Permalänk
Medlem

FPS problem.

Hej, det är så att jag beställde en ny dator samt skärm för spel.
Min skärm blev tyvärr en 60Hz skärm, men i CS:GO kommer jag bara upp till 200 FPS, minsta typ 180 FPS. Är besviken för att jag tänkte mig mer för att min dator är helt overkill, är detta normalt?

(Dator specs i min signatur)

Visa signatur

Gaming dator: Moderkort: Asus Z87-A | Processor: i7 4770K | Chassi: Fractal Design Define R4 | Hårddisk: 1TB Seagate | SSD: 250 GB Samsung EVO | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 DirectCuII OC | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 730W | Minnen: 16 GB 1600MHz

Mobil: iPhone 5 Svart 16 GB

Permalänk
Medlem

Varför ser du 200 fps som dåligt? Det är inte direkt att du kommer märka någon skillnad i CS:GO ifall du har mer, CS har inte speciellt krävande grafik så.

Permalänk

Gissar mig till att skärmen inte är på 200Hz?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Araz:

Hej, det är så att jag beställde en ny dator samt skärm för spel.
Min skärm blev tyvärr en 60Hz skärm, men i CS:GO kommer jag bara upp till 200 FPS, minsta typ 180 FPS. Är besviken för att jag tänkte mig mer för att min dator är helt overkill, är detta normalt?

(Dator specs i min signatur)

Global Offensive lider av dålig optimering i nuläget. Uppdatera alla dina drivrutiner och överklocka.

Permalänk
Avstängd

En 60 hz skärm kan högst visa 60 fps.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryuk00:

En 60 hz skärm kan högst visa 60 fps.

Klart som vatten att den bara kan det. TS ville veta varför han inte får skitmycket FPS med en sådan bra dator som han har.

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Global Offensive lider av dålig optimering i nuläget. Uppdatera alla dina drivrutiner och överklocka.

Varför skall han överklocka?

Hur kan CS:GO vara så dåligt optimerat om man får 200 fps konstant?

TS: Hur beter sig dina andra spel?

Att en dator kan hosta upp 1000fps i ett spel betyder inte speciellt mycket... så länge du inte har en 1000Hz skärm?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bordsvatten:

Varför skall han överklocka?

Hur kan CS:GO vara så dåligt optimerat om man får 200 fps konstant?

TS: Hur beter sig dina andra spel?

Att en dator kan hosta upp 1000fps i ett spel betyder inte speciellt mycket... så länge du inte har en 1000Hz skärm?

GO använder en skitgammal motor som har en jäkla rörig kod som ställer till massa problem och kommer nog förbli så tills Source 2 kommer ut och CS förhoppningsvis portas till det. Det är allmänt känt i pro-kretsar att ju högre FPS du bättre siktar du i GO. Sweet spot är runt 300 FPS vare sig du har en 60hz, 120hz, 144hz, kör Lightboost eller ej osv. Överklockning just för att man får mer FPS då.

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

GO använder en skitgammal motor som har en jäkla rörig kod som ställer till massa problem och kommer nog förbli så tills Source 2 kommer ut och CS förhoppningsvis portas till det. Det är allmänt känt i pro-kretsar att ju högre FPS du bättre siktar du i GO. Sweet spot är runt 300 FPS vare sig du har en 60hz, 120hz, 144hz, kör Lightboost eller ej osv. Överklockning just för att man får mer FPS då.

Koden är dock enligt mig väldigt bra om man ser till gamla datorer, drar man ner på det mesta så går det oftast, även på äldre hårdvara. Men alla ser olika till hur "bra optimerat" spel är. Source 2 kommer antagligen dröja då dem helst "bygger på/förbättrar" koden.

Att det är en "sweet spot" runt 300fps tvekar jag på, det enda jag har hört är att man springer minimalt snabbare med högre fps i CS:S.

Skulle nog själv gissa på att "Sweet spot" ligger runt 145fps och över...

Men jo, vill TS ha mer fps är det nog överklockning på CPUn som gäller, då blir det nog lite skillnad, iallafall på siffrorna.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

GO använder en skitgammal motor som har en jäkla rörig kod som ställer till massa problem och kommer nog förbli så tills Source 2 kommer ut och CS förhoppningsvis portas till det. Det är allmänt känt i pro-kretsar att ju högre FPS du bättre siktar du i GO. Sweet spot är runt 300 FPS vare sig du har en 60hz, 120hz, 144hz, kör Lightboost eller ej osv. Överklockning just för att man får mer FPS då.

Permalänk
Avstängd

Source motorn har _INTE_ dåligt optimerad kod. Allt beror på hur du definderar optimerad kod. Från Valves synvinkel är den i varje fall inte det, mer än 200 fps är mycket mer än tillräckligt. Dessutom är det extremt arrogant uttalande att säga att deras kod inte är väl optimerad när man själv inte läst deras källkod (hmm, gissar jag?). Du kanske syftar på något annat, som att de inte nyttjar directx 11? Garanterat pga att deras strategiska modell är att behålla så stor marknadsandelen som möjligt. Helt ärligt så är det absurt att vilja ha minsta fps = 300.

Skill comes from within kids.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kassa inställningar, that is all. Provade precis ändra fps_max i konsollen, standard ligger på 300 - där hamnar jag också runt 180-190fps. Ändrar jag till fps_max 400 så hamnar snittet på ~200, ändrar jag till 500 så hamnar det på ~220, samt 600 ger ~240-250fps.

Inget att oroa dig för.

Mvh - W

Permalänk
Medlem

Vilken lång tråd det blir när det inte äns finns något problem att diskutera? Han har runt 200 fps dock en 60 hz skärm. Vad finns det att diskutera kring hans fråga? CS:GO har dock ingen dålig optimering, och få runt 180 fps i det räcker mycket mer än "gott och väl".

Permalänk
Medlem

Tack. Har en 60Hz skärm men får ändå 200 FPS, trodde det var dåligt för en sådan dator som jag har. Men tack iallafall.

Visa signatur

Gaming dator: Moderkort: Asus Z87-A | Processor: i7 4770K | Chassi: Fractal Design Define R4 | Hårddisk: 1TB Seagate | SSD: 250 GB Samsung EVO | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 DirectCuII OC | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 730W | Minnen: 16 GB 1600MHz

Mobil: iPhone 5 Svart 16 GB