Android eller WP? Och vilket flaggskepp skall jag välja?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag använder också bara en telefon. Hur du får det till tre vet jag inte. Personligen rangordnar jag dom olika mobila osen såhär. detta med erfarenhet i bagaget och daglig användning.

1. Wp
2. Ios
3. Android

Dock verkar du inte sitta med den erfarenheten du sa att du hade tidigare.

Antalet appar har inget med kvalitén att göra. Vilket jag försökte klargöra för dig.

"Själv använder jag android, iOS och Windows phone dagligen, gör du det?"

Kör du det på en och samma telefon så är jag imponerad, men det var inte det mitt inlägg handlade om. Jag skrev om mina personliga erfarenheter och samtycker du inte med dessa så accepterar jag det.

Självklart, som du skriver, har kvantitén ingenting med kvalitén att göra, så varför du försöker klargöra något jag inte har påstått förstår jag inte. Men jag anser inte att WP har några appar av högre kvalité om det så bara fanns en app. Android har massor av appar och jag föredrar faktiskt en del av dess appar framför iOS (te.x Prisjakt, som är fullständigt värdelös på iOS).

Däremot lirar iOS fruktansvärt bra med vad som finns i mitt hem. Apple TV, Macbook Pro/Air, iMac och Airport Extreme.

Vare sig Android eller WP har en chans vad gäller kompatibilitet och funktionalitet i förhållande till iOS (av en ganska Apple-naturlig anledning).

Permalänk
Medlem

Microsoft har verkligen något att jobba med på marknadsföringsfronten.

Någon skriver på ett forum att de funderar på att köpa en WP och ha hjälp med för och nackdelar jämfört med Android.

Då kommer en samling människor som aldrig ägt eller ens testat en WP och slänger ur sig gamla skrönor och myter som ibland är helt felaktiga, ibland härstammar från WP7.X tiden och ibland får man se folk ta upp problem som Windows Mobile hade på sin tid.

Jag är själv WP användare och självklart är inte allt perfekt hos WP, men det är bra om man försöker hålla sig till fakta när man kritiserar något. Tur att detta är sweclockers och här finns en massa användare med bra koll, hade det varit ett annat forum hade detta spårat totalt redan

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Är i samma situation, ska köpa mig en toppmodell och det blir antingen WP eller Android.

Det jag kommit fram till är Nokia 930 (WP 8.1 ser riktigt bra ut), LG G3 eller Sony Z2 beroende på tillgängligheten och lite prisskillnaderna i sommar.

Notar att G3 presenteras den 27 Maj och 930 ska börja säljas i mitten av Juni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

"Själv använder jag android, iOS och Windows phone dagligen, gör du det?"

Kör du det på en och samma telefon så är jag imponerad, men det var inte det mitt inlägg handlade om. Jag skrev om mina personliga erfarenheter och samtycker du inte med dessa så accepterar jag det.

Självklart, som du skriver, har kvantitén ingenting med kvalitén att göra, så varför du försöker klargöra något jag inte har påstått förstår jag inte. Men jag anser inte att WP har några appar av högre kvalité om det så bara fanns en app. Android har massor av appar och jag föredrar faktiskt en del av dess appar framför iOS (te.x Prisjakt, som är fullständigt värdelös på iOS).

Däremot lirar iOS fruktansvärt bra med vad som finns i mitt hem. Apple TV, Macbook Pro/Air, iMac och Airport Extreme.

Vare sig Android eller WP har en chans vad gäller kompatibilitet och funktionalitet i förhållande till iOS (av en ganska Apple-naturlig anledning).

Blir ett kort svar då jag skriver via telefonen.

Det gör jag inte? Ios är t.ex i princip likadant på en Ipad som på en telefon? Och jag har ingen iPhone. Trillade polletten äntligen ner måntro?

Det jag menar. Ja det finns många olika versioner av en app men dom är inte för den delen bättre än det som finns på Windows phone. Finns ricktigt bra appar till Windows phone med.
Använder man det dock inte Windows phone så vet man kanske inte om det.

Min apple tv lirar när den själv vill. Får starta om enheterna för att det ska fungera ibland. Lite smådrygt när man är van vid att saker bara ska fungera.
Fast det kanske är för att jag inte har någon applerouter.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Ska ge lite konkreta fakta om WP.
För det första...MYCKET har ändrats sen Windows Mobile..
För det Andra, en hel del ändrades från WP7 till 7.5. Ytterligare en del till 8.0.
Fram till nu har det handlat om vad som fattas gentemot Android/ios...(pratar funktioner, inte appar). Nu kommer det mer börja handla om vad som WP har men inte de andra. (Bättre funktioner i röstassistenten och grym GPS t.ex)

Det har kommit 3 uppdateringar till 8.0 som har tillfört en del nytt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone_8#Update_1_.28GDR_...
8.1 finns att ladda hem (Preview for developers) för vem som helst. (Jag kör det på min Lumia 920)
Och det har en hel del nyheter till:
http://www.windowsphone.com/en-US/How-to/wp8/basics/whats-new...

En filhanterare kommer komma om ca 1 månad. (Sen finns det redan i Store från andra utvecklare)
Pocket Explorer och Aerize Exlporer. https://www.youtube.com/watch?v=bnyHqXzqbmo

WP 8.1 är ju inte officiellt släppt än, så Cortana och Swype keyboard funkar bara på engelska.
(Inte för att jag tror att Cortana kommer funka på svenska..men man bör ju iaf kunna ha henne på en svensk telefon senare)

Många av påståendena om WP stämmer dessutom inte längre. (Och de som stämmer med WP8, men inte 8.1 är ganska irrelevanta iom att ALLA WP8 mobiler kommer gå att uppdatera till 8.1, och det lutar åt att det blir om ca en månad.
De flesta stora appar finns på WP8. Facebook, Messenger, Instagram, Twitter, Snapchat (inofficiell...men minst lika bra..och ev officiella på väg), Kik, Office (duh), Netflix, Skype, Plex, Swish, Mobilt bankID, Teamviewer, Whatsapp m.m. Nu finns t.o.m en preview av Remote Desktop för 8.1.
8.1 har nu äntligen ett "notification center". Där du t.o.m kan ange per app vilket ljud den ska ha..och om den ska poppa upp..eller bara listas...eller inte synas alls.. och om den ska vibrera mobilen.
Swedbank har ingen app nej...men att gå in på mobila hemsidan funkar minst lika bra.
Musikappen blev sämre, men den ska fräschas till rejält.

OCH..det viktigaste...Miicrosoft har faktiskt börja lyssna ordentligt på användarna. Det märks faktiskt en hel del.
Här svarar Joe Belfiore (corporate vice president och manager för Windows Phone Program Management) på "våra" frågor.
http://www.wpcentral.com/joe-belfiore-ama
Man får veta lite hur de tänker och vad som kommer/kan komma.
www.wpcentral.com är i övrigt en väldigt bra sida om man vill följa utveckligenn av WP.

Anyway...Jag kan rekommendera WP8.1. Och mer specifikt den kommande Lumia 930. En värdig uppgradering till min 920.
Lumia 1520 är grym också..absolut..men 6 tum är lite för stort för mig. Därför jag blev glad när jag fick höra om 930. (som är 5 tum)

En annan liten nyhet i 8.1 är att webdesigners kan göra så deras hemsidor visar nyheter när man pinnar dem till startskärmen. P.S..WPcentrals sida funkar så.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim