Oneplus presenterar One – prispressat flaggskepp med Cyanogenmod

Permalänk
Medlem

Den här verkar vara ett lovande allternativ, skall följas med spänning

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Intressant! Snyggare än Samsungs skit iaf.

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara om mobilen har stöd för 4G i Sverige?

Annars en fin mobil

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jisses vad alla ska kalla sina produkter "One" nurå... Microsoft, HTC, Oneplus...
Vad är det för speciellt med ettor!?

Glöm inte Koenigsegg...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV X ATX Tempered Glass CPU: Intel Core i7 4770K @4,5 Ghz Kylare: Custom watercooled GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11GB PSU: Corsair AX 860i Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-OC RAM: Corsair Dominator Platinum 4x8 GB DDR4 HDD: Samsung 860 Pro 1TB
Skärm: Samsung U24E590D 24" 4K

Permalänk

Alltså jag känner inte till det här operativsystemet... Va har de för app-butik? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV X ATX Tempered Glass CPU: Intel Core i7 4770K @4,5 Ghz Kylare: Custom watercooled GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11GB PSU: Corsair AX 860i Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-OC RAM: Corsair Dominator Platinum 4x8 GB DDR4 HDD: Samsung 860 Pro 1TB
Skärm: Samsung U24E590D 24" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av ModernDwarfhair:

Alltså jag känner inte till det här operativsystemet... Va har de för app-butik? :/

Cyanogenmod är en Android dist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte köpte en ny lur jag va ganska nära på att göra det, tror det blir en sån här fast det kommer säkert bli svårt att få tag på en vid launch.

Ganska Imponerad måste jag säga

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Någon som kan förklara om mobilen har stöd för 4G i Sverige?

Annars en fin mobil

Global 4G Support..

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Skrivet av ModernDwarfhair:

Alltså jag känner inte till det här operativsystemet... Va har de för app-butik? :/

Skickades från m.sweclockers.com

som redan sagt, CM är en ren variant av Android som Nexus telefonerna skeppas med, fast med så mycket fler inställnings möjligheter.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så, en billig telefon och vips så är all elektronik snuskigt billigt?

Du har kanske glömt bort Apple, Samsung och HTC?

De har nog "realistiska" priser så det räcker...

Har du kollat hur mycket det kostar att tillverka en iPhone, Samsung eller HTC lur?
Brukar ligga på ca 2k, och sedan säljs för 6k helt nya. Visst är utvecklingskostnader inblandade
men snälla, att sälja för 2-3x tillverkningskostnaden är helt sjukt.
Fast felet kanske snarare ligger i att så många köper mobilerna, och köper nya varje år dessutom
så då kan dom sätta vilket pris dom vill i princip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

som redan sagt, CM är en ren variant av Android som Nexus telefonerna skeppas med, fast med så mycket fler inställnings möjligheter.

Ehm, Nexustelefonerna säljs väl med vanilla Android 4.4 Kitkat?

EDIT: Gissar att du kanske menade att CM är en variant av Android kort och gott.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Friterad:

Har du kollat hur mycket det kostar att tillverka en iPhone, Samsung eller HTC lur?
Brukar ligga på ca 2k, och sedan säljs för 6k helt nya. Visst är utvecklingskostnader inblandade
men snälla, att sälja för 2-3x tillverkningskostnaden är helt sjukt.
Fast felet kanske snarare ligger i att så många köper mobilerna, och köper nya varje år dessutom
så då kan dom sätta vilket pris dom vill i princip

Jag antar att du citerade fel person..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Ehm, Nexustelefonerna säljs väl med vanilla Android 4.4 Kitkat?

detta är i princip också vanilla Android 4.4.2 KitKat, bara att du har fler inställningsmöjligheter osv, alltså den som använt sig av en Nexus 5 tex kommer direkt känna igen sig i denna.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

detta är i princip också vanilla Android 4.4.2 KitKat, bara att du har fler inställningsmöjligheter osv, alltså den som använt sig av en Nexus 5 tex kommer direkt känna igen sig i denna.

Ja jag vet vad Cyanogenmod är, men när jag läste ditt inlägg tolkade jag det först som att du menade att man får CM i t.ex. en Nexus 5 när du köper den, vilket inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Någon som kan förklara om mobilen har stöd för 4G i Sverige?

Annars en fin mobil

Det ska den ha stöd för ja.
Däremot, som jag har förstått det, saknas stöd för LTE Band 20. Det bandet används utanför storstäderna.
Så är man inte inne i stan så sitter man nog i skiten :S Fast har fortfarande 3G.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Föredrar att inte köpa saker direkt från kinesiska företag, jag stödjer inte en diktatur.
Inget ont menat mot dem som bor i kina.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Någon som kan förklara om mobilen har stöd för 4G i Sverige?

Annars en fin mobil

Den har stöd för 4G på 2600 MHz bandet, dvs i tätorter av större slaget och stora städer kommer 4G fungerar bra, men inte utanför

Skrivet av CitroFrukten:

Global 4G Support..

nja, 800 och 900 bandet stöds inte vad jag har läst

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har funderat på att skaffa en Note3 med Comviq abonnemang, 349kr i måndaden för student.

Men denna, vart är köpknappen??? Halva priset jämfört med Samsungs flaggskepp i värstingklassen.

Sjukt snygg telefon dessutom, gillar det slimma som Sony misslyckats med på Z.

Gick in på oneplus.net, vilket inte gav någon större information, hänvisar endast till detta:
http://oneplus.net/smash

Någon som vet vad nedräkningen är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamsungLover:

Har funderat på att skaffa en Note3 med Comviq abonnemang, 349kr i måndaden för student.

Men denna, vart är köpknappen??? Halva priset jämfört med Samsungs flaggskepp i värstingklassen.

Sjukt snygg telefon dessutom, gillar det slimma som Sony misslyckats med på Z.

Gick in på oneplus.net, vilket inte gav någon större information, hänvisar endast till detta:
http://oneplus.net/smash

Någon som vet vad nedräkningen är?

Läste på deras forum och där stod det att det skulle dröja 2 månader innan man kan köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Jag gillar den, men tyvärr så är den nog för stor för mig. Sjukt pris också, riktigt fint.

Jo, vid 5" så börjar gränsen vara nådd vad jag vill ha för storlek i handen och fickan.

Skrivet av NoNamesWayne:

En fråga bara, varför tas t.ex. denna upp och inte Nokia Lumia 930?

Om man börjar ta upp telefoner så ska det vara både det ena och det andra tycker jag.

Jo, håller med om att SweC tyvärr traditionellt missat en hel del raportering kring mobiler, men framför allt kring Nokia och WP. Förhopnningsvis blir de bättre med tiden och lyfter sin rapportering. Tex Nordic Hardware brukar vara lite mer framme på att rapportera kring mobiler och Windows Phone. Dock bra att SweC åtmisntonde börjat med lite rapportering kring de viktigaste telefon- och surfplattenyheterna.

Skrivet av Rydisen:

Jäklar.
Synd bara att den är så stor, ingen bra trend det där. Man kan ju alltid hålla tummarna för att det kommer en mindre modell när det börjar bli dags för ny telefon.

Håller med. Ser gärna en "mottrend" till phablets, och istället nya bra telefoner med en skärmstorlek emellan 4.5"-5".

Skrivet av Dunder:

Jisses vad alla ska kalla sina produkter "One" nurå... Microsoft, HTC, Oneplus...
Vad är det för speciellt med ettor!?

Tycker det personligen inte det är så snyggt med alla "one". Hoppas att trenden att apa efter detta minskar.

Skrivet av LucaBoo:

"...svenska priser på 2 499 och 2 849 kronor för modellerna på 16 GB respektive 64 GB"

Trevligt att se att man inte tar ut grova överpriser för lite extra minne.

Håller med. Tycker 64-128 GB är perfekt för en mobil eller surfplatta, men många som tar ut överpriser (fick hosta upp hyfsat när jag köpte min iPhone 5 med 64GB och även iPad Mini Retina med 128GB - köper, men gillar inte de överpriserna).

Skrivet av Curemylife:

Som en person som föredrar ios.. Damn, i want *one*!

Föredrar WP, och iOS i andra hand, men är inte så övertygad om de här telefonerna förren man sett vilken kvalitet de har (bygge, kamera, ljud, etc).

Skrivet av backfeed:

Hur är det med Cyanogenmod och Google Play? Åtminstone förut var det väl så att Play (eller vad det hette förr, har redan hunnit glömma) inte fick ingå utan Googles samtycke (något licensartat antar jag)?

Det jag menar är att det kanske finns en sådan hake med denna lur?

Har inte heller någon koll på Cyangenmod. Trodde det var något mer inofficiellt (dvs icke sanktionerat ifrån Google) hack.

Ingår Android med GMS i detta (med godkännande ifrån Google)?

Skrivet av Orici:

Det är inte det som skulle få mej att inte köpa denna telefon

  1. Löjligt namn

  2. Jag köper bara ifrån HTC

Inte helt övertygad om kvaliteten på alla HTCs produkter, men däremot så gör de hyfsat snygga lurar ibland. Tycker även backstycken in trå ser snygga ut på denna (iaf på bild - beror ju i verkligheten mycket på kvalitet).

Skrivet av xobust:

Föredrar att inte köpa saker direkt från kinesiska företag, jag stödjer inte en diktatur.

Samma här (om det är möjligt).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Har precis hämtat ut en Lumia 925 från Posten, men frågan är om jag ens kommer öppna förpackningen när man läser om den här telefonen. Blir nog retur utan att passera Gå.

Permalänk
Medlem

Undra när den blir tillgänglig för hos som vill köpa den när den finns tillgänglig för direkt försäljning.
Säkert flera månader... Jag vågar inte tänka mer på denna telefon bara därför.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Den har stöd för 4G på 2600 MHz bandet, dvs i tätorter av större slaget och stora städer kommer 4G fungerar bra, men inte utanför

nja, 800 och 900 bandet stöds inte vad jag har läst

Kollade bara på deras introduktionsfilm, Där stod det *GLobal 4G Support*

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Skrivet av SamsungLover:

Har funderat på att skaffa en Note3 med Comviq abonnemang, 349kr i måndaden för student.

Men denna, vart är köpknappen??? Halva priset jämfört med Samsungs flaggskepp i värstingklassen.

Sjukt snygg telefon dessutom, gillar det slimma som Sony misslyckats med på Z.

Gick in på oneplus.net, vilket inte gav någon större information, hänvisar endast till detta:
http://oneplus.net/smash

Någon som vet vad nedräkningen är?

Nedräkning till "Smash the Past", vilket innebär att du får en Oneplus One (du betalar 1$) om du krossar din gamla lur. Men läste att detta endast gäller USA.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Väldigt bra pris! Verkar riktigt prisvärd!

Trevligt med så bra specs, 3 GB RAM och 64 GB lagringsutrymme.

Synd bara att den inte har virtuella on-screen knappar bara.

Det har den, också. Du kan välja.

Permalänk
Medlem

http://www.expressen.se/digital-livsstil/oneplus-one--en-andr...

Den har uppmärksammats på flera håll... nja Expressen, tror knappast det är en "Androiddödare" men bra försök med rubriksättningen som vanligt :/

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Fast billigt komponentval har alla andra också, skit som fingeravtrycksläsare på s5 som kostade var 2$ etc.
Ja för samsung,apple osv har absolut inte använt sig av anställda med extremt bedrövliga villkor eller

Slimmad organisation absolut, mindre folk som ska ha feta bonusar, mindre reklamkostnader (som nog är den största kostnaden).

Kommer absolut följa lite reviews.
Ser bra ut, varför köpa skräp som s5 för dubbla kostnaden liksom.

Samsung har fördelen att man kan sätta in både minneskort och sätta in fetare batteri.

Men om kan man åtminststånde bytta minneskort (batteriet vore bra också, om det gamla går sönder). 3 Gb ram är riktigt bra (fler toppmobiler borde köra på det). 2Gb hade inte räckt för mig.

Bara skärmen är bra så är det ett givet köp (om man kan i alla fall sätta in ett minneskort).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petttsson:

Nedräkning till "Smash the Past", vilket innebär att du får en Oneplus One (du betalar 1$) om du krossar din gamla lur. Men läste att detta endast gäller USA.

Fy fasen, jag som ändå tänkt skjuta hål på min "smartphone" för sveda och värk. Om det är som du säger offrar jag mer än gärna min mobil!

Måste säga att detta verkligen verkar vara en intressant pryl. Storleken är inget större problem för mina händer iallafall, om annat är det väl bara att vänja sig.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Har precis hämtat ut en Lumia 925 från Posten, men frågan är om jag ens kommer öppna förpackningen när man läser om den här telefonen. Blir nog retur utan att passera Gå.

Det är ju lite olika att köra WP och Android (även om det ena inte utesluter det andra). 925 börjar ju dock att bli lite till åren både gällande CPU, men framförallt skärm och kamera.

Är du intresserad av WP tycker jag att du skall kika på kommande Lumia 930 (liknande Lumia Icon, men för Europa). Kommer i samband med lanseringen av WP 8.1.

mvh,
Martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Haha näe, all elektronik ÄR snuskigt billigt. Anställda hos Apple Samsung och HTC jobbar under slavförhållanden för att dom ska kunna vara så billiga som dom är. En lur bör kosta många många tusenlappar mer för att det ska bli nån form av rättvisa för alla inblandade, men tyvärr så är det som det är idag, helt skevt!

Vad är skillnaden mot allt annat som produceras i fjärran östern menar du? Kläder, bilar, diverse ... etc.