Permalänk
Medlem

GAPa, tyvär så suger evolution of combat. Var combat lvl 118 innan *logga in för 5m sen* nu är jag 180 och min polare som va 138 är nu combat lvl 1260 något sånt, de ser ut som nån riktigt billig kopia av wow eller något liknande spel, otroligt dåligt att jagex förstört ett spel som varit unikt och otroligt välgjort sedan det släpptes tills nu.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av teanox:

GAPa, tyvär så suger evolution of combat. Var combat lvl 118 innan *logga in för 5m sen* nu är jag 180 och min polare som va 138 är nu combat lvl 1260 något sånt, de ser ut som nån riktigt billig kopia av wow eller något liknande spel, otroligt dåligt att jagex förstört ett spel som varit unikt och otroligt välgjort sedan det släpptes tills nu.

Din vän har inte combat 1260, utan det är hans totallevel (normalt den som visas utanför combat numera). Jag har aldrig spelat Wow, men jag kan bara konstatera att ju mer jag spelar RS med evolution of combat, desto bättre tycker jag om det. Har du tittat på videorna där de svarar på folks frågor om uppdateringen?

Permalänk
Medlem

Att runescape skulle blivit som wow är ju bara larvigt att säga.
Hela grundmekaniken i spelet är ju totalt annorlunda, och även i eoc så är det annorlunda på alla sätt utom att det finns en hotbar.

PoP känns dock som en helträff, mycket kul och förhoppningsvis givande!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mansonite:

PoP känns dock som en helträff, mycket kul och förhoppningsvis givande!

Kul att höra att du gillar det. Själv har jag inte hunnit pröva det än, tyvärr, men det verkar mycket intressant. Vad heter du i spelet? (Som jag kanske nämnt tidigare i tråden heter jag Alberthoja.)

Permalänk
Medlem

en del saker är runescape överlägsen med, men en del nya grejer är värdelösa nu :/ man däremot så känner jag inte att de är något för mig längre då de jag älskade med RS var old school grafiken och den otroliga grinden för en 99 skill, nu när de tar 4 - 7 dar 1 - 99 är de bara fel. Och innan du säger att de tar mycket längre tid så finns de scriptade *bots* som gör allt perfekt och som kan köra i flera dager non-stop, aka powerbot etc. De har förstört känslan mer en grafiken :/ när folk inte behöver jobba för guld eller skills blir de bara tråkigt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Din vän har inte combat 1260, utan det är hans totallevel (normalt den som visas utanför combat numera). Jag har aldrig spelat Wow, men jag kan bara konstatera att ju mer jag spelar RS med evolution of combat, desto bättre tycker jag om det. Har du tittat på videorna där de svarar på folks frågor om uppdateringen?

Det är inte som just specifikt WoW utan det börjar likna väldigt mycket alla de övriga MMO-spelen.
Vad är fel med det? För min del så är det dåligt för att Runescape var det enda MMO jag faktiskt gillat.
Spelat flera andra som t.ex WoW men jag gillar inte spelstilen.
Runescape var ett unikt spel, liknade inte något annat. Tror inte folk fattat grejen med spelet.
Många som klagat i alla år att rs är tråkigt med alla dessa musklick.
Men det är ju det som är meningen med spelet (eller var) att det skulle vara simpelt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Waowt:

Det är inte som just specifikt WoW utan det börjar likna väldigt mycket alla de övriga MMO-spelen.
Vad är fel med det? För min del så är det dåligt för att Runescape var det enda MMO jag faktiskt gillat.
Spelat flera andra som t.ex WoW men jag gillar inte spelstilen.
Runescape var ett unikt spel, liknade inte något annat. Tror inte folk fattat grejen med spelet.
Många som klagat i alla år att rs är tråkigt med alla dessa musklick.
Men det är ju det som är meningen med spelet (eller var) att det skulle vara simpelt.

Aha, nu förstår jag nog bättre hur du resonerar. Förmodligen har vi uppskattat olika saker i spelet. Jag har som sagt aldrig spelat andra mmo-spel, utan spelar Runescape utan att jämföra med något annat. Jag uppskattar framför allt questerna och den humor som de på olika sätt lägger in i spelet. För mig har det aldrig varit något självändamål att spelet ska vara simpelt. Jag uppskattar för det mesta uppdateringar som minskar antalet onödiga musklick.

Med totallevel 2152 och 181 speldygn sammanlagt har jag väl ägnat en del tid åt spelet (även om väldigt många lagt ner oerhört mycket mer tid på det), så jag vill bestämt hävda att jag "fattat grejen" med Runescape, men vi har tydligen olika uppfattningar om vad den är. Även om jag tycker att det är synd att du inte längre gillar spelet är det ju naturligt att olika personer gillar olika saker, så baserat på vad du uppskattar förstår jag helt klart ditt resonemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Aha, nu förstår jag nog bättre hur du resonerar. Förmodligen har vi uppskattat olika saker i spelet. Jag har som sagt aldrig spelat andra mmo-spel, utan spelar Runescape utan att jämföra med något annat. Jag uppskattar framför allt questerna och den humor som de på olika sätt lägger in i spelet. För mig har det aldrig varit något självändamål att spelet ska vara simpelt. Jag uppskattar för det mesta uppdateringar som minskar antalet onödiga musklick.

Med totallevel 2152 och 181 speldygn sammanlagt har jag väl ägnat en del tid åt spelet (även om väldigt många lagt ner oerhört mycket mer tid på det), så jag vill bestämt hävda att jag "fattat grejen" med Runescape, men vi har tydligen olika uppfattningar om vad den är. Även om jag tycker att det är synd att du inte längre gillar spelet är det ju naturligt att olika personer gillar olika saker, så baserat på vad du uppskattar förstår jag helt klart ditt resonemang.

Runescapes quest är oslagbara, inte hittat något annat mmo som har roligare quests.
Där är det en riktig story osv.
I alla fall, kul att du kan se saker från någon annans perspektiv, inte många som verkar kunna det,
antagligen därför det blir väldans massa bråk

Permalänk
Konsolgrävare

Runescape 2007 server!

2007 RuneScape Information DirectoryNu kan du som member rösta för att runescape ska starta en 2007 server!

Vote!
Nyhet1
Nyhet2
Nyhet3
Officiella runescape 2007 forumet
2007 RuneScape Information Directory

FAQ

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Bara jag som tycker att "new age" RS är bättre/skönare att spela?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Håller mig nog till OSRS

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Jag har spelat väldigt mycket Runescape under mina år, men inte spelat så mycket det senaste året. Men den nya combat grejen och Rs 3 som nyligen kom ut, ja, usch. Känns inte som Runescape längre. Även om det kanske behövde fräschas upp så känns detta inte så bra. Men vad vet jag? Jag spelar ju inte längre och kanske det blir färre som använder bots nu

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av FyoDisco:

Jag har spelat väldigt mycket Runescape under mina år, men inte spelat så mycket det senaste året. Men den nya combat grejen och Rs 3 som nyligen kom ut, ja, usch. Känns inte som Runescape längre. Även om det kanske behövde fräschas upp så känns detta inte så bra. Men vad vet jag? Jag spelar ju inte längre och kanske det blir färre som använder bots nu

Spela på OSRS då?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Spela på OSRS då?

Nja, måste man inte vara member för det?

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av FyoDisco:

Nja, måste man inte vara member för det?

japp!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Okej, är inte så sugen på att betala medlemsskap och är inte heller så sugen på att börja spela Runescape igen. Men annars hade osrs varit trevligt

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Har grafiken blivit bättre och har lagget som jag upplevde för några år sen försvunnit?

Nästan bud på att börja igen

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk

Testade lite idag. Min pk-pure med 70 range och 1 defence kan ju inte använda några saker längre
Dessutom hade jag massor problem med att jag fick helvit eller helsvart skärm när jag spela. Löste sig lite senare efter diverse ominstallationer av java med mera.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

Någon som vill köra OSRS? Jag kör nästan varje dag och vore kul med en svensk kompanjon.
Mitt namn e Snopp Nr1 (jaja jag var 7år när jag gjorde det)

Permalänk
Medlem

Dags att bumpa tråden! Någon som fortfarande kör?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av XFTality:

Dags att bumpa tråden! Någon som fortfarande kör?

Jag spelar fortfarande, även om det tyvärr inte blir särskilt mycket. Jag tycker hur som helst att uppdateringar etc. har varit mycket trevliga på sistone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Jag spelar fortfarande, även om det tyvärr inte blir särskilt mycket. Jag tycker hur som helst att uppdateringar etc. har varit mycket trevlig på sistone.

Själv spenderar jag fortfarande 4-5 timmar per dag på RuneScape om möjligt Och ja, de nya uppdateringarna har verkligen varit rätt så bra. Diggar RuneScape Companion-webappen rejält, samt de nya s.k. ninjauppdateringarna.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Jag spenderar typ 1 timme om dan på osrs.

Permalänk
Inaktiv

Bara för mig som det står att servrarna är nere?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon192230:

Bara för mig som det står att servrarna är nere?

Krånglar även för mig, verkar det som. Säkert något tillfälligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GAPa:

Krånglar även för mig, verkar det som. Säkert något tillfälligt.

har kommit och gått hela helgen för mig men nu funkar det inte alls som du sa, hoppas det är något tillfälligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Bara för mig som det står att servrarna är nere?

Jag kunde bara ladda spelet men inte logga in, blev bara svart så är nog för alla (eoc, testade inte 07)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon192230:

har kommit och gått hela helgen för mig men nu funkar det inte alls som du sa, hoppas det är något tillfälligt.

Det verkar som att man möjligen kan pröva att följa instruktionerna i http://services.runescape.com/m=forum/forums.ws?14,15,283,653.... Jag har dock inte testat själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Darmadia:

Jag kunde bara ladda spelet men inte logga in, blev bara svart så är nog för alla (eoc, testade inte 07)

07an funkar men ej rs3