Wolfenstein: The New Order

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

4 timmar? Spelar du för att ha kul eller ta dig igenom fortast möjligt? Jag har alldeles oerhört svårt att tro att en normal genomspelning bara tar 4 timmar.

Jag har polare som är sånna, Dom bara rushar rakt igenom spel snabbaste vägen till objektiv utan att gå och kolla och leta efter saker. Sjukt frustrerande att titta när dessa personer spelar SP.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Entusiast

Kommer nog bli ett köp lite längre fram när de fått ut ett par patchar. Verkar riktigt najs. Har saknat lite old school FPS.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

4 timmar!? jag har lirat minst 10 timmar och är inte klar än, och jag anser att jag varken rushar eller tar det lungt... typ mittemellan

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr S:

Efter ca 4 timmar var spelet avklarat, kan ge + på grafik och att man fick styra nån robot liknande sak i slutet av delen där man är i fånglägret. Annars Nää, inget för mig,

Uj, snacka om att inte njuta av spelet när man rushar det så snabbt.

Sätt gärna spoilertags nästa gång också, tack.

Är själv inne på min fjärde timme men har bara kommit till

labbet där man funnit anteckningarna på hebreiska

Dold text

och antar att jag har en bit kvar att spela. Försöker hitta allt guld, enigma codes osv men det är lättare sagt än gjort så jag letar bara så mycket som jag orkar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Att stressa igenom spelet på fyra timmar är lite väl extremt. Nu har jag spelat knappt 10 timmar enligt Steam och utforskar och även njuter av spelet samtidigt.

Skrivet av Zotamedu:

Kommer nog bli ett köp lite längre fram när de fått ut ett par patchar. Verkar riktigt najs. Har saknat lite old school FPS.

Något av det bästa, som inte verkar ha nämnts i tråden, är att spelet dessutom saknar QTE's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

4 timmar? Spelar du för att ha kul eller ta dig igenom fortast möjligt? Jag har alldeles oerhört svårt att tro att en normal genomspelning bara tar 4 timmar.

Spelar i normal fart, tar kol på det som finns och går vidare, viss utforskning görs samtidigt.

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Att stressa igenom spelet på fyra timmar är lite väl extremt. Nu har jag spelat knappt 10 timmar enligt Steam och utforskar och även njuter av spelet samtidigt.

Något av det bästa, som inte verkar ha nämnts i tråden, är att spelet dessutom saknar QTE's.

QTEs är ett konsollofog.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Tråkigt med ingen multi, spelet verkar dessutom inte alls lika långt som dom sa innan, upp emot 20 timmars gameplay men det är alltid mindre än hälften när dom säger så.. grafiken är väl heller ingen höjdare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr S:

Efter ca 4 timmar var spelet avklarat, kan ge + på grafik och att man fick styra nån robot liknande sak i slutet av delen där man är i fånglägret. Annars Nää, inget för mig,

Kan du verifiera fyra timmar med länk till din Steam-profil? Det låter nästan för kort. Sex timmar har jag sett innan och det borde vara möjligt, speciellt på låga svårighetsnivåer och dual wielding.

Ta det lugnt med spoilers i framtiden. Få gillar sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hade för mig att det gick att strafe, kul spela var det i alla fall!

Tror att du tänker på DOOM där A/D och W+A/D var möjligt (samt också gjorde så att man kunde röra sig snabbare i resulterande hastighetsvinkel).

När det kommer till Wolfenstein: The New Order så blev jag positivt överraskad , riktigt väldesignade miljöer rakt igenom och tillfredsställande gunplay. Även lagom löjligt för det mesta precis som ett wolfenstein spel ska vara och de mer seriösa bitarna i storyn krockade inte med detta.

Blev besviken på att de plockade bort strafejumpingen helt från Idtech5, något som rättfärdigat skulle kunna få finnas i spelet med tanke på att RTCW hade det och att det är inbyggt i Idtech5 från början.

Permalänk
Medlem

Jaha, då har man precis fått hem sina nya skärmar från NASA. Blev 770 st. Skönt att se att Wolfenstein stödjer så höga upplösningar också

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Jag fick en totalt speltid 8,7 timmar på första omgången och bara main storyn.

Gillade hur allt var upplagt och hur man verkligen blev en del i spelet.

Ska nu köra om det fast då göra ett annat val med:

Välja vem deathhead ska döda.

Dold text

Kul spel i helhet, lite kort antar att det kommer DLC sen!

Rekommenderas!

Visa signatur

Basement dveller

Permalänk
Medlem

Tycker Wolfenstein: The New Order är det bästa jag spelat i år. Trots att många kritiker tycker att storyn är kass eller rent av löjlig så tycker jag att den är intressant och filmklippen är riktigt bra. Sen är det riktigt kul med alla små ledtrådar och berättelser om det alternativa universum spelet utspelas i. Bra också att storyn inte backar för "vuxna" ämnen som hur totalt grymma nazisterna var eller att människor faktiskt har sex. Hajade faktiskt till vid flera tillfällen i filmsekvenserna när speciellt grymma saker dök upp.

Framförallt så är det ett jäkla bra drag och riktigt bra action. Älskar denna typ av lite oldschool-FPS-spel. Kul också med möjligheten att köra lite "stealth" i många uppdrag och inte bara att brassa på. Att folk i tråden säger att de klarat spelet på 4 timmar låter lite osannolikt eller så har de helt enkelt hoppat över en massa kul saker.

Har själv spelat i ca. 10 timmar nu och har väl gissningsvis ca. 3 timmar kvar. Kör med datorn i signaturen med allt maxat och det funkar bra. Tyvärr ligger max fps låst till 60 vilket är lite synd då jag har en 120Hz monitor. Wolfenstein: The New Order verkar inte använda SLI speciellt mycket då mina grafikkort knappt blir varma (typ max 60 grader) men allt flyter på hur bra som helst låst på 60 fps. Grafiken är bra men inte extraordinär som ex. Crysis 3.

Köpte det på G2Play för runt 290:- och det är helt klart värt varenda krona!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Varvat två ggr, kul spel faktiskt....coop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Slumpmässiga? Tycker de ser rätt normala ut personligen.. en i7'a är inte direkt highend idag, och vem har inte ett 460 eller högre om man inte är luspank?

Hur konstigt detta än kan låta så finns det en stor del av världens population som inte har lika mycket pengar som en medelsvensson. Konstigt va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gud vet hur många buggar jag har hittat genom detta spel. Är inte klart än men ja.... opolerat för att säga det minst.
Modeller och texturer som ej sitter ihop som det ska, fiender som teleporterar runt ibland när dom blir skjuten, AI's som clipper igenom kroppen på spelaren eller andra AI's, problem med vissa perks/achivments som ej låses upp fast man har gjord vad man behövde.

Roligt spel, helt klart. Men gott om saker som ger en känslan av att det finns mycket kvar att fixa i detta spel. När glas kan stå utan fot och man kan ibland se fina sprickor/hål i modellerna så känns det inte helt.... klart?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr S:

Spelar i normal fart, tar kol på det som finns och går vidare, viss utforskning görs samtidigt.

Lättaste antar jag, svåraste är det lite sport på iaf.

Permalänk

Har fastnat på ett ställe...

När man ska fly från Eisenwald med bilen så måste man ju skära en kedja efter krashen, men jag har ju slut på laddning i laserskäraren...

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Har fastnat på ett ställe...

När man ska fly från Eisenwald med bilen så måste man ju skära en kedja efter krashen, men jag har ju slut på laddning i laserskäraren...

Dold text

Kolla efter en recharger! dom finns lite här o där..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

Kolla efter en recharger! dom finns lite här o där..

Jo jag vet det
Men det var tydligen tillräckligt med laddning ändå. Problemet var väl att jag inte kunde kliva ur bilen utan att köra om hela den leveln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

4 timmar? Spelar du för att ha kul eller ta dig igenom fortast möjligt? Jag har alldeles oerhört svårt att tro att en normal genomspelning bara tar 4 timmar.

http://www.howlongtobeat.com/game.php?id=16886

gillar den sidan när folk slänger ur sig saker

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Får extrem stuttering med shadows på 8192 med min setup

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Jo jag vet det
Men det var tydligen tillräckligt med laddning ändå. Problemet var väl att jag inte kunde kliva ur bilen utan att köra om hela den leveln.

Skrivet av Sheytan:

Får extrem stuttering med shadows på 8192 med min setup

Säkert nån bugg då.. händer ju inte för alla dock.

Ja alla får det verkar det som Bara invänta en patch från spel tillverkaren och Grafikkorts uppdatering..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Lirat klart nu. Skulle nog ge det 7.5/10. Kul och bra spel härlig stämning/story också.
Det tog nog 12-15 timmar totalt för mig, körde på näst svårast. Letade dock inte på alla artifacts osv, men jag utforskade endå en del.
Flöt på bra med High inställningar och 4x MSAA, hade dock låg fps i vissa scener.
Stötte inte på några nämnvärda buggar heller.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Jahapp nu var det klart 8/10
Skulle säga att det tog... 10-11 timmar (medel svårighetsgrad).

ingen 10 pga slutet :cry:

Tycker dock att tiden på månen var lite kort!

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Hehe, 16-20 timmar även här. Men då spelade jag rätt långsamt, försökt köra Silent Takedowns och hittat så mycket samlargrejer som möjligt. Medium även här.

8/10 står kvar även för mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GaMeR2K5:

Kan man se total speltid i spelet någonstans? Vart isåfall?

Spelade precis klart det nu och det kan faen inte tagit 8 timmar, eftersom jag inte suttit så länge.

Kolla i Steam förslagsvis. Spelet verkar inte ha någon intern räknare.

Permalänk
Medlem

Har ni provat The New Order - FPS Fix [VOKSI]?? http://www.youtube.com/watch?v=-ywcZhyv4Yw
Gjorde enorm skillnad för mig. Med 14.2 drivrutinen fick jag bra fps men stora buggar i grafiken.
Med 14.4 så blev grafiken bra men betydligt sämre fps. The New Order - FPS Fix [VOKSI] fixade det med råge. Ny flyter det på i högsta precis som det ska.

OBS. Jag vet inte vad denna fil gör och tar inget ansvar om den skulle visa sig vara ett dödsknarkchocksnazistvirus.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Bara hunnit spela detta i 6timmar, men wow vilken spel än så länge!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Kan man få spelar att köra på mer fps än 60 ? Verkar vara cappat på just 60.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!