2.0.5 Nu är den live i USA link inside (prev: Datamined 2.0.5 patch)

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa Archon med min fire gear

Citat:

Archon
Skill Rune - Arcane Destruction
Has been renamed Combustion

Skill Rune - Combustion
Damage type changed from Arcane to Fire
Explosion now deals Fire damage
Converts all of Archon's abilities to Fire damage

Skill Rune - Pure Power
Damage type changed from Arcane to Lightning
Converts all of Archon's abilities to Lightning damage

Skill Rune - Slow Time
Damage type changed from Arcane to Cold
Converts all of Archon's abilities to Cold damage

+ dem med Vyr´s set har fler valmöjligher

Citat:

Vyr's Amazing Arcana
Will now choose which element to use based on the player's highest +% Elemental Damage type
Bug Fix: Fixed an issue preventing the set bonus from properly granting the effects of the Pure Power and Improved Archon runes

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Diablo 3 ska inte vara stress spel. Det handlar ju om för fan farma gears bara

Permalänk
Medlem

Löjligt enkelt att få gear nu efter patchen om man cheesar level 1 rifts. Finns en hel del som har gearat upp karaktärer med fulla sets efter en kvälls spelande. Själv tycker jag att det verkar alldeles för tråkigt att spela på det sättet dock.

Hur tänkte Blizzard här?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Löjligt enkelt att få gear nu efter patchen om man cheesar level 1 rifts. Finns en hel del som har gearat upp karaktärer med fulla sets efter en kvälls spelande. Själv tycker jag att det verkar alldeles för tråkigt att spela på det sättet dock.

Hur tänkte Blizzard här?

Att vi som redan har ett konto fullt med maxlevlade karaktärer ska kunna få ut något av att hjälpa våra vänner som har karaktärer under maxlevel, utöver det att de kommer snabbare till vår (max-) level?

Förhoppningsvis patchas väl detta bort rätt så snart så att leveln höjs till den högre när låglevelkaraktären lämnar spelet, även om det leder till att folk springer runt med en låglevlare i gruppen, stående i sta'n och som sedan portar ner lagom till guardianen dör och får sina shards, i stället, varpå det sedan patchas ännu en gång och så var hela grundtanken körd i soptunnan, allt på grund av att några är så kåta på snabb gear och som vid sistnämnda patch är borta sedan länge då de inte längre har något att spela för. Det är vad jag ser i min spåkula i vart fall.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Löjligt enkelt att få gear nu efter patchen om man cheesar level 1 rifts. Finns en hel del som har gearat upp karaktärer med fulla sets efter en kvälls spelande. Själv tycker jag att det verkar alldeles för tråkigt att spela på det sättet dock.

Hur tänkte Blizzard här?

10000 shards och inte ett enda bra item. Kör dock lvl 40 rifts, 1m guld+ per rift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Förhoppningsvis patchas väl detta bort rätt så snart

Det kom server restart för en timme sedan som patchade det. Man får nu 10-25 blood shardsför en lvl 1 t6 run.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

10000 shards och inte ett enda bra item. Kör dock lvl 40 rifts, 1m guld+ per rift.

Samma sak här, Kadala är inte riktigt vän med mig just nu.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Samma sak här, Kadala är inte riktigt vän med mig just nu.

Hon släpper ju lite grejer då och då men man ska ha turen att t ex minst tre av fyra properties är bra. Fick en fin set del från henne igår så jag är glad. Dock vägrar hon ge mig bra Magefists (fått en 5st kanske totalt nu men alla är skräp).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9