Jag har gjort min egen auktionsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecu971:

Bilderna borde skalas till samma size, ser rörigt ut.

Bör även göra "bildfönstret" för annonser utan bilder klickbara.

Permalänk
Medlem

Nu har jag uppdaterat sidan. Dessa ändringar har skett:
+ Engelska URL
+ Dela artikel via e-post.
+ Bakgrunds fix. Nu borde se bra ut i högre upplösningar.
+ Annat små fix
+ Nytt meddelande system, det gamla såg ut som facebook och passar då inte en köp och sälj sida.

Dessa funktioner är på gång
* Användaravtal och annat text-baserad info
* Auktion modulen
* Total grammatik/felstavnings kontroll

Dessa funktioner har tagits bort
- Autoändring av bilder när musen var på bilden

Gott folk, lägg in annonser om ni har något att sälja. Säg gärna till om du vill ha nya funktioner eller om du tycker att något ska ändras. Nu blir det tenta plugg och kaffe. Avslutar med en låt: Andréa Lundquist - Vilka är ni? http://www.listenonrepeat.com/watch/?v=LoyGn7gZeRg

Permalänk
Medlem

Dålig grammatik på sidan, orkar inte bry mig ifall man inte kan svensk grammatik. Så jävla dåligt...

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Dålig grammatik på sidan, orkar inte bry mig ifall man inte kan svensk grammatik. Så jävla dåligt...

Jag har nu lagt till en totalkontroll för all text som finns på sidan. Jag ber om ursäkt för eventuella grammatikfel. Mest har jag fokuserat på programmeringen och då kan det bli så. Tack för synpunkterna Knuckles.

Permalänk
Medlem

Ser att du kör bootstrap, snygg responsive design & snyggt GUI. +1
Vad kör du i backend?

mvh

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chipp!:

Ser att du kör bootstrap, snygg responsive design & snyggt GUI. +1
Vad kör du i backend?

mvh

Tack Chipp Backend är en blandning av Python och lite PHP samt en extern API som heter Firebase.

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Dålig grammatik på sidan, orkar inte bry mig ifall man inte kan svensk grammatik. Så jävla dåligt...

Grammatiken ska matcha ditt värde som människa.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Knuckles:

Dålig grammatik på sidan, orkar inte bry mig ifall man inte kan svensk grammatik. Så jävla dåligt...

Någon som vakna med en pinne i rumpan, eller?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag hade nog tyckt att det hade varit snyggare/mer behagligt om bakgrundsbilden hade varit statisk och att bara själva innehållet hade scrollats när man scrollade.

Angående texten på framsidan ("Uvunt är en ny köp- och sälj-sida med obegränsade möjligheter för dig som säljare eller köpare."), så ska det, mig veterligen, inte vara ett bindestreck efter "sälj".

Utöver det så är sidan snygg och snabb

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det ser lite knasigt ut i iPad med Retinaskärm.

Permalänk
Medlem

Frolk på flashback har också kommenterat storleken på dessa "kort". https://www.flashback.org/t2383792. Jag ska försöka hitta en bättre lösning där alla kort har somma längd och bredd. Då blir det lättare att skanna dem med ögonen.