Dold $RECYCLE.BIN 800+gb, hur?

Permalänk
Medlem

Dold $RECYCLE.BIN 800+gb, hur?

Började kolla på ena disken och tänkte vart i hela fridens namn är all plats.
Finns inget i papperskorgen eller något, platsen var bara borta.

Laddade ner treesize och kolla och såg att den dolda $recycle.bin hade över 800gb i sig.

Frågan är, hur kan detta hända? Den ska ju inte gå så långt, har även formaterat osv, inga dolda filer när man kollar vanligt som tar plats utan dom ses bara här i treesize.

Har deletat den nu i treesize men undrar om det är för disken börjar bli knas eller hur detta kan ske.

Permalänk
Medlem

Detta var det märkligaste jag hört på länge... Du har inte råkat radera allt handplockat vuxenmaterial?

Permalänk
Medlem

haha. nej jag kollade lite och där finns saker från flera månader sen tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

haha. nej jag kollade lite och där finns saker från flera månader sen tillbaka.

Och under den tiden har jag haft minst 3 nyformateringar osv.

Högerklicka på recycle bin och välj properties, sen klickar du i "Don't move files to the Recycle Bin. Remove files immediately when deleted." för den disken.

Det kanske hjälper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

haha. nej jag kollade lite och där finns saker från flera månader sen tillbaka.

Och under den tiden har jag haft minst 3 nyformateringar osv.

Du har inte formaterat den disken. Kanske har du försökt men fått felmeddelande utan att reflektera över det och bara klickat bort rutan.

Papperskorgen är personlig för användarna. Har du loggat in som administrator och raderat filer så finns de kvar hur mycket du än tömmer 'din' papperskorg. Har du filer du garanterat inte vill ha kvar kan du börja använda shift + delete när du tar bort dem

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Formaterar du en disk finns inget kvar. Finns inga dolda filer eller icke som överlever en formatering.
Det kanske är papperskorgen hos en annan användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lizzard8:

Formaterar du en disk finns inget kvar. Finns inga dolda filer eller icke som överlever en formatering.
Det kanske är papperskorgen hos en annan användare.

Det är ju inte C: driven, det står G: och papperskorgen försvinner inte om man formaterar C:

Skrivet av JimmieSan:

haha. nej jag kollade lite och där finns saker från flera månader sen tillbaka.

Och under den tiden har jag haft minst 3 nyformateringar osv.

För det var väl C: du formaterade? eller?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

haha. nej jag kollade lite och där finns saker från flera månader sen tillbaka.

Och under den tiden har jag haft minst 3 nyformateringar osv.

Det har du inte alls, för då hade inte den mappen funnits.

Skrivet av AMD-FX:

Det är ju inte C: driven, det står G: och papperskorgen försvinner inte om man formaterar C:

Han sa ju att den överlevt minst tre omformateringar. Var det inte samma disk som formaterades så är det ju helt oväsentligt att nämna formateringarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det är ju inte C: driven, det står G: och papperskorgen försvinner inte om man formaterar C:

För det var väl C: du formaterade? eller?

Uppenbarligen har OP formaterat någon annan disk än där OP hittade sinna filer eller inte alls. Om detta var systemdisken eller inte spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Det har du inte alls, för då hade inte den mappen funnits.

Han sa ju att den överlevt minst tre omformateringar. Var det inte samma disk som formaterades så är det ju helt oväsentligt att nämna formateringarna.

Jag syftade på nyformatering av datorn.

Jag nämnde det för det kanske finns något med mjukvarubugg som påverkat det att när man tömmer papperskorgen så försvinner det inte osv.

Ursäkta mig för man undrar en sak på Sweclockers, då jag aldrig varit med om detta så vet jag inte hur det kan sparas så länge.
Tack för din post, nu kan du lämna tråden.

Får söka vidare, då jag mest är nyfiken hur detta kan hända, då jag aldrig någonsin varit med om det.
Och tydligen verkar ingen annan heller varit med om det hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jag syftade på nyformatering av datorn.

Formatering av windowsdisken? Filerna ligger på G-disken, och påverkas inte av att du formaterar och installerar windows på nytt.

Skrivet av JimmieSan:

Jag nämnde det för det kanske finns något med mjukvarubugg som påverkat det att när man tömmer papperskorgen så försvinner det inte osv.

Som jag sa tidigare. Din papperskorg är skild från administratorns papperskorg. Även när du installerar windows på nytt blir du en ny användare, även om du har samma loginnamn på datorn. Dina slängda filer från tidigare installation kommer därför ligga kvar och ta upp plats på disken. Jag är ganska säker på att de hittas med en diskrensning och tas bort om du så vill.

Skrivet av JimmieSan:

Får söka vidare, då jag mest är nyfiken hur detta kan hända, då jag aldrig någonsin varit med om det.
Och tydligen verkar ingen annan heller varit med om det hittills.

Om man inte frågar får man inget svar. Fenomenet är knappast okänt utan fungerar precis som det är tänkt. Hoppas att du är nöjd med svaret.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Får söka vidare, då jag mest är nyfiken hur detta kan hända, då jag aldrig någonsin varit med om det.
Och tydligen verkar ingen annan heller varit med om det hittills.

Inte varit med om? Jag har det exakt så på mina hårddiskar. Om jag startar TreeSize så kan jag se att filer som jag slänger ifrån mina andra hårddiskar än systemdisken lägger sig i "dolda" papperskorgar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jag syftade på nyformatering av datorn.

Jag föreslår att du använder ordet "ominstallation" i framtiden för att minska förvirring då det är en väsentlig skillnad på formatering och installation.
Jag formaterade (om) min dator i helgen - fel på flera fronter
Jag installerade om mitt OS i helgen - rätt

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem