Permalänk
Medlem

Sony Bravia koppla ner hela tiden

Jag har två sony bravia och båda koppla ner wifi. Det hjälper inte med att jag söker efter nätet på nytt. För det dröjer inte länge fören tv kopplar ner nätverket igen. Är det någon som har sammaproblem? Hur kan jag lösa det?

Jag har en Asus RT-N56U router.

Permalänk
Medlem

Hej,
Du ska veta att just Asus byggar bra Datorena,men På Nätverk är de inte so bra.Försök en andra Router eller Kabel direkt in i Skärmen.
Mvh.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej,
Du ska veta att just Asus byggar bra Datorena,men På Nätverk är de inte so bra.Försök en andra Router eller Kabel direkt in i Skärmen.
Mvh.....Klaus

Hej!

Vadå på nätverk är dom inte så bra?

Har du bott i en grotta dom senaste 11 åren eller?

Skrivet av klauzer:

Jag har två sony bravia och båda koppla ner wifi. Det hjälper inte med att jag söker efter nätet på nytt. För det dröjer inte länge fören tv kopplar ner nätverket igen. Är det någon som har sammaproblem? Hur kan jag lösa det?

Jag har en Asus RT-N56U router.

Till TS: Har du testat att ansluta via WPS knappen som sitter sidan om din Asus RT-N56U?

Jag har själv Sony Bravia och Asus RT-N56U och har inga problem alls.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att din TVs wifi går ner i viloläge.
Kolla efter det bland inställningarna.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Hej!

Till TS: Har du testat att ansluta via WPS knappen som sitter sidan om din Asus RT-N56U?

Jag har själv Sony Bravia och Asus RT-N56U och har inga problem alls.

Jo den har jag också använt, men samma problem kvarstår.

Ang. wifi som går ner i viloläge? Det ska jag kolla upp. Men den borde då inte gå ner i viloläge efter bara någon minut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpitZen:

Det kan vara så att din TVs wifi går ner i viloläge.
Kolla efter det bland inställningarna.

Jag kunde inte hitta den funktionen på min TV. Den borde väl finnas under nätverksinställningar.