Netonnet gör musikvideo med Backstreet Boys

Permalänk
Inaktiv

"Ahhhh varla sådär" som min bror säger efter att jag har gjort mat till oss ibland.

På tal om mat. Ica kan göra bra reklam faktist. Speciellt den senaste tyckte jag va fyndig

http://www.youtube.com/watch?v=ZfbgJxDPZ8M

Permalänk

Härligt klipp att kolla på såhär på morgonen! Tar en tillbaka till barntiden. Tycker reklamen ändå var rätt skoj, tummen upp för NetonNet

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Störtskön. Saknar verkligen BB.

Kan inte direkt påstå att jag har något minne från den tiden. Sen är jag inte riktigt säker på att jag vill minnas hur det var och födas ur min mamma, men alla är vi olika ...

(Kunde inte låta bli)

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Fantastic88:

Till de som tror att det ska ha kostat mer än vad det smakat, min studentförening lyckades ju få de att komma och hålla konsert tidigare i år så om en studentförening klarar det så ska väl det här företaget lyckas också

EDIT: Dock dålig exponering av netonnet i reklamen. Tror inte folk som inte känner till netonnet särskilt väl kommer att lägga märke till vilket företag som står bakom reklamen. Synd för de. Vet ett annat företag som gjorde samma miss när de hade med Georg Clooney, där företagets logga kom efter både det narrativa och perceptuella klimaxen i reklamen.

För att lyckas med viral reklam är det en ganska god idé att ha avsändaren Lowkey på det sättet. Kolla tex på "Eyh Woman, I think you left your panties in my kitchen! :)", inte tydlig avsändare, men spreds så viralt och sågs av så många att budskapet sipprade in undermedvetet. (Rocky jeans i samarbete med HM)
https://www.youtube.com/watch?v=RAr-Oof9NwQ

Hatten av för NetOnNet, snyggt producerat

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Plus för humor och arrangemang, trots att bakgategossarna är nära nog lika kräkframkallande nu som när det begav sig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

För att lyckas med viral reklam är det en ganska god idé att ha avsändaren Lowkey på det sättet. Kolla tex på "Eyh Woman, I think you left your panties in my kitchen! :)", inte tydlig avsändare, men spreds så viralt och sågs av så många att budskapet sipprade in undermedvetet. (Rocky jeans i samarbete med HM)
https://www.youtube.com/watch?v=RAr-Oof9NwQ

Hatten av för NetOnNet, snyggt producerat

HAHAH, den raklamen har jag missat!

BSB va mina faviriter som liten! notalgikänsla i hela kroppen. tycker netonnet har gjort detta bra!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Roligt netonnet!
Har handlat en del från netonnet senaste tiden, tycker dom har bra prissättning på deras produkter och hoppas att dom utökar sitt komponent sortiment.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Xcym:

HAHAH, den raklamen har jag missat!

BSB va mina faviriter som liten! notalgikänsla i hela kroppen. tycker netonnet har gjort detta bra!

Hur kan man missa den?! Då får du skratta lite till av samma serie
https://www.youtube.com/watch?v=e09snMu4www

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Självklart gjorde dom det för pengarna och det är helt okay!
Jag är däremot förvånad över att Netonnets reklambudget tillät en sån värvning

Precis, med tanke på att Siba och netonnet har haft det tufft så är jag också förvånad över denna bekostade reklamkampanj.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bekostad... Det vet vi inge om.. så... Men jag gillar det... kul som fan.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

.________________.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KTL:

Skojar du? Den här reklamfilmen har redan betalat igen sig på bruset den genererat hittills och kommer generera den här första veckan! Inom reklam pratar man alltid om något som kallas "räckvid", detta betyder hur väl reklammaterialet penetrerar övrigt mediabrus. Att reklamfilmen börjar leta sig upp på nyhetsmedia redaktionella sidor är ett bevis för att de når fram. Det är publicitet du inte kan köpa.

Att ett fåtal verkar hata den och ordagrant skriver detta är saksamma för Netonnet, de syns alltså i mediabruset. Jag vet inte vad de betalade Backstreet Boys för det här men jag lovar dig, de vinner som fan på det Hata eller älska den, Netonnet stärker sitt varumärke som fan! Som reklamare till yrket, hatten av Netonnet och deras reklambyrå!

Kan lägga till ett par exempel på att det inte spelar någon roll om folk älskar eller hatar reklamen. Ett relativt nytt exempel är ju Siba-reklamen som alla hatade. Den var ju medvetet gjord för att vara så dålig som det bara gick för att på så sätt provocera fram en reaktion. Det lyckades och alla skrev om hur mycket de hatade den. Sedan följdes de upp med en till reklamfilm där de bad om ursäkt. Självklart planerat från början och en sjukt lyckad reklamkampanj. Ett annat klassiskt exempel är H&M och deras underklädesreklam innan jul. Varje år retar den gallfebern på landets alla feminister som följdaktligen ger H&M mängder av extra medieutrymme. De brukar ju till och med få vara med i TV varje år för att folk blir så upprörda. Självklart fortsätter de då med samma koncept år efter år eftersom det genererar så extremt mycket extra uppmärksamhet.

Edit: Volvo lastvagnar har varit extremt duktiga på det där med viral marknadsföring. Lite konstigt med tanke på hur liten del av de som ser filmerna faktiskt har någon som helst påverkan på försäljningen av lastbilar. Fast de kanske litar på att det rinner över lite till hela koncernen så att även Volvo PV får lite indirekt exponering.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Edit: Volvo lastvagnar har varit extremt duktiga på det där med viral marknadsföring. Lite konstigt med tanke på hur liten del av de som ser filmerna faktiskt har någon som helst påverkan på försäljningen av lastbilar. Fast de kanske litar på att det rinner över lite till hela koncernen så att även Volvo PV får lite indirekt exponering.

Handlar inte enbart om kunder utan också t.ex. om att bli en attraktiv arbetsgivare. Volvo PV är inte en del av Volvokoncernen.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt förvirrad över vilken målgrupp denna video ska tilltala..

Permalänk
Medlem

Inte första och ej heller den sista gången folk från Amerikat gör reklam filmer I Eurasien då de tycker att de är ex. för fina för att görat i Amerikat.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Permalänk

För dom som missat så är dom ,för stunden åtminstone, återförenade och kör på.

http://backstreetboys.com/events

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem

Tänk hur mycket varor dom hade kunnat sänka istället för att göra denna videon.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Avstängd

Detta är alltså resultatet av vad inkvotering av kvinnor i bolagsstyrelser leder till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Detta är alltså resultatet av vad inkvotering av kvinnor i bolagsstyrelser leder till.

Wait what?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Aha det förklarar ju varför de återigen har höjt priset på grafikkort. Jäkla skit !!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av whimsy191:

Börjar väl bli lite tomt i Backstreet Boys-plånboken vid det här laget.

hehe ja, senast jag såg dom var i This is the End med Seth Rogen, innan dess var nog 90-tal?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nino:

Tänk hur mycket varor dom hade kunnat sänka istället för att göra denna videon.

Typ 2 varor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Backstreet Boys. När boy bands var coolt! Jag är seriös. Backstreet Boys var kvalité!

Tror att de som är så unga som vi var när Backstreet Boys var stora kommer tycka samma sak om One Direction när de blir äldre.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk

De skulle kunna byta ut pyjamas kläderna de har på sig. Varje gång man ser en Netonnet anstäld så blir man sömnig.

Permalänk

Haha grym video!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ungefär exakt samma känsla jag fick när jag såg E-Type på Lundakarnevalen häromdagen. Lagom ringrostig var han.

Det är nog för att han har fullt upp med sin vikinga-ö, och vad är det i dagsläget, 2-3 restauranger, och en ganska livskraftig bondgård... På tidigare nämnda ö-helvete. Jag är iofs inte speciellt uppdaterad på bo Martin, så visst, något kan ha hänt...

Skrivet av Fluf:

För att lyckas med viral reklam är det en ganska god idé att ha avsändaren Lowkey på det sättet. Kolla tex på "Eyh Woman, I think you left your panties in my kitchen! :)", inte tydlig avsändare, men spreds så viralt och sågs av så många att budskapet sipprade in undermedvetet. (Rocky jeans i samarbete med HM)
https://www.youtube.com/watch?v=RAr-Oof9NwQ

Gjordes det inte fler än den där på samma koncept, eller jag tänker bara på något annat? Asbra i alla fall.

Skrivet av Fluf:

Hur kan man missa den?! Då får du skratta lite till av samma serie
https://www.youtube.com/watch?v=e09snMu4www

Jag VISSTE jag kände igen dem. Där var ett helt gäng, nästan alla var lika sjuka, och asbra. Fast det är så längesedan att de knappast blev "virala"

Skrivet av Zotamedu:

Edit: Volvo lastvagnar har varit extremt duktiga på det där med viral marknadsföring. Lite konstigt med tanke på hur liten del av de som ser filmerna faktiskt har någon som helst påverkan på försäljningen av lastbilar. Fast de kanske litar på att det rinner över lite till hela koncernen så att även Volvo PV får lite indirekt exponering.

Tveksamt eftersom Lastvagnar och PV inte har samma ägare.

On topic: Härlig självironi. BSB har knappast varit någon favorit här, men det här var lite humor.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Ska nog ta och handla lite på NetonNet tror jag

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Eller hur! Minns när jag var på Backstreet Boys-konsert i Globen för en jävla massa år sedan. Tjejerna tjöt och tårarna sköt överallt som en vattenspridare!

märkligt det där .. håkan hällström verkar ha samma effekt på tjejer