Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Skrev någon siffra fel i postnummret? Gör man det så kan paketen åka en helvetes lång omväg.

Beställde två paket, moderkort och chassi, varav moderkortet blev levererat, men inte chassit

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Bra start på dagen!

Bytte moderkort för lite felsökning i spel. Försöker aktivera min 8.1 nyckel via telefon och där säger dom att dom inte kan certifiera mitt kund id bla bla bla och kastar iväg mig till deras kundtjänst som har tekniska problem med deras server.......

Har dom någon idiotisk spärr på 5 gånger eller något?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Kort promenad genom Kapstaden idag. Bara nära på att bli rånad ett par gånger. Fyfan, kommer aldrig gå ensam här. Vi var fyra pers och hade en sydafrikan med oss och även den mitt på ljusa dagen med massor av folk omkring så var det folk ute efter en. Huvva!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Bara ja som tycker allt suger? Ser inge roligt i nånting .-.
Edit: Nyfiken som ja e, e d nån här som e extremt blyg som har "kämpat" ifrån d?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivaaaaar:

Bara ja som tycker allt suger? Ser inge roligt i nånting .-.
Edit: Nyfiken som ja e, e d nån här som e extremt blyg som har "kämpat" ifrån d?

Fejka självsäkerhet, det funkar och övergår till slut till riktig självsäkerhet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fejka självsäkerhet, det funkar och övergår till slut till riktig självsäkerhet.

Inte så lätt å göra d heller...

Permalänk
Medlem

Undrar varför majoriteten av folket i Sverige anser att åsikter mot striktare immigration är rasism.

Stört mig ganska länge, så fort jag yttrar mig om att jag anser att SD faktiskt erkänner ett problem så får jag stämpeln
rasist och diskussionen går inte längre än så.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Släppte av flickvännen igår på flygplatsen. Otroligt tungt, för nu återgår lägenheten till en förvaringsplats för mig, och inte ett "hem"(så nära man kan komma ett hem med någon annans möbler) som det är när hon är här.

Men men, 4 månader till augusti och sedan har vi antagligen fixat visum till henne!

Sedan står jag inte ut med mina kollegor. 3 st i ett litet kontor och de båda två har så jävla mycket för sig. Prata högt/skrika i telefonen, krysta fram otroligt höga hostningar som skär i öronen, surpla på kaffet, knacka på allt som en av dom går förbi, göra konstiga ljud(typ sitta och suga på läppen), slå musen i bordet för att väcka datorn ur standby. Sedan den jäääääävla värmefläkten. Det är föriheelvete 20 grader varmt ute, men ända ska kärringa sitta med en värmefläkt mot fötterna. Med AC på värme.

Inga konstiga grejer igentligen. Men 9 timmar om dagen, varje dag, i flera månader.

Loosing my freaking mind.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jag har varit på IKEA. Jag HATAR att vara på IKEA.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Dunderfeber. Helt däckad idag :s Tycks alltid bli sjuk här nere...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Släppte av flickvännen igår på flygplatsen. Otroligt tungt, för nu återgår lägenheten till en förvaringsplats för mig, och inte ett "hem"(så nära man kan komma ett hem med någon annans möbler) som det är när hon är här.

Men men, 4 månader till augusti och sedan har vi antagligen fixat visum till henne!

Sedan står jag inte ut med mina kollegor. 3 st i ett litet kontor och de båda två har så jävla mycket för sig. Prata högt/skrika i telefonen, krysta fram otroligt höga hostningar som skär i öronen, surpla på kaffet, knacka på allt som en av dom går förbi, göra konstiga ljud(typ sitta och suga på läppen), slå musen i bordet för att väcka datorn ur standby. Sedan den jäääääävla värmefläkten. Det är föriheelvete 20 grader varmt ute, men ända ska kärringa sitta med en värmefläkt mot fötterna. Med AC på värme.

Inga konstiga grejer igentligen. Men 9 timmar om dagen, varje dag, i flera månader.

Loosing my freaking mind.

Surpla på kaffet, fyffaaaaaaaaaaaaaaaan vad jag hatar det.
Jag lämnar alltid rummet när folk gör så, jag tål verkligen inte det.
Så jag tyckte det lät värst av det du lista upp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MakubeX:

Surpla på kaffet, fyffaaaaaaaaaaaaaaaan vad jag hatar det.
Jag lämnar alltid rummet när folk gör så, jag tål verkligen inte det.
Så jag tyckte det lät värst av det du lista upp.

Hade en föreläsare som hade den geniala idén att dricka kaffe samtidigt som han använde mikrofon. Det var rätt många som klagade om det i utvärderingen av den kursen

Permalänk

Inne på den 15e dagen av hosta förkylning, idag fick jag iaf fingret ur röven och ringde och bokade tid hos sjukan. Var snarare tur att jag varit ledig större delen tiden.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Obesvarad kärlek är nog det värsta som finns.
Men det finns alltid något positivt i allt säger folk, har inte kunnat äta på 1 1/2 vecka nu så droppat dom sista kilona (woho?)

Permalänk
Medlem

Bestämt mig för att flytta tillbaks till Helsingborg efter 1 år i Malmö. Det är helt enkelt inte staden för mig. Funkar inte att bo i en stad när man inte har nära vänner som man är van vid. Kommer sakna storleken och hur livligt allt är. Kommer inte sakna alla cyklister som cyklar på trottoaren och allt skräp över allt.

Permalänk
Medlem

Ska inte titta på Uppdrag Granskning nåt mer, man blir ju bara förbannad när man ser vilka idioter det finns i Sverige.. Men men, man får intala sig själv att det rör sig om en väldigt liten del av befolkningen som tur är.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av voro12:

Ska inte titta på Uppdrag Granskning nåt mer, man blir ju bara förbannad när man ser vilka idioter det finns i Sverige.. Men men, man får intala sig själv att det rör sig om en väldigt liten del av befolkningen som tur är.

Man får alltid ta media med en nypa salt. Deras önskan är mer eller mindre oftast att uppröra tittarna. Idioter finns det alltid, överallt.

Permalänk
Medlem

Känner mig ledsen och deppig men vet inte och har ingen andledning varför, har nog med att göra om att jag inte vet om jag ska ha PS4 eller XBONE #FML

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Känner mig ledsen och deppig men vet inte och har ingen andledning varför, har nog med att göra om att jag inte vet om jag ska ha PS4 eller XBONE #FML

https://www.youtube.com/watch?v=DExSQW2prGg

Permalänk
Medlem

Galen på att det inte kan bli vecka 28/29 redan nu! Jag är lite sen med att skaffa moped, 17 år i september. Från v. 25 till v. 28 sommarjobbar jag och tänkt skaffa en PUCH Monza.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Galen på att det inte kan bli vecka 28/29 redan nu! Jag är lite sen med att skaffa moped, 17 år i september. Från v. 25 till v. 28 sommarjobbar jag och tänkt skaffa en PUCH Monza.

Åh, den friheten med moppe. 15 bast och cruisa runt med polarna och vissa mindre lyckade flyktförsök från polisen! Vilka tider!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Mamma har fått en stroke så nu har man fått i uppgift att passa upp och sköta en massa saker. Det är dock ingen allvarligare stroke då hon kan tala, gå med krycka och tvätta/klä sig själv.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Skrivit mail till GV om deras XPAND BCAA, hoppas dom tar det i retur och jag får annan produkt/tillgodopengar

Permalänk

Det regnar. Har ingen lust att gå ut.

Permalänk
Medlem

Mans Förkyld. Need I say more?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Kort promenad genom Kapstaden idag. Bara nära på att bli rånad ett par gånger. Fyfan, kommer aldrig gå ensam här. Vi var fyra pers och hade en sydafrikan med oss och även den mitt på ljusa dagen med massor av folk omkring så var det folk ute efter en. Huvva!

Nu var inte direkt ditt inlägg ifrån igår men när jag var i kapstaden förra året tyckte jag att det hade väldigt dåligt rykte. (var på konferens med jobbet.)
Vi gick ifrån hotellet för att köpa sprit till oss men gick en bit och tyckte inte att det var något fel med det liksom, dock när vi kom tillbaka var personalen och "guiderna" helt till sig att där fick man minsann inte gå själva på natten.
Dock var väl vårat gäng dom där som alltid var lite småfulla och ville ta bilder med alla gäng som såg kriminella ut.
Fick se en snubbes uzis iaf i bagageluckan på hans bil, var rätt ballt. Dock var det i en av kåkstäderna.

Permalänk
Medlem

Så förbannad på människor som demonstrerar på sd's events, Vill inte ha en debatt om deras politik här eller varelse jag stödjer det eller inte, men låt alla partier uttrycka sin politik för i helvete, idioter.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Så förbannad på människor som demonstrerar på sd's events, Vill inte ha en debatt om deras politik här eller varelse jag stödjer det eller inte, men låt alla partier uttrycka sin politik för i helvete, idioter.

Håller med, kunde ju lika gärna vara sossarna /moderaterna om inte cirka 50/50 höll på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Surpla på kaffet, fyffaaaaaaaaaaaaaaaan vad jag hatar det.
Jag lämnar alltid rummet när folk gör så, jag tål verkligen inte det.
Så jag tyckte det lät värst av det du lista upp.

Gör mig ofta oavsiktligt skyldig till detta, vilken min kollega i samma rum på jobbet inte riktigt uppskattar
Jag sitter ofta med hörlurar och lyssnar på musik och märker då inte mitt eget högljudda sörplande. Gillar kaffet riktigt varmt, vilket ofta leder till sörplande...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

jag hatar alla djälv a helt inkompentne thf myndighetsidioter som inte vet vad dom håller på med och som inte kan lagstingint och bara förörörörker spara pengar åt myndighyetn fast gighh inte har någon budget att skydda men det y rä bara för att dom inte vad hgål e p med och då verförler dom att luras andra för att inte att dom ska kunna avslöjas som öndiga och helt okunninga om vad dom håller på med och inte kan något alls om något jag vet var dom kommer ifrån och det ärmärkligt att de lägger ner som mycket tid på en utgbildeing som bara kommer att leda till att de blir inopentat maktgalningar som alldrig gör fel.

Tyvär här lagstinftinge utformad spå att de kan göra hurmcyket fle som helts utan att de blir några konskveknser fördem de skyydar varandra. egentligen borde jag göra en JO anmälan men det kdet leder ju inte till något mer än att de få reda på att de gjort fel men det vet dom redan och skiter i det. en liten revision som läät visade medvetna veksamhetssabotage skulle vara på sin plats men konserkverserna av det skulle vara förstora för att det skulle gå att genomföra. det intressanta skulle vara om alla felaktiga beslut anmäldes, då skulle inte något gå att göra.

Dold text

För varje dag som gå blir jag närmre vän med K.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!