The Stomping Land [Dinosaur Survival Game]

Permalänk

The Stomping Land [Dinosaur Survival Game]

Tjena!

Ikväll satt jag och youtube:ade efter intressanta survival games och snavade över det här. Vid en första titt så såg det ut som ännu ett riktigt B-spel innehållande dinosaurier men efter närmare undersökning blev jag faktiskt lite intresserad. Hittade ingen tråd om det här på SweC så nu skapar jag det som eventuellt kan bli "den stora tråden om det här spelet" om intresse finns.

Spelet är fortfarande pre-alpha men för de som har bidragit på Kickstarter så planeras betaprovningen att öppna i Mars 2014.

Beskrivningar från Steam:

Citat:

The Stomping Land is a multiplayer survival game about dinosaurs.

In order to survive, your primary need is simply to eat dinosaur meat. There are plenty of small dinosaurs on the island for you to hunt, but larger carnivores are nearly impossible to kill and are effective at preventing you from obtaining your food.

At the very start, your hunter is weak and ineffective. By salvaging resources from the world, you will have access to tools and abilities that make you a competent hunter. These tools, when used in combination, will counter these larger carnivores or help you discover other ways of obtaining food. A few of these methods include:
- Building traps to wound carnivores
- Hunting down masses of small dinosaurs
- Sabotaging camps built by other players that contain food

Cooperation is highly rewarded since the process of hunting becomes drastically easier. Groups of hunters will have the ability to build campsites, which can be used to store meat. Large quantities of stored meat will enable abilities for that group.

The more meat that is being stored by players, the fewer huntable dinosaurs will be present on the map. This will cause other tribes to seek down and destroy your campsites. Becoming the dominant tribe on the island is the ultimate goal.

Citat:

The Stomping Land is a multiplayer survival game about living in a world with dinosaurs. Form tribes, build traps, and hunt down Earth's historic beasts with the goal of becoming the most dominant tribe on the island.

Players assume the role of a tribal hunter with basic survival needs such as hunger and thirst. Using resources gathered from the environment, hunters can upgrade their core items, build campsites, and set traps to aid them in their hunt. Successful hunters will discover the ability to tame dinosaurs to use as mounts and other advantages.

Dinosaurs naturally roam the island on their own, looking for food, travelling in packs, and trying to survive just like the hunters. Most dinosaurs are too big or strong to take any damage from a hunter's bow. So in order to kill or tame them, a hunter must first bring the dinosaur to the ground. The fastest and most effective way of taking down a dinosaur is to cooperatively lasso the dinosaur to the ground. Once a dinosaur is down, a hunter can kill the dinosaur for food and resources, or feed the dinosaur to gain it's trust and use as a mount.

Friends who travel together can form a tribe, benefiting from each other's resources as well as strive to upgrade the same totem faster. Totems are the key component to every tribe's campsite, as it is what enables the tribe to tame bigger and more difficult dinosaurs to use for protection and hunting. This process yields a heavy pvp component, as tribes will invade each other campsites to cripple their opponent's progress and steal totem heads for their own benefit.

Plats för svensköversatt sammanfattning:

Mer media, videor och screenshots:

Det kommer mer..

Dold text
Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Intressant, lite fetare texturer och mer detaljer så blir det nog mer intressant, men älskar survivial-spel.. Har suttit och spelat L4D2 med polare några kvällar´nu, kass grafik osv. Men sålänge man har folk att spela med blir allt jävligt kul

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Intressant, lite fetare texturer och mer detaljer så blir det nog mer intressant, men älskar survivial-spel.. Har suttit och spelat L4D2 med polare några kvällar´nu, kass grafik osv. Men sålänge man har folk att spela med blir allt jävligt kul

Texturer osv kommer ganska säkert bli bättre framöver. Se bara detaljerna de lägger på modellerna och renderingarna som finns på hemsidan. En bra idé tycker jag som Kan bli något riktigt spännande om det utförs rätt

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Ser ut att bli riktigt skoj! hoppas det blir bra.

Permalänk
Medlem

Ser ashäftigt ut, ser definitivt fram emot releasen!

Permalänk

Blev länkad till denna posten igår, riktigt taggad.

Hoppas dock att grafiken kan ökas upp ett snäpp, annars så ser det riktigt bra ut!

Permalänk
Skrivet av Plastslev:

Blev länkad till denna posten igår, riktigt taggad.

Hoppas dock att grafiken kan ökas upp ett snäpp, annars så ser det riktigt bra ut!

Det kommer den med största sannolikhet. Videon längst upp är ju från när de la upp projektet på kickstarter för ett halvår sen, har säkert hänt en del sen dess. Och om man tittar på klippen som kommit efter det så verkar det hittills mest vara fokus på spelmekanik, grafiken kommer nog ikapp sen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Det kommer den med största sannolikhet. Videon längst upp är ju från när de la upp projektet på kickstarter för ett halvår sen, har säkert hänt en del sen dess. Och om man tittar på klippen som kommit efter det så verkar det hittills mest vara fokus på spelmekanik, grafiken kommer nog ikapp sen.

Jo, det är vad jag tror också. Spelgrafik behöver inte vara #1 prio i början.

Permalänk

Börjar närma sig nu!

De som backade kickstartern får tillgång till spelet på fredag så då lär det komma upp streams och yt-videos. Vi vanliga dödliga får vänta till den 30:e.
Snubblade över spelet för någon vecka sen, tycker det verkar grymt! Tur man hittade det så sent så väntan inte blev så lång ;P

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk

Härligt Backade spelet men har inte haft nå koll på utvecklingen sen dess pga tidsbrist. Ska bli intressant att se hur det ser ut nuförtiden på fredag då!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Se bara Rust! Grafiken är rätt kass men spelet är grymt:D

Kommer köpa detta spel! Men följer även The Final Stand

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Går att köpa nu

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd

Någon som har lust att köra detta spelet ? Kolla igenom det och döda andra som spelar osv

Permalänk
Inaktiv

Körde det i några timmar inatt och måste säga att det är extremt kul då PVPn gör så himla mycket i spelet.
Jag och en polare gick in på samma server och bestämde oss för att leta upp varandra och bygga ett läger och utforska spelet. Jag påbörjade konstruktionen medans min kompis försökte hitta mig längst strand kanten. Helt plötsligt skricker han till i skype om att han har blivit fångad av 3 andra och blir släpad till deras läger och insatt i en bur. Då börjar "operation saving private idiot" jag ger mig ut och letar efter honom. Det visade sig att deras läger bara var 5 minuter bort från mitt och jag spejade på långt avstånd och planerade min attack.
Efter en liten stund så släppte dem min kompis och lätt han springa iväg innan dem började jaga honom igen. Dock så var jag snabb där och sköt en med pilbåge och dödade den andre med mitt spjut.
Den tredje blev dödad av en random som sedan blev våran allierade som lärde oss hur man spelade spelet och vi alla byggde ett camp tillsammans.
Dock så hade vi fått fiender den dagen och det blev ett krig mellan våra två läger. Mitt i natten så blev vi attackerade och mina två allierade blev tillfångatagna och iväg släpade längst stranden.
Det roligaste var när dem andra spelarna hittade en stor dinosaurie och ledde han rakt in till vårt läger där han dödade allt och alla.

Så i slutändan så var det en ganska lyckad kväll
Rekommenderar detta spelet stark till alla som tycker om survival spel och PVP. Påminner lite om Arma 2: Wasteland.

Permalänk
Medlem

Mkt roligt hade jag och brorsan idag!

Kolla gärna våra Twitch:

Denna film är rätt rolig längre fram! Teamar ihop med 6st andra och drar sedan till en grotta!:D
Men tror inte nån av er går genom 8 tim gameplay!

http://www.twitch.tv/tet_two/b/534020725

Min brors eller vår main kanal!

http://www.twitch.tv/theeviltwinspc

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Lirade igår med en polare. Hade faktiskt riktigt roligt tsm!

Tog dock en stund innan vi fattade hur man gör allt ..

Gav mycket skratt och va väldigt roligt.
Kan lätt tänka mig detta till ett LAN eller liknande!

Kommer följa spelet med stort intresse, finns mycket potential i detta spel!
Dock tror jag man minste ska vara 2 spelare för kunna ha riktigt roligt online.

(Finns även "solo" för den som föredra att spela själv)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Darkraii:

Lirade igår med en polare. Hade faktiskt riktigt roligt tsm!

Tog dock en stund innan vi fattade hur man gör allt ..

Gav mycket skratt och va väldigt roligt.
Kan lätt tänka mig detta till ett LAN eller liknande!

Kommer följa spelet med stort intresse, finns mycket potential i detta spel!
Dock tror jag man minste ska vara 2 spelare för kunna ha riktigt roligt online.

(Finns även "solo" för den som föredra att spela själv)

Håller med. Det är som mest roligt när man har någon att köra det
Jag kör med 3 polare och när man väl ska PVP'a så blir det ofantligt kul

Här är två videos som visar hur dem vill att spelet ska vara när dem är klara. (inte säkert att dem behåller det exakt som det är i videon)
Notera att det är prototyp videos.

Permalänk
Medlem

Verkar ju riktigt roligt
DayZ verkar dom aldrig bli klara med, men hur är det med detta spelet?
Är det liknande DayZ med sjukdom, trötthet m.m eller är det bara hunger?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊