Ni som har Intel NuC eller Intel Bay Trail problem med ljud i Neflix samt DTS HD i XBMC.

Permalänk
Medlem

Ni som har Intel NuC eller Intel Bay Trail problem med ljud i Neflix samt DTS HD i XBMC.

Hej!

Installerade mitt nyinköpta moderkort Asrock Q1800 igår. Alllt fungerar som förväntat pigg o rapp men det jag har problem med är att om man väljer 5.1 ljud i Netflixappen i Win 8.1 så börjar det lagga och det går inte att se på filmen. Det andra problemet jag har är att jag inte får ut DTS HD i XBMC, blir omvandlat till vanlig DTS, provat alla inställningar i XBMC. På mitt gamla moderkort, ASUS E350 fungerade detta utan problem. Har de senaste ljuddrivrutinerna och har fipplat runt bland iställningarna.

Någon som lyckats få det att fungera som det ska? Har googlat och det är tydligen fler som har problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Hej!

Installerade mitt nyinköpta moderkort Asrock Q1800 igår. Alllt fungerar som förväntat pigg o rapp men det jag har problem med är att om man väljer 5.1 ljud i Netflixappen i Win 8.1 så börjar det lagga och det går inte att se på filmen. Det andra problemet jag har är att jag inte får ut DTS HD i XBMC, blir omvandlat till vanlig DTS, provat alla inställningar i XBMC. På mitt gamla moderkort, ASUS E350 fungerade detta utan problem. Har de senaste ljuddrivrutinerna och har fipplat runt bland iställningarna.

Någon som lyckats få det att fungera som det ska? Har googlat och det är tydligen fler som har problem.

Nu är inte det här min screenshot och det ser väl kanske inte riktigt ut sådär i senaste versionen men anyway, det är under den här menyn du väljer det.
http://www.xbmcfreak.nl/wp-content/uploads/2010/08/zotac_xbmc...

Se bara till att ha DTS-HD ikryssat där och då borde det fungera utan problem. Jag hade samma problem som dig först men efter att ha kryssat i alla ljudformaten så fungerar det perfekt

Permalänk
Medlem

Nu kör jag ju inte DTS-HD men när jag skulle installera min Baytrail-nuc (n2820) fick jag inte igång det varken XBMC eller Plex, det laggade något stört när jag hade Dolby Digital eller DTS aktiverat, 2-3 fps max.
Googlade och det är många som hade problem med det i plex t.ex...
Hade rätta drivrutiner etc etc, men gjorde ingen skillnad.

Installerade tillslut windows 7, allt fungerade finfint utan problem..
Kan vara värt att testa?

Permalänk
Medlem

Laggar ingenting för mig i XBMC, bara att den inte skickar ut rätt ljudformat. Däremot Netflix laggar när man sätter igång 5.1 ljud.

Permalänk

Laggar i XBMC

Liknande problem här.
XBMC har fungerat felfritt >1år men nu köpte jag en ny Bio förstärkare Yamaha RX-V773. Filmer laggar nåt otroligt som tidigare gick hur bra som helst. Det går dock bra om man kör utanför XBMC, tex VLC?
Enda skillnad mot förut är att jag ändrat audio output i XBMC från opto (min gamla bio förstärkare) till HDMI samt att bilden nu går via förstärkarn till TV istället för direkt.

OBS det är inte datorn i signatur som används utan äldre maskin med Gigabyte GA-MA78G-UD3H motherboard, AMD Phenom II x4 955 BE cpu, 8Gb DDr2 minne och ett Radeon 5770 grafik kort.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UD3, Intel core i5-3770K 4.4GHz, SwiftecH240-X, 4x G.Skill Ripjaws Gaming 4Gb DDR3 2133 MHz, Gigabyte GTX 1070 , Fractal Design Arc, Cooler Master Real Power M1000
Windows 10 64bit