Permalänk
Medlem

Jag hade personligen valt att gå för en högre upplösning då jag uppskattar detalj mer än flyt. Sen så är ju 60Hz helt okej i de flesta spel ändå. Det enda jag kan tänka mig högre refresh rate på är nog FPS spel.

Visa signatur

Reason keeps escaping.

Permalänk
Skrivet av MilkMum:

Bytte själv ifrån en Benq XL2420 120Hz 1080p till en LG 27" 1440p 60Hz skärm för ett halvår sen och kommer aldrig gå tillbaka till TN igen och ej heller gå tillbaka till 24". Var först rädd att 27" skulle bli lite för stort då jag sitter ganska nära skärmen men det är väldigt skönt med så mycket yta att jobba med.

Saknar givetvis lite av hastigheten i 120Hz skärmen men alla fördelar med 1440p och IPS överväger för min del iallafall

Dessutom är ju korea skärmen IPS (PLS) så den panelen plus 1440p och ca 90hz minst. Sugen! Nä får sluta vela nu. Blir att beställa en sån senare idag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av RedPanda:

Jag hade personligen valt att gå för en högre upplösning då jag uppskattar detalj mer än flyt. Sen så är ju 60Hz helt okej i de flesta spel ändå. Det enda jag kan tänka mig högre refresh rate på är nog FPS spel.

Kan man få både och är det väl givet då! När sen graffet inte pallar får det bli ett till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk

Nu börjar jag vela igen. Vad är det för fel på mig?! Står mellan 24" 1080p 144Hz, 27" 1080p 144Hz eller Qnix 1440p 60Hz (går att få upp till i alla fall 96Hz). Vill ju självklart ha bra flyt då jag lirar huvudsakligen fps. Så det jag velar om med 1440p skärmen är just det, flytet. Visst den går att klocka upp den till runt 100Hz i alla fall, men går det att få någorlunda flyt när upplösningen är 1440p och jag har ett singel 780Ti? För får jag inget bra flyt och ändå måste köpa ett till 780Ti så vet jag inte. Då kör jag hellre på en 1080p skärm med 144Hz. Frågan är då ifall jag bör satsa på 24 eller 27 tum.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av Starksprit:

Nu börjar jag vela igen. Vad är det för fel på mig?! Står mellan 24" 1080p 144Hz, 27" 1080p 144Hz eller Qnix 1440p 60Hz (går att få upp till i alla fall 96Hz). Vill ju självklart ha bra flyt då jag lirar huvudsakligen fps. Så det jag velar om med 1440p skärmen är just det, flytet. Visst den går att klocka upp den till runt 100Hz i alla fall, men går det att få någorlunda flyt när upplösningen är 1440p och jag har ett singel 780Ti? För får jag inget bra flyt och ändå måste köpa ett till 780Ti så vet jag inte. Då kör jag hellre på en 1080p skärm med 144Hz. Frågan är då ifall jag bör satsa på 24 eller 27 tum.

Alla skärmar (99,9% skulle jag gissa iallafall) klarar 96 Hz.

Jag kör bara på luft, inte heller den bäst ventilerade burken, men det fungerar. Har klockat så högt jag kan och jag upplever flyt i alla spel förutom Far Cry 3 som är extremt krävande.
I Skyrim med 2k/4k textures så ligger jag runt 55 oftast, vilket är där jag vill ha det, för över 60 börjar det hända att script inte hinner laddas och saker börjar f*cka ur, även fast det kanske inte är mycket.

Kort sagt, med min dator är jag extremt nöjd över hur jag har konfigurerat den.
Så du bör med en lätt överklockning köra på bra frame rate (över 80 upplever jag att jag klarar mig, i BF4 får jag 90 ibland tror jag (har inte det på papper, men jag upplever ett väldigt flyt)).

Albin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Alla skärmar (99,9% skulle jag gissa iallafall) klarar 96 Hz.

Jag kör bara på luft, inte heller den bäst ventilerade burken, men det fungerar. Har klockat så högt jag kan och jag upplever flyt i alla spel förutom Far Cry 3 som är extremt krävande.
I Skyrim med 2k/4k textures så ligger jag runt 55 oftast, vilket är där jag vill ha det, för över 60 börjar det hända att script inte hinner laddas och saker börjar f*cka ur, även fast det kanske inte är mycket.

Kort sagt, med min dator är jag extremt nöjd över hur jag har konfigurerat den.
Så du bör med en lätt överklockning köra på bra frame rate (över 80 upplever jag att jag klarar mig, i BF4 får jag 90 ibland tror jag (har inte det på papper, men jag upplever ett väldigt flyt)).

Albin

Tack! Där vann du nog över mig igen! Är mest nojjig över att få ett skitexemplar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av Starksprit:

Tack! Där vann du nog över mig igen! Är mest nojjig över att få ett skitexemplar..

Köp pixelperfect för att vara säker. Kostar 100-200 mer bara. Du får troligtvis en delvis död pixel (subpixel tror jag), som går att fixa genom att kolla på en video. Självklart så händer det fortfarande att folk får döda pixlar, men det är sällan som det är fler är två. (De är skitsmå och du sitter inte 3cm framför skärmen)

Albin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att det är värre med mycket backlight bleed än några döda pixlar och skulle man få ett exemplar med mycket BLB så går det ofta att fixa, men det kräver lite pill.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Köp pixelperfect för att vara säker. Kostar 100-200 mer bara. Du får troligtvis en delvis död pixel (subpixel tror jag), som går att fixa genom att kolla på en video. Självklart så händer det fortfarande att folk får döda pixlar, men det är sällan som det är fler är två. (De är skitsmå och du sitter inte 3cm framför skärmen)

Albin

Ok. Men vad jag kunnat läsa så ska pixel perfect vara totalt onödigt. Eller har jag fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av nccish:

Tycker personligen att det är värre med mycket backlight bleed än några döda pixlar och skulle man få ett exemplar med mycket BLB så går det ofta att fixa, men det kräver lite pill.

Ja visst är backlight bleed värre. Men det går ju att åtgärda själv. Är ju värre med döda pixlar. Jag slår nog till på en Qnix ändå. Sen får vi hoppas den fungerar bra. Kommer beställa av accessorieswhole då han verkar ha många nöjda kunder. Pixel perfect skulle jag strunta i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xGreenRed:

Kolla runt på Qnix QX2710. Här är tråden om den på Sweclockers. Jag själv har min klockad på 110Hz, så du behöver inte välja mellan 1440p eller hög uppdateringsfrekvens. Detta även för en liten peng (jag tror att jag lade ut totalt 2600 för min).
Vill du garanterat ha en fungerande skärm får du generellt betala mer för en sämre produkt. Jag är själv jättenöjd med min, kommer aldrig gå tillbaks till 1080p.

För mig är färg viktigt, så om du vill köpa från en svensk butik så rekommenderar jag Eizo Foris FG2421. Den har bra färg och 120Hz. Detta dock för nästan dubbla priset för en QX2710, vilket i min syn är ännu bättre.

Finns absolut inga garantier för att man får upp den ens över 60Hz. Detta borde faktiskt nämnas om man rekommenderar en koreaskärm.

Skrivet av Rydisen:

Asus släpper ju snart en 120/144 Hz med 1440p väl? I så fall kan du ju köpa den.

Kan ana priset på den.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Finns absolut inga garantier för att man får upp den ens över 60Hz. Detta borde faktiskt nämnas om man rekommenderar en koreaskärm

Jag tyckte jag skrev så att man förstod att den kanske inte klarar 96 Hz. :/ Då ber jag om ursäkt om TS inte har förstått det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Starksprit:

Ok. Men vad jag kunnat läsa så ska pixel perfect vara totalt onödigt. Eller har jag fel?

Pixelperfect verkar vara onödigt ja. Dock så när jag kollade på det så fanns det ingen statistik, utan de bara påstod. Därför så tog jag pixelperfect bara för att vara säker.

Albin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Pixelperfect verkar vara onödigt ja. Dock så när jag kollade på det så fanns det ingen statistik, utan de bara påstod. Därför så tog jag pixelperfect bara för att vara säker.

Albin

Jag är medveten om att den kanske inte klarar över 60hz. Som det ser ut nu så står det mellan Qnix, Benq XL2720Z och Asus VG278HE. Måste komma till skott idag och lägga en beställning. Kommer sitta 60-70cm från skärmen då jag vill ha den på väggen. Några sista råd eller tips angående vilken skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av Starksprit:

Jag är medveten om att den kanske inte klarar över 60hz. Som det ser ut nu så står det mellan Qnix, Benq XL2720Z och Asus VG278HE. Måste komma till skott idag och lägga en beställning. Kommer sitta 60-70cm från skärmen då jag vill ha den på väggen. Några sista råd eller tips angående vilken skärm?

BenQ skärmen har jag testat, den har förfärliga färger. Asus'en har jag inte testat, men det sitter väl en TN-panel där med?

Ta vilken du känner för. Vill du garanterat ha en fungerande skärm så välj inte Qnix.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

BenQ skärmen har jag testat, den har förfärliga färger. Asus'en har jag inte testat, men det sitter väl en TN-panel där med?

Ta vilken du känner för. Vill du garanterat ha en fungerande skärm så välj inte Qnix.

Ja Asus har också TN. De båda är 144Hz. Blir en Qnix och det idag. Nu ska jag bara bestämma mig för om perfect pixel är värt 500 extra eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xGreenRed:

BenQ skärmen har jag testat, den har förfärliga färger. Asus'en har jag inte testat, men det sitter väl en TN-panel där med?

Ta vilken du känner för. Vill du garanterat ha en fungerande skärm så välj inte Qnix.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom Asusen är 144Hz så är det en TN ja. Även om man kan ev. klocka upp en IPS i 100+ så kan det ibland börja uppstå fel när kristallerna inte hinner vrida sig och då blir det bara pannkaka av alltihopa. Sedan finns det ingen korea skärm eller IPS skärm i huvudtaget som kan garanteras att nå en viss uppdateringsfrekvens över 60.. Eller om du menar fungerar i den enklaste meningen att den startar så kan jag inte uttala mig om Qnix förutom det faktum att eftersom panelen är en andrahandssortering så är det lite tärningsspel om skärmen ens fungerar som den ska. Men sedan betalar du ju typ 1/2 av priset för den också.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Eftersom Asusen är 144Hz så är det en TN ja. Även om man kan ev. klocka upp en IPS i 100+ så kan det ibland börja uppstå fel när kristallerna inte hinner vrida sig och då blir det bara pannkaka av alltihopa. Sedan finns det ingen korea skärm eller IPS skärm i huvudtaget som kan garanteras att nå en viss uppdateringsfrekvens över 60.. Eller om du menar fungerar i den enklaste meningen att den startar så kan jag inte uttala mig om Qnix förutom det faktum att eftersom panelen är en andrahandssortering så är det lite tärningsspel om skärmen ens fungerar som den ska. Men sedan betalar du ju typ 1/2 av priset för den också.

Det jag vill få fram är iallafall är att det inte är garanterat att skärmen går att klocka bra, eller att den ens har några pixlar som fungerar. Men risken att du inte ens kan klocka till 96 Hz är väldigt liten skulle jag säga, att du får en panel som har några döda pixlar är däremot större.

Jag märkte själv i spel att 120 Hz var ostabilt i spel, på skrivbordet fungerade det dock. Nu kör jag på 110 Hz och jag har sökt efter artefakter, men hittar själv inget, så jag antar att det är stabilt.

Min syn på det hela har aldrig varit att pixelperfect eller att koreaskärmar har garantier. Det är lätt för mig som har fått ett bra exemplar att det är värt riskerna, men jag tyckte det var värt det när jag satt och beställde alltihop för pengar jag hade tjänat ihop själv under 2 år.

Albin

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Det jag vill få fram är iallafall är att det inte är garanterat att skärmen går att klocka bra, eller att den ens har några pixlar som fungerar. Men risken att du inte ens kan klocka till 96 Hz är väldigt liten skulle jag säga, att du får en panel som har några döda pixlar är däremot större.

Jag märkte själv i spel att 120 Hz var ostabilt i spel, på skrivbordet fungerade det dock. Nu kör jag på 110 Hz och jag har sökt efter artefakter, men hittar själv inget, så jag antar att det är stabilt.

Min syn på det hela har aldrig varit att pixelperfect eller att koreaskärmar har garantier. Det är lätt för mig som har fått ett bra exemplar att det är värt riskerna, men jag tyckte det var värt det när jag satt och beställde alltihop för pengar jag hade tjänat ihop själv under 2 år.

Albin

Ska beställa en Qnix pixel perfect från storewithstory nu. Sen blir det bara till att hålla tummarna! Vill inte stanna kvar på på 1080p nu när jag ska upp till 27".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av Starksprit:

Ska beställa en Qnix pixel perfect från storewithstory nu. Sen blir det bara till att hålla tummarna! Vill inte stanna kvar på på 1080p nu när jag ska upp till 27".

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas du kommer bli nöjd! Köpte likadan därifrån

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Hoppas du kommer bli nöjd! Köpte likadan därifrån

Den är beställd! Fingers crossed!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

144hz

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Redan beställt en Qnix. Får se om jag blir nöjd. Annars säljer jag den och skaffar 144Hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Var också inne på koreaskärm innan. Men vill ha högre hz som jag vet är 100% stabilt, så om det är windowmode, fullscreen, utan att kladda.

Sen är ju såklart IPS trevligt om man får hem en 100% felfri som klarar 120hz helt felfritt, tyvärr är dom väldigt få.
Ser mer och mer att folk har problem att få dom stabila i högre hz, med olika problem.

Dock är ju koreaskärmarna fortfarande prisvärda.

Asus rog skärm ser dock alldeles för bra ut för att skippa för egen del. Måste man bara byta till ett nvidia gfx också så man kan använda den fullt ut.

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Pixelperfect verkar vara onödigt ja. Dock så när jag kollade på det så fanns det ingen statistik, utan de bara påstod. Därför så tog jag pixelperfect bara för att vara säker.

Albin

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tog pixelperfect och fick en skärm med ett helt streck av döda (sub)pixlar och massa BLB. Har en bild på det:

http://imgur.com/M2JKuWI
Returnerade den och fick pengarna tillbaka (alla utlägg, även frakt+tull), men det var ju lite hassel med att mejla en massa fram och tillbaka samt fixa med DHL.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Skrivet av djlasseman:

Jag tog pixelperfect och fick en skärm med ett helt streck av döda (sub)pixlar och massa BLB. Har en bild på det:
http://imgur.com/M2JKuWI

http://imgur.com/M2JKuWI
Returnerade den och fick pengarna tillbaka (alla utlägg, även frakt+tull), men det var ju lite hassel med att mejla en massa fram och tillbaka samt fixa med DHL.

Kan man typ inte köra en video för sånt?

Vissa har mer tur och andra har mindre tur med dessa skärmar. Så är det bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Var också inne på koreaskärm innan. Men vill ha högre hz som jag vet är 100% stabilt, så om det är windowmode, fullscreen, utan att kladda.

Sen är ju såklart IPS trevligt om man får hem en 100% felfri som klarar 120hz helt felfritt, tyvärr är dom väldigt få.
Ser mer och mer att folk har problem att få dom stabila i högre hz, med olika problem.

Dock är ju koreaskärmarna fortfarande prisvärda.

Asus rog skärm ser dock alldeles för bra ut för att skippa för egen del. Måste man bara byta till ett nvidia gfx också så man kan använda den fullt ut.

Den ser helt klart trevlig ut. Men sen kommer den kosta det tredubbla också i princip. Kör hellre Koreaskärm och sen byter när sådan teknik (g-sync) gått ner i pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starksprit:

Den är beställd! Fingers crossed!

Skickades från m.sweclockers.com

Med lite tur så klockar den bra och dessutom kommer utan några som helst defekter.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

1440p alla dagar.

Linus recenserar den här skönheten

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Ja man vill ju helst ha både och. Men hur är byggkvalitén jämfört med tex Asus skärmar som jag mest kikat på? Är de flesta exemplaren "felfria" så man slipper krabba med returer och dylikt. Vill helt enkelt ha en bra skärm för de flesta användningsområden. Asus 1440p skärm kostar ju 4500 så det skiljer ju en hel del i pris på den och på Qnix. Då får man dessutom högre uppdateringsfrekvens till ett lägre pris. De måste väl ha kompromissat med något?!

Skickades från m.sweclockers.com

Qnix har en bezel/ram som är plastig som en benq för 1200 kr. Jag tycker inte den är sämre på den punkten faktiskt. Däremot är foten lite rangligare men inte mindre påkostad. Jag tror Qnix är en ganska bra skärm för sin prisklass och för att vara koreaskärm också. De verkar sällan vara sneda t ex. När det gäller kvalitén så är det en chansning. Släng runt 5000 på en 1440p från asus, samsung eller dell om du vill. Det är bara du som vet om du är villig att betala så mycket. Qnix QX2710 är en skärm minst sagt, men väldigt bra för att kosta runt 2500 kr.
Måndagsex finns det nog gott om, men hulustar gav mig en som bara led av backlight bleed som synbart fel. Färgerna är nog inte topnotch, precis som Ytterberg tyckte om Shimian.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself