Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14554003']Hey! du vet väl att den som har mest prylar när han dör vinner!!!

Men kloner räknas inte!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;14558906']Men kloner räknas inte!

Med det resonemanget skulle inte Pentium Overdrive-processorer räknas in i en CPU-samling heller så nä, den gubben går inte

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jovars, "flest prylar när man dör"-resonemanget handlar inte om elgiganten- eller coop stormarknad-inköp...

Det är ju som att visa upp tio kompaktstereoprylar köpta på Ellos för en Linn-systems-audiofil och säga: "mina har också ljud, så det så!"

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14556355']Itaste VTR är ju absolut inte gjord för att man ska ha en Kayfun eller en Russian på den men tbh efter att jag fått bort ringen ser det tamefan så ut.

Thats some sexy shit dude!!

Det ser dock ut som om dina RBA sitter lite snett? Eller är det bilderna som ger det intrycket?
VTR är gjord för 19mm och tankarna på bilderna är 22mm. Det finns ca 1,5 mm spel från centerpinnen, men hur tajt sitter tankarna mot enheten?

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[SvK:

Rogue;14559231']Jovars, "flest prylar när man dör"-resonemanget handlar inte om elgiganten- eller coop stormarknad-inköp...

Det är ju som att visa upp tio kompaktstereoprylar för en Linn-systems-audiofil och säga: "mina har också ljud, så det så!"

Flest prylar handlar just om "Flest prylar" en "pryl" har inget ekonomiskt värde eller varumärke satt till sig. Räknar man det blir det en fråga om mest pengar spenderade och det är ett helt annat race

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14559276']Flest prylar handlar just om "Flest prylar" en "pryl" har inget ekonomiskt värde eller varumärke satt till sig. Räknar man det blir det en fråga om mest pengar spenderade och det är ett helt annat race

Flest prylar-racet handlar ALLTID om pengar... Det är alltid nissen som vill glänsa som kör det racet!
(OBS!!! Ingen pik till dig eller någon annan här!!! Jag har själv tjogvis med kloner och fullt med original så då vore jag en kålsupare!)

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[SvK:

Rogue;14559280']Flest prylar-racet handlar ALLTID om pengar... Det är alltid nissen som vill glänsa som kör det racet!
(OBS!!! Ingen pik till dig eller någon annan här!!! Jag har själv tjogvis med kloner och fullt med original så då vore jag en kålsupare!)

Jag tog inte det som en pik heller Men jag önskar att fler ville visa upp sina samlingar och posta tonvis av bilder här i tråden så det blir lite fart här, och det där var en pik Jag har ju rätt nyligen blivit biten av vaping så jag köper just nu åt helvete för mycket prylar, tanken var ju att detta skulle bli billigare än rökningen men so far.....ehm not so much

PS

Jag lägger skulden för allt på Lap87

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Muhaha *ewul grin*

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14559334']tanken var ju att detta skulle bli billigare än rökningen men so far.....ehm not so much

Haha om du precis börjat kan jag garantera att du inte kommer spara pengar, har hållit på med det i lite mer än 4 år nu och det kommer alltid roligare och fränare saker som man vill ha, har nog lagt ut en 8k minst på bara mods, om man räknar med all vätska man köpt för att bara testa, RDAs, div tanksystem, alla hundratals cartomizers i olika utformningar när de först kom, olika batterier osv så vågar jag nog fan inte ge mig på att ens räkna :p. Som tur är finns det ju kloner och kopior nu så man slipper lägga 1k plus bara för att man vill testa :). Blir mer en hobby än substitut tillslut, fördelen är väl hälsan och att inte stinka skit hela tiden :).

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av gvil:

Haha om du precis börjat kan jag garantera att du inte kommer spara pengar, har hållit på med det i lite mer än 4 år nu och det kommer alltid roligare och fränare saker som man vill ha, har nog lagt ut en 8k minst på bara mods, om man räknar med all vätska man köpt för att bara testa, RDAs, div tanksystem, alla hundratals cartomizers i olika utformningar när de först kom, olika batterier osv så vågar jag nog fan inte ge mig på att ens räkna :p. Som tur är finns det ju kloner och kopior nu så man slipper lägga 1k plus bara för att man vill testa :). Blir mer en hobby än substitut tillslut, fördelen är väl hälsan och att inte stinka skit hela tiden :).

Ja det där med att det blir en hobby har jag ju märkt av Min rökning kostade mig 1600:- i månaden och om jag räknar på det lite mer noggrant så har ng vaping kostat minst lika mycket so far men istället för att få fimpar och hosta för mina pengar så har jag fått bättre hälsa och en massa coola prylar så det är lätt värt det ändå

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Fick ett litet trevligt brev i lådan idag ! Ett Nemesis hybrid kit ( big thanks to Lap87 )

The transformation!

Ett riktigt nice facelift minsann

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Min Vamo V3 kom hit nyss! Funkar utmärkt! Köpte även en Kayfun 3.1 men kom på att jag hade glömt att köpa wicks, någon som vet en svensk hemsida som säljer wicks?

Permalänk
Proffsmoddare

Trots en relativt död tråd så ger jag mig INTE!!

Testade iatt bygga en Chimneycoil i min kayfun efter att för ett tag sen sett Rip Trippers bygga en sådan och jag måste säga att den spöar en valig microcoil rakt av. Får en helt underbar smak och en brutal ångproduktion. Kan varmt rekomendera denna build till alla som har en kayfun. Coilen är relativt pillig att få ordning på speciellt när man ska bränna in den och knipa ihop den eftersom den står lodrätt.

Hade lite problem först med att bomullen smet in mellan coilen och lufthålet så första försöket blev det nästan inget drag i alls men när jag bytte bomullen lät jag borren sitta genom coilen ner i lufthålet medan jag monterade bomullen och då funkade allting hur bra som helst.

Lite bilder på byggproceduren. .28 Kanthal 7 varv på 2mm mejsel för själva coilen landade på 1,3ohm

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Min Vamo V3 kom hit nyss! Funkar utmärkt! Köpte även en Kayfun 3.1 men kom på att jag hade glömt att köpa wicks, någon som vet en svensk hemsida som säljer wicks?

Allt du behöver kan du skaffa på lightyourfire.se eller vaporstore.se båda levererar galet snabbt.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

https://www.youtube.com/user/IndoorSmokers Den här snubben gör lite roliga e cig reivews!

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14561061']Allt du behöver kan du skaffa på lightyourfire.se eller vaporstore.se båda levererar galet snabbt.

Har beställt från LYF innan men nu när jag kollade hittade jag inga wicks.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Har beställt från LYF innan men nu när jag kollade hittade jag inga wicks.

Allt finns ju under DIY menyn/Mesh, veke, kanthal mm såvida du nu inte letar efter färdiglindade vekar men tbh om du ska köpa klara vekar så är poängen lite förlorad med en kayfun.

Mitt tips är att köpa lite .28 kanthal på LYF sen en paket ekologisk bomull på Ica och göra eget du kommer få en otroligt mycket bättre upplevelse ur din kayfun

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14561099']Allt finns ju under DIY menyn/Mesh, veke, kanthal mm såvida du nu inte letar efter färdiglindade vekar men tbh om du ska köpa klara vekar så är poängen lite förlorad med en kayfun.

Mitt tips är att köpa lite .28 kanthal på LYF sen en paket ekologisk bomull på Ica och göra eget du kommer få en otroligt mycket bättre upplevelse ur din kayfun

Tack!

Permalänk
Medlem

Fett snyggt bygge!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Jag har fått en del roliga saker denna veckan, samt ska lägga beställning från 5 företag i kina så snart kommer det ramla in massa kul som ska säljas!

https://www.dropbox.com/sc/pixdy3ebxbj8tr1/8QPiQhwRdh

https://www.dropbox.com/sc/bo6et57ym0ex8u9/MnoayuGqkD

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Håller med Wolverine om att det hade varit riktigt roligt om alla la upp bilder på sina saker och även projekt. Jag hade definitivt vara mer aktivt här om jag hade något att komma med men tyvärr så har jag inte tid eller pengar!

Jo, jag börjar få lite ont om juice och tänkte beställa några nu när lönen kommer! Har ni några sommar-vape? Favorit juice för de varmare månaderna? Vapade banana cream pie i lördags när det var så varmt och det kände för tungt nästan Så vad har ni för favoriter udner sommaren, om ni har

Permalänk
Skrivet av lap87:

Jag har fått en del roliga saker denna veckan, samt ska lägga beställning från 5 företag i kina så snart kommer det ramla in massa kul som ska säljas!

https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%20Uploads/2014-04-24%20...

https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%20Uploads/2014-04-23%20...

Kan aldrig se dina bilder Får Error 403 från dropbox

Permalänk
Medlem

det var ju jävligt tråkigt.. jag hade ingen aning, trodde att alla andra också kunde se mina bilder :c
Happ, då får jag leta efter nåt annat sätt att dela ut mina bilder..

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

det var ju jävligt tråkigt.. jag hade ingen aning, trodde att alla andra också kunde se mina bilder :c
Happ, då får jag leta efter nåt annat sätt att dela ut mina bilder..

Det kanske bara är att du inte låter andra se bilder i den mappen? Jag använder dropbox men delar aldrig ut bilder därifrån. Finns det ingen inställning för att göra dom "Public"?

Permalänk

Bara göra en mapp som du delar eller trycka så du får en delningslänk på den bild du vill visa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Bara göra en mapp som du delar eller trycka så du får en delningslänk på den bild du vill visa

Problemet är att delningslänkarna ger mig inte bilder som funkar med IMG-taggarna här i forumet, de funkar i Facebook men inte här. :/

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

ICA har oblekta bomullsbollar "Basic" för 10 spänn även i sina mindre butiker, det är svårare att hitta oblekt bomull på Coop / Konsum men några av de större kanske har.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av lap87:

Problemet är att delningslänkarna ger mig inte bilder som funkar med IMG-taggarna här i forumet, de funkar i Facebook men inte här. :/

Har också märkt att det inte fungerar med bbcode.

Permalänk
Medlem

Angående gå plus eller inte, själv går jag plus för var dag som går, dock så lägger jag inte heller lika mycket på grejer som ni gör. Har kört nu med fyra batterier varav en är en Twist, en Protank, två evo-d kopior och två iClear 16. En juice flaska (10ml) räcker en vecka för mig och har nu sedan februari fått beställa ett nytt lager.
Eftersom jag så gott som rökte ett paket om dagen tidigare så är det 43kr per dag som jag sparar, kostnaden för juicen var "hög" i början men hittat nu juice för 25-35kr flaskan (10ml), inräknat allt tidigare så blev juice kostnaden ca 30kr/vecka.

Har gått snart 15 veckor sedan jag sluta röka och gick över till e-cigg, kostnaden för e-cigg sedan start har hamnat på totalt 2 214kr, varav mycket var exprimenterande i början med olika clearomizers.
I samma utsträckning hade cggkostnaderna varit idag på ca 4386kr, så totalt har jag sparat 2143kr på 15 veckor, och stiger för varje dag som går.
Byter brännare ca en gång i månaden, har ca 3-4st kvar till vardera clearomizer så behöver inte beställa nya sådana på ja, 3-4 månader. På måndag kommer förhoppningsvis 15 flaskor (10-30ml) som kommer alltså räcka kring 15-20veckor.

Trappar ner nu med nikotinet men ska köra ännu med e-cigg iaf sommaren/hösten ("tyngsta" perioden har alltid varit sommaren, rökt alltid som en skorsten då).
Funderar dock på att ändå beställa sen när föbrännarna börjar ta slut en VV/VW-mod, men inget dyrt.

Testade förövrigt röka en cigg i veckan efter att ha läst hur tidigare rökare som idag använder e-cigg avskytt smaken och vissa t.om. börjat må riktigt illa efter att ha rökt en cigg, så ville också se hur jag skulle reagera. Måste säga att det smaka pyton! Fy fan vad illa det smaka! Började inte må illa direkt och kunde inte ens röka halva, dock efteråt i ca en halvtimme mådde jag riktigt piss! Den horribla smaken i munnen satt även i ca två timmar, hur mycket jag än drack och åt!
Är nog ganska säker på att jag inte kommer falla tillbaka till vanliga cigg nå mer.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Pnorberg:

Angående gå plus eller inte, själv går jag plus för var dag som går, dock så lägger jag inte heller lika mycket på grejer som ni gör. Har kört nu med fyra batterier varav en är en Twist, en Protank, två evo-d kopior och två iClear 16. En juice flaska (10ml) räcker en vecka för mig och har nu sedan februari fått beställa ett nytt lager.
Eftersom jag så gott som rökte ett paket om dagen tidigare så är det 43kr per dag som jag sparar, kostnaden för juicen var "hög" i början men hittat nu juice för 25-35kr flaskan (10ml), inräknat allt tidigare så blev juice kostnaden ca 30kr/vecka.

Har gått snart 15 veckor sedan jag sluta röka och gick över till e-cigg, kostnaden för e-cigg sedan start har hamnat på totalt 2 214kr, varav mycket var exprimenterande i början med olika clearomizers.
I samma utsträckning hade cggkostnaderna varit idag på ca 4386kr, så totalt har jag sparat 2143kr på 15 veckor, och stiger för varje dag som går.
Byter brännare ca en gång i månaden, har ca 3-4st kvar till vardera clearomizer så behöver inte beställa nya sådana på ja, 3-4 månader. På måndag kommer förhoppningsvis 15 flaskor (10-30ml) som kommer alltså räcka kring 15-20veckor.

Trappar ner nu med nikotinet men ska köra ännu med e-cigg iaf sommaren/hösten ("tyngsta" perioden har alltid varit sommaren, rökt alltid som en skorsten då).
Funderar dock på att ändå beställa sen när föbrännarna börjar ta slut en VV/VW-mod, men inget dyrt.

Testade förövrigt röka en cigg i veckan efter att ha läst hur tidigare rökare som idag använder e-cigg avskytt smaken och vissa t.om. börjat må riktigt illa efter att ha rökt en cigg, så ville också se hur jag skulle reagera. Måste säga att det smaka pyton! Fy fan vad illa det smaka! Började inte må illa direkt och kunde inte ens röka halva, dock efteråt i ca en halvtimme mådde jag riktigt piss! Den horribla smaken i munnen satt även i ca två timmar, hur mycket jag än drack och åt!
Är nog ganska säker på att jag inte kommer falla tillbaka till vanliga cigg nå mer.

Jag har inte testat att röka alls sen jag slutade (23e Januari i år) Dagen jag fick min VamoV5 fimpade jag min sista cigg och har aldrig ångrat en sekund. Vet inte hur jag skulle reagera om jag testade att röka en cigg men jag misstänker att det inte skulle gå bra eftersom jag tycker enbart lukten av brinnande tobak är brutalt vidrig.

Kan bara gratulera att du inte gripits av köpdemonerna Jag var dock en smula dömd från start med tanke på att jag i hela mitt liv varit en obotlig pryldåre. Men även om jag inte sparat en massa pengar så har jag fått en stor hälsobonus så jag tycker det har varit värt varenda krona.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR