WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem

Fungerade väldigt smidigt att köra igår iaf Hoppas bara de finslipar på optimeringarna då FPS droppar lite väl mycket så fort man ser fler NPCer eller PC tex i småbyar/questhubs.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Slå mig inte! Kollar på filmer och försöker läsa lite. (Samma problem som i skolan. Det "fastnar" inte. )

Vad går Wildstar ut på? Action mmo? Raidande? Velar om jag ska testa efter släpp.

Bokat det så länge tills hjärnan rett ut det. Såg något om settler som jag skrev om förut. Såg väl småkul ut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Slå mig inte! Kollar på filmer och försöker läsa lite. (Samma problem som i skolan. Det "fastnar" inte. )

Vad går Wildstar ut på? Action mmo? Raidande? Velar om jag ska testa efter släpp.

Bokat det så länge tills hjärnan rett ut det. Såg något om settler som jag skrev om förut. Såg väl småkul ut.

Testa spela? Open Beta, helt gratis, för alla.. fram till 18:e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxaxix:

Testa spela? Open Beta, helt gratis, för alla.. fram till 18:e

8mb adsl.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Alltså, jag gillar spelet skarpt. Alla rörelsemönster och abilities man kan använda sig av.

Men seriöst vad dom inte klarar av att göra ett användbart UI. Totalt jäkla värdelöst. Tur att det finns addonmöjligheter (som dessutom är skapade i LUA som WoW, extra bonus).

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

8mb adsl.

Bör väl inte vara något problem? Min mapp är 17GB, alltså skulle det ta ca 4,7h att ladda ned det, och spela med adsl brukar inte vara något problem...

Skrivet av SeF.Typh00n:

Alltså, jag gillar spelet skarpt. Alla rörelsemönster och abilities man kan använda sig av.

Men seriöst vad dom inte klarar av att göra ett användbart UI. Totalt jäkla värdelöst. Tur att det finns addonmöjligheter (som dessutom är skapade i LUA som WoW, extra bonus).

De har ändrat UI:t en del sen början av betan, tyckte nästan det var bättre i början faktiskt.. Inte spelat så många timmar med den nya uppdateringen än...
Sen så suger ju UI:t totalt i 5760x1080... Får ju ont i nacken av att vrida huvudet.. Allting går ju inte flytta..

Permalänk
Medlem

Någon som vet om vet om man får sälja ett wildstar konto (spelet har ju inte gått live ännu)? Var inte alls i min smak och tänkte att det vore dumt att låta det bara skräpa då det är 30 dagars speltid + preorder.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxaxix:

De har ändrat UI:t en del sen början av betan, tyckte nästan det var bättre i början faktiskt.. Inte spelat så många timmar med den nya uppdateringen än...
Sen så suger ju UI:t totalt i 5760x1080... Får ju ont i nacken av att vrida huvudet.. Allting går ju inte flytta..

Pröva denna: http://www.curse.com/ws-addons/wildstar/220119-movable-frames

Skrivet av Cigge88:

Någon som vet om vet om man får sälja ett wildstar konto (spelet har ju inte gått live ännu)? Var inte alls i min smak och tänkte att det vore dumt att låta det bara skräpa då det är 30 dagars speltid + preorder.

Gissar att det inte går att få pengarna tillbaka då preorder gav access till betan och att man inte enligt carbines regler får sälja sitt konto av samma anledning.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Alltså, jag gillar spelet skarpt. Alla rörelsemönster och abilities man kan använda sig av.

Men seriöst vad dom inte klarar av att göra ett användbart UI. Totalt jäkla värdelöst. Tur att det finns addonmöjligheter (som dessutom är skapade i LUA som WoW, extra bonus).

Så kasst är det inte. Tycker det fungerar bra mycket bättre än Vanilla WoW standard UI.

Men som du sa är det bra att folk kan modda det.

Tycker det är skitjobbigt att Watch dogs, Wolfenstein och Wildstar släpps ungefär samtidigt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Slå mig inte! Kollar på filmer och försöker läsa lite. (Samma problem som i skolan. Det "fastnar" inte. )

Vad går Wildstar ut på? Action mmo? Raidande? Velar om jag ska testa efter släpp.

Bokat det så länge tills hjärnan rett ut det. Såg något om settler som jag skrev om förut. Såg väl småkul ut.

Sitter själv på 8mb adsl och det är ju bara att dra igång nerladdningen och åka till jobbet/skola så är det klart när man kommer hem. Rekommendera att testa och är själv nöjd med spelet och kommer försöka spela så mycket man hinner när det släpps

Permalänk

Körde idag Metal Maw, nån world boss i lvl 6-12 zone. Inte riktigt säker, men vi var väl allt från lvl 6-11 i raiden iaf. Och fy fan vad kul de var! Aoe attacker att undvika hela tiden, minions som spawnar och måste ner etc. Fighten tog närmare 20-30min redan på denna lvl, var lite tufft ibland men vi tog den Lätt roligaste man gjort i ett mmo på många år, och detta var alltså låg-lvl. Kan bara tänka mej vad som väntar!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Om jag inte tänker helt tokigt öppnar namnreservationen 20:00 imorgon tisdag svensk tid (11AM PDT).

https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/44...

http://www.timeanddate.com/worldclock/usa/san-francisco

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Antar man måste ha pre-order? Och var är de man kommer kunna välja sitt namn? På hemsidan eller var?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Om jag inte tänker helt tokigt öppnar namnreservationen 20:00 imorgon tisdag svensk tid (11AM PDT).

https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/44...

http://www.timeanddate.com/worldclock/usa/san-francisco

*idag

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ska prova på att ladda ner betan.

Kontot som skapas (antar att jag måste ha konto för betan? Aldrig betatestat något förr), är det samma konto som kommer bli "spelkontot" sen?

Inte fundering om fortsättning på betagubben utan om kontot blir detsamma om jag låter förbokningen stå kvar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Ska prova på att ladda ner betan.

Kontot som skapas (antar att jag måste ha konto för betan? Aldrig betatestat något förr), är det samma konto som kommer bli "spelkontot" sen?

Inte fundering om fortsättning på betagubben utan om kontot blir detsamma om jag låter förbokningen stå kvar.

ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så sant så.

Dags att börja klicka f5 gott folk, klockan är över 20!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Ja det tog bara 1 timme och 45 minuter efter att dom körde i gång andra vändan innan det fungerade.

1. Har ni chrome, högerklicka på sidan och välj Granska Komponent.
2. Gå till fliken Console
3. Klicka på RESERVE knappen
4. Får ni en kodsträng som slutar med en röd text 500, 503 eller 504 så klicka igen för det kommer aldrig att hända något.
5. Får ni inte det så klicka INTE! Då laddar det iallafall och antingen kommer du fram eller så blir det en röd felkod se punkt 4
6. Samma gäller när reservationsrutan kommit upp. Tryck SAVE och se punkt 4

Hjälpte iallafall mitt tålamod när man ser om något händer

Permalänk

Var på sidan är de? Satt på jobbet igår men fick inte fram nåt.. Inte bra datorer dock :S Men tänkte om de går ta ett nu oxå?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Var på sidan är de? Satt på jobbet igår men fick inte fram nåt.. Inte bra datorer dock :S Men tänkte om de går ta ett nu oxå?

http://www.wildstar-online.com/uk/reserve-name/

Flertalet som registrerade igår fick inte sina namn pga. en bugg så tur i oturen eller vad man ska säga. När jag omregistrerade imorse funkade det dock bra.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Kan skiva in ett namn men inte startar det ju nån klocka på 60min eller så.. Hur vet jag om jag får namnet eller ej??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Nu har jag testat flera olika klasser och även dungeons samt worldbosses mm.

Jag tror att Wildstar kan bli något riktigt stort, det är svårt och väldigt skoj med denna typ av combat. Röra sig mycket och dör om du missar. Vissa bossar gör väldigt mycket dmg och de är helt korrekt att man ska straffas som spelare om man inte flyttar sig ur "fire on the floor" etc.

Roligaste för mig är:

1. Engineer
2. Stalker
3. Spellslinger
4. Warrior

Dock hoppas jag att robotarna till engineer blir lite smartare och enklare att ha och göra med.

Men det ska bli riktigt skoj att ta sin tid och bli 50 och sen börjar med raids. Kolla även in nya raid videon.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk

Testat beta nu (bara lvl 8) och kan inte påstå att jag känner mig intresserad.
Var ju tvungen att gå ur spelet för att fatta vad symbolerna för Exiles och Dominion var då det inte ens stod i spelet(inte så jag såg det iaf).
Först är man på ett rymdskepp, sen på ett annat ställe, sen åker man rymdskepp igen till ett annat ställe...
Hoppas de förklarar mer och bättre vart man är och varför när det släpps för jag kände mig aldrig hemma någonstans.
Questsystemet känns känns bara som en enda röra(som en sämre variant av den som är i Tera online), och var och varannan minut ska man ta emot samtal med C knappen.
Provade en Esper och störde mig enormt på att om jag inte kan markera en mob med "höger musknapp färdighet" så kör den inte färdigheten, smått irriterande när de står nära en och man klickar och klickar men man inte siktar exakt på mob'en, eller om det är 2 man möter och siktar emellan.

Fick spelkrasch och felmeddelande dessutom, första var när en videosekvens spelade andra var när jag alt tab till skrivbordet.
https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/43...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Testat beta nu (bara lvl 8) och kan inte påstå att jag känner mig intresserad.
Var ju tvungen att gå ur spelet för att fatta vad symbolerna för Exiles och Dominion var då det inte ens stod i spelet(inte så jag såg det iaf).
Först är man på ett rymdskepp, sen på ett annat ställe, sen åker man rymdskepp igen till ett annat ställe...
Hoppas de förklarar mer och bättre vart man är och varför när det släpps för jag kände mig aldrig hemma någonstans.
Questsystemet känns känns bara som en enda röra(som en sämre variant av den som är i Tera online), och var och varannan minut ska man ta emot samtal med C knappen.
Provade en Esper och störde mig enormt på att om jag inte kan markera en mob med "höger musknapp färdighet" så kör den inte färdigheten, smått irriterande när de står nära en och man klickar och klickar men man inte siktar exakt på mob'en, eller om det är 2 man möter och siktar emellan.

Fick spelkrasch och felmeddelande dessutom, första var när en videosekvens spelade andra var när jag alt tab till skrivbordet.
https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/43...

Angående ditt problem med kraschen så uppkom det i senaste patchen. Innan dess kraschade jag aldrig, men nu uppkommer det lite slumpmässigt. Ingen direkt fix finns utan det får Carbine åtgärda innan release.

Det står under character creation i höger kolumn vilken faction rasen är med i, kort story om rasen, kort beskrivning av klassen och en kort beskrivning av din "Path".

Samtalen som ger dig quests är en trevlig funktion tycker jag. Du får oftast ett quest att gå till en plats och när du väl kommer dit får du relevanta quests till den platsen, du behöver alltså inte plocka på dig 30 quests samtidigt direkt utan du får de när du är på plats.
(Hela TERA är en enda stor soppa, dock var det inget direkt speciellt med questsystemet, detsamma som i majoriteten av andra MMORPGs.)

Ska du sätta target på en fiende är mitt tips att använda Tab. Det finns ingen direkt "normal attack" i WildStar utan allt är ability-baserat, dock har du en ability som anses "normal attack" genom att den används(dock endast en gång) vid högerklick. Normalt sett bör du nog använda dina keybinds för att använda abilities och hålla in högerklick för att flytta runt bilden så du kan sikta rätt.

Att du har problem att träffa när mobsen är delade och du skjuter emellan? Ja det är ju inte ett fel med spelet, skjuter du på riktigt så får du ju sikta rätt om du vill träffa, detsamma I WildStar. Ett tips är väl att flytta dig lite så de "linar upp" så att säga.

Sedan storyn hade du antagligen greppat, om du lyssnat på alla cutscenes(alternativt aktiverat undertexter) samt läst/lyssnat när du fått samtalen och läst questloggarna. Självklart är det svårt att greppa storyn om du bara blåser igenom spelet.

Själv är jag bara lvl 23 men detta är väl vad jag förstod av Exile-storyn direkt i starten(Satte spoiler för vissa kanske vill få reda på det själva):

Exiles är en faction som är på flykt från Dominion samtidigt som de letar efter en ny hemplanet. En möjlig kandidat har funnits i form av Nexus, en planet med liv samt en hel drös med avancerad teknologi som lämnats efter en mystiskt försvunnen civilisation som kallas "Eldan". Tråkigt nog finns Dominion också här.
Spelet börjar med att du väcks upp ur en cryopod ombord på Exiles "Arkship", hjälper en annan Exile att medicinera hans fru samt avvärja en attack mot ert Arkship av Dominion. Spelet fortsätter sedan med att du skickas till en av 2 valfria startzoner för att påbörja uppdraget du väcktes upp för, att hjälpa Exiles att ta över Nexus. Detta då i vanlig MMO-anda genom att hjälpa alla möjliga personer som kan tänkas behöva hjälp med allt möjligt.

Dold text

Dominions start är lite annorlunda:

Dominion är den stora factionen, de är de dominerande raserna helt enkelt som jagar Exiles för att ja...utrota dem. Där väcks du också upp ur en cryopod och får börja ditt spel med att avslöja en Exilespion. Sedan fortsätter det med att din styrka ska testas mot simulerade Exiles. Du blir även här nerskickad till en av två valfria startzoner för att börja ditt uppdrag, att med alla medel krossa Exiles.
Båda factionsen vill helt enkelt bli av med den andra och få fri tillgång till all teknologi efterlämnad av the "Eldan" samt få planeten Nexus för sig själva.

Dold text

Själv tycker jag de gjort ett bra jobb med storyn då spelet fortfarande är i Beta. Det finns en hiskelig mängd böcker att plocka upp och läsa samt de trevliga datakuberna. Finns ingen direkt brist på storymaterial och detta tycker jag innan jag ens nått maxlevel.

Permalänk
Skrivet av Nukezone:

Det står under character creation i höger kolumn vilken faction rasen är med i, kort story om rasen, kort beskrivning av klassen och en kort beskrivning av din "Path".
Sedan storyn hade du antagligen greppat, om du lyssnat på alla cutscenes(alternativt aktiverat undertexter) samt läst/lyssnat när du fått samtalen och läst questloggarna. Självklart är det svårt att greppa storyn om du bara blåser igenom spelet.

Samtalen som ger dig quests är en trevlig funktion tycker jag. Du får oftast ett quest att gå till en plats och när du väl kommer dit får du relevanta quests till den platsen, du behöver alltså inte plocka på dig 30 quests samtidigt direkt utan du får de när du är på plats.
(Hela TERA är en enda stor soppa, dock var det inget direkt speciellt med questsystemet, detsamma som i majoriteten av andra MMORPGs.)

Att du har problem att träffa när mobsen är delade och du skjuter emellan? Ja det är ju inte ett fel med spelet, skjuter du på riktigt så får du ju sikta rätt om du vill träffa, detsamma I WildStar. Ett tips är väl att flytta dig lite så de "linar upp" så att säga.

Själv tycker jag de gjort ett bra jobb med storyn då spelet fortfarande är i Beta. Det finns en hiskelig mängd böcker att plocka upp och läsa samt de trevliga datakuberna. Finns ingen direkt brist på storymaterial och detta tycker jag innan jag ens nått maxlevel.

Gjorde en Medic och provade igen, jo jag såg att det står till höger nu. Saken är ju att det står Race, Class och Path till vänster, då kunde det stått Faction lr liknande men sak samma nu när jag vet.
Jag har nog lite problem att ta in en ny story samtidigt som jag ska lära mig vart man går i alla steg på questarna, då det som tog 2 timmar förut gick på 20 min nu och det kändes betydligt trevligare andra gången.

(Området man matar på som Esper var ju lite annorlunda jämfört med Medic, det kan bero på att jag tog det lilla rymdskeppt den andra gången. Men jag ser inte det som frivilligt då man inte vet vart man hamnar. Står det inte samma resmål eller så är jag sämst på att läsa på questar?)

Dold text

"Everstar Grove" är betydligt smidigare, trevligare och mindre antal questar. Lite som Alice i Underlandet känsla och singelplayer då jag var relativt ensam på banan.
Popup klicka C questgrejen stör mig som mest ändå då den kommer upp när man har en tidsbaserad quest, varför just då...
(Största nackdelen med questsystemet i Tera var att det fanns för många questar och var man 5 levlar för hög kunde man inte göra dem eller få någon exp, annars var de ju snyggt uppradade på ett ställe vad jag minns, sen har jag ju inte spelat mmo's förutom daoc och wow så jag kanske inte ska klaga).
För egen del har jag hellre "döda 20 mobs och färre questar" än "döda 5-8 mobs och fler questar", då jag antar att låglvl området inte används senare, och att möta flera st samtidigt är ju inte direkt svårt.

Glömde prova Tab då det var så mycket lättare mobs med medic'en, och det jag menar är att har man en bred träffarea som ritas ut på marken som täcker in båda mob'sen och siktar emellan, fail. Fastän de hade fått stryk av strålen.

Tack för beskrivningen på skillnaden mellan Exiles och Dominion
Och jag antar att det säkert går att stuva omkring questloggarna och ändra storlek på namntext men som det ser ut i Bild 1 är det för mycket i mitt tycke, samt att det är lite svårt att lokalisera questnpc då jag kan lämna in 2 quests här.

Bild 2 visar hur det kommer upp text på annan text lite nu och då, inte orkar man läsa allt sånt... Achievement popup där mitt i bild, klicka och gå iväg typ.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Massa text.

Både Spellslinger samt Espers "normal attack" är enbart en rak linje medan Medic och Engineer träffar i en båge framför sig, vilket är långt mycket enklare att träffa. Sådant är självklart omöjligt att veta utan att ha provat först.

Platsen du börjar på beror på rasen du väljer. Är du Human skickas du till Northern Wilds men om du vill kan du välja att komma till Everstar Grove istället(står som Optional i questloggen). Aurin hamnar däremot i Everstar Grove som standard och har Northern Wilds som alternativ.
Antar att det är gjort för att skapa lite variation i början eller för att minska trycket i startingregionerna. De första veckorna lär det ju vara väldigt mycket folk där både med sina första karaktärer sedan de som börjar dra upp Alts direkt.

Själv tyckte jag Northern Wilds var något bättre än Everstar Grove, det gick snabbare där samt att nästa region även den gick snabbare och man behövde inte springa runt lika mycket, allt låg lite mer "lined up". I alla fall tyckte jag det.

Sedan kan man inte vara nöjd med allt såklart och du sa tidsbaserad quest, antar att du tänker på Challenges som dyker upp lite då och då. Inget obligatoriskt men trevligt om man lyckas. Man måste inte ta emot samtalet direkt faktiskt, du kan ignorera det och ta det i efterhand, står då nere i vänster hörn som "Missed Call".

Som du även säger, när du precis börjar så går det väldigt fort. Du har väldigt få mobs att döda per quest vilket gör att det går väldigt snabbt. Svårighetsgraden ökar dock senare och det blir mycket långsammare då mobs får mer HP och skada. Då är det rätt skönt att inte ha allt för många att döda per quest. När man dock får i uppdrag att sänka 3-4st känns det lite väl onödigt. 10 borde väl vara någon form av undre gräns.

Det där med att saker poppar upp ivägen är ett mycket störande moment, håller helt med dig. Det gäller både achievement och ibland när man får ett samtal och lämnar in ett quest, då stannar rutan kvar högst upp på skärmen och ibland är den ganska stor. Det finns inget sätt att stänga den utan du får vänta de 5-10 sekunderna den är där. Man borde kunna högerklicka på rutorna för att stänga dem om de saknar egen stängningsknapp.

Första gången jag spelar själv brukar jag inte heller läsa eller lyssna på något. Rushar bara igenom för att levla upp så mycket som möjligt. När jag däremot gör min andra karaktär och redan vet vad jag ska göra brukar jag stanna upp och läsa/lyssna igenom. Blir ju mycket enklare när du redan vet vad du ska göra och inte behöver tänka på det också.

För att vara ett spel som kommer släppas för första gången inom mycket kort tycker jag ändå att WildStar håller mycket hög kvalitet i härvan av MMORPG-spel som släppts de senaste åren. Det finns väldigt mycket att göra och en inte alltför diffus story. Antar ju att inom de första månaderna kommer de flesta buggar och störande momenten åtgärdas då folk kommer klaga på det.

Det jag stör mig mest på är att du max kan ha 8 st abilities utlagda samtidigt. Varför inte bara alla?

Sen, tro't eller ej, det är faktiskt mer fokuserat på att skapa ett bra spel än att lägga till ögongodis.(Se TERA)

Permalänk
Medlem

Håller med om att Everstar Grove är jobbigare att köra klart än Northern Wilds.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som är taggad på wildstar som vill snacka ? ;D

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

Vilken klass är rörligast? dvs har minst antal spells som kräver att man står still under casting.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken