Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieltodamren:

Hej!

Jag använder den perfekta builden för wizards, och den bidrar till hög dps & survival. Du kan se builden genom att klicka på länken under.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Irofinity-2454/hero/141064...

Ifall du använder detta build så vill du fokusera på att skaffa items med "Arcane damage", crit & crit dmg. Det skadar hellre inte att ha All resistance för en ökad Survivability.

Hur spelar du builden? Lyckas du stanna i Archon under längre perioder? Vilken Torment kör du på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Hur spelar du builden? Lyckas du stanna i Archon under längre perioder? Vilken Torment kör du på?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker hela inlägget verkar lite suspekt, sen att han reggat sig i april gör det inte bättre. Luktar google translate översatt spam lång väg imo

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av karjix:

Du har ju sjukt bra gear men avsaknaden av Elemental Damage gör den inte värd mycket. Testa play styles och bestäm dig för en och satsa %Elemental på ditt gear så kommer du mosa högre Torment som smör. Ser på din Diabloprogress att du har ungefär 1.5mil Elemental Elite Damage.

http://www.diabloprogress.com/hero/karjix-2800/Boltzy/4708136 Här ser du min diabloprogress och med ungefär och med nästan 400K mindre sheet dps har jag lika mycket Elemental Elite Damage som du har.

Jo jag vet, dock så använder jag inte riktigt någon build som skadar direkt mycket på en skill. Har testat lite olika och melee build verkar det roligaste.
Denna funkar bra med arcane dynamo och meteorerna då den alltid är på 5 stacks.
Dock undrar jag vilken elemental dmg jag ska köra på? Ingen av skillsen skadar nått? Men måste ju välja någon av dem.

Det är ju 4:a meteorer med olika element, sedan electrocute - arc lightning och arcane orb - arcane orbit
Svårt vad man ska välja? Antar att det blir lite jobbigt att köra roll med dmg för electrocute, arcane orb, meteor och sedan välja en av de olika elementen på resten som det går på.

Den ser ut så här:
http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UcQjSf!RiTZ!cZZa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Jo jag vet, dock så använder jag inte riktigt någon build som skadar direkt mycket på en skill. Har testat lite olika och melee build verkar det roligaste.
Denna funkar bra med arcane dynamo och meteorerna då den alltid är på 5 stacks.
Dock undrar jag vilken elemental dmg jag ska köra på? Ingen av skillsen skadar nått? Men måste ju välja någon av dem.

Det är ju 4:a meteorer med olika element, sedan electrocute - arc lightning och arcane orb - arcane orbit
Svårt vad man ska välja? Antar att det blir lite jobbigt att köra roll med dmg för electrocute, arcane orb, meteor och sedan välja en av de olika elementen på resten som det går på.

Den ser ut så här:
http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UcQjSf!RiTZ!cZZa...

Man vill ju helst ha alla %elemental på en o samma sak så den gör så stor skada som möjligt, Arcane orb - arcane orbit gör ju mer skada ju mer Arcane orb % du har på ditt gear tex. Jag råkar ha en hel del på Black Hole damage så jag får fokusera runt den skillen ganska mycket just nu då det blir för dyrt eller jobbigt att skaffa nya som det är nu.

Just nu har jag bakat om rejält i min build för att ha lite kul bara,
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/4708136

Klarar av T6 med denna build och inte allt för långsamt men T5 går som smör =).
Bara testa sig fram o samla på alla %elemental gear du hittar så kan du längre fram välja o vraka som du själv känner och aldrig behöva köra en o samma build.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av karjix:

Man vill ju helst ha alla %elemental på en o samma sak så den gör så stor skada som möjligt, Arcane orb - arcane orbit gör ju mer skada ju mer Arcane orb % du har på ditt gear tex. Jag råkar ha en hel del på Black Hole damage så jag får fokusera runt den skillen ganska mycket just nu då det blir för dyrt eller jobbigt att skaffa nya som det är nu.

Just nu har jag bakat om rejält i min build för att ha lite kul bara,
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/4708136

Klarar av T6 med denna build och inte allt för långsamt men T5 går som smör =).
Bara testa sig fram o samla på alla %elemental gear du hittar så kan du längre fram välja o vraka som du själv känner och aldrig behöva köra en o samma build.

Jo men frågan är vad som skadar mest? Eletrocute eller arcane orbit? Den har jag mest bara för man slipper kasta ut den så ofta så man köra 0 ap build. Egentligen så skulle jag vilja köra en meteorbuild då jag har Condercoat. Men då måste jag få tal-hjälmen eller tal-offhanden.

Eletrocute - Arclightning har 310% dmg och Arcane orb - Arcane orbit har 236% och någon explosion som inte står hur stor den är. Känns som electrocute skadar mest eftersom den baseras på attackspeed och har ganska snabbt vapen. Dock känns det smidigt att ha % arcane dmg eftersom jag kör arcane torrent ibland för att köra range när man har tanks.

Dock svårt att få så mycket % elemental på allt. Känns som fire är enklast då många items har det där iallafall. Annars är de väl kanske bara att farma massa tills man får många på samma element och sedan köra på det? Så får man väl rolla om lite items så man får mer i skilldmg på den.

Är det värt att rolla både Eletrocute dmg och Arcane orb eftersom det finns på olika vapen? Kanske tappar ganska mycket toughness då dock eftersom man förlorar 1 slot på vissa items.

Permalänk
Skrivet av Geckod:

Jo jag vet, dock så använder jag inte riktigt någon build som skadar direkt mycket på en skill. Har testat lite olika och melee build verkar det roligaste.
Denna funkar bra med arcane dynamo och meteorerna då den alltid är på 5 stacks.
Dock undrar jag vilken elemental dmg jag ska köra på? Ingen av skillsen skadar nått? Men måste ju välja någon av dem.

Det är ju 4:a meteorer med olika element, sedan electrocute - arc lightning och arcane orb - arcane orbit
Svårt vad man ska välja? Antar att det blir lite jobbigt att köra roll med dmg för electrocute, arcane orb, meteor och sedan välja en av de olika elementen på resten som det går på.

Den ser ut så här:
http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UcQjSf!RiTZ!cZZa...

Testa Arcane Torrent build. Har du någorlunda med toughtness fungerar den riktigt bra. Nu har ju jag nästan i alla gear Torrent dmg , men fungerar bra utan också.
Missiles Split
Arcane Torrent Cascade
Familiar Cannoner
Magic Weapon Deflection
Ice Armor med runan som man öppnar sist minns inte:)
Black Hole Spellsteal

För passives har jag Unwearing Will, Blur , Astral Projection och skillet som gör stor DMG på nära håll kommer inte ihåg den.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

TiasE ligger 4385 i världen på profile DPS, snyggt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

TiasE ligger 4385 i världen på profile DPS, snyggt

http://www.diabloprogress.com/hero/karjix-2800/Boltzy/4708136

Elemental Elite Dps plats 3402 och bland wizzards plats 930 world

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

http://www.diabloprogress.com/hero/karjix-2800/Boltzy/4708136

Elemental Elite Dps plats 3402 och bland wizzards plats 930 world

Nice Men hur räknar sidan +45% against elites? Ser bara SoJ (+25%) och Waisten (+5%) = 30%. Vad missar jag?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nice Men hur räknar sidan +45% against elites? Ser bara SoJ (+25%) och Waisten (+5%) = 30%. Vad missar jag?

Aughild's set.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Aughild's set.

Jaja, han har ju ringen ser jag nu

Vill så gärna ha den :'(

Det enda jag kan "skryta" med är #8135 Europe på INT
http://www.diabloprogress.com/hero/astralen-2142/Astralen/177...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

För dem som stackar fire dmg, så vill jag slå ett slag för Mammoth hydran. Ännu bättre om man har en Serpent´s Sparker wand så man kan ha två hydror ute samtidigt. Dess dot (dmg over time) dmg gör sjuk skada mot elites och bossar när man får stacka fire dmg en stund. Inte ovanligt med siffror upp mot 25-30 miljoner mot riftbossar tex. Funkar bra ihop med Mirrorball och Magic Missile istället för meteor

Min build för tillfället: http://www.diabloprogress.com/hero/motor-1462/Elayne/1302258

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jaja, han har ju ringen ser jag nu

Vill så gärna ha den :'(

Det enda jag kan "skryta" med är #8135 Europe på INT
http://www.diabloprogress.com/hero/astralen-2142/Astralen/177...

hmm, funkar firebirds setbonus på HC? Dvs 4-setsbonusen när man blir revivead av en meteor.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

TiasE ligger 4385 i världen på profile DPS, snyggt

Yes, har dock knappt lirat på en månad och min Wiz gick i princip i pension pension en bra tid innan det lirade lite på den idag för att boosta en kompis och hade nästan 50 paragon att sätta ut
Väntar mest på patch 2.1 och ladders samt tiered rifts!

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

För dem som stackar fire dmg, så vill jag slå ett slag för Mammoth hydran. Ännu bättre om man har en Serpent´s Sparker wand så man kan ha två hydror ute samtidigt. Dess dot (dmg over time) dmg gör sjuk skada mot elites och bossar när man får stacka fire dmg en stund. Inte ovanligt med siffror upp mot 25-30 miljoner mot riftbossar tex. Funkar bra ihop med Mirrorball och Magic Missile istället för meteor

Min build för tillfället: http://www.diabloprogress.com/hero/motor-1462/Elayne/1302258

Grym idé, skall testas. Antar dock att den inte är jättebra på AOE? Sen har jag inte det vapnet men nu när Kablablabla har större chans att droppa bra saker från caches samt vapen man själv kan ha användning för så kanske jag får tag på den.

Skrivet av SunQ:

hmm, funkar firebirds setbonus på HC? Dvs 4-setsbonusen när man blir revivead av en meteor.

Njae hehe Det skulle jag inte kunna tänka mig.

Skrivet av TiasE:

Yes, har dock knappt lirat på en månad och min Wiz gick i princip i pension pension en bra tid innan det lirade lite på den idag för att boosta en kompis och hade nästan 50 paragon att sätta ut
Väntar mest på patch 2.1 och ladders samt tiered rifts!

Jasså det visste jag inte Din WZ var alltid så sjukt gearad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Grym idé, skall testas. Antar dock att den inte är jättebra på AOE? Sen har jag inte det vapnet men nu när Kablablabla har större chans att droppa bra saker från caches samt vapen man själv kan ha användning för så kanske jag får tag på den.

Njae hehe Det skulle jag inte kunna tänka mig.

Jasså det visste jag inte Din WZ var alltid så sjukt gearad.

https://www.youtube.com/watch?v=1d2bI2M1-tk

Galet att våga prova

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har man fel så har man Fräckt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

För dem som stackar fire dmg, så vill jag slå ett slag för Mammoth hydran. Ännu bättre om man har en Serpent´s Sparker wand så man kan ha två hydror ute samtidigt. Dess dot (dmg over time) dmg gör sjuk skada mot elites och bossar när man får stacka fire dmg en stund. Inte ovanligt med siffror upp mot 25-30 miljoner mot riftbossar tex. Funkar bra ihop med Mirrorball och Magic Missile istället för meteor

Min build för tillfället: http://www.diabloprogress.com/hero/motor-1462/Elayne/1302258

Testade Hydran lite igår och den var inte dum, även om det är svårt att se hur mycket skada den gör när man samtidigt kastar en massa annat. Mobsen måste stå hyfsat stilla eller åtminstone på samma ställe för att den skall vara effektiv. Såg inte några 20m men 8-9m iaf. Conflagrate och Fire Missiles gör det svårt att se Hydrans skada då man hela tiden har egna DoTs uppe

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Testade Hydran lite igår och den var inte dum, även om det är svårt att se hur mycket skada den gör när man samtidigt kastar en massa annat. Mobsen måste stå hyfsat stilla eller åtminstone på samma ställe för att den skall vara effektiv. Såg inte några 20m men 8-9m iaf. Conflagrate och Fire Missiles gör det svårt att se Hydrans skada då man hela tiden har egna DoTs uppe

Ja, att mobs flyttar sig är en klar nackdel, då det tar en stund innan DoT effekten börjar att göra riktig skada. Hydran är mindre effektiv mot snabba spöken och reapers, men mot riftbossar är den effektiv. Brukar lägga upp en hydra sen ett svart hål på samma plats för att samla ihop mobs i Hydrans AoE zon.
Du kan testa din hydras skada genom att lägga upp en sen kita som en galning, då borde du se hur mycket skada den gör med din equipment

Har iofs en SoJ + Aughilds set för extra skada mot bossar, dem boostar skadan en hel del. Föredrar helt klart Hydran jämfört mot Meteor

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ja, att mobs flyttar sig är en klar nackdel, då det tar en stund innan DoT effekten börjar att göra riktig skada. Hydran är mindre effektiv mot snabba spöken och reapers, men mot riftbossar är den effektiv. Brukar lägga upp en hydra sen ett svart hål på samma plats för att samla ihop mobs i Hydrans AoE zon.
Du kan testa din hydras skada genom att lägga upp en sen kita som en galning, då borde du se hur mycket skada den gör med din equipment

Har iofs en SoJ + Aughilds set för extra skada mot bossar, dem boostar skadan en hel del. Föredrar helt klart Hydran jämfört mot Meteor

Har två slots lediga för AP dumpers. Meteoren är jag hyfsat fäst vid just nu Ersatte Black Hole med Hydran men testade även Fire Archon som förvisso gör fet damage men 100sec CD är ändå en stund.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Finns det ngr bra startertips för wizz?
Jag powerlvlade upp en för ngn vecka sen, men jag har kasst gear..
Jag skulle vilja spela den mer, men vill ha en bra build-tips, så jag vet vad jag kan fokusera på

Just nu kör ja en frozen orb-build.. Men som sagt, jag tar gärna emot tips!

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av bobani:

Finns det ngr bra startertips för wizz?
Jag powerlvlade upp en för ngn vecka sen, men jag har kasst gear..
Jag skulle vilja spela den mer, men vill ha en bra build-tips, så jag vet vad jag kan fokusera på

Just nu kör ja en frozen orb-build.. Men som sagt, jag tar gärna emot tips!

Skulle nog vilja påstå att den klassiska frozen orb builden är det effektivaste du kan ha på lägre gear nivå. Sen är det bara att se vad du får för roliga legendarys och bygga builds utifrån det

Permalänk
Medlem

Har dom inte nerfat den rätt rejält nu igår?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av bobani:

Har dom inte nerfat den rätt rejält nu igår?

Mig veterligen var det i princip bara achon och teleport som blev lite ändrade för wizards så Frozen orb bör vara som tidigare.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Vilket är bäst att köra med. Stongarms eller Aughild 3 set? Som Wizard? Med aughild får man 15% mer elite dmg och med strongarms får man en effect som ger "Enemies hit by knockbacks suffer 20–30% more damage"
Tänkte då om man kör med blackhole, så kommer man skada ganska så bra i 5 sec. Detta gör ju alla andra i partyt skadar 20-30% mer i 5 sec. Frågan vad som är bäst att köra på? Aughild setet ger ju lite defensiva starts osv.

Kör just nu med Aughild, dock hittade jag en strongarms igår med hyffsad roll så var det någon som skrev att den var bäst tydligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Vilket är bäst att köra med. Stongarms eller Aughild 3 set? Som Wizard? Med aughild får man 15% mer elite dmg och med strongarms får man en effect som ger "Enemies hit by knockbacks suffer 20–30% more damage"
Tänkte då om man kör med blackhole, så kommer man skada ganska så bra i 5 sec. Detta gör ju alla andra i partyt skadar 20-30% mer i 5 sec. Frågan vad som är bäst att köra på? Aughild setet ger ju lite defensiva starts osv.

Kör just nu med Aughild, dock hittade jag en strongarms igår med hyffsad roll så var det någon som skrev att den var bäst tydligen?

Aughilds är outstanding om man ska börja försöka komma upp på högre torments!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Vilket är bäst att köra med. Stongarms eller Aughild 3 set? Som Wizard? Med aughild får man 15% mer elite dmg och med strongarms får man en effect som ger "Enemies hit by knockbacks suffer 20–30% more damage"
Tänkte då om man kör med blackhole, så kommer man skada ganska så bra i 5 sec. Detta gör ju alla andra i partyt skadar 20-30% mer i 5 sec. Frågan vad som är bäst att köra på? Aughild setet ger ju lite defensiva starts osv.

Kör just nu med Aughild, dock hittade jag en strongarms igår med hyffsad roll så var det någon som skrev att den var bäst tydligen?

Du kör med båda eller aughild/andy beroende på build.

Permalänk
Medlem

Jag har nog lagt ungefär 35 timmar i helgen på o farma gear o det gav resultat, blev en helt ny wizz ;D
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/40986878
Samt min WoW wizz blev lite förbättrad
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/4708136

Måste säga att jag verkligen älskar den där 100% buffen för legendarys!

Diabloprogress kan inte längre visa korrekt dps men jag facerollar T4 solo och T5 går ett rift på ca 10-12 mins.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Jag har nog lagt ungefär 35 timmar i helgen på o farma gear o det gav resultat, blev en helt ny wizz ;D
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/40986878
Samt min WoW wizz blev lite förbättrad
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/4708136

Måste säga att jag verkligen älskar den där 100% buffen för legendarys!

Diabloprogress kan inte längre visa korrekt dps men jag facerollar T4 solo och T5 går ett rift på ca 10-12 mins.

Angående att Diabloprogress visar fel DPS, du måste uppdatera den manuellt Iaf om du vill se resultaten direkt. Du uppdaterar och väntar 5 min sen trycker F5 så ser allt korrekt ut.

Det är intressant för när jag kollar på din Bnet sida så har du en hel del toughness men kanske inte överdrivet med DPS, ändå facerollar du T4 solo. Kollar man på Top 10 wizards på diabloprogress har alla lite HP, lite toughness men enormt mycket sheet DPS (1,3-1,4m).

Min fråga är då hur man balanserar dps med survivalbility? Jag kan dö som en fluga på T4 MP och T3 kan vara lite småtufft det också. Dock känns min DPS definitivt tillräcklig för T3 MP. Har inte testat T3 solo än utan brukar köra T2 vilket kanske är lite för lågt eftersom jag facerollar det utan problem.

Sen en allmän fråga:
Jag kör Firebird och Vyr vilket tillsammans ger +1000 INT men hittade en Andariel's Visage igår, inte den bästa men det går ju att rerolla +Fire Damage på den. Kommer dock att tappa Firebird bonusen och frågan är då om det är värt det?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Skrivet av bobani:

Har dom inte nerfat den rätt rejält nu igår?

Skrivet av lanbonden:

Mig veterligen var det i princip bara achon och teleport som blev lite ändrade för wizards så Frozen orb bör vara som tidigare.

Om jag inte minns fel så nerfade (fixade) dem Frozen Orb ja på förra patchen (inte den som är nu) genom att minska dmg radius då den var för stor. Den skall kunna "träffa" tre gånger men tror den kunde "träffa" fyra eller något tidigare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Angående att Diabloprogress visar fel DPS, du måste uppdatera den manuellt Iaf om du vill se resultaten direkt. Du uppdaterar och väntar 5 min sen trycker F5 så ser allt korrekt ut.

Det är intressant för när jag kollar på din Bnet sida så har du en hel del toughness men kanske inte överdrivet med DPS, ändå facerollar du T4 solo. Kollar man på Top 10 wizards på diabloprogress har alla lite HP, lite toughness men enormt mycket sheet DPS (1,3-1,4m).

Min fråga är då hur man balanserar dps med survivalbility? Jag kan dö som en fluga på T4 MP och T3 kan vara lite småtufft det också. Dock känns min DPS definitivt tillräcklig för T3 MP. Har inte testat T3 solo än utan brukar köra T2 vilket kanske är lite för lågt eftersom jag facerollar det utan problem.

Sen en allmän fråga:
Jag kör Firebird och Vyr vilket tillsammans ger +1000 INT men hittade en Andariel's Visage igår, inte den bästa men det går ju att rerolla +Fire Damage på den. Kommer dock att tappa Firebird bonusen och frågan är då om det är värt det?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Ja alltså vad jag syftar på med att diabloprogress inte visar rätt dps längre beror på mina http://eu.battle.net/d3/en/item/hexing-pants-of-mr-yan som gör reduced damage med 25% när jag står still. Så det som syns i diabloprogress är 25% mindre än det jag har i verkligheten på min sheet dps.

Sen har jag bältet http://eu.battle.net/d3/en/item/harrington-waistguard som ger mig 129% damage när jag lootar en corpse, kista, weaponrack etz etz.

Så min sheet dps buffad med allt ligger jag på ca 2.5 Mil dps när jag lootar en corpse tex.

Den nya gubben jag slängt på allt gear på är ju inte optimerad alls så den har enorma mängder vita o %life "Den med vyrs, tal rash sett items".

Det är inte alltid lätt att hitta bra balans mellan dps och toughness så det är något man får testa sig fram med, jag har in-game 12.5 mil toughness och dör inte i T4 men i T5 dör jag allt ett par gånger. Detta är med wizarden som har Wand of Woh alltså.

Angående Firebird och Vyrs så tror jag inte du behöver bonus int från båda set delarna om du vinner mer %elemental från att byta till Andriels visage.
Du får helt enkelt logga ut med Andrils visage med Fire damage equippad och kolla på diabloprogress om du vinner/förlorar på bytet.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64