Permalänk
Medlem

Halloj Inet,

Ser att ni saluför Mini ITX chassin av märket Jonsbo, har ni några planer på att ta in deras ATX chassi UMX2 ?

Hur ser era kontakter med Japanska chassitillverkare av högkvalitativa aluminium chassin ut, tänker i första hand på Abee som utför ett gediget hantverk. Antar att ett högt pris och en sval efterfrågan här I Sverige gör det tveksamt för er ?

Annars har dom onekligen väldigt eleganta chassin som till exempel P07 samt S6G,

http://abee.co.jp/Product/CASE/smart/P07/index.html

http://abee.co.jp/Product/CASE/AS_Enclosure/S6G/index.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det bör han ju ha fått, men jag förstår besvikelsen när man beställer en vara som är "i lager" med ett tydligt lagersaldo, och sen inte får varan.
Det spelar inte så stor roll att man får tebax slantarna, man ville ju ha varan, mycket för att den kanske inte gick att få tag i någon annanstans för samma pris. Själv sitter jag och väntar på en vara från Inet med obestämbart leveransdatum, men där jag är lovad att varan SKA dyka upp, till utlovat pris, och att det bara är en tidsfråga. Om de helt plötsligt tvärvänder, återbetalar mitt guld, och säger att varan aldrig kommer, kommer även jag känna mig rätt besviken. Jag har väntat i 6-7 veckor, och har absolut inget emot att vänta, de tog kontakt med mig efter 2 veckor och erbjöd mig ett byte, men varorna är inte likvärdiga, och dyrare, så jag skrev att det inte var ett alternativ, utan att jag hellre väntade, så länge jag bara fick rätt vara.
B!

Antagligen är det ingen som bryr sig, men det här inlägget, i en helt annan tråd, föranleder nu en uppföljning.
Jag beställde, om man ska vara lite ärlig, för ganska länge sedan ett PSU i 1kW klassen från XFX. Det är ett Seasonic producerat nätagg, som har fått bra resultat i tester, och Seasonic råkar vara en tillverkare jag har en bra erfarenhet av.
Redan tidigt hörde Inte av sig, och påtalade att leveransen kunde dröja, och frågade om jag ville byta till någon annan vara. Jag är säker på att de nätagg de rekommenderade i stället säkert hade fungerat de med, men jag var nu inte speciellt intresserad. Jag skulle ha ett av Seasonics nätagg, skit samma vad det var för logotype på det. Så jag tackade nej, med förbehållet att de kunde få ersätta agget med någon av de två andra varianter det såldes som.
Eftersom jag inte direkt sitter i sjön, jag har ett snart 10 år gammalt 680w PSU som ska ersättas med det här, och allt fungerar i dagsläget, det är bara fråga om förutseende underhåll, så var jag inte speciellt stressad. Det gick ett par veckor, och det kom en ny påstötning om att de fortfarande inte fått något datum på XFX nätagg från sin leverantör, och ytterligare en sådan där fråga om jag kanske inte i alla fall ville byta till något annat alternativ. Inte heller den här gången var deras alternativ intressanta, så jag tackade nej igen, med samma förklaring.
I förra veckan dök det så upp ett nytt mail, där man förklarade att man tröttnat på att sitta och vänta på XFX från sin leverantör, och att de helt enkelt inte ville låta mig fortsätta vänta, och erbjöd återigen ett par olika alternativ. Inte heller den här gången var alternativen intressanta, och det skrev jag tillbaka, varpå Mats Lundberg svarade med att man hade Seasonic's egen version av aggregaten på väg in, och om det var intressant kunde jag få ett sådant i stället. Det är ju helt rätt, så det var ju bara att skicka ett svar tillbaka fort som fan så inte han ångrade sig. Det kom i dag, jag får väl försöka bruka allvar och koppla in det i helgen.

Ett stort tack till Inet, och i ordning efter kontakt:

Kundtjänst:
Pontus (Kundtjänst & Teknisk Support)
Tobias (Kundtjänst)
Henrik (Kundtjänst)
Mikael (Vice kundtjänstchef)
Mats (Kundtjänstchef)

Ni ska ha ett stort tack för trevligt bemötande, en fantastisk vilja att försöka uppfylla kundens önskemål, och allt det där. Visst, det tog på dagen 2 månader att få nätagget, men jag hade flera möjligheter att välja något annat, eller få tillbaka slantarna, så jag ser inte riktigt det som ett problem.
Nu hoppas jag inte det blir någon uppföljning på det här framöver, Seasonic's nätagg ska inte behöva några reklamations eller garanti-ärenden. Det bör ju betyda att betyget blivit a på en skala mellan e- till A+. Med beröm godkänt.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Utmärkt! Skulle du vilja vara så vänlig att kolla om ni även tänkt ta hem backplate:n, så vore jag helt tillfreds! http://www.ekwb.com/shop/ek-fc780-gtx-wf3-backplate-black.html

Nu få vi bara hoppas att ni får hem dem supersnabbt!

Tack!

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk

Hej inet

Finns det möjlighet att få in Silverstones ARM22SC Dual monitor mount
Har hört mycket varmt om denna produkten och även ett billigt pris ni kan se en
recension här
https://www.youtube.com/watch?v=PLvMQDEdLVI

Permalänk
Entusiast

Tjena Inet, köpte en Func MS-3 ifrån er när den var på rea. Nu har scrollhjulet gått sönder, alltså det har ballat ur helt, har provat i olika datorer och det är samma problem. Har även provat med andra möss i min dator och då fungerar det. Finns det något sätt jag kan slippa att vara utan mus i 5-10 dagar om jag ska skicka in den till er? Typ filma problemet, så skickar ni ut en mus och så skickar jag in min när jag fått den och så är allt guld och gröna skogar?

Kan låna en mus som referens för testtillfället men att låna en kompis mus i flera dagar är liksom inte en valmöjlighet, att inte kunna använda datorn fungerar ju inte riktigt heller om ni förstår vad jag menar

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Inte helt säker, men borde det inte vara lättare att få svar på den frågan från... supporten på deras websida?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av -=Mr_B=-:

Inte helt säker, men borde det inte vara lättare att få svar på den frågan från... supporten på deras websida?
B!

De verkade tro att de själva skulle plocka isär musen och formgjuta ett nytt plasthjul åt musen. Vanligtvis får man väl bara en ny mus då det inte är värt besväret att reparera?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Med andra ord har du redan varit i kontakt med dem, och de har gjort bedömningen att musen behöver skickas till tillverkaren för att få ett utlåtande. Skriv det då. Hur vanligt det är att man lagar möss vågar jag inte uttala mig om, men det är möjligt att tillverkaren gör bedömningen att det rör sig om normalt slitage. (Svårt att sia om, ingen aning om vilken rea du pratar om, så tidsperspektivet är oklart)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av -=Mr_B=-:

Med andra ord har du redan varit i kontakt med dem, och de har gjort bedömningen att musen behöver skickas till tillverkaren för att få ett utlåtande. Skriv det då. Hur vanligt det är att man lagar möss vågar jag inte uttala mig om, men det är möjligt att tillverkaren gör bedömningen att det rör sig om normalt slitage. (Svårt att sia om, ingen aning om vilken rea du pratar om, så tidsperspektivet är oklart)
B!

4 månader, känt fel som gör att scrollhjulet ballar ur helt och scrollar två gånger när man gjort en gång, scrollar åt fel håll eller scrollar inte alls. Felet är känt och andra har helt sonika fått nya möss.

Kan ju som sagt göra en video där jag noggrant visar problemet och jämför med en annan mus. Däremot så kan jag inte vara utan mus i fem dagar, så i sådana fall skickar jag inte in den alls, eller köper en ny och skickar in min nuvarande, vilket skulle vara ett väldigt slöseri eller hur?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Hejhopp!

Tänkte kika om ni har några planer på att importera nya NZXT H440 med dom "nya" färgerna som släpptes igår? Orange, grön, blå osv.

Det kliar i beställar-körtlarna.

Permalänk
Inet
Skrivet av XHI:

Yo Inet!

Jag har bytt ut min QPAD 5k två gånger (garanti) och ska göra det en tredje, men det står obekräftat på leveransen. Tidsram tills de finns i Hötorget?

Ska komma inom 1-2 veckor preliminärt.

Skrivet av Santrik:

Hallå Inet!

Swiftech H320, är det en produkt som ni har möjlighet att plocka in?

Det är en bra produkt som vi kollat på men har tyvärr inte rätt förutsättningar och kanaler att ta in den här produkten just nu.

Skrivet av DeepBlue:

Halloj Inet,

Ser att ni saluför Mini ITX chassin av märket Jonsbo, har ni några planer på att ta in deras ATX chassi UMX2 ?

Hur ser era kontakter med Japanska chassitillverkare av högkvalitativa aluminium chassin ut, tänker i första hand på Abee som utför ett gediget hantverk. Antar att ett högt pris och en sval efterfrågan här I Sverige gör det tveksamt för er ?

Annars har dom onekligen väldigt eleganta chassin som till exempel P07 samt S6G,

http://abee.co.jp/Product/CASE/smart/P07/index.html

http://abee.co.jp/Product/CASE/AS_Enclosure/S6G/index.html

Ledsen men är tyvärr inget som vi kan ta in i sortimentet i dagsläget.

Skrivet av DeepBlue:

Hej Inet!

Jag tycker jag var ganska rak och tydlig i min frågeställning i mitt tidigare inlägg, vilket du onekligen måste ha snappat upp eftersom ditt svar var väldigt informativt, så vad har jag missat ?

Ber dock om ursäkt utifall att du upplever att jag har "tråkig ton". Möjligt att jag ibland i skrift kan uppfattas som aningen rak och en smula rå i min ironi. Även om det finns en allvarlig grundton så är det mesta skrivet med glimten i ögat

Ser förresten att ni efter påskens begivenheter har justerat priset tillbaka till 5790:- såsom det var tidigare. Sitter här och försöker motivera ett köp hos er framför Dustin eller NetOnNet, vilka båda tar 5490:-. Fraktfritt från samtliga, samt bra erfarenhet från er alla och tillgång till butik i NetOnNet's fall. Antar även eventuella reklamationsärenden hanteras av MSI själva ?

Inga problem och ledsen för sent svar. Vi körde som sagt ett kampanjpris på detta kort för att, trots i princip minusmarginal behöva lätta på lagret. Skicka oss ett PM med ordernummer så kan vi lösa kampanjpriset till dig.

Garantiärenden kan du eventuellt ta med MSI direkt om du skulle vilja men är rekommenderat att gå via återförsäljaren.

Skrivet av Swekat:

Utmärkt! Skulle du vilja vara så vänlig att kolla om ni även tänkt ta hem backplate:n, så vore jag helt tillfreds! http://www.ekwb.com/shop/ek-fc780-gtx-wf3-backplate-black.html

Nu få vi bara hoppas att ni får hem dem supersnabbt!

Tack!

Ligger uppe nu! http://www.inet.se/produkt/5331207/ek-fc780-gtx-wf3-backplate

Skrivet av tobbetagg:

Hej inet

Finns det möjlighet att få in Silverstones ARM22SC Dual monitor mount
Har hört mycket varmt om denna produkten och även ett billigt pris ni kan se en
recension här
https://www.youtube.com/watch?v=PLvMQDEdLVI

Vi har kollat runt men tyvärr är det inget som vi kan få tag på.

Skrivet av MrAdde:

Tjena Inet, köpte en Func MS-3 ifrån er när den var på rea. Nu har scrollhjulet gått sönder, alltså det har ballat ur helt, har provat i olika datorer och det är samma problem. Har även provat med andra möss i min dator och då fungerar det. Finns det något sätt jag kan slippa att vara utan mus i 5-10 dagar om jag ska skicka in den till er? Typ filma problemet, så skickar ni ut en mus och så skickar jag in min när jag fått den och så är allt guld och gröna skogar?

Kan låna en mus som referens för testtillfället men att låna en kompis mus i flera dagar är liksom inte en valmöjlighet, att inte kunna använda datorn fungerar ju inte riktigt heller om ni förstår vad jag menar

Det är möjligt att vi kan försöka göra en speciallösning för dig men det tar du enklast med oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se.

Skrivet av Thorulk:

Hejhopp!

Tänkte kika om ni har några planer på att importera nya NZXT H440 med dom "nya" färgerna som släpptes igår? Orange, grön, blå osv.

Det kliar i beställar-körtlarna.

Ska kolla på detta och återkommer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

En sak jag finner störande på er webbsida är produkt i lager och gul prick

Först står det ingenting

Därefter står det ej i lager

För att sedan stå åter i lager datum

Här kan det då skilja sig veckor för att gul prick ska ändra status?

Permalänk
Entusiast

Har redan tagit kontakt med er kundtjänst, de sa att något sådant inte var möjligt trots att jag erbjöd mig att filma och förklara problemet i detalj.

Har ett liknande problem med en flera gånger dyrare produkt hos Webhallen just nu, skillnaden var att där var det inte snack om saken utan de skickade ut en ny produkt direkt på faktura som de sedan makulerar när de tar emot min retur. Har köpt för tiotusentals kronor hos er så det är ju inte direkt som att jag försöker lura er på en mus för 249kr.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Står lite tokigt på "Processorkylning".

Bland annat: Noctua NH-L12, mått: 93 mm, mått: 680 g.

Finns fler märken som det är likadant:

Intel

Be quiet

NZXT

+ några till.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inet
Skrivet av Ozeroun:

En sak jag finner störande på er webbsida är produkt i lager och gul prick

Först står det ingenting

Därefter står det ej i lager

För att sedan stå åter i lager datum

Här kan det då skilja sig veckor för att gul prick ska ändra status?

Jag är tyvärr inte helt med på vad du menar, men gul prick innebär att en vara inte är på lager och har antingen ett preliminärt leveransdatum eller har en obekräftad leveranstid (ej i lager).

Om det är väldigt lång leveranstid så kan det ta veckor innan vi får ett datum från vår distributör eller tillverkare. Alternativt så kan leveransdatum ändras från att vara preliminärt till obekräftat. Det beror helt på fall till fall..

Skrivet av MrAdde:

Har redan tagit kontakt med er kundtjänst, de sa att något sådant inte var möjligt trots att jag erbjöd mig att filma och förklara problemet i detalj.

Har ett liknande problem med en flera gånger dyrare produkt hos Webhallen just nu, skillnaden var att där var det inte snack om saken utan de skickade ut en ny produkt direkt på faktura som de sedan makulerar när de tar emot min retur. Har köpt för tiotusentals kronor hos er så det är ju inte direkt som att jag försöker lura er på en mus för 249kr.

Majoriteten av produkterna vi hanterar har ett värde som är högre och det är lite för stor 'risk' att skicka ut dyra produkter som du säger. Vi har idag en riktigt bra och fast rutin som gör att vi både klarar av i princip alla serviceärenden på 1-3 arbetsdagar och även klarar ett riktigt högt tryck på serviceavdelningen. Det är dock inget som vi riktigt kan lova i alla fall utan har en har en officiell väntetid på 5 dagar som gäller vid normala omständigheter.

Att göra specialare för vissa kunder ökar risken att antingen den kunden, eller andra kunder, blir drabbade negativt och det vill vi såklart inte heller. Så det är alltid en avvägning från case till case. Det är dock lite tråkigt om det nu är ett sånt uppenbart problem samt en minst sagt viktigt del i en dator att vi inte kunde varit lite mer flexibla och t ex skickat ut en ny mot faktura. Speciellt när det inte är en dyrare produkt..

Gör så att du felanmäler det igen och skickar ditt ärendenummer i ett PM så ska jag se till att se om vi inte kan lösa det för dig.

Ska tillägga att om du kommer in till butik och det är ett enkelt fel att verifiera samt produkten finns på lager så byter vi det alltid direkt på plats.

Skrivet av seville57:

Står lite tokigt på "Processorkylning".

Bland annat: Noctua NH-L12, mått: 93 mm, mått: 680 g.

Finns fler märken som det är likadant:

Intel

Be quiet

NZXT

+ några till.

Tack för att du sa till. Har meddelat ansvariga.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Jag är tyvärr inte helt med på vad du menar, men gul prick innebär att en vara inte är på lager och har antingen ett preliminärt leveransdatum eller har en obekräftad leveranstid (ej i lager).

Om det är väldigt lång leveranstid så kan det ta veckor innan vi får ett datum från vår distributör eller tillverkare. Alternativt så kan leveransdatum ändras från att vara preliminärt till obekräftat. Det beror helt på fall till fall..

Gul prick = ej i lager

http://www.inet.se/produkt/5411074/asus-geforce-gtx-770-4gb-d...

Gul prick = obekräftat

http://www.inet.se/produkt/5409938/msi-geforce-gtx-770-4gb-tw...

Gul prick = datum åter i lager

http://www.inet.se/produkt/1903003/asrock-e3c226d2i-mitx

Det jag menar en gul prick kan ha olika status nivåer och det i sig kan skilja veckor från status till status?

Permalänk
Medlem

Hejsan

Gjorde en beställning med ordernummer: 6367507
Men endast fått faktura på moderkortet

Sedan verkar bara moderkortet vara skickat?
Även fast chassit finns på lager

Permalänk
Inet
Skrivet av Ozeroun:

Gul prick = ej i lager

http://www.inet.se/produkt/5411074/asus-geforce-gtx-770-4gb-d...

Gul prick = obekräftat

http://www.inet.se/produkt/5409938/msi-geforce-gtx-770-4gb-tw...

Gul prick = datum åter i lager

http://www.inet.se/produkt/1903003/asrock-e3c226d2i-mitx

Det jag menar en gul prick kan ha olika status nivåer och det i sig kan skilja veckor från status till status?

NU är jag med på hur du menar och håller med, det är inte helt logiskt.

En simplifierad förklaring är följande:

Ej i lager = beställningsvara. Vi tar endast hem dessa produkter om vi får in en beställning, normal leveranstid ca 1-2 veckor.

Obekräftad = vi har beställd och varan är på ingående men har inget datum från leverantör.

Men problemet är att det finns väldigt många andra situationer pga. av hur våra system ser ut och fungerar som skulle göra att det står felaktig status så vi har idag ingen jättebra lösning för att kunna ge 100% korrekt information.

Det är dock något som vi jobbar på och har ambition att göra mycket tydligare, vilket bör komma om inte allt för avlägsen framtid ihop med en uppdaterad design på hemsidan.

Skrivet av Makrills:

Hejsan

Gjorde en beställning med ordernummer: 6367507
Men endast fått faktura på moderkortet

Sedan verkar bara moderkortet vara skickat?
Även fast chassit finns på lager

Gör så att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så ska vi kolla på det! Vi har även chatten på hemsidan igång (du hittar den nere till vänster på sidan).

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Har ni fått något datum på Z97 moderkorten när de ska lanseras?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inet
Skrivet av Solaris:

Har ni fått något datum på Z97 moderkorten när de ska lanseras?

Har inget som vi kan gå ut med offentligt tyvärr. Håll utkik är allt vi kan säga

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har inget som vi kan gå ut med offentligt tyvärr. Håll utkik är allt vi kan säga

Jag gissar på att ni inte heller kan svara på om Asus Maximus VII Gene är bland dem som släpps i samma veva?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inet
Skrivet av Solaris:

Jag gissar på att ni inte heller kan svara på om Asus Maximus VII Gene är bland dem som släpps i samma veva?

Vi kan säga att det är bättre du frågar ASUS direkt här i deras del av forumet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej! Min vän köpte ett NZXT H440, och han upptäckte vid montering att en av fötterna saknades från fabrik, och han vände sig till er på supporten, men det svar han fick var att han behövde skicka tillbaka hela chassit. Jag är ett stort fan av Inet, men jag tycker det känns ganska orimligt att han ska behöva montera ned hela riggen, och posta tillbaka chassit(som för er antagligen inte blir så kostnadseffektivt) istället för att ni eller NZXT kan skicka ut en reservdel till chassit?

Jag förstår att ni behöver se att det vi säger verkligen stämmer, men hur mycket bättre blir det av ni tittar på chassit i butik?

Skulle verkligen uppskatta om ni kunde lösa detta på ett bättre sätt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Gör så att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så ska vi kolla på det! Vi har även chatten på hemsidan igång (du hittar den nere till vänster på sidan).

Har kontaktat er på Info@inet.se, men ännu inte fått svar! (Skickade mejlet kl 10:45)

Har även fått en till faktura på moderkortet !?!
som är billigare än den första..?!? första ligger på 788kr andra ligger på 749kr för samma produkt?!

tycker ni ska se över ert misstag illa kvick så jag inte får problem med extra avgifter m.m!
tänker inte betala dubbla fakturor!

Min mejl är iaf T_Nordmarken@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Har kontaktat er på Info@inet.se, men ännu inte fått svar! (Skickade mejlet kl 10:45)

Har även fått en till faktura på moderkortet !?!
som är billigare än den första..?!? första ligger på 788kr andra ligger på 749kr för samma produkt?!

tycker ni ska se över ert misstag illa kvick så jag inte får problem med extra avgifter m.m!
tänker inte betala dubbla fakturor!

Min mejl är iaf T_Nordmarken@hotmail.com

Inga personliga ärenden i tråden. Tål att upprepas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inet
Skrivet av Deathdancer:

Hej! Min vän köpte ett NZXT H440, och han upptäckte vid montering att en av fötterna saknades från fabrik, och han vände sig till er på supporten, men det svar han fick var att han behövde skicka tillbaka hela chassit. Jag är ett stort fan av Inet, men jag tycker det känns ganska orimligt att han ska behöva montera ned hela riggen, och posta tillbaka chassit(som för er antagligen inte blir så kostnadseffektivt) istället för att ni eller NZXT kan skicka ut en reservdel till chassit?

Jag förstår att ni behöver se att det vi säger verkligen stämmer, men hur mycket bättre blir det av ni tittar på chassit i butik?

Skulle verkligen uppskatta om ni kunde lösa detta på ett bättre sätt

Det var ett märkligt svar. Givetvis ska vi se om vi kan lösa en reservdel till dig så du inte behöver skicka in hela lådan. Dock är det inte helt hundra om vi kan få tag på reservdelar så lätt från NZXT men serviceavdelningen kollar på det.

Gör så att du felanmäler på hemsidan och skickar ärendenumret till oss i ett PM så kollar vi på det!

Skrivet av Makrills:

Har kontaktat er på Info@inet.se, men ännu inte fått svar! (Skickade mejlet kl 10:45)

Har även fått en till faktura på moderkortet !?!
som är billigare än den första..?!? första ligger på 788kr andra ligger på 749kr för samma produkt?!

tycker ni ska se över ert misstag illa kvick så jag inte får problem med extra avgifter m.m!
tänker inte betala dubbla fakturor!

Min mejl är iaf T_Nordmarken@hotmail.com

Ditt mail ska vara besvarat tidigare idag och som Batman skriver så är inte den här tråden för enskilda ärenden. Men min kollega som besvarade ditt mail har full koll på läget och ska inte vara några konstigheter, har du några fler frågor så bara kontakta honom.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ditt mail ska vara besvarat tidigare idag och som Batman skriver så är inte den här tråden för enskilda ärenden. Men min kollega som besvarade ditt mail har full koll på läget och ska inte vara några konstigheter, har du några fler frågor så bara kontakta honom.

Edit 3:
Problemet löst!

Permalänk
Inet
Skrivet av Makrills:

Edit 3:
Problemet löst!

Fint!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

När tror ni att dessa kommer in på lager?
https://www.inet.se/produkt/6607038/ducky-thick-pbt-109-keyca...

Mvh Nicklas

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inet
Skrivet av THEBADGUY:

När tror ni att dessa kommer in på lager?
https://www.inet.se/produkt/6607038/ducky-thick-pbt-109-keyca...

Mvh Nicklas

Det bör landa inom 1-2 veckor. Så fort vi har leveransdatum så uppdaterar vi produktsidan!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram