Fractal Design Define XL R2

Permalänk
Avstängd

Ska köpa ny dator, men tänkte kolla om någon vet ifall 8 pins kontakten från detta nätagget (Fractal Design Integra R2 750W) är för kort? Ifall det är så att den är för kort, får man med en förlängning i lådan eller måste man köpa själv?

Permalänk
Medlem

Får en Corsair hydro h105 plats på toppen av chassit?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av pocky:

Får en Corsair hydro h105 plats på toppen av chassit?

Hej,

Från insidan av plåten ner till moderkortet är det 68mm, så med fläktar på enbart ena sidan av radiatorn så går det bra.

mvh,
Fractal Design

Permalänk

Fractal Design Define XL R2 uppgradering till XL R3

En bra recension av ett bra chassi!

Fractal Design Define XL R2 uppgradering till XL R3

Göra samma tillägg till som R4 till R5, viket var mycket bra förändringar!

Det jag skulle vilja att XL R3 är form faktorn SSI-EEB utseendet och att det är ljud dämpad fungerar i kontorslandskap för working-stations jag har sett
SSI-EEB i R4 med dubbla processorer men ändringarna i R5 tror jag inte det går möjligen med för höjda fäst punkter.
Det är fäst punkterna för SSI-EEB som saknas i XL och ett större hål för bakplaten.

(Men gärna behåll magnet fästet till dörren trots att den går att öppna åt två håll!)

Permalänk
Medlem

Har köpt en Fractal Define XL R2 och tänkte börja montera in delarna. Monterade nätagg först. Fick sedan för mig att kolla hur det var med den galvaniska förbindelsen mellan nätagg och övriga chassidelar. Jag kan inte se att det finns någon galvansik kontakt mellan någon av baksida, moderkortssidan, fronten eller botten. Har mätt med min ohm-meter kors och tvärs men kan inte se någon förbindelse mellan chassi-delarna.
Om man nu skulle tro att om jag ansluter nätaggregatet till ett jordat uttag i väggen så ska hela datorlådan vara jordad. Men icke.
Möjligen att det uppstår en del galvaniska förbindelser när jag börjar ansluta kablage mellan nätagg och övriga inmonterade komponenter, men det kan ju inte vara den normala vägen att jorda alla chassi-detaljer, som jag lärt mig.

Är jag ute och "cyklar"? Finns det någon annan som noterat detta? eller har det ingen betydelse?

Visa signatur

Mar

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att montera be quiet! Silent Loop 280mm i fronten, förutsatt att man tar bort, flyttar hdd burarna?

Visa signatur

MerLox