Apple Iphone 6 i läckta ritningar och mockups

Permalänk
Melding Plague

Apple Iphone 6 i läckta ritningar och mockups

I vad som sägs vara läckta ritningar från Foxconn blir nästa generation Iphone både större och tunnare än föregångaren. Verklighetstrogna mockups visualiserar skillnaderna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det bästa som har med iPhone att göra är ju att de äntligen ska få NFC.
Om det ryktet stämmer d.v.s.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Det tråkigaste i det hela är att de gör dem större. Tycker fortf att 4.0 tum är max för en telefon.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Det bästa som har med iPhone att göra är ju att de äntligen ska få NFC.
Om det ryktet stämmer d.v.s.

Hoppas verkligen det, endast pga att NFC inte verkar fått något grepp ännu och jag vill verkligen få börja använda NFC i min Note 3.

Permalänk
Medlem

Uhm, den nya ser ut som vilken smartphone som helst..

Permalänk
Medlem

Om denna mockup stämmer så hamnar iPhone 6 i min mening bland de fulare flaggskeppen på senare tid. Vad hände hos Apples designteam? =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Större skärm, intressant!

Jag har hört så många Apple-fans säga: "4 tum är den optimala skärstorleken, jag skulle ALDRIG köpa en mobil med större skärm". Nu får vi se om samma personer hyllar en iPhone med större skärm.

Permalänk
Medlem

Iphone 3G lanseras: 3,5" är den perfekta storleken!! Vill aldrig ha större!

Iphone 5 lanseras: 4,0" är den perfekta storleken!! Vill aldrig ha större!

Iphone 6 lanseras: 4,7" är den perfekta storleken!! Vill aldrig ha större!

Permalänk
Medlem

Så iPhone kommer se ut som alla andra smartphones och erbjuda dålig batteritid, högt pris och dyrare appar jämfört med android? Låter som ett vinnande koncept..

Har en del iPhone kompisar som äger allt från 4 till 5s och den enda jag känner som inte sitter och väntar på att abonnemanget ska ta slut och köpa android lur är han som har 5s men när jag nämner att jag betalar 299kr i månaden för 3total 5gb ihop med min nexus 5 och han betalar 598kr för ett liknande abonnemang från tele2 så blir han tjurig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag tror videon är fejk. Jag tror mer på detta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Tvekar inte att nästa iPhone kommer att vara en awsome telefon men för mig är i alla fall dagarna att betala mer än 5000kr för en telefon över (4800kr iPhone 4, 5400kr HTC One)
Jag tycker det kommer bli intressantare vad som händer under 3000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nuvarande storleken är bra tycker jag. Både tjocklek och skärmstorlek. Möjligen att skärmkanterna kan expandera till kanterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ifs så tycker jag att storleken borde gå upp något från 4" till 4,3" (eller max 4,5").
Men vid 4,7" så tycker jag att den börjar bli något för stor.
Sen tycker jag att man kanske ska prioritera batteritiden denna gången. Jag är inte alls nöjd med den aspekten i min iPhone 5.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Så iPhone kommer se ut som alla andra smartphones och erbjuda dålig batteritid, högt pris och dyrare appar jämfört med android? Låter som ett vinnande koncept..

Har en del iPhone kompisar som äger allt från 4 till 5s och den enda jag känner som inte sitter och väntar på att abonnemanget ska ta slut och köpa android lur är han som har 5s men när jag nämner att jag betalar 299kr i månaden för 3total 5gb ihop med min nexus 5 och han betalar 598kr för ett liknande abonnemang från tele2 så blir han tjurig

Skickades från m.sweclockers.com

Så du vet hur batteritiden kommer bli? Är apparna dyrare? Tror absolut det är ett vinnande koncept. Vissa trivs bättre i iOS av olika anledningar (själv gillar jag både iOS och Android). Sen är ju apputbudet lite bättre i iOS tycker jag. Fler välgjorda appar.

Tråkigt för din kompis att han har ett så dyrt abonnemang.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Ska Apple måhända få smaka på sin egen medicin? Om Galaxy SII såg ut som en iPhone enligt dem, hur många har inte Apple plagierat om deras telefon ser ut som vilken generisk Kina-android som helst?

Kan det kanske vara så att det blir så att det biter tillbaka om man hävdar att generiska designattribut ska vara unika.

Permalänk

Ser riktig snygg ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Det tråkigaste i det hela är att de gör dem större. Tycker fortf att 4.0 tum är max för en telefon.

Tyckte jag och flera andra också innan men idag så tycker båda jag och alla jag känner att 4.7-5" är
mycket bättre när man vant sig.

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Om denna mockup stämmer så hamnar iPhone 6 i min mening bland de fulare flaggskeppen på senare tid. Vad hände hos Apples designteam? =/

Skrivet av Aleshi:

Ska Apple måhända få smaka på sin egen medicin? Om Galaxy SII såg ut som en iPhone enligt dem, hur många har inte Apple plagierat om deras telefon ser ut som vilken generisk Kina-android som helst?

Kan det kanske vara så att det blir så att det biter tillbaka om man hävdar att generiska designattribut ska vara unika.

Verkar som den kommer likna iPod touch rätt mycket:

http://www.apple.com/ipod-touch/design/

Tycker inte det är fel och tycker inte iPod touch ser ut som en generisk Kinda-Android.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Cooling23:

Jag tror videon är fejk. Jag tror mer på detta.

https://www.youtube.com/watch?v=vdRqcPyB1gw

Jag måste nog hålla med om detta. Inte så extremt men mer åt det hållet.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Det gemensamma problemet med alla telefoner, är att dom är för stora OCH har för små skärmar.
För eller senare kommer följaktligen alla att ha skärmar som täcker 100% av åtminstone ena sidan.

Ska bli kul att se vem som blir först.
Hoppas det inte blir Apple, för då kommer dom att hävda att dom "uppfann" det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Hoppas verkligen det, endast pga att NFC inte verkar fått något grepp ännu och jag vill verkligen få börja använda NFC i min Note 3.

Ja, det vore verkligen på tiden att Apple "uppfinner" NFC. Tyvärr skulle jag inte bli förvånad om dom på något vis låser den till en egen version som inte är kompatibel med något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Det gemensamma problemet med alla telefoner, är att dom är för stora OCH har för små skärmar.
För eller senare kommer följaktligen alla att ha skärmar som täcker 100% av åtminstone ena sidan.

Ska bli kul att se vem som blir först.
Hoppas det inte blir Apple, för då kommer dom att hävda att dom "uppfann" det.

Kommer direkt att tänka på LG's telefoner. Vad jag vet så är det LG som har haft de minsta kanterna hittills mot skärmen och de verkar jobba åt det hållet när man tittar på ryktena om deras G3 som är i görningen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Tror knappast att den kommer se ut så. Runda hörn, låsknappen på sidan, låter mer som en android telefon. Sist apple hade nånting runt var 3GS, sedan dess har det endast varit kantiga och "spetsiga" former

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Det gemensamma problemet med alla telefoner, är att dom är för stora OCH har för små skärmar.
För eller senare kommer följaktligen alla att ha skärmar som täcker 100% av åtminstone ena sidan.

Jag håller verkligen inte med, kanterna på telefonen in till skärmen gör att man kan hålla den utan att komma åt skärmen med fingrarna. Något som ändå redan kan vara ett problem ibland. Dessa kanter behövs, även om de kanske kunde göras något tunnare innan det blir ett jätteproblem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Jag tror videon är fejk. Jag tror mer på detta.

https://www.youtube.com/watch?v=vdRqcPyB1gw

Det där är en våt dröm...fy fan vad snygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Det gemensamma problemet med alla telefoner, är att dom är för stora OCH har för små skärmar.
För eller senare kommer följaktligen alla att ha skärmar som täcker 100% av åtminstone ena sidan.

Kan berätta att man verkligen behöver en kant mellan skärmen och sidorna på telefonen. Greppar du någonsin en Galaxy s4 (tex) så kommer du onekligen att få problem med touchknapparna nere brevid home-knappen.

Visst skulle det SE snyggare ut, men det skulle inte fungera väldigt bra om företaget inte hittade någott sätt att undvika användandet av just den delen av skärmen.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Gillar storleken på iphone 5. Har även en nexus 4 och tycker den är lite klumpig men man får väl stå ut med en lite större Iphone då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det där är en våt dröm...fy fan vad snygg.

Ser onekligen extremt sexig ut! Tror dock att den är omöjligt tunn, mest om man ser till hur mycket flex det skulle vara i kroppen samt vart all elektronik skulle hamna. Batterierna är svåra att göra tunnare, tyvärr.

Men en våt dröm, som sagt!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Jag håller verkligen inte med, kanterna på telefonen in till skärmen gör att man kan hålla den utan att komma åt skärmen med fingrarna. Något som ändå redan kan vara ett problem ibland. Dessa kanter behövs, även om de kanske kunde göras något tunnare innan det blir ett jätteproblem.

Hur håller du en telefon egentligen? Mina fingrar överlappar inte kanterna iaf så jag kan inte riktigt se att det är ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Så iPhone kommer se ut som alla andra smartphones och erbjuda dålig batteritid, högt pris och dyrare appar jämfört med android? Låter som ett vinnande koncept..

Har en del iPhone kompisar som äger allt från 4 till 5s och den enda jag känner som inte sitter och väntar på att abonnemanget ska ta slut och köpa android lur är han som har 5s men när jag nämner att jag betalar 299kr i månaden för 3total 5gb ihop med min nexus 5 och han betalar 598kr för ett liknande abonnemang från tele2 så blir han tjurig

Skickades från m.sweclockers.com

Känns som han köpt ngt han egentligen inte har råd med om han tjurar över ett par hundralappar i måanden.