Permalänk

Philips 55PFL8008S

Hej,

Är det någon som har någon erfarenhet av philips-modellen i rubriken? Är jävligt sugen på att köpa den efter att ha sett dess sjuka bildkvalité i affären. Nästan överlägsen jämfört med dem andra jag kollade in. Hur är Philips-apparater i övrigt? Är ambillight såpass bra som alla får det till?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har köpt den men ännu inte fått den levererad ännu, borde få om en vecka eller två.

Permalänk

Jag är också sugen på 8008s

...Så jag tänkte höra om du har fått hem skärmen än och vad du tycker om den? Jag var och kollade på 8008s på Mediamarkt och såg att det lyste på sidorna (alltså, inte ambilighten utan på andra sidan bredvid själva panelen) och jag är lite osäker på hur störande det är när man spelar spel eller ser på film. Det är ju så himla svårt att avgöra i butik.

Jag har en Philips sedan några år tillbaka 47pfl9703h/10 och undrar om det är någon mening med att uppgradera eller om jag ska vänta. Jag är ju nöjd med min befintliga TV men jag har velat ha en större TV ganska länge.

Permalänk
Medlem

Köp för i helvete inte Philips. Om du får problem, som du förmodligen kommer få eftersom de släpper sina TV-modeller innan de ens kommit ut ur prototyp-stadiet så är deras support under ALL kritik. Skaffa dig en Samsung eller Panasonic istället.

Permalänk
Medlem

Min Philips ballade ur när den var helt ny, efter nån dag kom en tekniker och bytte kretskortet, så dålig service var det i alla fall inte i mitt fall För övrigt helnöjd med tvn sen dess! Bra menyer och bra bild! Ljudet är väl lite si och så men i nuläget styr jag mitt ljudsystem som är sony med fjärrkontrollen till tvn. Sony och philips har tydligen kompabilitet, fantastiskt smidigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Min Philips ballade ur när den var helt ny, efter nån dag kom en tekniker och bytte kretskortet, så dålig service var det i alla fall inte i mitt fall För övrigt helnöjd med tvn sen dess! Bra menyer och bra bild! Ljudet är väl lite si och så men i nuläget styr jag mitt ljudsystem som är sony med fjärrkontrollen till tvn. Sony och philips har tydligen kompabilitet, fantastiskt smidigt!

De sa först att de skulle skicka en hem-tekniker till mig men när de väl kom till skott skulle de helt plötsligt hämta TVn. Det var den 11:e Juni. Jag har fortfarande inte fått tillbaka min TV. De bryr sig inte över huvudtaget om sina kunder. Fy fan säger jag bara. Köp inte Philips.

Permalänk

Fan så segt det låter :(

Jag har ju en Philips sen tidigare som fungerat finfint så jag har aldrig behövt kontakta supporten. Sitter visserligen i detta nu och försöker få tag på någon i kundservice som kan svara mig på frågan om just 8008s klarar av att skicka igenom 7.1-ljud vilket 9703h/10 som jag har sedan några år tillbaka inte klarar av. Att hoppa över till annan tillverkare gör ont med tanke på hur otroligt najs ambilight är... Men men, funkar det inte så funkar det inte

Permalänk

Stöder inte 7.1 enligt kundtjänst

Har chattat med kundtjänst som sa att den antagligen?!? Inte klarade av att skicka igenom 7.1. Å andra sidan förstod de inte vad jag menade när jag undrade vad det var dör input lag heller och när jag förklarat vad jag menade så sa de att det vara så lite att de inte ens skrev ut det längre. Har kollar runt på recensioner av tv:n och då verkar det minsann vara en hel del lag... Hoppas fortfarande att någon som köpt tv:n kommer in och berättar hur den är

Permalänk

Ambilight är sjukt bra tycker jag

Svar till ArtfulDodger: Jag har en Philips 9703 47" som jag köpte för fem år sedan, jag är grymt nöjd med den, bilden är bra och allt så och ambilighten är verkligen sjukt stämningshöjande, jag skulle inte vilja vara utan.

Och för övrigt är jag jäkligt sugen på den där 8008s jag också :). Har kollat på den i butik vid ett par tillfällen, på ett ställe så var det knatljus eller vad det heter, när ljuset syns bredvid panelen och det var ju inte så kul, men jag kollade på en annan tv av samma modell i en annan butik och då var det inget kantljus. Kanske får man hoppas på det bästa om man köper en, eller be om att få slå igång den i butik innan köp för att vara säker.

Ska bli himla kul att höra vad mrc har att säga när hen väl får sin tv levererad.

Permalänk
Medlem

Beställde precis en på Komplett för 13 990kr. Någon som har några invändningar medan jag fortfarande kan avbeställa den?

Permalänk

Det är en helt OK TV.
De exemplar jag har kikat på har alla haft lite för mycket BLB för att det skall vara acceptabelt enligt mig. Deras menysystem är fullständigt värdelöst.
Bildmässigt så tycker jag den är bra bortsett från BLB då

Visa signatur

"?"