[DayZ] Jag söker någon att spela med (enda tråden)

Permalänk
Medlem

Vi är 2 pers på 19 år som tänkt spela en del standalone ikväll. Båda har en hel del erfarenhet av både standalone och mod, men skulle inte våga klassa oss som mer än medelmåttiga...

Så om någon har lust att hänga på vore det trevligt! Självklart roligt med folk i ungefär samma ålder, men om någon lite äldre eller yngre för den delen skulle vilja köra så kommer vi inte säga nej så länge vi kan hålla oss på en hyfsat mogen nivå (måste ju kunna driva lite emellanåt iaf )!

Lägg till mig på skype, Acke18, så kör vi!

EDIT: Jag har nästan fullgear för tillfället!

EDIT2: Vi var 3 pers ikväll, slutade tyvärr med att alla tre blev tragiskt mördade uppe på NW airfield, men roligt hade vi iaf
Lär bli fler kvällar framöver, så lägg till mig på skype om du vill hänga på!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Var har jag fel?
Att du har spelat en massa dayz? Eller att du tycker att mörda folk utan någon tanke är att vara bandit?

Jag har spelat mkt DayZ SA.. Och tro mig jag har testat på att vara både bandit och Hero Och döda andra är alltid kul... Skjuter dom mot mig skjuter jag dom! Svårare är de inte...

Skrivet av Justin91:

22år gammal här och är rätt ny. Lirat DayZ SA i 24 timmar så jag kan det rätt bra, saknar bara stridserfarenhet. Vill väldigt gärna lira tillsammans med några från Swec (20+) & jaga banditer. Ett stort plus är om vi kan prata via Skype, Mumble eller liknande

SteamID: Surfingonthemilkyway

hznhzn1 på steam

Skrivet av karizmatic:

Spelar gärna, lägg till Norrizalizer på steam så kör vi

21 år mic och allt sådant

hznhzn1 på steam

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Börjat intensiv lira Dayz:SA nu när jag är arbetslös , Vill gärna spela med andra personer som vill samarbeta Är 19 år fyller 20 , positiv och svensk haha, Ni finner mig på steam med alias

Bekadde

Kan snacka spela/skype:a o sådant på morgonen framtill kvällen

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Jag har spelat mkt DayZ SA.. Och tro mig jag har testat på att vara både bandit och Hero Och döda andra är alltid kul... Skjuter dom mot mig skjuter jag dom! Svårare är de inte...

Vi pratade ju dock inte om att skjuta folk om de skjuter mot en själv. Det gör jag med. Kallas självförsvar.
Men att mörda någon utan att ens försöka ta kontakt eller utan någon tanke mer än: person = skjut
Är inte att vara en bandit. Det är att vara en griefer, eller random deathmatch-wannabe. Här tar jag dock inte in i processen om du skjuter bambis eller ej.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Tips på Epoch server

Hej!
jag har precis börjat spela lite epoch och undrar om ni har något tips på en bra server?

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Hej!
jag har precis börjat spela lite epoch och undrar om ni har något tips på en bra server?

Kom in på svenskagamers.nu #2, jag lirar där

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Vi pratade ju dock inte om att skjuta folk om de skjuter mot en själv. Det gör jag med. Kallas självförsvar.
Men att mörda någon utan att ens försöka ta kontakt eller utan någon tanke mer än: person = skjut
Är inte att vara en bandit. Det är att vara en griefer, eller random deathmatch-wannabe. Här tar jag dock inte in i processen om du skjuter bambis eller ej.

Ta kontakt med folk? Jo de funkar kanske 1 gång på 15.. är man i berezhino eller neaf är de kill on sight i stort hela tiden. Folk gillar deathmatch verkar de som

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av hznn:

Ta kontakt med folk? Jo de funkar kanske 1 gång på 15.. är man i berezhino eller neaf är de kill on sight i stort hela tiden. Folk gillar deathmatch verkar de som

Alla vet att hzn är en riktig bandit. han skjuter on site , dödar sina teammates för mat och ammo , torterar freshspawns .
hahahaha skämtar bara ..

Hzn har dock rätt att det nästan aldrig går o snacka med folk i dayz SA , har dom vapen uppe så gäller det att skjuta först för de kommer skjuta dig . har de inte vapen uppe så kan man snacka o va trevlig.
Men folk vill åt vapen så snabbt som möjligt så att även newspawns försöker döda en med det de har på sig / yxa / nävar / kniv osv osv.. så att vill man överleva är det att hålla avstånd eller att skjuta unarmeds också.

och befinner du dig i storstäderna är det också shoot on site.. för folk som spelat dayz mer än 1 min vet att i storstäderna är det Deathmatch och folk skjuter dig så folt de ser dig.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

Alla vet att hzn är en riktig bandit. han skjuter on site , dödar sina teammates för mat och ammo , torterar freshspawns .
hahahaha skämtar bara ..

Hzn har dock rätt att det nästan aldrig går o snacka med folk i dayz SA , har dom vapen uppe så gäller det att skjuta först för de kommer skjuta dig . har de inte vapen uppe så kan man snacka o va trevlig.
Men folk vill åt vapen så snabbt som möjligt så att även newspawns försöker döda en med det de har på sig / yxa / nävar / kniv osv osv.. så att vill man överleva är det att hålla avstånd eller att skjuta unarmeds också.

och befinner du dig i storstäderna är det också shoot on site.. för folk som spelat dayz mer än 1 min vet att i storstäderna är det Deathmatch och folk skjuter dig så folt de ser dig.

Haha.. nu va du rolig va

Precis de jag sa stämmer och du har rätt.. dagens DayZ

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt att ha någon eller några att lira Arma 3 Battle Royale med. Suttit och lirat själv dom senaste dagarna och klarat mig rätt bra, men saknar lite teamplay för att det ska bli riktigt skoj.

Bara att dra iväg ett PM här om det låter intressant, är offline på Friends för det mesta, så SteamID är irrelevant för stunden.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14579729']Kom in på svenskagamers.nu #2, jag lirar där

Tack ska göra det! Går som BearHug i spelet

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Tack ska göra det! Går som BearHug i spelet

SG #2 ligger av någon anledning nere och har gjort det ett par dagar nu.

Har lirat på en panthera-server sålänge tills SG #2 kommer tillbaka..

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hej alla! Är en kille som passerat 40år men gillar att spela lite från och till. Har känt till Dayz rätt länge men tänkt att det nog inte är något för mig.
Det jag främst tänker på är att om man dör så förlorar man allt och får börja från noll.
Men när jag nu spontant gick in och läste här så blev jag lite sugen.
Jag har nästan uteslutande spelat singleplayerspel tidigare och har noll koll på att snacka över ventrilo o dyl. Men det verkar vara en kul grej om man hittar bra och trevliga medspelare.Nybörjare som spelar för underhållningens skull. Kanske man till och med skulle kunna hitta bli kompis med ngn via multiplayerspelande.
Det jag mest har spelat innan är Halflife 1 o 2, Return to castle wolfenstein, Dungeon siege, Gothic 1 o 2, Diablo 2, Riven, Oblivion, Skyrim, Farcry, Crysis 2, The thing, Call of duty 1 o 2, Medal of honor och några fler. Gillar mest spel som man kan spara när man vill. Men återigen tror ni att jag skulle kunna finna mig tillrätta i Dayz? Tror ni det finns fler i min ålder som spelar det? Har någon lust att kortfattat beskriva hur spelet går till. Känslan jag får är att det är ett svårt spel, det handlar om att överleva helt enkelt och har man otur dör man ganska omående. Men jag antar att det handlar lite om tur/otur beroende på vad man spawnar upp då man går in på en server, är det så?
Hoppas folk orkar läsa igenom mitt långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

Hej alla! Är en kille som passerat 40år men gillar att spela lite från och till. Har känt till Dayz rätt länge men tänkt att det nog inte är något för mig.
Det jag främst tänker på är att om man dör så förlorar man allt och får börja från noll.
Men när jag nu spontant gick in och läste här så blev jag lite sugen.
Jag har nästan uteslutande spelat singleplayerspel tidigare och har noll koll på att snacka över ventrilo o dyl. Men det verkar vara en kul grej om man hittar bra och trevliga medspelare.Nybörjare som spelar för underhållningens skull. Kanske man till och med skulle kunna hitta bli kompis med ngn via multiplayerspelande.
Det jag mest har spelat innan är Halflife 1 o 2, Return to castle wolfenstein, Dungeon siege, Gothic 1 o 2, Diablo 2, Riven, Oblivion, Skyrim, Farcry, Crysis 2, The thing, Call of duty 1 o 2, Medal of honor och några fler. Gillar mest spel som man kan spara när man vill. Men återigen tror ni att jag skulle kunna finna mig tillrätta i Dayz? Tror ni det finns fler i min ålder som spelar det? Har någon lust att kortfattat beskriva hur spelet går till. Känslan jag får är att det är ett svårt spel, det handlar om att överleva helt enkelt och har man otur dör man ganska omående. Men jag antar att det handlar lite om tur/otur beroende på vad man spawnar upp då man går in på en server, är det så?
Hoppas folk orkar läsa igenom mitt långa inlägg.

Ett tips är att kolla in ett par streams om du vill få lite bättre uppfattning om spelet. http://www.twitch.tv/directory/game/DayZ
För mig är det iaf risken att hela tiden bli av med allting som lockar, rätt svårt att i spelväg matcha adrenalinkicken man får när det börjar hagla bly när man tar en löprunda i skogen. Imo så är det ett spel som blir så många gånger bättre av att spela med ett gäng andra så att man får igång lite teamplay, förutsatt att man kan bortse från att det är en lite halvt buggig alpha dvs.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Jag lirar nu Arma II DayZ Epoch på en otroligt bra server. Vore kul om fler ville vara med. Lirar oftast i grupp och gör missions och PVP. I Epoch kan man bygga sina egna baser och annat (sök på dayz epoch för mer info om modden).

PM:a!

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

Hej alla! Har för 2 dagar sedan köpt Dayz och har ganska bra koll på läget MEN behöver några att lira i grupp med.
Jag är 40 år och har lirat FPS spel mest genom åren men även petat mig igenom skyrim o liknande så jag är ingen ubernoob.
Har en privat Ts3 som går 24/7 messa mig asap.

Visa signatur

| I9-10900k@ 5.0 all core 1,31v adaptive | Gigabyte Aorus Ultra Z490 | Corsair DDR4 / CL18 / 3600 MHz / | Aorus Extreme 3080 10GB | Corsair HX1000i PSU | Arctic Liquid Freezer II 280 | Phanteks Eclipse P600S | Acer 34" Predator X34GS IPS 21:9 Curved 180hz |

Permalänk
Skrivet av Mag1:

Hej alla! Har för 2 dagar sedan köpt Dayz och har ganska bra koll på läget MEN behöver några att lira i grupp med.
Jag är 40 år och har lirat FPS spel mest genom åren men även petat mig igenom skyrim o liknande så jag är ingen ubernoob.
Har en privat Ts3 som går 24/7 messa mig asap.

Kan lira ikväll om inte tjejen säger annat

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

Kan lira ikväll om inte tjejen säger annat

Kung!

Visa signatur

| I9-10900k@ 5.0 all core 1,31v adaptive | Gigabyte Aorus Ultra Z490 | Corsair DDR4 / CL18 / 3600 MHz / | Aorus Extreme 3080 10GB | Corsair HX1000i PSU | Arctic Liquid Freezer II 280 | Phanteks Eclipse P600S | Acer 34" Predator X34GS IPS 21:9 Curved 180hz |

Permalänk

Nu är det dags att börja spela DayZ, eftersom det spelet lockat mig lääääänge

Är mellan 25-30 och spelar gärna med andra vuxna gamers. Har TS3, mic och allt som behövs för bra teamwork. Släng iväg ett PM om intresse finns!

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk

Tjena! Köpte spelet för ungefär fem dagar sedan och har spelat hälften av den tiden jag varit vaken Så uh, jag letar efter folk att spela med då som sagt. Jag är inte ny i DayZ då jag kört moddet när den var poppis och så, är 19 år och har självklart headset med mic och så vidare. Bryr mig inte så mycket om eran ålder, bara ni är mogna. Har TS och så vidare

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Söker någon som vill lira Dayz Standalone

Tjenare jag och min polare söker någon som vill lira lite dayz med oss, jag är 24år o han är 20, vi har ex antal timmar på dayz, vi har tålamod och kan springa runt rätt mycket så behöver inte vara i strid hela tiden. och vi sitter på skype när vi prata o använder inte teamspeak. och vi svär rätt mycket hehe

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Avstängd

Problemet med skype är att du visar ditt ip publikt:(Därför är teamspeak bättre,du har ett bättre grundskydd:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Problemet med skype är att du visar ditt ip publikt:(Därför är teamspeak bättre,du har ett bättre grundskydd:))

Ahaa okeej, aja vi kan nog ladda ner att om det skulle vara så

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Problemet med skype är att du visar ditt ip publikt:(Därför är teamspeak bättre,du har ett bättre grundskydd:))

Går att lösa

1. Click Tools
2. Click Options
3. Advanced
4. Connection
5. Check "Allow direct connections to your contacts only".

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Hur ofta spelar ni? Är 15 men ändå ganska "mogen"

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Avstängd

Jag lirar dayz. Har fastnat för det stenhårt. Skicka ett Pm med ditt steam Id så lirar vi ihop.. Jag har även ett gäng engelsktalande som jag brukar lira ihop med.. Som mest var vi totalt 10 i grupp som gick Mayhem
Jag har även en Teamspeak server som vi kan använda oss av.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Hallå! Är 20 år och har precis kommit hem från en resa i Sydostasien, så jag har lite tid över nu. Har spelat dayz på arma 2 sedan det kom ut, standalone har jag bara provat när det kom ut och gillade det inte alls men har hört att det blivit bättre! Spelar också gärna diverse mods på arma 3 altis life etc. Om någon är sugen på att spela skicka ett pm.

Visa signatur

GPU: XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5, CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz Socket AM3, Moderkort: MSI 990FXA-GD65 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX, Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi Tower,Kylning: CPU kylare: Cooling-CPU Cooler Master Hyper 412S, 120mm fläkt +orginal fläktar. Nätagg: Chieftec Super Series 650W PSU, Minne: 4x2gb 1333mhz ddr3, Hårddiskar: Samsung 840 Basic Series SATA III 2,5" SSD - 120 GB och 650 gb westerndigital!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Hur ofta spelar ni? Är 15 men ändå ganska "mogen"

Vi spela oftast på helgerna. Jobba natt så hinner knappt spela nått på vardagarna, men pm mig om du vill så fixa vi resten därifrån

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk

Tja, riktigt dåligt väder idag... Jag är skit sugen på att lira DayZ Standalone med någon. Jag e 24år så gärna där omkring åldersmässigt vore nice. Ha det bäst!

Permalänk
Medlem

Tjena,

Söker folk att lira med. Jag är 24, har bra mic och är rätt duktig på Dayz.

Har inte lirat jättemycket men i skrivande stund har jag ca 320 spelade timmar på Dayz.

Hör av er om ni vill gibba.

OBS: Jag spelar inte med folk som använder sig av fusk.

Skype: Ericlindkvist
Steam: Pumazommy