Datorn bluescreenar bara 1 gång om dan fast bara i CS

Permalänk
Medlem

Datorn bluescreenar bara 1 gång om dan fast bara i CS

Så som titeln säger så blue screenar min dator bara 1 gång om dan och de är just när jag ska spela cs, aldrig annars.
detta började hända då jag bött ifrån W8-W7 pga fel i W8 som jag hade.
tack på förhand

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Hedersmedlem

Vad säger BSOD'en?
Jag gissar att du inte fått in alla drivrutiner rätt. En vanlig orsak till BSOD är fel/dåliga drivrutiner. Kör du kanske med någon betaversion till grafikkortet?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Vad säger BSOD'en?
Jag gissar att du inte fått in alla drivrutiner rätt. En vanlig orsak till BSOD är fel/dåliga drivrutiner. Kör du kanske med någon betaversion till grafikkortet?

har inte tittat på swec på länge men vad är BSOD? och jag har beta drivers, ska jag byta till de "riktiga"?

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

har inte tittat på swec på länge men vad är BSOD? och jag har beta drivers, ska jag byta till de "riktiga"?

Blue Screen Of Death (när datorn kraschar)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Blue Screen Of Death (när datorn kraschar)

Nu känner man sig dum...

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Skrivet av adillboy:

har inte tittat på swec på länge men vad är BSOD? och jag har beta drivers, ska jag byta till de "riktiga"?

Som giplet skrev så är en vanlig orsak drivrutinerna. Gå in i Safe Mode och vidare till Device Manager och avinstallera den bråkande drivrutinen alternativt avaktivera den. Vad får du för felmeddelande när det blue screenar? Värt att googla på det om det skulle köra fast sig.

Alltid värt att prova de senaste icke beta drivrutinerna och se om det hjälper.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11