Permalänk
Medlem

Hjälp något fel på min data

Har detta problem med min data och när den startar så får jag först myrornas krig på bios skärmen i när man kommer till windows blir den svart eller så här

Permalänk
Skrivet av ponta9:

Har detta problem med min data och när den startar så får jag först myrornas krig på bios skärmen i när man kommer till windows blir den svart eller så här http://i.imgur.com/mlW3MIz.jpg

Too much info... can't Breath!

Data = informationen i datorn.
Dator = komponenterna tillsammans gör en fungerande dator.

du får skriva ner komponenterna så man får en uppfattning vad som kan va problemet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

Har detta problem med min data och när den startar så får jag först myrornas krig på bios skärmen i när man kommer till windows blir den svart eller så här http://i.imgur.com/mlW3MIz.jpg

Ser inte ut som problem med din data, däremot defekt grafikkort. Välj lämplig åtgärd: baka, reklamera eller köp nytt!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

grafikkort paj är min gissning ..kan ev vara drivrutin relaterat men om du har div konstiga tecken eller så där vid bios lutar det åt paj kort

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

Too much info... can't Breath!

Data = informationen i datorn.
Dator = komponenterna tillsammans gör en fungerande dator.

du får skriva ner komponenterna så man får en uppfattning vad som kan va problemet.

Dator har fungerat perfekt förut men här kommer specsen.
Msi gtx 670
Gigabyte ga-z77mx-d3h
Corsair cx600
Corsair vengeancelp 1600mhz 2x8gb
Intel ssd 520 120gb
Stargate barrcuda 2000gb
Corsair h80 cpu cooler

Permalänk
Skrivet av ponta9:

Dator har fungerat perfekt förut men här kommer specsen.
Msi gtx 670
Gigabyte ga-z77mx-d3h
Corsair cx600
Corsair vengeancelp 1600mhz 2x8gb
Intel ssd 520 120gb
Stargate barrcuda 2000gb
Corsair h80 cpu cooler

plocka ut grafikkortet sätt in skärmkabeln direkt i moderkortet. testa om det funkar ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Testa med ett annat grafikkort, du kanske har ett gammalt 8800GT liggandes som du bara kan ploppa in?

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp datorn funka efter jag var och rota bland kablarna tror det var en kabel som låg imot ovansidan av grafikkortet som störde den så nu funkar datorn

Permalänk
Medlem

fick nu tillbacka problemet och nu han jag se att drivrutinen krachar då och då har försökt installera om den men det fortsätter

Permalänk
Medlem

Inte troligt att det är drivrutinen då du har problem under uppstart med.
Testa att ta bort grafikkortet och köra på det integrerade som någon annan föreslog.

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem

Som alla andra säger, det är ditt grafikkort som spökar.
Testa med ett annat...

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem

installerar en äldre version vi får se hur detta går

Permalänk
Medlem

Fortfarande samma fel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ponta9:

Fortfarande samma fel

du verkar inte läsa vad alla skriver, men visst, försök du lösa det på egen hand, det tar bara längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

Dyslexin ja har ökar med 163.7% när ja får syreförlust detta + tunnelseende gör att mitt skrivande blir lidande.

Finns inget bättre än språkpoliser som rättar andra, och som själva suger på språk.

Till TS, hur blev det med att testa skärmen direkt i moderkortet?

Visa signatur

Ridå

Permalänk

De fel som det kan vara:
Kass kabel
Kass skärm
Trasigt grafikkort
Korrupt BIOS.

Vi kan med 99% säkerhet plocka bort 2 av dessa och har då kvar kabel och grafikkort. Har du testat att byta kabel och uttag på grafikkortet?

Annars testa att plocka ut grafikkortet från datorn och sätt kabeln i det uttag som finns på baksidan av moderkortet.

Funkar detta? Fixa fram ett helt grafikkort då på något sätt alternativt reparera grafikkortet

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

Dyslexin ja har ökar med 163.7% när ja får syreförlust detta + tunnelseende gör att mitt skrivande blir lidande.

Ska du rätta folk när du bevisligen vet vad han menar eftersom du utförligt skriver vad skillnaden är kan du åtminstone stava rätt. En generation av människor som inte kan stava och vet allt bäst. Fyfan för världen...

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Hedersmedlem

Nu lugnar vi ned oss med språkpoliseriet! Jobba på att hjälpa TS istället!

Mvh
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

du verkar inte läsa vad alla skriver, men visst, försök du lösa det på egen hand, det tar bara längre tid.

Och därför orkar jag inte hjälpa sådana människor...

Tack för mig!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Har 2 skärmar så det är inte kabeln och när jag plocka ut grafikkortet funkar det. Men antingen så är det grafikkortet eller drivers som är paj och ibland fr jag igång datorn och den funkar helt normalt sen så kommer samma sak upp igen någon gång när jag spelar .

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

Har 2 skärmar så det är inte kabeln och när jag plocka ut grafikkortet funkar det. Men antingen så är det grafikkortet eller drivers som är paj och ibland fr jag igång datorn och den funkar helt normalt sen så kommer samma sak upp igen någon gång när jag spelar .

Vet inte hur många som behöver sälja detta men...

Det är säkerligen INTE drivrutinerna då du redan har problem i BIOS, där drivrutinerna inte ens är laddade ännu.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av ponta9:

Har 2 skärmar så det är inte kabeln och när jag plocka ut grafikkortet funkar det. Men antingen så är det grafikkortet eller drivers som är paj och ibland fr jag igång datorn och den funkar helt normalt sen så kommer samma sak upp igen någon gång när jag spelar .

nu var det inte tal om att datorn ska funka spela utan grafikkort. utan att du ska felsöka var problemet finns.
ingen har heller sagt att det skulle vara fel på kabeln.

när man felsöker en dator tar man ut all onödiga tillbehör. grafikkort .dubbla skärmar, osv den ska fungera med basics processor, moderkort, minne, hdd/ssd operativsystem that's it. sen lägger man till komponenter efterhand tills man får error.

förstår du ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Wow asså du testar ju inte det nästan alla säger? Det är ju en fördel om du frågar efter hjälp och testar det alla säger du ska testa, fortsätt inte med att kolla drivrutiner då folk säger att det inte kan vara det då dom inte hunnit ladda när problemet händer.

Du säger själv att det funkar då du tar bort grafikkortet så se till och byt det då?