Frågor inför köp av hörlurar

Permalänk
Medlem

Frågor inför köp av hörlurar

Hej. Då mitt nuvarande headset (Corsair Vengeance 2000) håller på att ramla isär efter att ha varit superlimmade 500ggr senaste halvåret så har jag bestämt mig för att köpa något nytt.
Efter lite funderingar har jag kommit fram till att jag vill ha ett par riktiga hörlurar med separat mic (modmic lutar det åt) då mycket av tiden går åt till musik och film utöver spelandet. Det jag har kollat på hittills är ett par Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm tillsammans med Asus Xonar Essence STX. Är det en bra/prisvärd kombo?

Har senaste veckan även trillat in lite på Philips Fidelio X1, vilket jag läst att man kanske inte behöver något ljudkort för att driva?

Eller finns det bättre alternativ där ute som jag änsålänge inte hittat? Som ni kanske märker är jag inget vidare på det här med ljud och den biten.
Min budget är iaf 3000kr för hörlurar + ev ljudkort.

Tack på förhand
Jonthe

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk

har dt 990 pro och essence stx, är riktigt nöjd med ljudet -det är djup bas, bra soundstage och diskanten är inte vass som vissa hävdar. Absolut topp på de komponenterna.

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit