2veckors problem, Allt hänger sig samt skärm dvs inge bluescreen eller blackscreen [HJÄLP!!!]

Permalänk
Medlem

2veckors problem, Allt hänger sig samt skärm dvs inge bluescreen eller blackscreen [HJÄLP!!!]

Hej Allihopa!

Har haft detta problem nu i 2 veckor cirka så hoppas nån utav er vänliga själar kan hjälpa mig! :'(
Så här lyder mitt problem i alla fall :

Jag slår på datorn och loggar in på mitt konto som vanligt och hamnar direkt vid skrivbordet allt verkar precis som vanligt inget direkt fel eller så.
Men rätt som det är så hänger sig musen och tangentbordet samt att skärmen låser sig med det går inte att stänga av skärmen på touch knappen som sitter på framsidan.
Detta kan hända bara då jag tittar på skrivbordet utan att ha nånting igång eller så händer detta då jag sitter ute och försöker surfa och detta kan hända allt från 10 sekunder efter jag loggat in och befinner mig vid skrivbordet eller efter 20minuter och ibland har det till och med gått 1 timme innan det händer.
Då allting hänger sig så blir det inte blue screen eller black screen utan vart än jag befinner mig eller håller på med just då på datorn det är där det hänger sig och det är det jag ser.

Är det nån som vet vad detta beror på och hur man ordnar det?
har gjort system återställning och dator lagning d.v.s computer repair och det mesta av dom valen man kan välja ute i bios.

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 8/24/2010, 01:58:39
Machine name: FEJKEN-PC
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)
Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)
System Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
System Model: MS-7501
BIOS: Default System BIOS
Processor: AMD Phenom(tm) 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs), ~2.5GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8192MB RAM
Page File: 1833MB used, 18639MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode

glömde några viktiga detaljer
Permalänk
Medlem

Så många som har läst men verkar inte vara nån vänlig själ som kan hjälpa mig här :/

Permalänk
Avstängd

Jag hade testat ominstallera windows.Låter som någon drivrutin klabbar.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Kör lite tester, typ memtest mm
Vad får du för felmeddelande vid blåskärm?

Har du garanti på datorn? (Antagligen inte)

Går den varm? Damm?

Permalänk

Jag antar att du inte har köpt ditt operativsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomerello:

Jag antar att du inte har köpt ditt operativsystem.

Vad gör att du tror det?

Permalänk
Medlem

Datorn är inte varm.
Inge damm.
har ingen garanti.

Ifall det är nån drivrutin som ställer till detta hur gör jag för att se vilken det är ?
Får inge blå skärm eller svart skärm utan datorn hänger sig bara.

Permalänk
Medlem

Kan vara minnesfel. Har du testat att antigen bara köra 1 minnesticka - eller gå in i BIOS o ladda "bios default". Kan vara bra med en CMOS clear/reset oxo(kollar moderkorts manualen )

// Lazze

Permalänk
Avstängd
Skrivet av draups:

Datorn är inte varm.
Inge damm.
har ingen garanti.

Ifall det är nån drivrutin som ställer till detta hur gör jag för att se vilken det är ?
Får inge blå skärm eller svart skärm utan datorn hänger sig bara.

Kan vara väldigt svårt och hitta vilken fil/filer det kan va fel på.Därför lättast och ominstallera Windows.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draups:

Så många som har läst men verkar inte vara nån vänlig själ som kan hjälpa mig här :/

För folk att vet hur såna här trådar bruka gå. Det finns oändligt mycket saker / händelser som kan orsak felet. Börja med att berätta vad du gjorde för 2 veckor sedan innan allt började.

Ditt system info säger inte så mycket om datorn och dess historia. Detaljer som nätaggets märke modell ålder och grafikkortets som belastar nätagget skulle också vara bra att ha.

Ställ in rätt datum och tid för jag tvivlar på att det var 4 år sedan som du bad om rapporten och för att lösa andra fel i Windows. Tex att vissa program strejkar för att datumet är ställt innan de skapades.

Bara i Windows finns oändligt mycket som kan orsaka det efter att de börjat bugga / bli korrupt. Enda sättet att utesluta alla är att installera om. Ta bort partitionerna också för att lösa olika fel där det inte räckte att bara formatera och installera om. Enklast är att låna/köpa en hårddisk som du gör det på medan alla andra är urkopplade. Vänta helst längre med att koppla in alla andra igen tills du vet om felet är kvar eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

För folk att vet hur såna här trådar bruka gå. Det finns oändligt mycket saker / händelser som kan orsak felet. Börja med att berätta vad du gjorde för 2 veckor sedan innan allt började.

Ditt system info säger inte så mycket om datorn och dess historia. Detaljer som nätaggets märke modell ålder och grafikkortets som belastar nätagget skulle också vara bra att ha.

Ställ in rätt datum och tid för jag tvivlar på att det var 4 år sedan som du bad om rapporten och för att lösa andra fel i Windows. Tex att vissa program strejkar för att datumet är ställt innan de skapades.

Bara i Windows finns oändligt mycket som kan orsaka det efter att de börjat bugga / bli korrupt. Enda sättet att utesluta alla är att installera om. Ta bort partitionerna också för att lösa olika fel där det inte räckte att bara formatera och installera om. Enklast är att låna/köpa en hårddisk som du gör det på medan alla andra är urkopplade. Vänta helst längre med att koppla in alla andra igen tills du vet om felet är kvar eller inte.

Jadu det kan nog vara virus igenom att jag var full kvällen innan och satt mycket och surfade runt sedan dagen efter så var det detta problem som jag beskriver. men när jag söker med t.e.x AVG så hittar jag inge virus överhuvud taget