Watch Dogs jämförs mot sex år gamla GTA IV

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Rockstar Games är att lita på, men inte UbiSoft? OK.

Tänker inte direkt dåligt spel när jag hör titlar som:

  • FarCry (vartenda ett)

  • XIII

  • Trials

  • Ape Escape

  • Assassin's Creed (alla typ)

  • Beyond good and evil

  • Devil May Cry 3

  • Rayman (allihop)

  • Tom Clancy (Ghost Recon. Rainbow Six, Splinter Cell, HAWX 1&2, Endwar, The Division och alla 26 expansioner)

  • Settlers

Listan kan ju göras mycket längre. När jag tänker på bra Rockstar-spel så är det ju givetvis:

  • GTA (alla)

  • Max Payne

  • Manhunt

  • Midnight Club

  • L.A Noire

  • Red dead redemption

Kan man säga, med äran i behåll att Rockstar Games kan man lita på och som det framkommer av det du skriver, om än dock underförstått att man inte kan lite på Ubisoft?

Tycker Ubisoft har haft fler kvalitativa titlar än Rockstar Games i alla fall. Smaken är väl som baken.

Nu blir det ju lite bisarrt att diskutera detta med någon som kallar Assassins creed för kvalitativt och watch dogs för skitsnyggt, men Ubisofts kvalitativa titlar är i princip alla gamla spel, förutom då möjligen Far Cry 3 som är rätt kul, som precis som med Watch Dogs hade falskt game-play på E3, som fick grafik, fysik och effekter i allmänhet att se många gånger bättre ut än det faktiska spelet hade när det släpptes.

Sen kan du ju inte ta med spel som inte ens släppts på listan av bra spel... Igen, bisarrt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alla som skrattar åt denna tråden att läsa Facebook kommentarerna

Förövrigt så ser spelet riktigt nice ut, tyvärr så verkar AIn vara lika dålig som GTAs AI..?
har dock inte spelat spelet så är inte helt 100.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Rekommenderar alla som skrattar åt denna tråden att läsa Facebook kommentarerna

Förövrigt så ser spelet riktigt nice ut, tyvärr så verkar AIn vara lika dålig som GTAs AI..?
har dock inte spelat spelet så är inte helt 100.

Kan man fråga efter den exakta en fb sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kan man fråga efter den exakta en fb sidan

https://www.facebook.com/sweclockers/posts/10152066038631576

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Kom igen, när började vi lita på ryssarna?

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Skrivet av Lexxier:

Kom igen, när började vi lita på ryssarna?

Tror inte nationalitet påverkar något kring det här.

Förövrigt, kan inte säga mycket, är inte så kräsen på grafiken i sig så länge spelet lever upp till förväntningarna, men finns såklart vissa gränser.

Permalänk
Medlem

Att Ubisoft inte kommer i närheten av GTA var väntat. Att de skulle släppa spelet i det här skicket var dock en överaskning. Next gen?
Tillåt mig småle och installera om GTA4 med moddar istället...

Pratar inte bara om grafiken nu, utan innehåll och fysik. Vuxet innehåll, där Ubi fegar, humor, ragdoll, gore, strippor osv...

Min poäng är att Ubi borde polerat spelet ett par år till.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Därför jag duckar för de flesta spelen nuförtiden. De är ju bara en massa trams.

Hoppas Destiny inte blir en fail. Då blir jag besviken på riktigt. The last hope!

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

spelet är ju svinsnyggt

Nja, inte jämfört med GTA IV med mods. Ett sex år gammalt spel som privatpersoner klistrat moddar på borde inte se mycket bättre ut än ett sprillans nytt spel gjort av proffs.
Det är tänkbart att du har rätt, och next-gen konsollernas hårdvara är så vek att den redan begränsar spelen, så att de inte kan ha väsentligt bättre grafik än last-gen spelen. Det vore väldigt tråkigt, men det är tänkbart att det är sant.

EDIT: GTA V har tydligen exakt samma problem som WD vad gäller grafik och fysik. Det tyder på att det verkligen är next-gen konsollernas hårdvara som begränsar spelen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Så sant.
Ms packman > Pacman

Allt tack vare att teknologin vid det laget hade kommit längre, och man kunde rendera realistiska rosetter och läppstift.

Permalänk
Skrivet av MatsSvensson:

Så sant.
Ms packman > Pacman

Allt tack vare att teknologin vid det laget hade kommit längre, och man kunde rendera realistiska rosetter och läppstift.

Det där argumentet är nonsens. Grafik och gameplay är inte motsatser, spel blir inte bättre av att ha sämre grafik.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Tänkte bara snabbt posta ett citat från Digital Foundrys Tech analys av PS4 versionen...

"Does Watch Dogs truly deliver on the promise of its initial E3 2012 reveal? The short answer is yes. Cutting away the obviously pre-rendered CG insert at E3 2012 leaves a slice of gameplay that is indeed a close match for the final game. In fact, the finsihed game comes out of the comparison very favourably, becuase that original demo only represented a tiny fraction of the overall offering;"

Även detta tåls att nämnas: "on a technical level we do not feel duped by the original reveal"

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexxier:

Kom igen, när började vi lita på ryssarna?

Är inte Ubisoft franskt?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Att Ubisoft inte kommer i närheten av GTA var väntat. Att de skulle släppa spelet i det här skicket var dock en överaskning. Next gen?
Tillåt mig småle och installera om GTA4 med moddar istället...

http://www.cinemablend.com/images/gallery/s62968/Gta_IV_13956...

Pratar inte bara om grafiken nu, utan innehåll och fysik. Vuxet innehåll, där Ubi fegar, humor, ragdoll, gore, strippor osv...

Min poäng är att Ubi borde polerat spelet ett par år till.

Sånt har man Saints Row till

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Varför fattar inte folk att spel i det här stuket inte måste vara som GTA? GTA-serien är gjord för the shits and giggles av att uttrycka destruktivt beteende, någonting som reflekteras av deras sjukt slipade fysik och dynamik.

Watchdogs då? Skaparna bakom det har fokuserat mycket mer på gameplay-relaterad mekanik, någonting som märks väl när man faktiskt analyserar gameplayet.

Watchdogsutvecklarna gör det bra, äntligen ett spel som bryter lite i det här genret och tänker frammåt!

Låt GTA stå för det destruktiva hilariousness, Saints row för billiga ripoffs, och Watchdogs för sitt helt eget gameplay!

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat några timmar kan jag säga att jag tycker att grafiken är bra. Det enda som jag har reagerat på är att bilarna inte deformeras när man krockar med dem, vilket redan har tagits upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Varför fattar inte folk att spel i det här stuket inte måste vara som GTA? GTA-serien är gjord för the shits and giggles av att uttrycka destruktivt beteende, någonting som reflekteras av deras sjukt slipade fysik och dynamik.

Watchdogs då? Skaparna bakom det har fokuserat mycket mer på gameplay-relaterad mekanik, någonting som märks väl när man faktiskt analyserar gameplayet.

Watchdogsutvecklarna gör det bra, äntligen ett spel som bryter lite i det här genret och tänker frammåt!

Låt GTA stå för det destruktiva hilariousness, Saints row för billiga ripoffs, och Watchdogs för sitt helt eget gameplay!

Bästa inlägget i den här tråden. Big up!

Permalänk
Medlem

Hittad en video där det jämförs E3 2012, 2013 och Retail 2014.
Måste ju säga att det ser aningen dassigt ut. Spelindustrin får ju se till att skärpa till sig! Och sluta gnälla och klaga över piratkopiering som orsak för dålig försäljning.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Hittad en video där det jämförs E3 2012, 2013 och Retail 2014.
Måste ju säga att det ser aningen dassigt ut. Spelindustrin får ju se till att skärpa till sig! Och sluta gnälla och klaga över piratkopiering som orsak för dålig försäljning.

https://www.youtube.com/watch?v=HtzNBLYOog8

Man kan ju inte jämföra E3 med retail på xbox

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Åh, jag är inte ensam om att älska Mafia II som ett bilspel vad glad jag blir!

Mer Mafia II! Underbart att bli jagad av lite poliser

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Man kan ju inte jämföra E3 med retail på xbox

Jo det tycker jag att man kan göra, med tanke på att E3 2012 var just.. 2012..
Verkar dock inte vara någon betydande skillnad mellan konsoll och pc versionen heller. Inte vad jag har sett iallafall.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Mer Mafia II! Underbart att bli jagad av lite poliser

Riktigt härliga polisjakter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag förstår inte allt gnäll, spelet är ju svinsnyggt, dessutom lirar det i 60fps. Inte illa för en maskin som kostar 4000 spänn. Man får ju mer valuta för sina pengar än att ha en PC med fetaste hårdvaran.

Det verkar som att vissa tror att man kan få high-end grafik för 4000:- men ni lever ju i en ständig lögn. Next-gen hit next-gen dit, oavsett vad ni säger är dom mer värda sett till spelglädje per krona än en PC.
Det är vad jag tycker.

https://www.youtube.com/watch?v=7RZxGSypM1w

Det är väl ändå 30fps det lirar i.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

80€ på PSN, nej far åt h*****e!

Var tydligen med season pass, men ändå..

Permalänk
Medlem

Ärligt, köp det efter ett tag, eller från någon cd key sida när det hamnar i 15 euro boxen, vilket inte kommer dröja långt i min mening.

Det är inget spel timvis iaf..

Permalänk
Medlem

Sjukt låg FPS i dagsläget även med en monsterdator.
I snitt 50FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Jo det tycker jag att man kan göra, med tanke på att E3 2012 var just.. 2012..
Verkar dock inte vara någon betydande skillnad mellan konsoll och pc versionen heller. Inte vad jag har sett iallafall.

Nej det går inte eftersom dom inte påstod att demot från E3 representerade ps3/xbox360 versionen. De var rätt öppna med att det spelades från en PC (med två 680 i sli om jag inte missminner mig) för att visa upp "next gen"-grafik eftersom det skulle släppas till de nya konsolerna (som de inte visste specifikationerna på då)

Skrivet av Nikita91:

Sjukt låg FPS i dagsläget även med en monsterdator.
I snitt 50FPS

Ja, känns som att det börjar bli tydligt nu varför grafiken är nerskalad. Enligt TB flyter spelet inte ens spelet med två titan i ultra och det är bara i 1080p, inte många spel som inte flyter i den upplösningen med två titan.
https://www.youtube.com/watch?v=IBb2BIVrV7M

Permalänk
Avstängd

Ja, nog var det mycket gnäll här alltid. Har läst 1,5 sida innan jag slutade.

Jag förstår mycket väl vad den ryska snubben på YouTube vill föra fram i sitt budskap, och i sak håller jag med honom. Man kan tycka att grafik och fysikaliska lagar hängt med om man jämför sex år mellan GTA IV och Watch Dogs.

P.S. Sluta skriv "dem" hela tiden. Att det inte räcker med nio års obligatorisk grundskola för att skriva bra svenska är ett mysterium.
Passar på att önska alla medlemmar här en glad sommar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Varför fattar inte folk att spel i det här stuket inte måste vara som GTA? GTA-serien är gjord för the shits and giggles av att uttrycka destruktivt beteende, någonting som reflekteras av deras sjukt slipade fysik och dynamik.

Watchdogs då? Skaparna bakom det har fokuserat mycket mer på gameplay-relaterad mekanik, någonting som märks väl när man faktiskt analyserar gameplayet.

Watchdogsutvecklarna gör det bra, äntligen ett spel som bryter lite i det här genret och tänker frammåt!

Låt GTA stå för det destruktiva hilariousness, Saints row för billiga ripoffs, och Watchdogs för sitt helt eget gameplay!

Du har ju missat hela poängen, kritiken har ju inte men spelet (gameplay) som sig att göra, utan dess lovade next gen grafik och interaktiva värld, där ett spel 6 år tidigare gör grafik och fysik mycket bättre, två saker som är mycket viktiga när det kommer till realism, avsaknad av skuggor och reflektioner är oacceptabelt när det är det som var fokus i reklamen för spelet, finns ingen anledning att inte ha i en PC version.

Permalänk
Skrivet av Hokulv:

P.S. Sluta skriv "dem" hela tiden.

Japp, det är nästan alltid fel att skriva "dem". Mitt tips är att istället skriva "de" eller "dom": även i de få fall där det ska vara "dem" blir det inte lika fel att skriva "de" eller "dom" som det blir när man skriver "dem" där det ska vara "de" eller "dom".

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~