Problem vid inputs på högra sidan av HP sleekbook 14-b120dx

Permalänk
Medlem

Problem vid inputs på högra sidan av HP sleekbook 14-b120dx

Hejsan, det är så att efter att hårddisken byttes ut mot en SSD och 4 GB ram tillagts och windows 7 (originalt windows 8, så man var tvungen att ändra lite på bios-inställningar) lagts in så fungerar inga inputs på den högra sidan av laptopen. Det är så att varken USB-läsarna eller internet-inputen svarar, dock fungerar en USB-läsare som finns på den vänstra sidan. Jag undrar vad detta kan bero på och hur man skulle kunna ordna detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Installera alla drivrutiner.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Installera alla drivrutiner.

Ja, men det är ju problemet. Hur ska jag installera dom utan att vara ansluten till nätet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja du får hitta en annan dator som kan ansluta sig till nätet... det hela blir hysteriskt svårt annars om du väl lyckats installera datorn utan fungerande nätverk.

Ladda ner och lägg drivrutiner på en USB-sticka, installera sedan därifrån.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaKerS:

Ja, men det är ju problemet. Hur ska jag installera dom utan att vara ansluten till nätet?

Använd en annan dator och ett USB-minne.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Ja du får hitta en annan dator som kan ansluta sig till nätet... det hela blir hysteriskt svårt annars om du väl lyckats installera datorn utan fungerande nätverk.

Ladda ner och lägg drivrutiner på en USB-sticka, installera sedan därifrån.

Skrivet av LemonIllusion:

Använd en annan dator och ett USB-minne.

Skall testas så fort jag har tid, tackar hp har inga egna drivers till windows 7 men tror ni att drivern för windows 8/8.1 för nätverk fungerar på 7:an eller måste jag hitta drivisarna för windows 7 enligt specifikationen på datorn?

Visa signatur