Sony överklagar kopieringsavgift för mobiltelefon till hovrätten

Permalänk
Melding Plague

Sony överklagar kopieringsavgift för mobiltelefon till hovrätten

Elektronikjätten Sony håller inte med om tingsrättens tolkning av lagen och överklagar nu domen om att betala kopieringsavgift för mobiltelefoner till hovrätten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yes!!!

Tack Sony!

Permalänk
Medlem

Stå på er Sony! Trevligt att någon ställer sig upp mot Copyswede!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Sötast

Alltså, jag hatar copyswede lika mycket som gemene man... men när jag ser att det handlar om just den mobilen så känns det inte lika svart på vitt...

Mobilen såldes och marknadsfördes som en musikspelare som kunde ersätta din(a) andra musikspelare.

På samma gång så har alla dagens mobiler samma funktioner, medans jag inte riktigt anser att de borde beläggas med samma avgift.

Permalänk
Medlem

... Copyswede, vilka nissar är det som styr den organisationen. Och vart kom behovt att ha en sådan organisation ifrån?

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Asså copyswede... W710... Lär er släppa taget!

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem

Lurar på om inte Copyswede snart kan tävla med EA i impopularitet?!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Kan ju bara hoppas att det gör någon nytta med en överklagan!!!

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- GTX1080Ti -16Gig Corsair LPX 3000MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem

Bravo Sony!
Finns det någon som står på copyswedes sida i frågan?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Bra gjort sony! Stå på er låt inte dom här mupparna vinna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av willaim:

... Copyswede, vilka nissar är det som styr den organisationen. Och vart kom behovt att ha en sådan organisation ifrån?

Något verkligt behov fanns inte, dom ville bara ha pengar.

Permalänk
Medlem

Fan va skönt när ett så stort företag står på ens sida:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Bravo Sony!
Finns det någon som står på copyswedes sida i frågan?

Musikindustrin och en herrejösses massa musiker?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Musikindustrin och en herrejösses massa musiker?

Jag menar givetvis någon som inte är direkt partisk i frågan. Glömde bort att det här är internet, ska vara tydligare nästa gång.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Musikindustrin och en herrejösses massa musiker?

Ironiskt, då Sony är en del av Musikindustrin

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Musikindustrin och en herrejösses massa musiker?

Skrivet av Storage Jar:

Jag menar givetvis någon som inte är direkt partisk i frågan. Glömde bort att det här är internet, ska vara tydligare nästa gång.

Det tål att nämnas att Sony också distribuerar musik. Sony Music, någon?

Gällande mobilen, W710, jag trivdes jättebra med den jag hade.
Min mor fick den av mig när jag köpte en ny, och hon har fortfarande kvar den.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

SONY FTW!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enligt Copyswede är det ~14% som går till administrativa kostnader, resten till "kulturarbetare"-host..Skivbolag..
Skulle gärna vilja höra från en artist, vad denne har fått från copyswede, om något.

Försökt att harva mig igenom Årsredovisningen och Fördelning av Ersättning, på Copyswedes hemsida, men blir inte riktigt klok på siffrorna. Dessutom ser årsredovisningen ut som en jävla reklamblaska.. Fina bilder, och otydliga texter...

Att det behövs några som ser till att ersättning går till artister, är väl helt ok. Men den här formen av "intresseorginisation-skatt" får mig att se rött.

Fan, kan inte vi på Sweclockers starta en intresseorginisation, som sätter en skatt på en femma per bläckpenna? ..På öron.. Ögon..

dyslektiker,stavar ju som en kråka, när jag inte missar orden helt...
Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Gogo Sony!

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

Ironiskt, då Sony är en del av Musikindustrin

Skrivet av Thomaseron:

Det tål att nämnas att Sony också distribuerar musik. Sony Music, någon?

Gällande mobilen, W710, jag trivdes jättebra med den jag hade.
Min mor fick den av mig när jag köpte en ny, och hon har fortfarande kvar den.

Javisst Sony är med i musikindustrin men tror det de "förlorar" på att folk privatkopierar i sverige inte går hand i hand med påslaget på telefoner.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grynnan:

Enligt Copyswede är det ~14% som går till administrativa kostnader, resten till "kulturarbetare"-host..Skivbolag..
Skulle gärna vilja höra från en artist, vad denne har fått från copyswede, om något.

Försökt att harva mig igenom Årsredovisningen och Fördelning av Ersättning, på Copyswedes hemsida, men blir inte riktigt klok på siffrorna. Dessutom ser årsredovisningen ut som en jävla reklamblaska.. Fina bilder, och otydliga texter...

Att det behövs några som ser till att ersättning går till artister, är väl helt ok. Men den här formen av "intresseorginisation-skatt" får mig att se rött.

Fan, kan inte vi på Sweclockers starta en intresseorginisation, som sätter en skatt på en femma per bläckpenna? ..På öron.. Ögon..

Har själv försökt få reda på om de ens ger något till artisterna (ja, förutom dåligt namn då?) eller om de bara är en organisation som hittat en lag att leva på som en parasit.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hmm... Kanske inte var så oväntat. Tingsrättsförhandlingar i tvistemål går i allmänhet hela tiden ut på att få fram en förlikning, hoppas på att hovrätten tar tag i det hela (:

Permalänk
Medlem

Tror ni copyswe anställer? Låter riktigt chill att få massa pengar utan att själv göra något och helt utan krav på kompetens...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhe:

Tror ni copyswe anställer? Låter riktigt chill att få massa pengar utan att själv göra något och helt utan krav på kompetens...

Jag skulle inte klaga på kompetensen. De har stulit pengar sedan 1997 utan att åka dit. Försök med det du

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Alltså, jag hatar copyswede lika mycket som gemene man... men när jag ser att det handlar om just den mobilen så känns det inte lika svart på vitt...

Mobilen såldes och marknadsfördes som en musikspelare som kunde ersätta din(a) andra musikspelare.

På samma gång så har alla dagens mobiler samma funktioner, medans jag inte riktigt anser att de borde beläggas med samma avgift.

Först kommer nu den här mobilen, vinner de i hovrätten så kommer det säkert att komma mer, varför inte då ta en avgift för alla hårddiskar som sålts sedan 1997 till nu, är inte hårddiskar inräknade med liksom, de kanske inte är marknadsförda som att de ska lagra musik eller film men man kan det.

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man räknar mobilen som eller inte, den här korkade idén med kassettavgift är förlegat och allt eftersom streaming-tjänster tar över allt mer marknadsmässigt desto mindre behövs det här spektaklet. Kämpa på Sony!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Folk tycks glömma bort Sonys blundrar.

PSN och okrypterade lösenord, Rootkit, överprisade PS3or, properitära format och fler godsaker utöver dessa.

Jag är inte heller någon "fan" utav Copyswede men folk glömmer verkligen hastigt och vänder gärna kappan med vinden så fort som det passar dem och deras intressen.

Men det är kanske lite som man säger "Fight fire with fire", eller något...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Hedersmedlem

Jag känner samma ambivalens som backspace. I sak är det helt rätt att överklaga och för Sverige som sådant är det viktigt att inte framstå som ett företagsfientligt land med godtyckliga regler och lagar.

Jag har faktiskt bojkottat Sony Music sedan rootkit-skandalen. Det var i mina ögon för lågt för att kunna accepteras.

Jag har bara gjort ett undantag: enligt många den bästa inspelningen av Prokofievs "Alexander Nevsky". Även i det här avseendet är Sony en riktig bakåtsträvare. Att köpa i flac-format är i princip omöjligt i "vår del av världen". Mainstream musikindustri är bland de mest puckade och kontraproduktiva institutioner jag känner till.

Hur som ger jag motvilligt Sony tummen upp.

Permalänk
Medlem

Härligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Folk tycks glömma bort Sonys blundrar.

PSN och okrypterade lösenord, Rootkit, överprisade PS3or, properitära format och fler godsaker utöver dessa.

Jag är inte heller någon "fan" utav Copyswede men folk glömmer verkligen hastigt och vänder gärna kappan med vinden så fort som det passar dem och deras intressen.

Men det är kanske lite som man säger "Fight fire with fire", eller något...

Alla företag gör misstag och idiotiska beslut, dock gör en del värre än andra och/eller fler
korkade och dumma saker. Är inget stort fan av Sony men man vill ju givetvis att dom vinner mot Copyswede.