Windows 8.2 med startmeny till hösten

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag kan inte minnas senaste gången jag var utan uppkoppling till internet och då bor jag ändå i en mindre stad i Norrland. Att ej vara uppkopplad är självklart _inte_ #framtiden och är därför ett ej giltigt argument när vi diskuterar #framtiden och molnet.

Infrastrukturen som ser till att du har uppkoppling till Internet stödjer inte 24/7 tillgång till OS, spel, inställningar m.m. i molnet.

Säkerheten tar en duktig vänsterkrok från Rocky Balboa.

Vilken som av de två ovanstående punkterna hade fått mig att tveka väldigt fort, frågan är hur bra Windows 7 Starter-varianten kommer att vara. Kanske en av punkterna kan suddas bort om det har någorlunda funktionalitet.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Om Windows 9 ändå ska komma snart så kan man ju lika gärna vänta på Windows 9 istället för Windows 8.2 om det ändå bara är någon/några månader i mellan. Självklart bara en spekulation men jag känner inte att jag orkar ominstallera och fixa åttan för att sedan se nian komma några månader efter, om man nu sitter med sjuan idag.

Om man tänker sig en 8.1 update 2 snarare än 8.2 så känns det ju dock som en trevlig grej att det patchas in utan knussel för de som redan har 8.1.

Vad gäller 8.2 så får man ju anta att det skulle vara ett helt nytt släpp precis som 8.1 var, dvs halvdryg installation och dessutom inga garantier att det är gratis att uppgradera bara för att 8.1 var det.

Och sist men inte minst, om man tänker sig att de bara lägger detta i 9 så är det ju garanterat inte gratis att uppgradera, samt samma princip som ett tänkt 8.2, dvs jobbigare installation för folk som redan har 8.1.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Fast egentligen vafan.. De kan få hålla på med sitt moln och sina framtidsvisioner och Microsoftkonton.. Bara det finns ett enkelt sätt att välja bort det. Att funktionen finns där är väl bra för de som vill ha, men jag gillar inte hur Microsoft har ägnat sig åt överförmynderi. Det har kännts som om de tror sig veta bättre än jag hur jag vill använda min dator, och det är inte acceptabelt någonstans.

Sålänge det inte är ett krav med molnkonto och Microsoftkonto och sådant (i mitt tycke) krimskramns, så kan jag leva med det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Fast egentligen vafan.. De kan få hålla på med sitt moln och sina framtidsvisioner och Microsoftkonton.. Bara det finns ett enkelt sätt att välja bort det. Att funktionen finns där är väl bra för de som vill ha, men jag gillar inte hur Microsoft har ägnat sig åt överförmynderi. Det har kännts som om de tror sig veta bättre än jag hur jag vill använda min dator, och det är inte acceptabelt någonstans.

Sålänge det inte är ett krav med molnkonto och Microsoftkonto och sådant (i mitt tycke) krimskramns, så kan jag leva med det.

I #framtiden kommer det inte finnas något som är lokalt, allt blir molnbaserat! Det gäller alla företag, inte bara Microsoft förstås.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

I #framtiden kommer det inte finnas något som är lokalt, allt blir molnbaserat! Det gäller alla företag, inte bara Microsoft förstås.

Jag är inte så säker på att folk går med på den framtidsvisionen.

Dels har du problemet att det förutsätter en ständig, stabil, snabb internetuppkoppling, och som det ser ut idag så är det ingen leverantör som klarar att uppfylla de kriterierna, och jag har svårt att se att det kommer hända.

Och även om det vore sant och blir verklighet trivs jag inte med det. Microsoft och andra företag har ju visat att man inte kan lita på att få ha sina filer ifred när man lagrar dem hos dem. Det är inte något slags foliehattperspektiv, det är #verkligheten. Om Microsoft blir förbannade på att någon läcker företagshemligheter t. ex, som nyligen skedde, väntar de inte på domstolsbeslut och dylikt, utan de kliver rakt in och tar vad de vill ha. När de sedan får skit för det så ändrar de sina policys.. Om det nu betyder något, men då är det ju för sent.

Poängen är att det inte finns något företag idag som lovar att jag får ha mina filer ifred och håller mig till det, och sålänge det är så så är "molnet" inte vatten värt för mig.

Således har du två parametrar som för mig är skall-krav, som aldrig lär hända. tillgången till internet måste kunna garanteras 24/7, och företag måste lova och hålla att de ger fan i sina kunders filer, och inte låter någon annan titta på dem heller.

Och nej, jag säger inte att det bara är Microsoft som beter sig oacceptabelt, jag tog bara upp det för att det var det färskaste exemplet jag kunde komma på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag är inte så säker på att folk går med på den framtidsvisionen.

Dels har du problemet att det förutsätter en ständig, stabil, snabb internetuppkoppling, och som det ser ut idag så är det ingen leverantör som klarar att uppfylla de kriterierna, och jag har svårt att se att det kommer hända.

Och även om det vore sant och blir verklighet trivs jag inte med det. Microsoft och andra företag har ju visat att man inte kan lita på att få ha sina filer ifred när man lagrar dem hos dem. Det är inte något slags foliehattperspektiv, det är #verkligheten. Om Microsoft blir förbannade på att någon läcker företagshemligheter t. ex, som nyligen skedde, väntar de inte på domstolsbeslut och dylikt, utan de kliver rakt in och tar vad de vill ha. När de sedan får skit för det så ändrar de sina policys.. Om det nu betyder något, men då är det ju för sent.

Poängen är att det inte finns något företag idag som lovar att jag får ha mina filer ifred och håller mig till det, och sålänge det är så så är "molnet" inte vatten värt för mig.

Således har du två parametrar som för mig är skall-krav, som aldrig lär hända. tillgången till internet måste kunna garanteras 24/7, och företag måste lova och hålla att de ger fan i sina kunders filer, och inte låter någon annan titta på dem heller.

Och nej, jag säger inte att det bara är Microsoft som beter sig oacceptabelt, jag tog bara upp det för att det var det färskaste exemplet jag kunde komma på.

Om det är något Snowden har visat så är det att ingen bryr sig ett skit om företag/myndigheter snokar. Tyvärr, så är #verkligheten. Att den som vill kommer kunna vara uppkopplad 24/7 i #framtiden ser jag som garanterat.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Strul med router m.m. är inte heller #framtiden och ingår i det jag sa om att man i #framtiden alltid kommer vara uppkopplad, sorry ditt argument håller inte.

Precis som du säger händer det att uppkopplingar strular. Idag. I nutiden. Går du tillbaka en tid så var det mer strul med uppkopplingar än vad det är idag. Extrapolera det till framtiden så ser du ganska enkelt att strul med uppkopplingar blir mer och mer ovanliga, till slut så ovanliga att de nästan inte finns alls. Då är det på en sådan nivå att det inte spelar någon roll för dig som konsument, hänger sig en uppkoppling till nätet så har du ett flertal backup-linor ändå som automatiskt går in och räddar dig. Vill du så kommer du alltid kunna vara uppkopplad, dygnet runt alla dagar året om i #framtiden.

Det kommer alltid finnas problem nån gång, någonstans. Vissa problem är mänskliga faktorn, vissa problem är naturkrafter vi inte kan komma ifrån. ***bort***/Mod. Dessutom är det många idag som inte har en fast internetförbindelse, infrastrukturen är långt ifrån nåbar för alla människor idag. Elektronik går i stort sett alltid sönder till slut, tillverkarfel, eller komponenter som inte håller kvalitén som det ska. Det kommer alltid finnas någon problemkälla, det kommer vi aldrig ifrån.

Skrivet av strejf:

I #framtiden kommer det inte finnas något som är lokalt, allt blir molnbaserat! Det gäller alla företag, inte bara Microsoft förstås.

Jag vill då verkligen inte ha det molnbaserat, överhuvudtaget, och jag är långt ifrån att vilja ha det så. Jag har mina egna servrar och min egna lagring hemma. Det är en oherhört osäkerhet att ha allt molnbaserat. Tänk dig ett molnföretag som går i konkurs, alla filer bara försvinner, det kan leda till många fler konkurrser för de företag som hade hela sin verksamhet hos molnet, det är inte så säkert som du vill få det att låta. Molnet är en bra idé för oviktiga filer, that's it.

***Bort***/Mod

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det är lite drygt 5 och ett ½ år dit. Blir alldeles lagom att byta till Windows 9 då.

https://www.youtube.com/watch?v=8Pl1YU1rXuE

Mainstream supporten försvinner januari, så om du inte har avtal blir det svårt med support.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Innan man startar en applikation så måste man givetvis logga in på facebook. Makes sense...

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Om det är något Snowden har visat så är det att ingen bryr sig ett skit om företag/myndigheter snokar. Tyvärr, så är #verkligheten. Att den som vill kommer kunna vara uppkopplad 24/7 i #framtiden ser jag som garanterat.

Du menar företagen och myndigheterna i fråga bryr sig inte ett skit om vad folk tycker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Om det är något Snowden har visat så är det att ingen bryr sig ett skit om företag/myndigheter snokar. Tyvärr, så är #verkligheten. Att den som vill kommer kunna vara uppkopplad 24/7 i #framtiden ser jag som garanterat.

Finns inget som heter garanti. Finns aldrig några garantier för någonting. Därför det finns något som heter Force major (säkert felstavat).

Att ha OS på molnet är bara korkat. Låt dom som vill ha det ha det. Ja visst. Men jag vill inte ha det. Finns inga fördelar och det finns nackdelar. Har nog inte läst en enda positiv kommentar angående detta än. Förutom från dig så klart.

Jo en garanti kan jag ge dig. Och det är att mitt OS och mina privata filer aldrig kommer hamna på molnet

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogun-r:

Finns inget som heter garanti. Finns aldrig några garantier för någonting. Därför det finns något som heter Force major (säkert felstavat).

Att ha OS på molnet är bara korkat. Låt dom som vill ha det ha det. Ja visst. Men jag vill inte ha det. Finns inga fördelar och det finns nackdelar. Har nog inte läst en enda positiv kommentar angående detta än. Förutom från dig så klart.

Jo en garanti kan jag ge dig. Och det är att mitt OS och mina privata filer aldrig kommer hamna på molnet

En positiv sak som jag tror att till och med du kan hålla med om är att Windows Cloud ryktas vara gratis.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Om det är något Snowden har visat så är det att ingen bryr sig ett skit om företag/myndigheter snokar. Tyvärr, så är #verkligheten. Att den som vill kommer kunna vara uppkopplad 24/7 i #framtiden ser jag som garanterat.

"Ingen" är ett rätt starkt begrepp.

Jag håller inte med. Snowden har fått fart på integritetsdebatten och folk har mer och mer dragit öronen åt sig vad gäller hela grejen med "molnet". Eventuella fördelar (vad det nu skulle vara) motiverar helt enkelt inte att sälja ut hela sitt privatliv till företag på det viset som nu gjorts. Och särskillt Amerikanska molnleverantörer har ju blivit lidande av hela soppan.

Men jag kan som sagt gå med på din framtidssyn OM internettillgänglighet kan garanteras, och om det kan garanteras att inget företag någonsin snokar i folks filer, men inget av det kommer någonsin att hända, så jag tror du har fel.

Se bara hur det gick med "appar" på skrivbordet.. Startmenyn kommer tillbaka och desktopdatorn är åter på frammarch.. Så vad framtiden innebär är inte lätt att sia om, men jag tror inte att det är molnet i alla fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Skål!

Synd bara att de hoppar på "molntåget".. Jag gillar verkligen inte "molnet".. NSA kommer ju in överallt om de vill. Känns mycket bättre att få ha mina filer ifred. Men huvudsaken är att startmenyn kommer tillbaka. Då blir Windows genast mycket mer användbart för mig.

Ska du börja köra Win 8 sen när patchen kommer?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Mm tycker den i 8.1 fungerar super!

Jag också

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ska du börja köra Win 8 sen när patchen kommer?

Ja, det blir nog så. Fast samtidigt så är ju Windows 9 troligen "runt hörnet" vid det laget, och såvida man inte får gratis uppdatering kan jag lika gärna vänta. Men annars så känns det som operativet mognat tillräckligt för att jag ska bli nöjd. Sedan finns det väl såklart saker jag inte tycker är helt optimala, men fördelarna i övrigt väger upp, och det är ändå frågan om småsaker jämfört med avsaknaden av startmenyn.

TLDR: Troligtvis, ja.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det är jag själv som blir för gammal (över 30-sträcket är ju dock inte uråldrigt) eller om det blivit en högre grad av inlägg från unga personer, eller sådana som inte utvecklats speciellt mycket sedan tonåren? När man läser en del inlägg känns det som man borde ta fram den beryktade "skämskudden".

Rätt väntat om update 2 kommer efter sommaren. Jag tror inte det finns så stor chans att MS släpper uppdateringar så väldigt kort inpå varandra att vi får det innan dess, även om mindre och mer frekventa uppdateringar alltid är trevligt.

Vad gäller molnet ser jag ingen anledning att oroa sig. Det låter bara som ett alternativ till de lokala varianterna och det är ju rätt patetiskt om man ska ha något emot att andra vill köra något som man själv inte är intresserad av.

Permalänk
Avstängd

Det verkar som att startmenyn kommer tillbaka om lite drygt tre månader.

http://www.theverge.com/2014/4/23/5643328/windows-8-start-men...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Kul att det är helt fantastiskt nu, när du tidigare hatat iden om att återinföra startmenyn, but hey, du har alltid hurrat det MS gör, även om du tidigare snackat skit om saker de gjort senare och sen hyllat dem.

Vet inte vilka du menar med konkurrenter, om det är äldre OS som Windows 7 eller XP for example. Känner inte att Linux/Mac OSX är någon direkt konkurrent precis, de är lite som päron och äpplen.

"äpplen" haha vilket skämt

Visa signatur

Intel Core i5 3450 I Geforce GTX 760 Twin frozr I Corsair Carbide 400R I Razer Deathadder 2014 I Razer Blackwidow 2014 I Steel series QCK mousepad Fnatic Edition I Antec VP650PM 650W I Razer Kraken Pro I BenQ GL2450 I Xbox 360 wireless PC controller I 500GB Seagate Desktop HDD 7200rpm 16MB I MSI Z77A-G45 I Corsair Hydro H60v2 I Och en annan Random 250GB Hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Vad gäller molnet ser jag ingen anledning att oroa sig. Det låter bara som ett alternativ till de lokala varianterna

Det låter som om du missat eller aldrig testat Win 7 starter under längre tid som nämns i artikeln. Tillräckligt irriterande för att folk velat byta ut den mot vanligt Win 7.

Molnet lär blir ett större problem på bärbara osv utanför hemmet. Nedladdnings gräns för månaden, internet som försvinner på vissa ställen och att man inte kan räkna med att ha tillgång till ett trådlöst nätverk i närheten. Då har jag ännu inte blandat in resor utanför Sverige.

Start meny historien har gett folk goda skäl att var misstänksamma mot vad som lovas.

Tex visste dom att folk ville kunna välja att få tillbaka startmenyn men istället fick vi först bara en start knapp innan de nu har backat ännu mer. För mig har det varit minst lika viktigt att senaste uppdateringen gav tillbaka - x i högra hörnet och gjorde det lättare att hitta en stänga av datorn knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

En positiv sak som jag tror att till och med du kan hålla med om är att Windows Cloud ryktas vara gratis.

Ja gratis är nog enda sättet om dom överhuvudtaget skall kränga en enda licens (om ens det räcker)

Men inget är gratis, eller menar du att Microsoft skall börja syssla med välgörenhet istället?

Antingen så finns det dolda kostnader eller så kommer cloud OS bara vara något vid sidan om ett "riktigt OS". Risken är förstås att dom kommer gå över till detta om många skulle använda detta, så det bästa är att bojkotta oavsett om det är gratis eller inte

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det verkar som att startmenyn kommer tillbaka om lite drygt tre månader.

http://www.theverge.com/2014/4/23/5643328/windows-8-start-men...

Låter faktiskt bra. Snabbare än jag och säkert många andra trodde i så fall antar jag.

Har du någon aning om varför dom tagit bort den snygga layouten med Aero i Win8? Du får säga vad som helst men enligt med så är Windows 7 klart snyggare och trevligare än Windows 8.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogun-r:

Låter faktiskt bra. Snabbare än jag och säkert många andra trodde i så fall antar jag.

Har du någon aning om varför dom tagit bort den snygga layouten med Aero i Win8? Du får säga vad som helst men enligt med så är Windows 7 klart snyggare och trevligare än Windows 8.

Det där är mycket subjektivt. Aero är från Vista och var en av alla saker väldigt många klagade på när det infördes. Det är som du kanske märkt ganska ute med "pseudo-3D", platt grafik är det som gäller för alla företag nu... Facebook, Apple, Google och Microsoft var förstås pionjärer

Du kan läsa vad Microsoft själva skrev när de precis var på väg att lansera Windows 8. I slutet av den här artikeln går de igenom lite av orsakerna till varför man ville ha ett mer stilrent och enkelt gränssnitt.

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/05/18/creating-the-wi...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Mainstream supporten försvinner januari, så om du inte har avtal blir det svårt med support.

Extended support fram till 14 januari 2020. Det går att fortsätta med sjuan fram tills dess på samma sätt som de som körde XP till 8 april i år. http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/lifecycle

Citat:

Vad är skillnaden mellan mainstream-support och extended-support?

Mainstream-support: Microsoft erbjuder mainstream-support i minst fem år från det datum då produkten blev allmänt tillgänglig, eller i två år efter att en ny version av produkten släppts på marknaden, beroende på vad som infaller sist. Om du till exempel köper en ny version av Windows och en annan version släpps fem år senare, så återstår fortfarande två års support för den tidigare versionen.

Extended-support: Microsoft erbjuder extended-support i antingen minst fem år från det datum då produkten blev allmänt tillgänglig, eller i två år efter att nästnästa version av produkten (två versioner senare) släpps på marknaden, beroende på vad som infaller sist.

Permalänk
Medlem

nu mjölkar vi windows när kommer 10:an om två 2?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

"Rapporten talar även för att startmenyn på enheter med pekskärm inte kommer följa samma "principer"."

VA!? Det måste ju vara lika på alla enheter ju, eller hur var det? Jävla clowner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Pinsam du är.

Yoda du är.

Permalänk

Ser verkligen i fram emot startmenyn tycker den ser väldigt bra ut!
Blir spiken i kistan för alla windows 8 haters... är så less på att förklara för win 7 anghängare hur mkt snabbare windows 8 är.

Köpte nyligen en ultrabook en samsung ativ 9 plus med touch där tycker jag återigen att windows 8.1 kommer mer till sin rätt helt klart.

Känns som Microsofts uppgrag till windows 9 lanseringen blir 2 saker.

1. Göra även desktop läget touch anpassat dvs att hela windows blir mer touch anpassat dock inte metro style utan mer snarlikt
det vanliga desktop miljön dock med lite större knappar och menyer mer toch vänliga.

2. Jag tror nyckeln för microsofts framgång till windows 9 och windows phone att göra dom mer lika, t.e.x vore det en stor grejj om man t.e.x kunnde köra alla windows phone appar på en PC t.e.x KiK och andra appars skulle vara en stor fördel att kunna köra allt på både PC och telefonen det skulle vara an dealbreaker för mig iallafall. Samsungs sidesync gillar jag starkt dessvärre fungerar inte min galaxy note med det då den är för gammal. Och Sidesync funkar bara med samsungs egna datorer.. .vore nice som sagt att kunna köra samma app och kod på både pc och telefon.. gör dom det har dom gjort en full träff..ett os som funkar på allt.. det var väl deras vision vad jag har läst att göra ett API som passar med allt.

Permalänk
Medlem

Jag hatar kant-stilen som alltför kör med.. W8, FB, Outlook, CDON, Tradera, etc.. :c Personligen hoppas jag på att Windows 9 inte blir särskilt likt W8 men tror knappast det blir så.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Skrivet av Yaana:

Jag hatar kant-stilen som alltför kör med.. W8, FB, Outlook, CDON, Tradera, etc.. :c Personligen hoppas jag på att Windows 9 inte blir särskilt likt W8 men tror knappast det blir så.

Ja det kan tyckas..men det handlar om att få ett GUI som är multi funktionellt som funkar före både toch och med mus...
Jag bara hålla med om att jag tycker många hemsidor har blivt bra mkt fulare med touch anpassat gränssnitt... men saningen är den att dom flesta använder både touch och vanlig mus numera så det är uppskattat faktiskt om det är toch anpassat...nu blir man mest irriterad och galen på sidor som inte funkar med toch på t.e.x telefonen.