Permalänk
Medlem

fan e sugen att bromsa upp er i kurvorna som jag verkar göra i detta spel vilket bidrar till att jag skriver. WTF are you blind mofo

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Tja! Jag har nu köpt mig spelet. Har kört några timmar och tycker det verkar riktigt kul, dock väldigt många ivriga ?kids? som försöker dyka i första kurvan. Det beror säkert på vilken server man spelar på såklart.

Jag är sugen på lite bättre racing med några här på sweclockers eventuellt? Ska ta och gilla facebooksidan hade jag tänkt.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

Tja! Jag har nu köpt mig spelet. Har kört några timmar och tycker det verkar riktigt kul, dock väldigt många ivriga ?kids? som försöker dyka i första kurvan. Det beror säkert på vilken server man spelar på såklart.

Jag är sugen på lite bättre racing med några här på sweclockers eventuellt? Ska ta och gilla facebooksidan hade jag tänkt.

Gilla gärna facebook sidan

När jag väl har fått tag i en dator ska jag försöka starta något regelbundet, typ varje fredag kl. 20:00 - 23:00 och då skriver jag det på facebook sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip_Ovik:

Gilla gärna facebook sidan

När jag väl har fått tag i en dator ska jag försöka starta något regelbundet, typ varje fredag kl. 20:00 - 23:00 och då skriver jag det på facebook sidan

Är alla välkomna, även om man inte är sådär jättebra? Jag kan försöka hålla mig i slutet så jag slipper krascha in i er i kurvorna

vilken är eran favoritbil så långt? Själv är nog en favorit BMW M3 E30 Group A. Ferrari F40 är också kul att köra men brukar inte få direkt bra tider med den.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Är alla välkomna, även om man inte är sådär jättebra? Jag kan försöka hålla mig i slutet så jag slipper krascha in i er i kurvorna

vilken är eran favoritbil så långt? Själv är nog en favorit BMW M3 E30 Group A. Ferrari F40 är också kul att köra men brukar inte få direkt bra tider med den.

Så länge du inte krashar in i oss så får du vara med!

Skulle säga att min favoritbil är BMW e30 Drift, sjukt kul att drifta omkring med den

Permalänk
Medlem

ska man gilla den dära assetto corsa sverige fb sidan för att lira eller vad menar ni?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Jag har gillat sidan!

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

meh blev la oxå tvungen att gilla den då :/

aha å nu då? helt dött jue

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av DST:

meh blev la oxå tvungen att gilla den då :/

aha å nu då? helt dött jue

Tanken var att skapa en sida där så många assetto förare som möjligt kunde sammanstråla

Som sagt, när jag väl köpt en dator så ska jag försöka starta något regelbundet så att vi alla vet att t.ex. fredag kl.20:00 - 23:00 är det racetime! Själv klart får ni också göra rum och skriva det på facebooksidan, det är därför den skapats!

Ska försöka ändra layouten på sidan så att era inlägg hamnar på "framsidan" så att det syns direkt när man går in på sidan, vet inte ännu hur man gör det (eller om det ens går?).

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man startar en egen server, steg för steg?
Har kollat Assettos forum , men den stämmer ju inte , eller gör jag helt fel.
Får "error invalid server , check portforward......" sitter med en Telia tg789

Mvh Peddan

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk

Gjorde nyss ett ganska saftigt inlägg på facebooksidan angående vilken ratt man ska köpa till spelet, klicka här så kan ni får mera kött på benen: https://www.facebook.com/assetto.corsa.sverige?fref=nf

Permalänk
Medlem

svarade på det inlägget, med min personliga åsikt om g27 paketet. Lite B att jag inte fick dela upp texten i stycken wtf.. sen fick jag "tunghäfta" när jag skulle skriva om pedalerna.. kommer redigera det sen när hjärnan låter mig få ner det i text, har det på tungspetsen men vill inte ner på "papper" helt enkelt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

fan, alltså spelet börjar suga mer å mer. pga det blir värsta jäkla kraschfesten i typ första kurvan... varje faaaacking jääääkla gång alltså... börjer bli lite less hehe

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

fan, alltså spelet börjar suga mer å mer. pga det blir värsta jäkla kraschfesten i typ första kurvan... varje faaaacking jääääkla gång alltså... börjer bli lite less hehe

Har kört MP så gott som dagligen och har bara råkat ut för den klassiska första-kurvan-kraschen ett par gånger och det var under första veckan efter att det släpptes, sedan dess har jag inte varit med om det, kanske haft grym tur med som servrar jag kört på.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

varje gång... i princip...

sen har jag problem med plötsliga släpp... lite irriterande för det kommer utan förvarning...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

fan, alltså spelet börjar suga mer å mer. pga det blir värsta jäkla kraschfesten i typ första kurvan... varje faaaacking jääääkla gång alltså... börjer bli lite less hehe

Det är ju ett problem som uppstår i samtliga simmar, ett tips är att ta det lugnt första varvet så att "clusterfunken" släpper och folk hinner hitta sin egen fart. Det är alltid någon/några som dyker in i första kurvan för att försöka plocka så många platser som möjligt, håll dig bakom och låt de krascha innan du börjar plocka platser. Det viktiga är ju faktiskt inte att komma först varje gång utan att ha kul!

Permalänk
Medlem

jo, men ska ju va en sim... tror inte att jag någonsin har sett sådana saker hände på en bandag lixom... om folk kraschar så borde de involverade vara paj, borde utdelas nått straff. jag vet att det e ett spel eg men en sim ska iaf försöka simulera en bandag/träning/tävling å nu e det eg rätt å slätt arkada av det hela... tar udden av vad jag e ute efter...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att fördöma ett spel pga att du spelar med oseriöst folk, kan garantera att detta händer i alla bilspel, spelar ingen roll om det är Need For Speed, Forza eller STCC: The Game, ibland kör folk idiotiskt.

Jag kan själv säga att detta är något jag nästan aldrig varit med om när jag spelat multiplayer, antingen har du väldigt otur eller så har jag väldigt tur, men detta är absolut inte något jag stört mig på.

Sen å andra sidan kan man fråga sig hur du själv kan bli arg på att alla krashar i första kurvan, om du själv inte "bombar" kurvan så är det ju bara att köra runt vid sidan om/på gräset, det ser jag inte som något problem.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

jo men e ju därför jag spelar, har inte rört nått annan än hot lap i spelet. e ute efter enbart multiplayer som i princip gör minst 1/3e del spelets upplevelse för mig.

Kört mycket bla race 07 med seriösa kval å det händer kanske att nån åker av då å då. här e det värsta kalabaliken då det inte straffas än för sånt beteende där man chansar..

Verkar vara ganska långsam så jag hamnar som bäst i mitten eller typ längre bak så inga torpederingar här från min sida men som sagt folk kör in i mig ganska ofta. Kört några somrar på bana å e det jag försöker återskapa å då får folk ta det lite lugnare men nu e det bara gasa järnet som du säger å hoppas att man kommer ut oskadd ur kurvan. När det blir som ett slagfält så förlorar ju spelet sin simstämpel enligt mig, men vi får hoppas att det fixas snart.

Kanske bara e gnäll från en åldrande snubbe men tror att jag har klarat 3 race utan att nått sånt händer.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

jo men e ju därför jag spelar, har inte rört nått annan än hot lap i spelet. e ute efter enbart multiplayer som i princip gör mins 1/3e del av spelet för mig.

Kört mycket bla race 07 med seriösa kval å det händer kanske att nån åker av då å då. här e det värsta kalabaliken då det inte straffas än för sånt beteende där man chansar..

Verkar vara ganska långsam så jag hamnar som bäst i mitten eller typ längre bak så inga torpederingar här från min sida men som sagt folk kör in i mig ganska ofta. Kört några somrar på bana å e det jag försöker återskapa å då får folk ta det lite lugnare men nu e det bara gasa järnet som du säger å hoppas att man kommer ut oskadd ur kurvan. När det blir som ett slagfält så förlorar ju spelet sin simstämpel enligt mig, men vi får hoppas att det fixas snart.

Kanske bara e gnäll från en åldrande snubbe men tror att jag har klarat 3 race utan att nått sånt händer.

Jag tror nog att det kommer fler inställningar för att straffa sådant beteende när spelet släpps, det är ju fortfarande early access, men om det ska kunna bli seriösa events så är det nästan ett måste med fler penalties.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

mm, får hoppas att det fixas innan det släpps så att säga. Finns dock en del problem innan jag klassar det som en riktigt sim, just nu e min favvobil i spelet mclaren gt3 racebilen. För mig känns det faktiskt som att köra på riktigt, den greppar riktigt bra. många sims har en onaturlig slide på sina bilar men just i assetto corsa iaf i mclaren gt3 så kan man ta kurvorna i rätt ok hastighet innan den kanar så dära konstigt..

iaf problemet med den först å främst är att den kan få för sig att tappa grepp helt oväntat å jag har ingen chans att reda ut det å då ligger jag inte i 250 utan i lägre hastigheter. sen har jag märkt att även om man kör i ca 50km så kan bilen tappa grepp utan att jag kan reda ut det. lixom wtf har har de ens kört en bil/mc? fordonen e som fastklistrade i den krypfarten. Irl när man kör över något halt spec när bakhjulen kommer över nått halt så spinner de upp å motorvarvet går upp... när framhjulen kör på nått halt kanar de fram dvs blir understyrda men här känns det som att det finns en axel som bilen sitter på ner i marken å som då å då får för sig att leka med föraren å vrider på bilen..

sen vill jag ha soft lock för ratten så jag inte rattar för mycket jämfört med bilens egna rattutslag.. annars e spelet niiiice som sagt, hoppas att det blir fett som fan

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

mm, får hoppas att det fixas innan det släpps så att säga. Finns dock en del problem innan jag klassar det som en riktigt sim, just nu e min favvobil i spelet mclaren gt3 racebilen. För mig känns det faktiskt som att köra på riktigt, den greppar riktigt bra. många sims har en onaturlig slide på sina bilar men just i assetto corsa iaf i mclaren gt3 så kan man ta kurvorna i rätt ok hastighet innan den kanar så dära konstigt..

iaf problemet med den först å främst är att den kan få för sig att tappa grepp helt oväntat å jag har ingen chans att reda ut det å då ligger jag inte i 250 utan i lägre hastigheter. sen har jag märkt att även om man kör i ca 50km så kan bilen tappa grepp utan att jag kan reda ut det. lixom wtf har har de ens kört en bil/mc? fordonen e som fastklistrade i den krypfarten. Irl när man kör över något halt spec när bakhjulen kommer över nått halt så spinner de upp å motorvarvet går upp... när framhjulen kör på nått halt kanar de fram dvs blir understyrda men här känns det som att det finns en axel som bilen sitter på ner i marken å som då å då får för sig att leka med föraren å vrider på bilen..

sen vill jag ha soft lock för ratten så jag inte rattar för mycket jämfört med bilens egna rattutslag.. annars e spelet niiiice som sagt, hoppas att det blir fett som fan

Förstår inte riktigt vad du menar med att bilar skall vara fastklistrade i lägre hastigheter, tvärtom är det ju. Ju högre hastighet du håller desto mer downforce skapar bilen och du kan då ta högre G vid kurvor och inbromsning, kör du låg hastighet och trycker plattan i mattan är det högst troligt att du tappar grepp, ännu mer om du dessutom är i en kurva. Sen är banorna i spelet laserskannade vilket betyder att varje liten ojämnhet som finns på riktigt finns i spelet, dessa kan man enkelt snurra på i kurvorna.

Tycker du ändå att det känns onaturligt och konstigt så finns det ju flera däckval till bilarna, hitta något som du tycker passar din körstil. Tänk på att inte överhetta däcken för då kommer du också att förlora grepp. Mjukare däck slits betydligt fortare om du t.ex. sladdar vilket kommer resultera i att du också tappar grepp. Finns otroligt många faktorer att tänka på i AC.

Soft lock är något jag själv eftersöker! Någon som har koll på det? Går det att ändra rotation i Logitech profiler och få ett soft lock på det viset kanske? Får testa efter jobbet.

Permalänk
Medlem

I lägre hastigheter, ska du kunna köra utan att den snurrar å om du av misstag gasar för mycket så får du ju upp det på ex varvräknaren att nu så kommer du snurra.. men så e det inte, ibland så får den för sig att bete sig som om jag åker i hög hastighet å resultatet blir att jag snurrar runt utan att kunna parera det över överhuvudtaget..

det är lättare att åka långsamt än snabbt irl

E helt me på att att ojämnheter påverkar greppet men inte att det helt oväntat släpper när du flera gånger innan passerat området utan problem, om inte annat så borde greppet bli oerhört mycket bättre innan det börjar släppa och släppen ska inte komma utan förvarning. e nog det jag e irriterad över, avsaknaden av den lilla förvarningen att nu håller däcken på att släppa e inte så realistiskt, inte utan det ligger nått på vägbanan. men när det funkar å har jag inget att gnälla över, som sagt e la alpha/beta elelr what ever

håller på å experimenterar, med däckstryck ganska mycket även lite med upphängningen men först å främst däckstryck då jag vet av erfarenhet att det gör mycket irl.

jag håller mig ifrån att ändra nått i drivvisarna för ratten, 900 grader sen får spelet göra allt. sänker du får du en softlock.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av froet:

Förstår inte riktigt vad du menar med att bilar skall vara fastklistrade i lägre hastigheter, tvärtom är det ju. Ju högre hastighet du håller desto mer downforce skapar bilen och du kan då ta högre G vid kurvor och inbromsning, kör du låg hastighet och trycker plattan i mattan är det högst troligt att du tappar grepp, ännu mer om du dessutom är i en kurva. Sen är banorna i spelet laserskannade vilket betyder att varje liten ojämnhet som finns på riktigt finns i spelet, dessa kan man enkelt snurra på i kurvorna.

Tycker du ändå att det känns onaturligt och konstigt så finns det ju flera däckval till bilarna, hitta något som du tycker passar din körstil. Tänk på att inte överhetta däcken för då kommer du också att förlora grepp. Mjukare däck slits betydligt fortare om du t.ex. sladdar vilket kommer resultera i att du också tappar grepp. Finns otroligt många faktorer att tänka på i AS.

Soft lock är något jag själv eftersöker! Någon som har koll på det? Går det att ändra rotation i Logitech profiler och få ett soft lock på det viset kanske? Får testa efter jobbet.

Soft lock ska gå att ändra i logitech profiler tror jag, dvs att man kan låsa ratten till en specifik rotationsgrad(?), då tex Pagani Zondan har 720*, och vissa andra bilar som tex f1 bilarna har 220* eller något sådant.

Men det SKA gå att ändra i logitech profiler. Iallafall har jag sett det på internet.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

I lägre hastigheter, ska du kunna köra utan att den snurrar å om du av misstag gasar för mycket så får du ju upp det på ex varvräknaren att nu så kommer du snurra.. men så e det inte, ibland så får den för sig att bete sig som om jag åker i hög hastighet å resultatet blir att jag snurrar runt utan att kunna parera det över överhuvudtaget..

det är lättare att åka långsamt än snabbt irl

E helt me på att att ojämnheter påverkar greppet men inte att det helt oväntat släpper när du flera gånger innan passerat området utan problem, om inte annat så borde greppet bli oerhört mycket bättre innan det börjar släppa och släppen ska inte komma utan förvarning. e nog det jag e irriterad över, avsaknaden av den lilla förvarningen att nu håller däcken på att släppa e inte så realistiskt, inte utan det ligger nått på vägbanan. men när det funkar å har jag inget att gnälla över, som sagt e la alpha/beta elelr what ever

håller på å experimenterar, med däckstryck ganska mycket även lite med upphängningen men först å främst däckstryck då jag vet av erfarenhet att det gör mycket irl.

jag håller mig ifrån att ändra nått i drivvisarna för ratten, 900 grader sen får spelet göra allt. sänker du får du en softlock.

Dold text

Förstår vad du menar, men du måste ändå förstå att en MP4 med 500-600hp(?) driver ganska hårt genom hela registret, det kanske är fel på just den bilen, jag vet inte. Men tar du tex Ferrarri 312t, du kan ta en sväng i 200km/h+ (tar själv lite längre kurvor på tex Monza 1966 med full gas på högsta växeln, dvs runt 280km/h i kurvorna) men jag kan fortfarande ligga i den skarpaste kurvan i ca 100-140km/h. Men drar du på liiiiiiiite för mycket så får du sladd, konstigt? Nej inte precis, gå ut i verkligheten och testa en bil med 500+ hästar och se om den kan köra stabilt i svängarna när du gasar på.

Racingbilar är väl gjorda för att använda sig utav den downforce som träder i kraft vid högre hastigheter, det är kanske därför du kan ta en sväng full gas i 150km/h utan att tappa grepp medan full gas från 50-100km/h gör att du får sladd?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

http://www.racedepartment.com/forum/threads/r3e-multiplayer-a...

"We started looking deeply into the code for force feedback and road feeling improvements.
There are some major changes which will need extensive tests but we hope to be able to share them with you before the summer ends.
Along with the ffb changes, we will also update the default controller profiles."

Dold text
Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

men fortfarande, tappar du grepp så ser du ju ex det på varvräknaren eller dylikt...

du vet, racingbilar har hög oftast hög utväxling där de e typ ganska döda på låga varv. väldigt svårt för en sådan bil att helt plötsligt bara tappa greppet då

wiee patch snart, fan va bra

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Har nu skapat en ny sida på facebook, en så kallad "grupp-sida", detta för att förenkla för er och göra det mer lättöverskådligt när ni skriver ett inlägg t.ex. att ni skapat ett rum och vill att folk ska joina.

Jag kommer förmodligen stänga ned den gamla sidan då den blir onödig, men kommer att ha den uppe ett tag till så att alla hinner se att den ska stängas ned och istället joina grupp sidan.

Den nya sidan hittar ni här: https://www.facebook.com/groups/530951250348899/ och den heter Assetto Corsa Sverige.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att läsa följande länkar

En lång genomgång av inställningar i AC samt annan nödvändig info om däck och kända buggar
http://simhqmotorsports.com/assetto-corsa-hints-tips-part-1/

En nerbantad version av tidigare (typ)
http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/things-yo...

Permalänk
Medlem

Fyller på med en annan nödvändig länk, guide för att ställa in sin bil.
http://www.racedepartment.com/forum/threads/comprehensive-set...

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar