Watch Dogs i 30 FPS på Xbox One och Playstation 4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bad Habit:

Man kan inte förutsättninga att alla har tv, så den ska givetvis in i totalkostnaden.

Man kan inte förutsätta att alla...

• Har 3 spelskärmar hemma heller.
• Väljer rimliga datordelar. 2st Titan Z (om de någonsin släpps) är ju inge vidare billigt.
• Klarar sig utan processorkraft för 20.000:- till renderingsfarmen

Så givetvis ska dessa tas med i totalkostnaden för en PC.

Eller?

Näe, givetvis inte. Formuleringen "Man kan inte förutsätta att alla" är inge vidare i det här sammanhanget. Det blir bara löjligt hur man än gör.

Det som är relevant är hur stor andel av de som köper en dator har för avsikt att trycka in 2st titan z eller motsvarande hur många som köper konsoler som också köper en ny TV för spelkonsolens skull. Annars räknar man ju bara på en avvikande minoritet och då blir såklart slutsumman heltokig ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Man kan inte förutsätta att alla...

• Har 3 spelskärmar hemma heller.
• Väljer rimliga datordelar. 2st Titan Z (om de någonsin släpps) är ju inge vidare billigt.
• Klarar sig utan processorkraft för 20.000:- till renderingsfarmen

Så givetvis ska dessa tas med i totalkostnaden för en PC.

Eller?

Näe, givetvis inte. Formuleringen "Man kan inte förutsätta att alla" är inge vidare i det här sammanhanget. Det blir bara löjligt hur man än gör.

Det som är relevant är hur stor andel av de som köper en dator har för avsikt att trycka in 2st titan z eller motsvarande hur många som köper konsoler som också köper en ny TV för spelkonsolens skull. Annars räknar man ju bara på en avvikande minoritet och då blir såklart slutsumman heltokig ;).

Det personen du citerar väl försöker säga är att argumentet: "Men du måste ha en skärm till en PC, men inte till konsol, så det kostar mer" är fullkomligt irrelevant eftersom en konsol precis som en PC behöver någon typ av skärm. Båda kan använda samma typ av skärmar också och det funkar lika bra att använda en TV som skärm till en PC som till en konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det är en sak att titta på en video som är i 30 fps och en helt annan att faktiskt spela i 30 fps.

Att se på en video i 30 fps är inte så farligt. Det är just när man spelar, rör med musen och märker hur hackigt det är i 30 fps som är "problemet".

Poängen med videon var just att visa hur stor skillnad det är. Till skillnad från Youtube tillåter hemsidan jag länkade till videor i 60FPS och 30FPS så man ser exakt lika tydligt skillnaden i testet jag länkade som på hemma datorn.

Jag som är van vid konstant en FPS som aldrig går under 120 på 120hz skärm gråter när jag spelar på 60. 30FPS/hz är enligt min standard ospelbart.

Gsync skulle kunna få det bättre då varje frame utnyttjas bättre. I alla fall behagligare att se på.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Kanske för att konsollerna sätter begränsningar på pc-versionen då det kostar för mycket att göra två helt skilda versioner?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är märkligt att inte utvecklare rättar sig efter de mängder olika slags PC-konfigurationer som finns istället för att gå efter gemensam standard, som nu även delar samma x86 arkitektur som PC gör.

Men jag tror inte att konsolerna kommer ha någon negativ påverkan på PC versionen av Watch-dogs.

Permalänk
Inaktiv

Two steps forward, three steps back..nananananananananaanana https://www.youtube.com/watch?v=xweiQukBM_k

Permalänk
Medlem

Stor skillnad på 30fps med väldigt jämn framerate mot exempelvis "60fps average" med microstuttering och annat.
När en PC-spelare hör 30fps tänker han direkt på sina upplevelser av 30fps på en underdimensionerad dator och med ryckig mus.

I min mening brukar 30fps på en konsol oftast fungera relativt bra, just eftersom utvecklarna oftast lyckas leverera en jämn ström av frames och en handkontroll sällan inbjuder till motsvarande snabba rörelser som en mus.

Jag skulle säga att på PC är man beroende av en högre genomsnittlig framerate, detta på grund av att frameraten oftare är mer skakig, du sitter närmre, har mus (vilket bjuder in till snabbare rörelser och krav på lägre input lag), samt högre upplösning.

Personligen finner jag det komiskt hur folk på sweclockers sitter och skriker över utvecklarval på plattformar de ändå inte vill använda. Jag tror att utvecklarna har bra mycket bättre koll på vad som säljer än vad en random sweclockare har.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Ja det är märkligt att inte utvecklare rättar sig efter de mängder olika slags PC-konfigurationer som finns istället för att gå efter gemensam standard, som nu även delar samma x86 arkitektur som PC gör.

Men jag tror inte att konsolerna kommer ha någon negativ påverkan på PC versionen av Watch-dogs.

Problemet är att den gemensamma standarden är pinsamt underpresterande.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Poängen med videon var just att visa hur stor skillnad det är. Till skillnad från Youtube tillåter hemsidan jag länkade till videor i 60FPS och 30FPS så man ser exakt lika tydligt skillnaden i testet jag länkade som på hemma datorn.

Jag som är van vid konstant en FPS som aldrig går under 120 på 120hz skärm gråter när jag spelar på 60. 30FPS/hz är enligt min standard ospelbart.

Gsync skulle kunna få det bättre då varje frame utnyttjas bättre. I alla fall behagligare att se på.

Det jag ville få fram var att det finns två aspekter av låg fps. Att se en video får inte riktigt fram hur det "känns".

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Problemet är att den gemensamma standarden är pinsamt underpresterande.
Skickades från m.sweclockers.com

Det hade nog inte gått att göra dem mer kraftfulla med tanke på att de ska massproduceras och hålla ett konkurrenskraftigt pris.

Underpresterande jämfört med en 15.000:- dator ja, men det har sagts tusen gånger förr, det är som att sura över att äpplen och päron inte är lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Det hade nog inte gått att göra dem mer kraftfulla med tanke på att de ska massproduceras och hålla ett konkurrenskraftigt pris.

Underpresterande jämfört med en 15.000:- dator ja, men det har sagts tusen gånger förr, det är som att sura över att äpplen och päron inte är lika.

Du säger att man inte ska jämföra äpplen och päron, och sen gör du det själv i samma mening.

Och att 2014 kräva att spel ska vara fullhd och 60fps tycker jag inte är överdrivet att göra som konsument. Som det är nu klarar ju xboxen knappt att leverera 30fps i de felsta spel, ps4'an är lite bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

men här http://www.gametrailers.com/news-post/74263/sony-claims-watch... påstår ju sony att det ska gå i 60 fps och 1080p på ps4?

Det verkar inte bättre än såhär...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

en pc som kan köra det i 60 fps stabilt kostar typ 3 ggr så mycket dock. Och då bara burken.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av LucasSj:

En dator för 5k lär få under 30FPS vad en konsoll hade fått med lägre inställningar.
Men jag förstår grejen, besvikelse nya konsoller som inte håller 60FPS i full HD. Rätt patetiskts

5k för en dator i 1080p @ 60fps är väll inte omöjligt? Någon som vet?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Vad är poängen med en sån här artikel? Känns som ni bara vill provocera fram pajkastning mot konsoler och konsolanvändare. Förövrigt är det ganska vanligt att konsol spel ligger mellan 30-60 fps.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Tror man i alla fall hade förväntat sig att dom skulle ha bättre prestanda än en pc för 4000:-, vilket bevisligen inte är fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du ge exempel på en dator för 4000 kr där du kan sätta igång ett likvärdigt spel med likvärdig prestanda?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Du säger att man inte ska jämföra äpplen och päron, och sen gör du det själv i samma mening.

Och att 2014 kräva att spel ska vara fullhd och 60fps tycker jag inte är överdrivet att göra som konsument. Som det är nu klarar ju xboxen knappt att leverera 30fps i de felsta spel, ps4'an är lite bättre.

Vart jämför jag äpplen och päron?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av flashen:

5k för en dator i 1080p @ 60fps är väll inte omöjligt? Någon som vet?

Nej det är inga problem att spela gamla spel i 60 fps på en 1080p-skärm med en dator för 5000 kr. Ett nytt avancerat spel med högsta grafikinställningarna är däremot svårt. 5000 kr räcker till en dator med i3 4130, 2x4 GB RAM, 1 TB HDD och ett grafikkort i 1500 kr klassen, det vill säga R9 270 eller GTX 660. Då ingår självklart ett snorbilligt chassi och enklast möjliga nätagg som inte brinner upp efter en halvtimme och ett mATX-moderkort med H81-chipset för att spara pengar. Det gick på 4755 kr på Webhallen.

Det är för övrigt ganska nära Playstation 4 i teoretisk prestanda. Grafikkortet är lite kraftigare och processorn har ungefär samma teoretiska prestanda men det är lättare att utnyttja en tvåkärnig i3 fullt ut.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

en pc som kan köra det i 60 fps stabilt kostar typ 3 ggr så mycket dock. Och då bara burken.

3ggr? Knappast. Du behöver inte maxa grafik inställningarna för att matcha grafik detaljerna i konsolerna.
Ett system för runt 8k ska lätt klara av det. Och se snyggare ut.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

5k för en dator i 1080p @ 60fps är väll inte omöjligt? Någon som vet?

Jag menade såklart Watch Dogs trodde det var uppenbart eftersom du sitter i den tråden.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Kan du ge exempel på en dator för 4000 kr där du kan sätta igång ett likvärdigt spel med likvärdig prestanda?

http://pcpartpicker.com/p/2WbhR

Den där jämförs med usa-priset på $400

Edit: det varierar lite med dagspriset på komponenter, men ja, priset är ju ungefärligt
(kollar ni benchmarks så kom också ihåg att konsollers inställningar i regel är samma som "low" på PC, de flesta benchmarks görs med allt maxat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

http://pcpartpicker.com/p/2WbhR

Den där jämförs med usa-priset på $400

Edit: det varierar lite med dagspriset på komponenter, men ja, priset är ju ungefärligt
(kollar ni benchmarks så kom också ihåg att konsollers inställningar i regel är samma som "low" på PC, de flesta benchmarks görs med allt maxat)

Problemet här är att den datorn saknar tangentbord, mus och operativsystem. Bara det kostar 1000 kronor extra. Visst går det att få det gratis, men man måste utgå från det lagliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolters:

Problemet här är att den datorn saknar tangentbord, mus och operativsystem. Bara det kostar 1000 kronor extra. Visst går det att få det gratis, men man måste utgå från det lagliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju också räkna på att PC spelen är mycket billigare än konsol spelen. Så de pengar du sparar in där, kan man lägga på OS, mus och keyboard. Och eventuellt bättre hårdvara.

PC är i regel en större initial investering än konsol. Men pga av billigare spel, så blir PC billigare och mer kostnads effektivt i längden.

Jag gjorde en liten beräkning i denna tråden
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1297826-microsoft-borjar-salja-xbox-one-utan-kinect/index2.html#post14601083
Där det visa sig över en 8 års period. Med en 8000:- PC mot en 4000:- konsol med Xbox Live. Och 40 nya spel (5 spel per år). Att man kan spara in över 7000:- om man kör PC.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolters:

Problemet här är att den datorn saknar tangentbord, mus och operativsystem. Bara det kostar 1000 kronor extra. Visst går det att få det gratis, men man måste utgå från det lagliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, om du vill spela den bollen så:

Vi börjar med att ignorera teve och bildskärm, för båda enheterna kan använda samma förutsatt att det finns en hdmi-ingång.

Tangentbord och mus - 99:- http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
Windows 8.1 - 800:- ca (jag kollade prisjakt, dra också bort 300 om du är student)
Då får vi lägga på 900 spänn för pc'n, så den kostar ca 5000:-

En ps4a kostar ju som bekant 4000:-

Sen ska man såklart ha spel också, vi antar att man köper och spelar totalt 4 spel på ett år, detta låter lite lågt enligt mig, men vi kör på det.

Här har vi ett prisexempel på ett populärt spel här på sweclockers, battlefield 4:
Battlefield 4 pc - 399:- (origin.com)
Battlefield 4 ps4 - 629:- -(psn store)

Där ser vi att ps4-versionen är drygt 200 kr dyrare, så dra det snittet på 4 spel så har vi tjänat in 800:- genom att köpa spel på pc i stället (jag väljer medvetet att bortse från reor för både du och jag vet att psn store inte slår steams reor).

Ska vi också anta att man kanske vill spela online? lite multiplayer-pangande kanske? Då behöver du om du har en ps4'a betala 480:- för ett år, alt 65kr per månad för psn+, så efter 4 månader är din billiga ps4 redan dyrare än en pc. Alternativt att man köper ett femte spel, då har du spenderat lika mycket.

Ja, man ska verkligen utgå från det lagliga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Man kan inte förutsätta att alla...

• Har 3 spelskärmar hemma heller.
• Väljer rimliga datordelar. 2st Titan Z (om de någonsin släpps) är ju inge vidare billigt.
• Klarar sig utan processorkraft för 20.000:- till renderingsfarmen

Så givetvis ska dessa tas med i totalkostnaden för en PC.

Eller?

Näe, givetvis inte. Formuleringen "Man kan inte förutsätta att alla" är inge vidare i det här sammanhanget. Det blir bara löjligt hur man än gör.

Det som är relevant är hur stor andel av de som köper en dator har för avsikt att trycka in 2st titan z eller motsvarande hur många som köper konsoler som också köper en ny TV för spelkonsolens skull. Annars räknar man ju bara på en avvikande minoritet och då blir såklart slutsumman heltokig ;).

Herregud, nu överdrev du inte lite va?
Men ok, har för mig samsung hade en tv på visning nånstans för 400k, så givetvis ska dessa tas med i totalkostnaden för en konsol?
Då blir en dator med 2 st titan z genast mycket billigare...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maho:

Herregud, nu överdrev du inte lite va?
Men ok, har för mig samsung hade en tv på visning nånstans för 400k, så givetvis ska dessa tas med i totalkostnaden för en konsol?
Då blir en dator med 2 st titan z genast mycket billigare...

JJaga det gjorde jag! Men det var ju tanken . Vet inte om du läste hela inlägget. Det jag skrev var att den typen av jämförelser är kass. Mitt exempel var ju i avskräckande syfte.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag vet inte om du läste hela mitt inlägg. Det jag skrev var att den typen av jämförelser är kass. Mitt exempel var ju i avskräckande syfte. Jag skrev ju att man inte bör räkna så. Så varför ta upp fler exempel på det felaktiga spåret?

Kan dessvärre inte hålla med då föregående person som tog upp detta faktiskt har en poäng.
Ska man räkna datorköp med alla tillbehör så får man räkna med alla tillbehör även för konsol.
Menar det inte som ett påhopp eller något, men det brukar Alltid vara konsol fanboys som gnäller över priset på pc då
man måste köpa tangentbord, mus , skärm osv.
Då måste ju tv gälla även för konsolköp?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maho:

Kan dessvärre inte hålla med då föregående person som tog upp detta faktiskt har en poäng.
Ska man räkna datorköp med alla tillbehör så får man räkna med alla tillbehör även för konsol.
Menar det inte som ett påhopp eller något, men det brukar Alltid vara konsol fanboys som gnäller över priset på pc då
man måste köpa tangentbord, mus , skärm osv.
Då måste ju tv gälla även för konsolköp?

Om man vill räkna på teoretiska siffror som inte stämmer över med folks köpbeteenden, ja. Men vad ska man med sådana siffror till? De stämmer ju inte överens med verkligheten.

Sen har det i diskussionen inte definierats att man måste räkna in alla datortillbehör i det här fallet.
Det som har sagts är att man tydligen givetvis ska räkna in en TV i konsolpriset.

Klart man kan göra det i vissa fall men jag köpte inte argument om varför det givetvis skulle göras i detta fall.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

både du och jag vet att psn store inte slår steams reor

Slår gör de nog inte, men de är så got som likvärda vill jag påstå.

T.ex. denna hade de för ett par veckor sedan, Vist dessa US marknaden men inget som stoppa dig att köpa där.
http://blog.us.playstation.com/2014/04/18/ps-store-flash-sale...
http://blog.us.playstation.com/2014/05/02/ps-store-flash-sale...

Tittar vi bara på EU marknaden så finns det där också denna startade T.ex. igår
http://blog.eu.playstation.com/2014/05/14/new-playstation-sto...

Dock problemet med EU är att konsol priser alltid legat betydligt högre här än andra regioner, detta får vi tacka Nintendo för och tyvärr har priserna inte hämtat sig än sedan mitten på 90 talet ><. Tittar man på andra sidan kusten så ligger PC och konsol pris på samma nivå, och man ids kan man alltid köpa spelen där för runt 350 kr var, Det räcker att bara köpa från grannländer i EU för att få ner priserna med 100 lappar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tänker hålla mig till BF serie via konsolen. Tänker också köpa speldator så snarare som möjligt

Permalänk
Medlem

Ugh!

Det är ju lite tråkigt för de stackarna som får sitta och spela på en annan än skrämarnas native upplösning vilket gör det suddigt istället på plattskärmar. Eller ni som nöjer er med udda upplösningar och 30 fps, spelar ni på en gammal tjock tv där upplösningen ser skarp ut oavsett? antar att några av er har sån där true motion i era tv apparater. den ger ju illusionen av högre framerate. Dödar dock filmkänslan i filmer då de ser ut som att vara dokumentärer istället. 30-60 sjukt stor skildnad. 60-120 mumma. 120-144 kan väl diskuteras dock. Hur som helst så ska alla spel på konsollerna vara i 1080p eftersom det är den upplösningen som är standard idag. så dom borde sänka grafiken såpass att dom kan ha den upplösningen och kanske tänka på prestandan redan när dom börjar utveckla spelet så dom slipper skala ner det så mycket. det finns ju en hel del äldre spel som ser riktigt bra ut för sin tid som även då inte hade problem med låg framerate. Nu gör dom spel där man är tvungen att köra två st highend grafikkort i SLi och en brutal processor för att spela spelen som dom är designade. då är det inte konstigt att spelen inte klarar mer än ynka 30 fps på konsollerna sen. Priserna på datorkomponenter stiger hela tiden. och kraven som ställs av spelen blir högre. förr eller senare sitter vi väl på 30fps på high end quad sli pcs också. Jag kan lätt nöja mig med lite mindre avancerad grafik även på PC sålänge det är högupplösta texturer och hög framerate iallafall. Jag sitter på ett GTX 680 och det är ju inget dåligt kort. men även det får svettas rejält i många spel.