Helgsnack: Inget Grand Theft Auto V till PC?

Permalänk
Medlem

Många tror att de inte släpper till PC på grund av pirat kopiering ni har alla fel.
För det första det går bra för de den mjölkar online mp galant genom mikro transaktioner...
varför de inte släpper till PC än kan beror på att Microsoft eller Sony har betalat Rockstar att göra spelen exklusive till konsoler under begränsat tid.

Asså angående Red Dead Redemption den kommer aldrig att släppas till PC anledningen var tekniska problem om jag kommer ihåg rätt och det hade Rockstar bekräftat den inte kommer till pc var några år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marroak:

Nej det kan du ju tycka efter som med din burk så klarar du väl inte ens se cinematicsn utan att det laggar.

Ifall det nu släpps så hoppas jag verkligen att en 2500k i 5GHz och ett överklockat 690 skulle klara cinematicsen utan lagg

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lionheartus:

Bryr mig ärligt talat inte, GTA är ett spel för konsolen inte PC:n.

Det första GTA släpptes till Windows samt playtstation 1 så med det sagt ska inte Xbox ha det och playstation 1 säljs inte längre då återstår bara windows.

Permalänk

bara vänta o se de kommer o vet ni vad de kommer säkert va bättre och större än konsol versionen antagligen mer uppdrag mindre buggar och bättre servrar det e därför som det inte kommit än för dem arbetar säkert fortfarande på det

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Jag personligen bryr mig inte. Har inget av spelen förutom det första som följde med gratis på en PC Gamer eller nåt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

LA Noir var helt bedrövligt till PC. Lite av det jag kommer ihåg: låst FPS på 30 (seriöst, wtf?), black-bars, extrem märklig mouse-acceleration, mer eller mindre obefintlig save-funktion.

Lyckades lösa både FPS-låsningen och black-bars så det blev ändå spelbart, gillar att man kunde åka bil.
Åka bil i open-world spel, blir inte bättre än så

Hur löste du fpstaket? Jag sitter och spelar spelet nu, är som ett bildspel på 30fps. Har inte haft de andra problemen, spelar med kontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Självklart tråkigt om dom inte släpper det till Pc.... Men mina förhoppningar ligger på PS4. För det är där dom kan tjäna pengar, och det lär dom vilja göra. Tycker dom borde satsa på konsoler då piratkopieringen inte ser likadan ut som på pc.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

För att de är Amerikanare.

Senast jag kollade var Skottland inte en amerikansk delstat, tur man har internet så man kan lära sig nya grejer!

Permalänk
Medlem

Brorsan testade en portat version (Från xbox360 eller ps3) som något portat till pc igår!
Tror dock man spelar det via GTA IV!
Faktiskt ganska häftigt! Kommer inte länka något här då det är säkert mot reglerna på SweC!

Dock är det tråkigt att vi inte får någon info om nån pc version! Men själv hoppas jag att Watch Dog får bli vår ersättare:D

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaktwo:

Brorsan testade en portat version (Från xbox360 eller ps3) som något portat till pc igår!
Tror dock man spelar det via GTA IV!
Faktiskt ganska häftigt! Kommer inte länka något här då det är säkert mot reglerna på SweC!

Dock är det tråkigt att vi inte får någon info om nån pc version! Men själv hoppas jag att Watch Dog får bli vår ersättare:D

roligt det projektet startade jag känns speciallt när jag utan förvarning blir nämnd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Hur löste du fpstaket? Jag sitter och spelar spelet nu, är som ett bildspel på 30fps. Har inte haft de andra problemen, spelar med kontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Tanka hem: https://www.widescreenfixer.org/

Välj L.A. Noire i spellistan och bocka i "Enable FPS Cap Fix"

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Vad är det som stoppar folk från att använda 360 kontrollen eller de hundratals andra handkontroller som finns för pc?

Min bror vill ha Dark Souls 2 till PC även om han har både 360 och PS3. Han kan använda högre upplösning, få mer frames, höja detaljerna samt använda vilken handkontroll han vill.

T.om. rena konsol spel kan spelas bättre på PC.

Det är ett begrepp, ifrågasätt begreppet i fall där du inte förstår

Du njuter av Resident Evil 4 antar jag (inte remaken då som är anpassad för PC) smaken som baken men det duger inte åt mig i vart fall. Det spelet som port kan man använda i åtskilliga aspekter.

Permalänk
Medlem

Bah har glömt bort GTA V de försent nu är det watchdogs som tar över

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon redan tagit upp det men cvg har i sin gta v o'clock precis berört ämnet! Rockstar har nyligen gått ut med att de ska släppa ett spel (de säger inte vilket) till next-gen konsolerna inom räkenskapsåret 2014 (i rockstars fall slutar räkenskapsåret 2014 i mars 2015), och med tanke på att rockstar inte är det spelhuset som släpper överdrivet många titlar per år och dessutom inte har utannonserat några andra titlar så tyder tidsramen på att det är gta v! Och iom att next-gen konsolerna ska vara mer lika pc så är det inte allt för långsökt att det kommer ett gta v till pc i samband med detta! Allt finns på cvg's youtubekanal för ett som vill höra och bedöma själva!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Känns som att Rockstar tyvärr fått hybris och ignorerar marknaden som de började på.
Jag tror fortfarande att spelet kommer till PC, men då i samma veva som Xbone och PS4 versionerna.

Vill ha spelet till PC för alla moddar, som tex riktiga bilar, nya mycket bättre texturer, ENB osv, har dock spelet till min X360 men har inte spelat på den sen i oktober då jag köpte spelet då 30fps inte är speciellt trevligt att spela i.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

roligt det projektet startade jag känns speciallt när jag utan förvarning blir nämnd

https://www.youtube.com/watch?v=6ZZdO9qbKBo

Hehe!

Tycker ni som ligger bakom detta kan bli anställda av Rockstar Games och göra oss en pc Version! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Inaktiv

Vem bryr sig? Rockstar Games har redan bränt alla broar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort off-topic diskussion om språkvanskligheter/stavning. Anser man att ett inlägg bryter mot reglerna bör man anmäla istället för att kommentera i tråden.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaktwo:

Hehe!

Tycker ni som ligger bakom detta kan bli anställda av Rockstar Games och göra oss en pc Version! xD

blev en total katastrof med detta, "teamet" behandlade mig fruktansvärt och det skadade modden hemskt, jag betalade runt 6000.kr för att få modden gjord för min kanal, sen bad personer om att hjälpa till och sedan ville dem ha ut mig och behandlade mig fruktansvärt.

otroligt mycket stress

Permalänk
Medlem

Vi PC nissar låter konsoll pojkarna ha sitt medans dem inte vill att vi ska få spela spelet i vettig FPS på en PC? Förstår mig inte på dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Vi PC nissar låter konsoll pojkarna ha sitt medans dem inte vill att vi ska få spela spelet i vettig FPS på en PC? Förstår mig inte på dem..

Folk brukar hata det som är störst, bäst och vackrast

Permalänk
Medlem

Mest logiska är att de kommer i samband med Xone, PS4 lansering ja, dock ser de ut att kunna dröja ett tag! :\
Fördelen är väl att det ger Rockstar tid att kunna optimera spelet lite bättre än va de gjorde med 4an till PC.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Än har det inte släppts till PS4 eller Xbox One så att Rockstar lägger ner tid för dessa och sedan släpper det till sensommaren/hösten är inte omöjligt. Lagom till vintern alt under Q1-Q2 2015 dyker GTA V upp till PC.

Skrivet av ironjim:

Jag tror det kommer på PC, PS4 och XBox One. De tänker bara sälja så många kopior de bara kan på de gamla plattformarna först.

Eller kan det vara så att de jobbar lite längre på det istället för att göra en sunkig port som GTA 4 var?

Jag har spelat det på min PS3 och det är väldigt kul. Men jag vill inte spela det mer på en 8 år gammal hårdvara. Det skulle vara mycket grymmare på PC.

Precis vad jag tänkte!
De mjölkar PS3 och 360 nu så gott det går. Sedan släpper de på PS4 och Xbone och mjölkar dessa. Sen kommer det till PC

--
För övrigt rätt kul att läsa alla inlägg från självberättigade PC masters och arga förståsigpåare som bestämt hävdar att de skulle tjäna mer pengar på att släppa allt samtidigt, som lipar för att de inte kan spela spelet på det enda sättet det borde få spelas på.
Och kommer det kommer senare ska de minsann inte köpa spelet, utan istället ladda ner det i protest för att de blivit illa behandlade
Hmmmm..!

Spänn av gott folk, spelet blir inte dåligt för att det kommer lite senare. Tänk om de faktiskt gör en über-version till PC, vad säger ni då?

Let it buuurn!

Skrivet av prawler646:

Man borde egentligen inte köpa GTA V till PC (eller överhuvudtaget) för att visa att deras beteende inte är acceptabelt!

Det är ju uppenbart att dom gör detta för att kärna pengar. Dels motiveras kunder att köpa en onödig konsol för att kunna spela ett spel... De låter ju nästan som en scam redan där! Och sen så kommer kunderna bli som illegala katter runt en gräddklick när spelet släpps till PC.

Dock kan man ju inte vara helt säker på att det släpps till PC. Hade nog varit bättra om dom inte gjort det. Jag kommer iallfalla inte att köpa detta spel pga av deras lansering.

Som sagt...

Skrivet av Србо:

Dom kan strunta i att göra det till pc, kommer ändå bli en massa gnäll att dom borde gjort si och så. Finns många spel till pc om man ogillar något på grund av dess handling eller annat så hittas snabbt något som gillas.

---

Skrivet av elhund:

Ja Rockstar har ju verkligen lyckats döda all hype kring en PC version av gta5 det måste man ge dem. Vidare så har väl Rockstar aldrig vad jag vet dykt upp på E3 då de kör sitt eget race istället. Om de nu jobbar på ett släpp av gta5 till PV så får man ju hoppas att de jobbar på en PC version av gta5 och inte en dålig port som gta4 samt att de lanserar på steam med workshop support från första början. Rockstar har ju faktiskt inte rullat utt allting som ska ingå i online delen, har man lagt till heists än i gta online?

Skickades från m.sweclockers.com

De har väl hittills dementerat allt vad gäller PC, det är ju bara fansen som hållit på och nött det så hårt, som om Rockstar hade gjort något andligt uttalande, eller någon slags skyldighet. Knappast några svikna löften.

Skrivet av sander00se:

Vi PC nissar låter konsoll pojkarna ha sitt medans dem inte vill att vi ska få spela spelet i vettig FPS på en PC? Förstår mig inte på dem..

Konsolspelare bryr sig över huvud taget inte om PC-marknaden De vet knappt att den finns.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli så fruktansvärt trött på att det i princip alltid är vi på PC fronten som får "hoppas" och "vänta" på att spel ska släppas. Visst, det är en öppen plattform där piratkopiering finns i större utsträckning i jämförelse, men det finns många titlar med tillhörande statistik som visar på att PC helt klart är en utav de stora plattformarna - om inte den största.

Vi har exklusivitet att tacka, dvs Microsoft, Sony och Nintendo som effektivt jobbar för att locka kunder till deras "eko-system". Spelat Halo-serien och vill fortsätta? Då är du låst till Microsoft. Föredrar du Killzone? Då är du låst till Sony. Mario eller Zelda? Hej Nintendo.

Problemet är att detta påverkar industrin negativt. Idéer får inte frodas, utan blir istället låsta.

Och dessa konsoler som vi tvingas att stå ut med om vi vill spela något specifikt. GTA V på 360, som jag äger, är nästintill ospelbart. En frame-rate på knappa 30 som i stunder sjunker så lågt som 12-15. Dessutom i en upplösning som är flera år gammal. Objekt och fordon i fjärran blir till enstaka pixlar.

Detta och f2p är spelindustrins mörka baksida. Riktigt surt och idiotiskt. Låt alla få avnjuta den underhållning och konst som blivit producerad istället.

Permalänk
Medlem

Ok om dom vill ignorera halva marknaden får dom väl göra det, synd jag såg verkligen framemot att spela spelat.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Jag kan inte tala för honom,men för mig så vill jag egentligen inte på grund utav att jag har fått nog,Vi har hittils fått vänta 8 månader för att spelet skall släppas till PC,och jag tycker allmänt att det är ett hemskt sett att behandla PC-community,Jag skrev aldrig på en lista för "vi vill ha GTA V till PC" för att jag tycker faktiskt inte att man skall behöva sitta och böna och be för någonting som man tycker är rätt uppenbart,så dem kan behålla den på sina konsoler jag vill inte ha den längre.

Permalänk
Medlem

Sluta böla och köp en konsoll istället. Det kostar nästan ingenting numera för en PS3 eller 360.

Permalänk

Rockstar kan ju dra åt helvete honestly. Inget Red Dead Redemption och inget GTA V. Var hypad som fan för GTA innan release men det verkar inte som att det kommer till PC. Har förlorat suget totalt nu. Finns inte en chans att jag köper spelet. Som bäst laddar jag ner det ifall det kommer ut bara för att. Men inte ens säker att jag har lust att ens göra det... Ger hellre mina pengar och mitt stöd till andra spelföretag som förtjänar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du lär inte få GTA 5 för PC iallafall. Spelet är inte ens utannonserat och även i detta spels fall så kommer man nog vilja ha ett par månader att hypa spelet inför release. Samtidigt vore det häftigt om de bara en dag lanserar det, utan förvarning, och det är direkt köpbart. Samtidigt skulle nog rekord slås i plötsliga sjukdomsfall världen över när folk plötsligt börjar känna sig lite krasslig och sjukskriver sig för dagen (och någon vecka framåt).

Då är det antagligen ett fel ifrån spelbutiken.se's sida, skulle de t ex skicka ett 360/ps3 spel till mig så är det ju dock tråkigt.
Kommer kanske ännu ett mail snart där de ber mig ignorera förra mailet

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Folk brukar hata det som är störst, bäst och vackrast

Blir lite motsägelsefullt då när PC nissarna hatar konsol.