Prestandaproblem i Minecraft

Permalänk
Medlem

Prestandaproblem i Minecraft

Jag har nyss Back-Up Min dator. Jag laddade ner minecraft. Och spelade på multiplayer. Men när jag spelade på multiplayer. Så kunde jag inte skriva någoting.Allt bara laggade. Och mitt internet är det inte fel på. Jag kan köra garrys mod multiplayer utan lagg. Jag kan gå in på internet utan lagg. På minecraft på singleplayer så laggar det inte. Snälla hjälp! Vad är felet? Det har varit så sän jag Back-Upa min dator. Men är det det som är problemet?

Permalänk

Testa att stänga av brandväggen eller alternativt öppna rätt portar i routern. Finns en massa information online på hur du tar till tillväga om det inte vet hur du göra något av det.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Vad menar du med att du gjort back-up på din dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallkotten:

Testa att stänga av brandväggen eller alternativt öppna rätt portar i routern. Finns en massa information online på hur du tar till tillväga om det inte vet hur du göra något av det.

Finns det något annat sätt?

Permalänk
Skrivet av Sneddo:

Jag har nyss Back-Up Min dator. Jag laddade ner minecraft. Och spelade på multiplayer. Men när jag spelade på multiplayer. Så kunde jag inte skriva någoting.Allt bara laggade. Och mitt internet är det inte fel på. Jag kan köra garrys mod multiplayer utan lagg. Jag kan gå in på internet utan lagg. På minecraft på singleplayer så laggar det inte. Snälla hjälp! Vad är felet? Det har varit så sän jag Back-Upa min dator. Men är det det som är problemet?

lagg lär du inte märka genom internet. kan du kolla din ping / latency den lär vara hög
och dina komponenter i datorn är vilka då?
internetleverantör ?
använder du kabel eller wifi ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Sneddo:

Finns det något annat sätt?

ja. spela inte Multiplayer spel

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Nu funkar det tack så mycket!.. Jag tog bort brandväggen