Battlefield 5 bekräftat? (2014)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Battlefront är definitivt på G och AFAIK så jobbar större delen av STHLM's Dice med detta. Det skulle inte förvåna mig om detta är någon Bad Company del som görs av kanske LA-studion DICE. Men... Ingenting är omöjligt. BF3 kom 2011. BF4 kom 2013. Då är inte det osannolikt att BF5 kan komma i höst om de följer mönstret.

Men jag tror inte det personligen, rykteskarusellen borde snurrat än vildare då. För den delen så känns det som väldigt löst kastade siffror och idéer i den artikeln så den bör man ta med en rejäl skopa salt.

Läste lite nu och hade ingen aning att DICE hade ett kontor i LA, tydligen är det ju dom som håller i BF4 och DICE i STHLM har full focus på Battlefront. Förutom för nån månad sen när DICE STHLM fick släppa Battlefront för att hjälpa till att fixa buggar i BF4. Någon som vet om Battlefield 4 är gjordes av DICE LA studion eller var det i stockholm?

NVM EDIT:

"The upcoming Naval Strike expansion for Battlefield 4 will be the last bit of downloadable content for the 2013 shooter that will be made by the Sweedish arm of DICE.

Later this month, Battlefield 4 players will get their hands on the Naval Strike DLC. Apparently, DICE Stockholm is passing the torch to DICE LA for the remaining two bouts of DLC. The “Final Stand” and “Dragon’s Teeth” expansions will be handled by the LA Studio."

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på att spelet är ospelbart, Har ni ens varit inne på spelet sen releasen ?? Har inte haft några problem alls dom senaste 200 timmarna jag spelat. inte polarna heller för den delen..

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Som student som dessutom inte går på krogen så lägger man inte 1100kr på ett spel, enligt mig är spelet inte ens värt så mycket pengar, först nu det faktiskt är 100% spelbart för mig, så 450kr för premium edition känns mer rimligt. Dessutom ska de fan inte ha 1100kr för att släppa en hög trasig kod.

Är också student och tror jag lagt ~780 kr på BF4+Premium och har typ 280 timmar spelade, även med studentpriser har jag svårt att hitta samma nivå av underhållning för såpass lågt timpris.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Dice battlefield titel stressas Dice Battlefield 4 ospelbart hoppas inte nytt battlefield Dice.

Det var EAs fel

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Lite fler banpaket tycker jag dom skulle ha gjort innan BF5. Finns massvis med bra kartor till dom äldre BF spelen som skulle vara kul att köra i 4:an annars har jag inget direkt inget emot att BF5 kommer såpass fort.

Eller nackdelen med nytt BF är att datorn kommer kännas gammal igen

Såhär i efterhand känns det lite onödigt att ha spendarat så mycket cash på Deluxedition till 4:an bara för att få lite extra kraffts. Märkte att jag hade massvis med oöppnade battlepacks. Inte lika intressanta efter man låst upp det man vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

DICE får inga pengar längre av mig.

Varför inte?

Visa signatur

Processor: Intel i7 3770 3.4GHz, Grafikkort: Asus GeForce GTX TITAN 6GB, Ramminnen: Corsair 16GB DDR3 Dominator 1600Mhz, Moderkort: MSI Z77 MPOWER Z77 S-1155 ATX IVY, SSD: Intel 520 120GB, CPU kylare: Corsair H80i, Nätagg: Corsair AX 760I Digital ATX Modular PSU 760W, Chassi: Corsair Miditower Carbide 300R ATX Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Ni som klagar på att spelet är ospelbart, Har ni ens varit inne på spelelet sen releasen ?? Har inte haft några problem alls dom senaste 200 timmarna jag spelat. inte polarna heller för den delen..

Haha, eller hur. Var stört mycket problem ibörjan. Men sen har rullat på riktigt stabilt de senaste månaderna nu.

Visa signatur

Processor: Intel i7 3770 3.4GHz, Grafikkort: Asus GeForce GTX TITAN 6GB, Ramminnen: Corsair 16GB DDR3 Dominator 1600Mhz, Moderkort: MSI Z77 MPOWER Z77 S-1155 ATX IVY, SSD: Intel 520 120GB, CPU kylare: Corsair H80i, Nätagg: Corsair AX 760I Digital ATX Modular PSU 760W, Chassi: Corsair Miditower Carbide 300R ATX Black

Permalänk
Medlem

Låter lite konstigt de har inte lyckats med BF4 om man jämför med BF3 är den tusen gånger bättre när det gäller banor känslan i spelet..osv enda minus är att det så få serverar i BF3 likadant med BF4 som jag spelar sällan på....

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Maarlow:

Ni som klagar på att spelet är ospelbart, Har ni ens varit inne på spelelet sen releasen ?? Har inte haft några problem alls dom senaste 200 timmarna jag spelat. inte polarna heller för den delen..

Ja spelet är spelbart nu om man inte ställer några direkta krav och bara har skoj, föredrar man att faktiskt spela FPS spel hyffsat seriöst så är spelet uruselt ur FPS synpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bicherino:

Ja spelet är spelbart nu om man inte ställer några direkta krav och bara har skoj, föredrar man att faktiskt spela FPS spel hyffsat seriöst så är spelet uruselt ur FPS synpunkt.

Nej.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Nej vadå?

Permalänk
Medlem

5? 3an kom ju precis

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Då jag sitter på plattan drar jag helst kortfattade svar, men battlefield är inte uruselt ur fps synpunkt inte alls det är jättebra.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Inte en chans, EA har mjölkat tillräckligt med pengar av mig (150kr).
Lider med alla som förhandsbokade 4:an och premium för dryga tusenlappen, själv kom jag lindrigt undan men ångrar mig ändå

Jag lärde mig av BF3 att INTE förhandsboka. Köpte BF4 för nån månad sen för nån 100 lapp och sen premium.

Har upplevt många crascher, konstiga buggar, rubberbanding och fuskare men tycker ändå det är rätt kul

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

OnT: Litar inte på dessa rykten. Har svårt att tro att de kommer ge upp BF konceptet.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Donkey:

BF5 - HL2 = 3 = Half-life 3 confirmed.....

BF5 - HL 2 = HL3 + HL2 = BF5

BF5 confirmed.

Skrivet av V1pArzZ:

Då jag sitter på plattan drar jag helst kortfattade svar, men battlefield är inte uruselt ur fps synpunkt inte alls det är jättebra.

Om man jämför hur det är idag med Cod ghost ev. Vid lansering var det pinsamt dåligt. BF4 är inget jättebra spel. Är väl okej att döda tid med men knappast något jag skulle kalla mästerverk.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

BF5 - HL 2 = HL3 + HL2 = BF5

BF5 confirmed.

Aliens...

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

BF3-BF4 är bara så bäst. BF5 blir säkert en dundersuccé tror jag. Men de kan väl vänta till 2016 med det.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Bekräftat att det inte blir nått Battlefield spel i år iaf . vilket ju är positivt

"Att Dice-shootern Star Wars: Battlefront står på menyn bekräftas av EA-chefen Andrew Wilson, men övriga spel förblir hemliga. Men det står klart att en av nykomlingarna är tänkt att fylla tomrummet efter Battlefield i höst (det släpps ju inget Battlefield i år), och denna nykomling är inte Star Wars: Battlefront."

Visa signatur

PC + XBOX360 + WII U + PS4

Permalänk
Medlem

Hur i helvete kan ni sitta och säga att BF4 är ett bra FPS? Visst, man kan skjuta på saker, men hela spelet känns som att det TOLKAR det du vill göra istället för att faktiskt lyda dina kommandon.

Ja, ni kanske har skoj ni som inte spelat Q3 i flera år eller CS sedan man kunde zooma med colten. Men vi som faktiskt kräver precision kommer inte alls överens med detta spel och så är det bara. Leta lite på youtube så ser ni att spelet har massiva problem med att faktiskt visa vad som faktiskt händer.

Edit: Om det nu är så att framerate, input lag och frame times inte spelar någon roll så kanske ni ska tala om för skärmtillverkarna att vi klarar oss med 60 HZ på skärmarna och att tekniken redan är perfekt som den är? Snälla gör detta för allas skull så vi slipper dessa diskussioner.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Hur i helvete kan ni sitta och säga att BF4 är ett bra FPS? Visst, man kan skjuta på saker, men hela spelet känns som att det TOLKAR det du vill göra istället för att faktiskt lyda dina kommandon.

Ja, ni kanske har skoj ni som inte spelat Q3 i flera år eller CS sedan man kunde zooma med colten. Men vi som faktiskt kräver precision kommer inte alls överens med detta spel och så är det bara. Leta lite på youtube så ser ni att spelet har massiva problem med att faktiskt visa vad som faktiskt händer.

Edit: Om det nu är så att framerate, input lag och frame times inte spelar någon roll så kanske ni ska tala om för skärmtillverkarna att vi klarar oss med 60 HZ på skärmarna och att tekniken redan är perfekt som den är? Snälla gör detta för allas skull så vi slipper dessa diskussioner.

Tyck vad du vill, men jag tycker fortfarande bf4 är ett bra fps spel, varför kolla på youtube om alla fel på spelet när jag hellre kan spela det och ha roligt;) Och vi klarar oss med 60hz, vi klarar oss med 30hz, men det blir ännu bättre med mer hz

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Kul att du tycker det är roligt, helt ärligt roligt för din skull! Men om man faktiskt ställer krav på ett FPS och gillar spela seriöst så är BF4 uruselt.

Permalänk
Medlem

Ett nytt spel när BF4 är halvfärdigt fortfarande... De borde lägga mycket mer tid och ordna så att till exempel spectator mode fungerar i BF5. Annars kommer det vara lika tråkigt att titta på eSport i BF5 som i BF4.

Det jobbiga är dock att man vill ha ett nytt Battlefield spel eftersom att 4:an är så dålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bicherino:

Ja spelet är spelbart nu om man inte ställer några direkta krav och bara har skoj, föredrar man att faktiskt spela FPS spel hyffsat seriöst så är spelet uruselt ur FPS synpunkt.

Funkar bra för mig med FPSen har dock 780 i SLI. Hade problem i början men löste sig sig efter jag installera windows 8, BF4 verkar va mycket stabilare med windows 8.

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Funkar bra för mig med FPSen har dock 780 i SLI. Hade problem i början men löste sig sig efter jag installera windows 8, BF4 verkar va mycket stabilare med windows 8.

tror du missupfattade honom, han menade FPS som i first-person shooter

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

tror du missupfattade honom, han menade FPS som i first-person shooter

Haha jadu det gjorde jag, pratade om problem med spelet så uppfatta det som FPS problem... Men nu när jag läser det så håller jag med honom, dock om man kör en squad kan man få ganska bra teamplay, men förutom det så går det inte spela direkt seriöst.

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Hoppas inte det här är sant, skulle EA utesluta dice helt nu? Vad i !"#¤@ om det här är sant så är battlefield slut:(

Varför bli förvånad min vän?
Det är EA som står bakom skiten.
Dice största fot i graven, var att få det hundskitsbolaget till ägare.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Känns som jag är den enda lojala BF spelaren kvar.

Jag har älskat varje BF spel sen 1942, BF4 hade lite krascher med i början men sen funka allt bra.

Man kan inte få sån här action i cod/cs

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cameltotem:

Jag har älskat varje BF spel sen 1942

Samma här, men mindre och mindre för varje spel som kommer.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

Känns som jag är den enda lojala BF spelaren kvar.

Jag har älskat varje BF spel sen 1942, BF4 hade lite krascher med i början men sen funka allt bra.

Man kan inte få sån här action i cod/cs

Instämmer delvis, men BF4 har man återanvänt så pass mycket saker att man börjar undra vad man egentligen betalar för.
Då man har köpt BF3 känns det konstigt att man betalar för ett DLC med samma banor.
Och när man har lirat BF2142 såpass att man fick byta tangentbord känns det också konstigt att betala för en DLC
där du får Titan-mode light (det finns väl ingen som har kunnat spela mer än 3 games i rad utan att tycka det blir tråkigt?)

Jag hoppas att man kan få tillbaka känslan som fanns i BF2 + BF2142 .. enligt mig så var inte BF3 någon höjdare.. :/

Sidospår: varför är ingen inne på SC servrar? Dålig stil att tvinga en sitta på webhallens..