Geforce GTX Titan Z släpps den 8 maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Haha. Man får en hel dator som håller i flera år framåt för den summan. Nog för att Nvidia inte tänkt att detta kort ska bli en storsäljare (eller ens sälja i någon större kvantitet iaf inte till privatpersoner) men kring 30.000:- för ett kort som antagligen inte kommer att slå R9 295x2 är ju ganska komiskt.

tror du 295 tar det?
ska bli kul att få se lite siffror 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Njae asså jag köper nog ett 295 X2 istället.... Så har jag råd med resten av datorn bredvid också!

haha ja, då kan man ta att man inte äger det bästa grafik kortet på marknaden med ro.
kanske köpa nåtägot fint till frugan också 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zemos:

haha ja, då kan man ta att man inte äger det bästa grafik kortet på marknaden med ro.
kanske köpa nåtägot fint till frugan också 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Alternativt två stycken 290 bara. Presterar riktigt bra de också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemos:

haha ja, då kan man ta att man inte äger det bästa grafik kortet på marknaden med ro.
kanske köpa nåtägot fint till frugan också 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Fast enligt förhandsdatan som kommit ut så skulle man nog äga det "bästa" (om bästa = kraftfullaste) konsumentkortet om man köpte ett 295X. Jag, liksom många andra, har svårt att tro att Nvidia skulle kunna få ut mer prestanda med luft än AMD med vatten..

Lite kul i butiken när någon kommer in och undrar vilket som är det nyaste, dyraste och häftigaste kortet och expediten plockar fram ett Titan Z och säger att detta är det näst vassaste på marknaden, bara 30.000. Kunden frågar vilket som är snabbast på marknaden och ett 295X kommer fram för 14.000.. Tror kunden skulle tro att expediten trollade honom..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Fast enligt förhandsdatan som kommit ut så skulle man nog äga det "bästa" (om bästa = kraftfullaste) konsumentkortet om man köpte ett 295X. Jag, liksom många andra, har svårt att tro att Nvidia skulle kunna få ut mer prestanda med luft än AMD med vatten..

Lite kul i butiken när någon kommer in och undrar vilket som är det nyaste, dyraste och häftigaste kortet och expediten plockar fram ett Titan Z och säger att detta är det näst vassaste på marknaden, bara 30.000. Kunden frågar vilket som är snabbast på marknaden och ett 295X kommer fram för 14.000.. Tror kunden skulle tro att expediten trollade honom..

haha ja det är sant, försöker förstå hur nvidia tänker med pris sättningen...
vad tror du och andra om ett vattenkylt Titan z då btw?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man får ju fan en billigare porsche för det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dealerovski:

Vid samma tidpunkt nästa år kommer det finnas ett liknande dualgpu kort ur 800 serien med samma prestanda för 1000USD~8000SEK kan jag lova.

Tvivlar jag på. DualGPU kort har aldrig dykt upp först i en serie utan de har alltid anlänt i mitten eller slutet av en generation. Sedan har maxwell inte ens lanserats till OEM tillverkare eftersom TSMC har problem med en nod för massproduktion. Vi kommer antagligen inte få se ett maxwellkort ur prestandasegmentet förrän tidigast Q3 2015 och då är fortfarande dessa sorters kort minst ett år bort.

Skrivet av Zemos:

tror du 295 tar det?
ska bli kul att få se lite siffror 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Baserat på rykten så kan det lätt bli så. Finns en orsak varför AMD valde att gå på vattenkylning. Att luftkyla ett kort med den råkraft som två GK110s har så måste man klocka ner korten. Och detta gör att man tappar prestanda. Ryktats om si så där 20% nedklock för att få ens korten till en godkänd nivå rent temperaturmässigt. (Obs. ordet RYKTEN). Så om det visar sig vara sant så tar AMD denna runda.

Skrivet av Videoapan:

Fast enligt förhandsdatan som kommit ut så skulle man nog äga det "bästa" (om bästa = kraftfullaste) konsumentkortet om man köpte ett 295X. Jag, liksom många andra, har svårt att tro att Nvidia skulle kunna få ut mer prestanda med luft än AMD med vatten..

Lite kul i butiken när någon kommer in och undrar vilket som är det nyaste, dyraste och häftigaste kortet och expediten plockar fram ett Titan Z och säger att detta är det näst vassaste på marknaden, bara 30.000. Kunden frågar vilket som är snabbast på marknaden och ett 295X kommer fram för 14.000.. Tror kunden skulle tro att expediten trollade honom..

Går in på Elgiganten... Deras försäljare skulle lätt försöka kränga på dig ett GTX Titan Z med lite små lögner och annat om dess prestanda.

Skrivet av Yooriitzz:

Man får ju fan en billigare porsche för det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Tvivlar jag ganska rejält på.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Tvivlar jag ganska rejält på.

Hurså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Sick burn

Permalänk
Medlem

Har idag gtx690 OCH väntar fortfarande på gtx790

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Tolkade det som han menade ny.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tumnus:

Tolkade det som han menade ny.

Ah. Missförstånd i så fall! Man kan få en fin begagnad Porsche för de pengarna i alla fall!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Man får ju fan en billigare porsche för det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, man kan faktiskt köpa precis vad som helst som är billigare

(på tal om att missförstå, i mitt fall med flit)

On topic, tror inte Nvidia släpper vattenkylning, möjligen en Mars från Asus, dock tveksamt även det om inte sluten vattenkylning är nästa stora grej för gpu, vem vet nu när lådorna ska fyllas med annat än optisk enhet.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

nvidia börjar bli för stora amd måste få stopp på detta och jag är en nvidia fanboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

nvidia börjar bli för stora amd måste få stopp på detta och jag är en nvidia fanboy

För stora? Tycker ATI växer mer och mer nu när nVidia håller på med såna fjanterier som de gör. Det enda som fortfarande håller de i toppen är dels all hype och kundbas de byggt upp genom åren, dels att de gör de snabbaste korten på marknaden. Allt annat leder AMD i.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

nvidia börjar bli för stora amd måste få stopp på detta och jag är en nvidia fanboy

Ursäkta men va?! Vad baserar du på att Nvidia börjar bli för stora? AMD dominerar ju i de lägre segmenten och de får in en hel del pengar på sina APU:er och next-gen konsolerna. Sedan verkar de även vara steget före i absoluta toppsegmentet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Kul! Nvidia dominerar såklart, men jag vill ju ha mer för pengarna, även om just det senare inte spelar någon större roll.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Kul! Nvidia dominerar såklart, men jag vill ju ha mer för pengarna, även om just det senare inte spelar någon större roll.

Skrivet av Tumnus:

Ursäkta men va?! Vad baserar du på att Nvidia börjar bli för stora? AMD dominerar ju i de lägre segmenten och de får in en hel del pengar på sina APU:er och next-gen konsolerna. Sedan verkar de även vara steget före i absoluta toppsegmentet.

Lite tveksam om allas antaganden om att nvidia är överlägsna..

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dr. Dunkel:

Kul! Nvidia dominerar såklart, men jag vill ju ha mer för pengarna, även om just det senare inte spelar någon större roll.

Har länge undrat hur man kan tycka att Nvidia dominerar när de varken har mellansegmenten eller bang for the buck marknaderna.. Visst.. Nvidia har haft tills nyligen (få se om 295X2 kan rucka lite på det) prestandakronan men det betyder inte att Nvidia dominerar. Som att säga att tex. inom fotbollen så dominerar ett bottenlag bara för att de har en skyttekung i laget.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Världens mest omotiverade kort! Så dyrt att man måste ta lån för om man ska skaffa ett...nä, väldigt tveksam över detta kort. NVidia har nog gjort en stor tabbe här om detta kort ska konkurrera med AMD's nya.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DatorMuppen:

Världens mest omotiverade kort! Så dyrt att man måste ta lån för om man ska skaffa ett...nä, väldigt tveksam över detta kort. NVidia har nog gjort en stor tabbe här om detta kort ska konkurrera med AMD's nya.

SMS lån.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jaha, nu när nästa CoD är utannonserat så kanske det får bli ett av dessa korten..

Jag frågar igen, för ingen svarade tidigare.. är det någon här som kommer köpa ett sånt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Jaha, nu när nästa CoD är utannonserat så kanske det får bli ett av dessa korten..

Jag frågar igen, för ingen svarade tidigare.. är det någon här som kommer köpa ett sånt?

Med största sannolikhet inte. Det ger inte i närheten av bra nog prestanda för priset. Då köper antagligen folk hellre R9 295x2 eller varför inte två GTX 780Ti i SLI för mer än halva priset och ändå får bättre prestanda?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Med största sannolikhet inte. Det ger inte i närheten av bra nog prestanda för priset. Då köper antagligen folk hellre R9 295x2 eller varför inte två GTX 780Ti i SLI för mer än halva priset och ändå får bättre prestanda?

Det förstår jag, men samtidigt så är det ju mycket entusiaster på detta stället. Ett sånt grafikkort bör väl vara det finaste man kan äga när det släpps? I och för sig kanske folk mer riktar in sig på brutal prestanda framför att det måste kosta skjortan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Synd om dom som köper kortet och Nvidia gör en liknande tabbe igen med drivrutinerna så att kortet brinner upp

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TimBod:

Ska bara sälja huset och flytta ut i en kartong först, Sen kan jag skryta med det här kortet:)

Om ditt hus endast är värt ~30.000 kr så bör du nog ser över ditt boende. Eller menade du husvagn?

Edit: Ja, jag förstår ironi

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemos:

och fixar en pominellse sen när jag kommer hem.
Hörs om ett år 😊
(tror som dig)

Skickades från m.sweclockers.com

...nej.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

För stora? Tycker ATI växer mer och mer nu när nVidia håller på med såna fjanterier som de gör. Det enda som fortfarande håller de i toppen är dels all hype och kundbas de byggt upp genom åren, dels att de gör de snabbaste korten på marknaden. Allt annat leder AMD i.

Ehm, jag tror att ATI ligger vid HD serien. AMD ska det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Ehm, jag tror att ATI ligger vid HD serien. AMD ska det vara.

Ja juste de har du rätt i, blandar ihop de så lätt. Menade såklart AMD som jag skrev i slutet

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det förstår jag, men samtidigt så är det ju mycket entusiaster på detta stället. Ett sånt grafikkort bör väl vara det finaste man kan äga när det släpps? I och för sig kanske folk mer riktar in sig på brutal prestanda framför att det måste kosta skjortan.

Njae, entusiaster brukar ju vilja överklocka, fixa vattenkylning etc. Om de ska lägga 30 k på grafikkort så skaffar troligtvis typ 780 ti/290x i 4-way. Men det finns en del tokar som alltid ska ha det senaste, kosta vad det kosta vill...

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2