right Mousebutton, fightingen var ingen för mig, men det största felet enligt mig är att man är inte den speciella karaktären i Tamriel som i det tidigare TES-spelen. Typ Dragonborn. Questen var tråkiga och det var typ ett evigt spring. (körde bara upp till lvl25). Endgamet verkade vara mediokert, inget speciellt liksom.

Detta är lite smått vad JAG tycker om TESO. Jag sålde det till en kompis efter en vecka och köpte WoW-tid istället

Dock är det flera som tycker om spelet (dock inte han som jag sålde det till).^^ Så det kanske passar dig i smaken!

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem

Ehm, varför just specifikt till vintern?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag har lagt WoW på hyllan efter att ha spelat det sedan TBC. Ett MMO tar helt enkelt fruktansvärt mycket tid, så det var WoW eller alla andra spel jag hade, hehe.

Men när Warlords släpps jag avvakta en månad tills lugnet har lagt sig och se vad det är för något. Levla upp en karaktär och så bara... Om jag inte fastnar igen såklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag har lagt WoW på hyllan efter att ha spelat det sedan TBC. Ett MMO tar helt enkelt fruktansvärt mycket tid, så det var WoW eller alla andra spel jag hade, hehe.

Men när Warlords släpps jag avvakta en månad tills lugnet har lagt sig och se vad det är för något. Levla upp en karaktär och så bara... Om jag inte fastnar igen såklart!

Wows expantionerna första 30 dagar i realease är alltid magiskt har varit med om det i 10 år snart skulle inte skippat dagarna om jag var du. Folk är så taggade och fyllda av energi dom första veckorna vid realease . Sen när dom börjar bli trötta börjar dom afk i og och klaga i trade i miss tbc gnäll. Och de exakt det du kommer få uppleva ifall du kommer försent så spela vid release mannen !

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Wildstar lär jag lira i sommar och WoD till hösten/vintern när det kommer.

TESO hoppar jag - ett riktigt kasst spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tänkta hänga kvar i Guild Wars 2...

Såvida inte TESO-PVP visar sig vara nåt att ha, och det blir billigare per månad.
\m/

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

ArchAge och Star Citizen. Varför bara nämnt 3?

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ehm, varför just specifikt till vintern?

Traditionellt en period då många sitter inomhus mer än under andra årstider. Sen så kan ju release-datumen för spelen ovan ha någonting att göra med det också ^^

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk

ArcheAge fram tills EQNext släpps. Samt Star citizen

Permalänk
Inaktiv

Om man är tvungen att välja något utav dem så skulle jag nog ta Wildstar då det erbjuder en annorlunda upplevelse, det är inte en kopia utav något annat.. TESO tycker jag bara värkar allmänt trist, gillade dock morrowind osv men detta känns inte som någon hit.
Wow är man alltid lite småsugen på att skaffa, oavsett hur besviken man varit med varje expansion så känns det som att de kanske kan lyckas med nått vettigt igen.
Personligen så föredrar jag väl spel som Rift där de har försökt sig på lite nytänkande, även detta är väl till större delen en kopia, men det finns en hel del nytt också vilket är vad som lockar mig till att spela. Jag finner i alla fall inte så mycket glädje i att spela om en sämre variant utav ett spel (sämre enligt mig då såklart), har tex inte fastnat för Cs:go av denna anledningen, det är inget nytt, bara finslipad grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzzone:

Samt Star citizen

Ja, om Star citizen släpps till vintern så blir det ju det, förstås!

https://robertsspaceindustries.com/about-the-game

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Warlords of Draenor, och har redan förbokat det.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Wildstar i sommar om det blir dåligt väder och WoD till vintern.

Har kollat lite på TESO men tycker det verkar skit tråkigt så blir inget köp.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Off topic:

Med tanke på att tESO redan haft sin release, vore en mer korrekt rubrik "vilket mmo kommer ni att spela till vintern".

On topic:

För egen del finns det endast ett mmo jag ser fram emot till vintern och som står ut från övrig konkurrens genom att inkludera mycket sandbox element - ArchAge.

Permalänk

Spelar redan WildStar, ESO och WoW. Så mitt svar är alla tre. Verkar snålt att bara spela ett mmo åt gången.

Kompletterar mitt spelande med lite Darkfall, LOTRO, Landmark och Diablo 3.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Ja, om Star citizen släpps till vintern så blir det ju det, förstås!

https://robertsspaceindustries.com/about-the-game

Japp definitivt star citizen jag vill flyga min freelancer (snart connie )

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Everquest Next

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Japp definitivt star citizen jag vill flyga min freelancer (snart connie )

Har redan mitt Kickstarter-kit med Star Citizen-ID-kort... Om du bara visste hur mycket man får ligga med ett sånt på krogen!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

ArchAge och Star Citizen. Varför bara nämnt 3?

Star citizen ser ju ut som EVE Onllne typ . Jag har bara nämnt dom 3 största uppmärksamma därimot kommer det fler små mmos . Har aldrig hört nån snacka om ArchAge och Star Citizen men nu fick man lära sig nåt nytt

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Star citizen ser ju ut som EVE Onllne typ . Jag har bara nämnt dom 3 största uppmärksamma därimot kommer det fler små mmos . Har aldrig hört nån snacka om ArchAge och Star Citizen men nu fick man lära sig nåt nytt

Wildstar en av de 3 största? Jag själv har aldrig hört talas om wildstar och det ser ut som ett barnspel, sjukt oimponerad. Jag har dock inte läst om det ännu, men first impression last?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Wildstar en av de 3 största? Jag själv har aldrig hört talas om wildstar och det ser ut som ett barnspel, sjukt oimponerad. Jag har dock inte läst om det ännu, men first impression last?

Håller med om att de lite barnsligt men de många som snackar om det see my point:D?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Star citizen ser ju ut som EVE Onllne typ . Jag har bara nämnt dom 3 största uppmärksamma därimot kommer det fler små mmos . Har aldrig hört nån snacka om ArchAge och Star Citizen men nu fick man lära sig nåt nytt

Star citizen är det mest crowfundade spelet någonsin, utvecklas av personen som skapade några av de mest ikoniska Sci-Fi spelet innan 20 talet.
Om du inte hört om det så måste du läsa på om det.. det kommer bli helt underbart. förutom att det kommer bli ett rymdspel med en stor ekonomi så är det inte jättelikt eve-online.

Skrivet av Njure:

Har redan mitt Kickstarter-kit med Star Citizen-ID-kort... Om du bara visste hur mycket man får ligga med ett sånt på krogen!

Grymt! Jag missade tyvärr kickstartern och fick gå in mycket senare

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Håller med om att de lite barnsligt men de många som snackar om det see my point:D?

Jag körde alla betor för wildstar, var astaggad innan jag fick betan.. men det var som vilket annat MMO som helst, förutom att istället för att vara targetad så är det 20 pers som lägger animationer på marken.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Håller med om att de lite barnsligt men de många som snackar om det see my point:D?

Vardå på skolgården? Jag har som sagt inte sett det nämnas förens idag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dabman:

Vardå på skolgården? Jag har som sagt inte sett det nämnas förens idag.

Var väl i princip alltid uppe i "Nytt i forumet" om Wildstar-beta för ett par veckor sedan, nog fan har det talats om detta men jag håller med om att de andra också haft en del hype.